۱۵ گوشی برتر از نظر باتری

گوشی برتر از نظر باتری:

امروزه افراد دیگر به داشتن یک گوشی با صفحه‌نمایش فوق‌العاده برای پخش ویدئو و یا داشتن یک گوشی با دوربین درجه یک برای ثبت عکس راضی نمی‌شوند و فاکتورهای دیگری نظیر شارژدهی بالا نیز برایشان بسیار اهمیت دارد. در این میان برخی از افراد هستند که ظرفیت باتری بیش از هر فاکتور دیگری برایشان اهمیت دارد، از این رو بسیاری از سازندگان گوشی موبایل به استفاده از باتری‌های حجیم با ظرفیت بالا در ساخت گوشی‌های خود روی آورنده‌اند تا بتوانند نیاز این دسته از کاربران را برطرف کنند. خوشبختانه امروزه گوشی‌های زیادی وجود دارند که نوید شارژدهی برای تمام روز و حتی فراتر از آن را می‌دهند.

انتخاب و خرید یک گوشی نیازمند بررسی پارامترهای متعددی است که برای هر کاربر بسته به سبک استفاده‌ی او از گوشی متفاوت است.از آنجایی که معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندها در بازار کشور، شیائومی، سامسونگ و موتورولا هستند و خوشبختانه در بین محصولات این شرکت‌ها گوشی‌های واقعا قدرتمندی از لحاظ طول عمر باتری دیده می‌شود، در این فهرست غالبا نام محصولات این سه شرکت را شاهد هستیم تا کاربر بتواند در کنار یک انتخاب عالی از لحاظ طول عمر باتری، به محصولی با برند مطمئن و خوب دسترسی داشته باشد.

۳ عامل موثر در شارژدهی باتری

  1.  ظرفیت باتری

  2. نقش سخت‌افزار در شارژدهی باتری

  3. ابعاد و وزن

 سامسونگ گلکسی M51 گوشی برتر از نظر باتری

رتبه‌ی نخست متعلق به محصولی است از سامسونگ با یکی از پرظرفیت‌ترین باتری‌هایی که تاکنون در یک گوشی استفاده شده، یعنی گلکسی M51 که نه تنها از لحاظ توانایی پردازشی یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است بلکه از لحاظ طول عمر باتری هم می‌تواند کاملا شما را راضی نگه دارد و به‌راحتی حتی تا دو روز همراهی‌اتان کند.

سامسونگ گوشی‌های میان‌رده‌ی بسیار خوبی از سری M در سبد محصولات میان‌رده‌ی خود دارد و اگرچه از خیلی جهات این گوشی‌ها شبیه به میان‌رده‌های سری A هستند اما یک سری وجه تمایز وجود دارد که باعث می‌شود این محصولات جذاب‌تر و بهتر باشند. یکی از همین‌ها، باتری است که گلکسی M51 در این بخش استثنائی است.

این گوشی با در اختیار داشتن یک باتری پرظرفیت ۷٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، می‌تواند انرژی لازم را برای روشن نگه‌داشتن گوشی به مدت ۲ روز فراهم کند. امتیازی که گلکسی M51 توانست در تست‌های GSMArena کسب کند ۱۵۶ ساعت بود و این یعنی بهترین محصولی که می‌توانید در حال حاضر از لحاظ طول عمر باتری خریداری کنید، همین گوشی است. بیشترین امتیازی هم که در تست یاد شده برای گلکسی M51 ثبت شد در پخش ویدیو و مکالمه بود.

شارژری که سامسونگ برای این محصول در نظر گرفته همان شارژر ۲۵ واتی است که پرچم‌داران جدید شرکت هم از آن پشتیبانی می‌کنند. این شارژر بسیار سریع بوده و می‌تواند این باتری پرظرفیت را در مدت زمان ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه شارژ کند. مدت زمان نسبتا زیادی است اما با در نظر گرفتن ظرفیت باتری، می‌تواند کاملا رضایت‌بخش باشد. همچنین در مدت ۳۰ دقیقه هم می‌توانید گوشی را تا ۳۵ درصد شارژ کنید که مناسب ارزیابی می‌شود.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M51 همراه با 8 هسته پردازنده و باتری 7000 میلی آمپر

سامسونگ گلکسی F62 

گوشی Galaxy F62 یکی دیگر از محصولاتی است که می‌تواند در لیست بهترین گوشی از نظر شارژدهی قرار بگیرد. گوشی F62 از یک باتری با ظرفیت ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که بهترین باتری گوشی است و می‌تواند بیشتر از یک روز شما را همراهی کند. تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ به عنوان مرکز پردازش‌های گلکسی F62 در نظر گرفته شده که طی فرایند لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده است. در گلکسی اف ۶۲ همانند گلکسی ام ۵۱ از یک نمایشگر سوپر امولد پلاس استفاده شده است که سطح مصرف انرژی در آن کمتر است. این گوشی هوشمند در ابعاد ۶.۷ اینچ و وزن ۲۱۸ گرم طراحی و تولید شده که در مقایسه با محصولات مشابه موجود در بازار کمی بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد. کمپانی سامسونگ از دوربین چهارگانه ۵+۵+۱۲+۶۴ مگاپیکسلی در ساخت این گوشی هوشمند استفاده کرده است که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های با کیفیتی را بگیرید.

سامسونگ گلکسی F62 با باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد • دیجی‌کالا مگ

موتورولا موتو G9 پاور گوشی برتر از نظر باتری

موتورولا اگرچه خیلی در بازار گوشی‌های هوشمند به‌مانند سابق مطرح نیست اما همچنان گوشی‌های بسیار باکیفیت و قدرتمندی تولید می‌کند و می‌توان به عملکرد آن‌ها اعتماد کامل داشت. موتورولا G9 پاور هم یکی از همین گوشی‌های خوب است که جانشین G8 پاور شده و از لحاظ طول عمر باتری، همانند نسل گذشته یک محصول کم‌نظیر است.

عبارت پاور (Power) در میان‌رده‌های این سری کاملا به این معناست که گوشی که خریداری می‌کنید قرار است از لحاظ طول عمر باتری کاملا شما را راضی نگه دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید محصولی هستید که در کنار عملکرد سخت‌افزاری نسبتا خوب (نه چندان قدرتمند) می‌تواند از لحاظ طول عمر باتری، عملکرد خارق‌‌العاده‌ای داشته باشد، موتو G9 پاور یک انتخاب خوب و منطقی خواهد بود.

فراموش نکنید برای شارژ این باتری ۶٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، یک شارژر ۲۰ واتی سریع هم در نظر گرفته شده که می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۲۰ درصد، ۷۵ دقیقه ۵۰ درصد و تقریبا ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ کند. البته این میزان خیلی هم سریع نیست، به‌خصوص به نسبت رقبا اما برای موتورولا و موتو G9 پاور با این قیمت، چنین سرعتی خیلی هم بد نیست.

قیمت گوشی موتو G9 Power پاور موتورولا | Motorola Moto G9 Power - زومیت

شیائومی پوکو M3

گوشی Poco M3 یکی از گوشی‌های شیائومی است که ظرفیت باتری بالایی را ارائه می‌دهد. شیائومی در ساخت گوشی پوکو M3 از یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که می‌تواند برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۶۲ به‌عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با لیتوگرافی ۱۱ نانومتری تولید شده است. یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD در قاب جلویی این نمایشگر قرار گرفته است که نسبت به ۲ مدل بالا مصرف انرژی بالاتری دارد. پوکو M3 وزنی معادل ۱۹۸ گرم دارد که نسبت به گوشی‌های سامسونگ که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم از وزن کمتری برخوردار است. گوشی پوکو M3 به دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۲+۲+۴۸ مگاپیکسلی تجهیز شده که قادر است عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند

نقد و بررسی گوشی شائومی پوکو M3 | فروشگاه شیراز

شیائومی ردمی ۹T گوشی برتر از نظر باتری

در فهرست بهترین گوشی‌ها از لحاظ طول عمر باتری طبیعی است که نام ردمی را هم شاهد باشیم که طی چند سال گذشته واقعا در این بخش عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت. ردمی یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ایران است که گوشی‌های خود را در کنار عملکرد سخت‌افزاری مطلوب، با قیمت بسیار مناسبی هم راهی بازار می‌کند.

البته این گوشی هم از لحاظ قدرت سخت‌افزاری تا حد زیادی مشابه پوکو M3 است و شاید اصلا بتوان گفت همان گوشی با برندی متفاوت است اما می‌بینیم که از لحاظ طول عمر باتری حدود ۴ ساعت امتیاز کمتری به نسبت نماینده‌ی پوکو کسب کرد که این هم قابل چشم‌پوشی است و نمی‌توان گفت عملکرد ردمی ۹T در این بخش فوق‌العاده نبود.

با هزینه‌ای که برای این محصول می‌پردازید شاید نتوانید بازی‌های روز با با کیفیت بالایی تجربه کنید یا به‌راحتی به فرایند مولتی تسکینگ بپردازید، اما مطمئن باشید با همان کارهای سبکی که انجام می‌دهید، نمی‌توانید به‌سادگی عرق این باتری پرظرفیت را در بیاورید و دیدیم که موفق شد در تست‌ها هم این موضوع را به‌خوبی ثابت کند و به امتیاز خوب ۱۵۰ ساعت دست پیدا کند.

قیمت گوشی ردمی 9T شیائومی | Xiaomi Redmi 9T - زومیت

ایسوس ZenFone 6

در حالی که Asus ZenFone 6 با بیش از ۱۵ ساعت آزمایش باتری، جایگاه خود را در لیست ما به عنوان بهترین گوشی از نظر باتری به دست آورد، اما تنها یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دارد. اگر به نمایشگر آن نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که چیزی در این گوشی کم است: هیچ دوربین جلویی برای گوشی ایسوس زن فون ۶ در نظر گرفته نشده است. این گوشی با استفاده از یک مکانیزم هوشمندانه، دوربین‌های عقب را به جلو می‌آورد تا بتوانید از بهترین دوربین برای سلفی‌های خود استفاده کنید. از آنجایی که در این مورد، قیمت گوشی زیر ۵۰۰ دلار است. یک گزینه‌ی عالی برای کسانی است که به دنبال خرید بهترین گوشی از نظر باتری با کمترین هزینه هستند.

ایسوس زنفون 6 با دوربین چرخشی و باتری 5000 میلی‌آمپری معرفی شد | دیجی‌کالا مگ

سامسونگ گلکسی A42 5G گوشی برتر از نظر باتری

این گوشی از یک باتری نسبتا پرظرفیت ۵٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که توانسته امتیاز ۱۴۴ ساعت را از GSMArena کسب کند. در دنیای واقعی، این میزان یعنی می‌توانید یک روز و نیم و در استفاده‌ی سبک‌تر، تا دو روز روی باتری این گوشی حساب کنید که برای یک محصول ۵G بسیار خوب است.درون جعبه‌ی این گوشی یک شارژر ۱۵ واتی دریافت خواهید کرد که می‌تواند باتری پرظرفیت این گوشی را در مدت زمان نه چندان کمی شارژ کند. اما با این حال این گوشی یک میان‌رده است و انتظار زیادی هم از آن نداشتیم. این شارژر می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۲۷ درصد و در مدت زمان ۹۰ دقیقه، ۷۸ درصد از شارژ گوشی را پر کند. شارژ کامل گوشی از ۰ تا ۱۰۰ هم حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد که به نسبت محصولاتی شرکت‌های رقیب مناسب به نظر می‌رسد.

خرید و قیمت گوشی Galaxy A42 128GB 5G سامسونگ | شاپ آی آر

 ایسوس ROG Phone 5

اگر در مورد ویژگی‌های Asus ROG Phone 5 تحقیق کرده باشید از قرار داشتن آن در لیست بهترین گوشی از نظر باتری تعجب نخواهید کرد. این گوشی یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری دارد که از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که باتری تنها در عرض ۳۰ دقیقه، به شارژ ۷۰ درصد می‌رسد. جدا از ماندگاری بالای باتری، ایسوس ROG Phone 5 بعد از OnePlus 9 Pro در لیست سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار قرار دارد. به‌علاوه مجموعه‌ی وسیعی از گزینه‌های سفارشی‌سازی برای گیمرها از جمله دکمه‌های خازنی و لوازم جانبی متنوعی مانند فن خنک‌کننده Aero Active Cooler، کنترل بازی و پایه‌ی نگهدارنده نیز برای آن در بازار وجود دارد.

بررسی ایسوس راگ فون 5 اس پرو + تست اسنپدراگون 888+ | Asus ROG Phone 5s Pro | رایااستور

شیائومی ردمی ۹ گوشی برتر از نظر باتری

ردمی برای این گوشی از یک باتری ۵٫۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که توانسته در تست‌های GSMArena، امتیاز خوب ۱۳۱ ساعت را کسب کند که آن را اندکی پایین‌تر از موتو G9 پلاس قرار می‌دهد. اما حداقل یک روز می‌توانید روی توانایی‌های این باتری حساب کنید و همین هم کافی به نظر می‌رسد.

متأسفانه شارژری که ردمی به همراه این گوشی عرضه می‌کند فقط ۱۰ وات سرعت دارد و این در حالی است که ردمی ۹ می‌تواند از شارژرهایی با سرعت ۱۸ وات هم پشتیبانی کند. انتظار نداشتیم شرکتی مثل ردمی در این بخش و در این محدوده‌ی قیمتی که سایر شرکت‌ها گوشی‌های خود را تا جایی که ممکن است مجهز می‌کنند، در صورتی که امکانش هم وجود داشت، ترجیح داد از شارژر ۱۰ واتی به جای ۱۸ وات استفاده کند.

قیمت گوشی ردمی 9 شیائومی | Xiaomi Redmi 9 - زومیت

Nubia RedMagic 6

درست است که شما در زمان خرید به دنبال بهترین گوشی از نظر باتری نیستید، اما اگر می‌خواهید یک گوشی گیمینگ انتخاب کنید، باید به فکر عمر باتری هم باشید. Nubia RedMagic 6 یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ با طول عمر باتری طولانی است؛ حتی با فعال‌سازی قابلیت به‌روزرسانی سریع در طول بازی، باز هم باتری این گوشی تا ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه برایتان کار می‌کند. با وجود آنکه سایر ویژگی‌های این گوشی چندان چشمگیر نیستند، اما باتری این گوشی کاری می‌کند که شما هرگز نگران خالی شدن شارژتان در وسط بازی نباشد.

ZTE Nubia RedMagic 6 Pro - Notebookcheck

ریلمی ۷ ۵G گوشی برتر از نظر باتری 

محصولی که در رابطه با آن حرف می‌زنیم ریلمی ۷ ۵G است. یک گوشی هوشمند نسبتا قدرتمند و کاملا مجهز به فناوری‌های جذاب روز نظیر پشتیبانی از شبکه‌ی پرسرعت ۵G، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و پردازنده‌ای قدرتمند و کم‌مصرف با لیتوگرافی ۷ نانومتری که کمتر در میان‌رده‌ها شاهد استفاده از پردازنده‌ای با این لیتوگرافی هستیم.

ریلمی ۷ ۵G از لحاظ باتری توانست در بین بهترین گوشی‌های حاضر در این فهرست قرار بگیرد چرا که امتیاز بسیار خوب ۱۲۹ را در مجموع از تست‌های صورت گرفته توسط GSMArena کسب کرد. آن هم در شرایطی که رفرش‌ریت روی ۹۰ هرتز قرار داشت. برای یک گوشی ۵G، کسب چنین امتیازی واقعا خوب است و بخش بزرگی از آن هم به لطف پردازنده‌ی ۷ نانومتری Dimensity 800U 5G ممکن شده که به ادعای GSMArena، عملکرد بسیار بهتری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵G در مصرف انرژی دارد.

گالری عکس] گوشی Realme 7 5G؛ نگاه نزدیک و ویژگی‌های کلیدی • دیجی‌کالا مگ

LG V60 ThinQ 5G

جای تاسف است که شرکت ال.جی قصد خروج از تجارت تولید تلفن‌های همراه را دارد؛ زیرا تولیدات جدید این گروه، در رده‌ی بهترین گوشی‌های بازار قرار دارند. یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپری داخل این گوشی تعبیه شده است که می‌تواند تا حدود ۱۳ ساعت دوام بیاورد که عدد بسیار قابل قبولی است. با این حال این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و بعد از ۳۰ دقیقه، به ۵۱ درصد می‌رسد.

 

LG's new V60 ThinQ 5G launches on March 20th for $799.99 on T-Mobile - The Verge

Samsung Galaxy A52 5G گوشی برتر از نظر باتری

ممکن است جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ از قابلیت اتصال ۵G برخوردار باشد، اما این امر بر طول عمر باتری آن تاثیری نگذاشته است. در تست ما این گوشی ۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه دوام آورد که آن را به گوشی برتر از نظر باتری سامسونگ دراورده امروزه افراد دیگر به داشتن یک گوشی با صفحه‌نمایش فوق‌العاده برای پخش ویدئو و یا داشتن یک گوشی با دوربین درجه یک برای ثبت عکس راضی نمی‌شوند و فاکتورهای دیگری نظیر شارژدهی بالا نیز برایشان بسیار اهمیت دارد. در این میان برخی از افراد هستند که ظرفیت باتری بیش از هر فاکتور دیگری برایشان اهمیت دارد، از این رو بسیاری از سازندگان گوشی موبایل به استفاده از باتری‌های حجیم با ظرفیت بالا در ساخت گوشی‌های خود روی آورنده‌اند تا بتوانند نیاز این دسته از کاربران را برطرف کنند. خوشبختانه امروزه گوشی‌های زیادی وجود دارند که نوید شارژدهی برای تمام روز و حتی فراتر از آن را می‌دهند.

تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید این زمان در شرایطی به دست آمد که صفحه‌ی نمایش روی ۶۰Hz تنظیم شده بود. شما می‌توانید نرخ به‌روزرسانی گوشی A52 را روی حالت ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید؛ ویژگی منحصربه‌فردی که در گوشی‌های زیر ۵۰۰ دلار به‌ندرت یافت می‌شود. متأسفانه این قابلیت، باعث کاهش طول عمر باتری گوشی می‌شود، اما نتیجه ۱۰ ساعت و ۱۹ دقیقه‌ای تست باتری آن، هنوز از متوسط گوشی‌های هوشمند بالاتر است و آن را در لیست بهترین گوشی از نظر باتری قرار می‌دهد. با این حال، این گوشی قابلیت شارژ سریع را ندارد و پس از سی دقیقه، تنها ۳۱ درصد شارژ می‌شود.

Samsung Galaxy A52 5G 256GB Black Price & Specs | Samsung MY

Cat S62 Pro

گوشی Cat S62 Pro تلفنی بادوام است که برای شارژ طولانی‌مدت ساخته شده است و در تست باتری ما ۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه دوام آورد. این دستگاه تنها با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعتی می‌تواند تا این زمان به کار خود ادامه دهد؛ در نتیجه آن را می‌توان بهترین گوشی از نظر باتری با کمترین ظرفیت باتری دانست. یکی از دلایل طول عمر بالا این است که گوشی Cat S62 Pro برخلاف گوشیKyocera ، به ۵G متصل نمی‌شود. در نتیجه، هیچ مودمی برای آن وجود ندارد که انرژی باتری را ببلعد. شارژ باتری Cat S62 Pro به صورت فست انجام نمی‌شود و پس از ۱۵ دقیقه شارژ، تنها ۱۷ درصد شارژ خواهد شد و پس از نیم ساعت به ۳۷ درصد می‌رسد. اگرچه این سرعت شارژ شدن آن‌قدرها هم وحشتناک نیست، اما گوشی‌هایی با امکان شارژ سریع‌تر در این لیست پیدا می‌شوند.

Review Cat S62 Pro: Reliable like no other - Astronautech

 OnePlus Nord N10 5G

OnePlus Nord N10 5G گوشی برتر از نظر باتری امروزه افراد دیگر به داشتن یک گوشی با صفحه‌نمایش فوق‌العاده برای پخش ویدئو و یا داشتن یک گوشی با دوربین درجه یک برای ثبت عکس راضی نمی‌شوند و فاکتورهای دیگری نظیر شارژدهی بالا نیز برایشان بسیار اهمیت دارد. در این میان برخی از افراد هستند که ظرفیت باتری بیش از هر فاکتور دیگری برایشان اهمیت دارد، از این رو بسیاری از سازندگان گوشی موبایل به استفاده از باتری‌های حجیم با ظرفیت بالا در ساخت گوشی‌های خود روی آورنده‌اند تا بتوانند نیاز این دسته از کاربران را برطرف کنند. خوشبختانه امروزه گوشی‌های زیادی وجود دارند که نوید شارژدهی برای تمام روز و حتی فراتر از آن را می‌دهند.

است که اجازه نمی‌دهد استفاده از قابلیت ۵G بر طول عمر باتری آن تأثیر بگذارد که برخلاف سایر گوشی‌های ۵G موجود در این لیست، قیمت مناسب‌تری هم دارد. شارژ باتری OnePlus Nord N10 5G در ۱۱ ساعت و ۴۸ دقیقه تمام می‌شود، که نتیجه‌ی بسیار قابل قبولی برای بهترین گوشی از نظر باتری است.

این گوشی به لطف پشتیبانی از فناوری OnePlus Warp Charge 30T دارای قابلیت شارژ سریع نیز است که باعث می‌شود تلفن پس از ۳۰ دقیقه به شارژ ۶۸ درصد برسد.

OnePlus Nord N10 5G review | Tech Advisor