مقایسه گلکسی زد فلیپ ۴ با زد فولد ۴؛ تفاوت میان نسل جدید تاشوهای سامسونگ

در سال های اخیر سامسونگ به طور مداوم در حال عرضه گوشی‌های تاشو باکیفیت است که آن‌ها را زد فولد و زد فلیپ می‌نامد.

فرق Z Fold 4 با Z Flip 4 سامسونگ از نظر طراحی

طراحی را می‌توان اصلی‌ترین تفاوت گلکسی ۴ Z Flip و ۴ Z Fold دانست که این موضوع از همان عرضه نسل اول وجود داشته و قرار است که نسل چهارم نیز از این قاعده پیروی کند.گلکسی زد فلیپ ۴، یک گوشی تاشو است که قرار است مدرنیته را با طراحی کلاسیک‌ گوشی‌ها ترکیب کند. این گوشی در ظاهر شبیه به یک گوشی معمولی است که از وسط تا و به یک محصول کوچک تبدیل می‌شود. در پشت این محصول یک نمایشگر کوچک خارجی وجود دارد که این صفحه‌نمایش کوچک به شما کمک می‌کند که بتوانید بدون باز کردن دستگاه به اعلانات و ساعت دسترسی داشته باشید یا به تماس‌ها پاسخ دهید.

گوشی زد فولد ۴، دقیقا برعکس زد فلیپ ۳ است؛ این محصول در حالت عادی شبیه یک گوشی معمولی است و تفاوت آن با گوشی‌های عادی در ضخامت است. جادو طراحی زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه را باز کنید آن وقت با یک تبلت زیبا با نمایشگر بزرگ مواجه خواهید شد. این دستگاه شبیه به یک کتاب باز می‌شود و از قلم اس پن پشتیبانی می‌کند. به طور کلی در این بخش فرق زد فولد ۴ با زد فلیپ ۴ در این است که نسخه flip یک محصول با ظاهری جذاب است، اما سری fold بیشتر ظاهری حرفه‌ای دارد که صفحه بزرگتری را برای مشاهده محتوا بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

سامسونگ از افزایش ۲ برابری میزان فروش گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ در اروپا  خبر داد - تکفارس

مقایسه نمایشگر گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

نمایشگر نیز مورد دیگری خواهد بود که گوشی‌های تاشو Z Fold 4 و Z Flip 4 را از یکدیگر به طور کامل متمایز می‌سازد. همانطور که می‌دانیم گلکسی زد فولد ۳ دارای یک نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل و یک نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی با وضوح تصویر ۸۳۲ در ۲۲۶۸ پیکسل برای مواقعی که نمی‌خواهید دستگاه را باز کنید است. طبق اطلاعات فاش شده، گلکسی Z Fold 4 نیز مشخصات مشابهی را در این بخش حفظ خواهد کرد.

تنها ارتقاء شایعه شده این است که گفته می‌شود نمایشگر بیرونی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است، در حالی که نرخ نوسازی نمایشگر بیرونی Fold 3 تنها ۶۰ هرتز بود.

انتظار نمی‌رود نمایشگر Z Flip 4 نیز نسبت به نسل قبلی خود، یعنی Z Flip 3 تغییر زیادی کند. گفته می‌شود Z Flip 4 دارای نمایشگر اصلی ۶.۷ اینچی است، درست مانند نمایشگر Flip 3 سامسونگ.

سامسونگ معمولاً از یک نمایشگر بیرونی کوچک‌تر در این تلفن‌ها برای بررسی اعلان‌ها استفاده می‌کند، و انتظار می‌رود که در Flip 4 هم همینطور باشد. برخی از افشاگران می‌گویند که این نمایشگر بیرونی، در Z Flip 4 کمی بزرگتر از Flip 3 Z خواهد بود.

سامسونگ قبلاً با چروک‌های نمایشگر گوشی‌های خود مشکل داشته است. روی نمایشگر به راحتی می‌توانید خط تا شدن آن را احساس کنید. امیدواریم شاهد بهبودهایی در هر دو گوشی باشیم تا این امر کمتر به چشم بیاید. قرار است هر دو گوشی تاشو سامسونگ چروک‌های کمتری داشته باشند.

فرق زد فولد ۴ با زد فلیپ ۴ در بخش سخت افزار

هردو محصول از چیست اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ استفاده می‌کنند به همین دلیل تفاوت Z Fold 4 با Z Flip 4 سامسونگ از نظر سخت افزار چندان زیاد نیست. این تراشه از Snapdragon 888 که در نسل قبل استفاده شد، پایداری و عملکرد بسیار بهتری دارد هرچند سری ۸۸۸ عملکرد مناسبی داشت در حال حاضر از نظر عملکرد Snapdragon 8+ Gen 1 یکی از بهترین تراشه‌ها در دنیای گوشی‌های اندرویدی است.

استفاده از آخرین تراشه اسنپ‌دراگون باعث می‌شود که عملکرد دستگاه به سطح جدیدی منتقل شود و شاهد عملکرد بی‌نقصی باشیم. فرق زد فولد ۴ با زد فلیپ ۴ در این بخش بیشتر به مقدار حافظه داخلی و رم باز می‌گردد. نسخه فلیپ دارای ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه فولد دارای ۱۲ گیگ حافظه رم ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی خواهد بود. این موضوع با نسل قبل این دو تلفن‌هوشمند تفاوت خاصی نخواهد داشت.

تایپ در گوشی زدفولد 4 سامسونگ

مقایسه دوربین گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

شایعه شده است که سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ نسبت به نسل قبلی خود دارای ارتقاء دوربین بزرگی خواهد بود که احتمالاً آن را برای عکاسی، بسیار بهتر از Z Flip 4 خواهد کرد.

ظاهرا، دوربین اصلی ۵۰ یا ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، به علاوه دوربین تله فوتو برای زوم ۳ برابری ۱۰ یا ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت. نسخه Z Fold 3  دارای سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بود و تله فوتو از زوم ۲ برابری پشتیبانی می‌کرد.

همچنین گفته می‌شود که این گوشی دارای یک دوربین جلوی ۱۰ و ۴ مگاپیکسلی است که دومی در نمایشگر اصلی، دوربین زیر نمایشگر بوده که مانند Z Fold 3 است، بنابراین هیچ تغییر بزرگی در آن وجود ندارد.

تا کنون هیچ شایعه‌ای در مورد دوربین‌های اصلی Z Flip 4 منتشر نشده است، بنابراین انتظار داریم Z Flip 3 همان آرایه‌ مشابه Z Flip 3 را داشته باشد که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است.

گلکسی Z Flip 3 از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی برای دوربین جلو برخوردار بود و یکی از ارتقا هایی که افشاکنندگان فکر می‌کند Z Flip 4 از آن بهره می‌برد، یک دوربین زیر نمایشگر درست مانند Z Fold است. با این حال، همه افشاگران در این زمینه موافق نیستند.

مشخصات دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 سامسونگ | گجت نیوز

سامسونگ در دوربین های گلکسی زد فولد 4 از چه سنسور هایی استفاده می‌کند؟ -  ترنجی