نکاتی که قبل از فروختن موبایل باید انهارا بدانید

نکات کلی که باید قبل از فروش گوشی های هوشمند بدانید

گوشی های هوشمند این روزها با پیشرفت چشمگیری که در سطح جهان داشته اند، یکی از پرطرفدارترین صنایع می باشند که در هر رینج قیمتی که می خواهید می توانید تهیه و خریداری کنید. با این حال اسمارت فون ها بیشتر از گوشی همانند مغز دوم ما انسان ها می باشند که تمام شماره ها و اطلاعات مورد نظرمان در آنها ذخیره هستند.

فروش گوشی

اما به دلیل افزایش قیمت ها در بازار امروز کشور، شاید توانایی خرید گوشی نو برای هر یک از علاقمندان به اسمارت فون ها ممکن نباشد و به همین دلیل اغلب تصمیم به خرید گوشی های دست دوم می کنیم تا بتوانیم با قیمت کمتری گوشی مورد نظر خود را خریداری کنیم یا بنابر دلایل شخصی ممکن است گوشی هوشمند خود را بفروشید و اقدام به خرید گوشی هوشمند دیگری نمایید.

از این رو برای آنکه بتوانید گوشی خود را بفروش برسانید باید برخی نکات را انجام دهید و سپس گوشی همراه خود را به خریدار تحویل دهید.

آموزش تهیه پشتیبان از اطلاعات پیش از فروش موبایل

اولین قدم قبل از فروش گوشی های هوشمند ، تهیه پشتیبان از تمام اطلاعات بر روی آن بوده تا اطلاعات کاربر از بین نرود. برای تهیه نسخه پشتیبان ابتدا باید برنامه مخصوص شرکت سازنده گوشی هوشمند را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب برنامه باید گوشی خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کرده و سپس از تمامی اطلاعات گوشی خود شامل تصاویر، فیلم ها، موزیک‌ها، برنامه‌ها، پیام‌ ها، مخاطبین و تنظیمات بکاپ تهیه کرده تا نگران پاک شدن اطلاعات گوشی خود نباشید.

گوشی های هوشمند

 تمامی پسوردهای گوشی را یادداشت کنید

از مهم ترین اطلاعاتی که گوشی شما دارد، اطلاعاتی می باشد که شما آنها را ذخیره کرده اید. از مهم ترین پسوردهای گوشی شما می توان به پسوردهای ایمیل، اینستاگرام، صفحات مجازی، آدرس ایمیل، پسوردهای بانکی و… اشاره کرد که اگر این پسوردها و اطلاعات حذف شوند قطعا زمان زیادی را باید صرف بازگردندان آنها نمایید.

انتقال مالکیت گوشی به خریدار 

یکی از اقدامات قبل از فروش گوشی های هوشمند انتقال مالکیت آن به خریدار است. لازم به ذکر است طرح رجیستری گوشی‌های هوشمند با هدف مبارزه با قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی‌ بوده و شما می‌توانید این اقدام را در این مرحله یا حتی بعد از بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه انجام دهید.

گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید – پاک کردن اطلاعات گوشی های هوشمند

بعد از انجام دادن مراحل اول و دوم، باید گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید تا تمامی اطلاعات شما حذف شود و اطلاعاتی که در این فرآیند حذف می شوند قابل بازگشت نیستند. از این رو باید ابتدا از منو کاربری گوشی وارد تنظیمات شوید و گزینه ” Generalmamnagement” شوید و گزینه “ Reset” را انتخاب کنید.

توجه :حتما قبل از انجام این فرایند رمز و پسورد اپل آیدی و یا حساب سامسونگ خود را باید بدانید چرا که از شما برای انجام این فرایند پرسیده خواهد شد و شما باید آنرا وارد کنید. در غیر اینصورت گوشی شما قفل خواهد شد. بنابراین حتما رمز را بخاطر بسپارید و سپس اقدام به ریست فکتوری یا حالت کارخانه کنید.

گوشی های هوشمند

 خارج کردن سیم کارت و کارت حافظه و بسته بندی گوشی های هوشمند

بعد از انجام اقدامات بالا نوبت به خارج کردن سیم کارت و کارت حافظه می‌رسد که نباید آن را فراموش کنید. در ادامه باید گوشی خود را به همراه کارت خرید، گارانتی، شارژر، هندزفری، کابل USB داخل کارتن قرار داده و به مالک جدید تحویل دهید.