بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران

طی چندین سال اخیر استقبال بالای کاربران از ساعت‌های هوشمند موجب شده که کمپانی‌های متعددی تلاش خود را در زمینه تولید جدیدترین و بهترین اسمارت‌ واچ‌ها افزایش دهند.مثل همه‌ی بخش‌های زندگی‌مان که کم‌کم به سمت دنیای دیجیتال کشیده شده‌اند، صنعت مد و پوشاک هم در سال‌های اخیر تا حدودی دست‌خوش دگرگونی شده است. تا چند سال قبل اگر قصد خرید ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند داشتید، باید از خودتان می‌پرسیدید که «آیا واقعاً به چنین گجتی نیاز دارم؟»؛ اما حالا دیگر نیازی به این سؤال نیست و با مبلغ خیلی کمی، می‌توانید حداقل یک مچ بند هوشمند تهیه کنید.

ساعت هوشمند برای برخی از ما گجتی بسیار کاربردی‌ محسوب می‌شود. به عنوان مثال، برخی از کاربران برای ارزیابی سلامتی، فعالیت‌های ورزشی و حتی انجام کارهای روزمره خود نیازمند ساعت‌های هوشمند هستند. گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم کرد؛ دسته‌ی اول شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند و البته امکانات بیشتری هم در مقایسه با مچ بندهای هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهند. در سمت دیگر، مچ بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌تری دارند که اطلاعات کمتری را در مقایسه با ساعت های هوشمند به نمایش می‌گذارد؛ قیمت پایین‌تر، امکانات ارتباطی کم‌تر و فاصله گرفتن با طراحی کلاسیک هم از جمله مشخصات مچ بندهای هوشمند است. در این مقاله به معرفی بهترین ساعت های هوشمند ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین اسمارت واچ بازار ایران را برای خرید انتخاب کنید.

اپل واچ اولترا؛ کامل ترین ساعت اپل تا به امروز

اگر بهترین اپل واچ بازار را می‌خواهید بدون شک باید به سراغ نسخه اولترا بروید، ساعتی که همین امسال در کنار اپل واچ سری ۸ برای اولین بار به بازار عرضه شد. قیمت این ساعت واقعا زیاد است و برای کاربرانی مناسب خواهد بود که ورزش‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند و می‌خواهند در شرایط سخت محیطی نیز از ساعت خود استفاده کنند. مثلا این ساعت در بیابان، اقیانوس، قطب و شرایط این‌چنینی به خوبی دوام می‌آورد و ویژگی‌هایی متناسب با این شرایط دارد.

نمایشگر اپل واچ اولترا بزرگ‌ترین پنل استفاده شده تا به امروز توسط این سازنده آمریکایی است و اندازه‌ای ۱.۹۲ اینچی با رزولوشن ۵۰۲ در ۴۱۰ دارد و تراکم پیکسلی ۳۳۸ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. روشنایی این نمایشگر از ۱۰۰۰ نیت واچ سری ۷ و ۸ به ۲۰۰۰ نیت افزایش پیدا کرده تا حتی در بدترین شرایط نیز به وضوح بتوانید محتوای پنل را روشن کنید. از سوی دیگر این محصول قطعا مقاوم‌ترین ساعت هوشمند اپل هم هست؛ چرا که مقاومت آن در برابر نفوذ آب به ۱۰۰ متر افزایش پیدا کرده و گواهی نظامی MIL-STD 810H نیز به این ساعت اضافه شده است. به این موارد مقاومت بالاتر شیشه را نیز اضافه کنید.

دیگر ویژگی‌های این ساعت نیز به نوعی تقویت شده‌اند تا از پس سخت‌ترین شرایط بربیایند، به عنوان مثال عملکرد GPS و قدرت سیگنال‌های آن بهتر شده است و همچنین اسپیکر نیز از یکی به دو عدد افزایش پیدا کرده و قابلیت Siren باعث می‌شود تا صدای کمک خواستن شما تا فاصله ۱۸۰ متری شنیده شود که برای قرارگیری در موقعیت‌های خطرناک بسیار کاربرد دارد. جالب است بدانید که این ساعت در صورت قرارگرفتن شما در آب می‌تواند عمق دقیق آب تا ۴۰ متر را به شما نمایش دهد که برای غواصی بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

در نهایت به لطف افزایش ظرفیت باتری، شارژدهی این ساعت نیز بسیار بهتر شده و حالا می‌تواند در صورت داشتن استفاده نرمال حدود ۳۶ ساعت دوام و در حالت کم‌مصرف تا ۶۰ ساعت دوام بیاورد. ناگفته نماند که شما بسته به فعالیت خود می‌توانید بند متناسب را خریداری کنید و اگر غواص هستید به سراغ این بند بروید تا در زیر آب و فشار زیاد ساعت بهترین عملکرد را داشته باشد. از دیگر مشخصات این ساعت می‌توان به بدنه تیتانیومی، امکان اضافه کردن سیم‌کارت، وزن ۶۱ گرمی و ضخامت ۱۴.۴ میلی‌متری اشاره کرد.اپل واچ اولترا - لیست قیمت اپل واچ - زودموبایل

اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸ با تغییرات نه‌چندان زیادی به نسبت سری ۷ به بازار عرضه شد و این یعنی اگر از واچ سری ۷ استفاده می‌کنید ارتقاء به این نسل خیلی قابلیت جدیدی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، اما اگر می‌خواهید اپل واچ خریداری کنید، به طور حتم بعد از واچ اولترا بهترین نسخه همین سری ۸ است. این محصول به یک سنسور جدید سنجش دما مجهز شده و به لطف همین ویژگی، بهتر می‌تواند عادت ماهانه بانوان را پیگیری کند. از طرفی تراشه به Apple S8 تغییر کرده که طبیعتا مقداری سرعت بیشتر دارد. به این ساعت هوشمند قابلیت تشخیص تصادف و تشخیص سقوط از ارتفاع هم اضافه شده که می‌تواند در موارد اورژانسی و حادثه بسیار مفید باشد. ناگفته نماند که قابلیت Low Power Mode در این ساعت می‌تواند شارژدهی را از ۱۸ ساعت به ۳۶ ساعت افزایش دهد.

 

قیمت اپل واچ سری 8 سایز 45 - خرید اپل واچ سری ۸ | آترین کالا

هایلو LS02 شیائومی

ارزان‌ترین ساعت هوشمند بازار بدون در نظر گرفتن تعداد زیاد ساعت‌های غیراصل (فیک) و کپی بازار، از زیربرند شیائومی، یعنی «هایلو LS02» است که حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. ساعت هوشمند هایلو LS02 که تنها ۳۸ گرم وزن دارد از قابلیت‌هایی مانند نمایشگر ۱/۴ اینچ HD با پنل TFT، گواهی IP68، طول عمر باتری حدود یک هفته، پایش خواب، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری فشار خون بهره می‌برد. این ساعت هوشمند Haylou برخلاف بیشتر ساعت‌های هم‌رده که کپی اپل واچ هستند از جنس بدنه‌ی فلزی استفاده می‌کند و همچنین ۱۲ حالت ورزشی را هم پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت ، خرید ، بررسی و مشخصات ساعت هوشمند هایلو شیائومی مدل Haylou LS02

شیائومی می بند ۵

در بازه‌ی حدود ۷۰۰ هزار تومان، می‌توانید می بند ۵ شیائومی را تهیه کنید که در سالیان اخیر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مچ بندهای هوشمند دنیا محسوب می‌شود. نمایشگر OLED بزرگ و رنگی با روشنایی زیاد، شارژر مغناطیسی، صدها حالت ثابت و متحرک برای ساعت، امکان کنترل دوربین گوشی از راه دور، انواع حسگرهای سنجش ضربان قلب، اکسیژن سنج و حتی استرس سنج از امکانات اصلی می بند ۵ شیائومی محسوب می‌شود. مچ بند هوشمند می بند ۵ به‌صورت پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند؛ ولی با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این امکان هم به آن اضافه شده است.

شیائومی می بند 5 | Xiaomi Mi Band 5 معرفی شد؛ قیمت + مشخصات فنی و.. | فارنت

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ پرو

بهترین اسمارت واچ فعلی سامسونگ که در بازار ایران موجود است را باید گلکسی واچ ۵ پرو دانست. این مدل از ساعت هوشمند سامسونگ موفق به کسب تاییدیه IP68 شده که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نشان می‌دهد. همچنین گلکسی واچ ۵ پرو در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر هم عملکرد خوبی از خود نشان داده است. در میان تاییدیه‌های مختلف این دستگاه نباید از تاییدیه نظامی و گواهی MIL-STD-810H به‌سادگی گذشت که یکی از ویژگی‌های آن مقاومت در برابر خط و خش و ضربه‌های ناگهانی است. البته با وجود بدنه تیتانیومی این اسمارت واچ انتظار دیگری به غیر از مقاومت بالا در برابر ضربه نمی‌رود.

گلکسی واچ ۵ پرو که به عنوان یکی از بهترین اسمارت واچ ها شناخته می‌شود، مجهز به نمایشگر سوپر امولد ۱.۴ اینچ دایره‌ای شکل با وضوح ۴۵۰×۴۵۰ پیکسل بوده و از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر را می‌توان مقاومت در برابر خط و خش عنوان کرد. همچنین زمانی که در فضای بیرون از خانه و آفتابی به نمایشگر نگاه کنید، شاهد کاهش کیفیت نور صفحه نخواهید بود. این اسمارت واچ دارای بند اسپرت D-Buckle است.

قدرت گلکسی واچ ۵ پرو توسط پردازنده اصلی اگزینوس W920 و پردازنده گرافیکی Mali-G68 تامین می‌شود. به لطف پردازنده ۲ هسته‌ای به‌کاررفته در ساعت هوشمند جدید سامسونگ و حافظه رم ۱.۵ گیگابایتی می‌توان سرعت بالا و عملکرد قابل‌قبولی از این ساعت هوشمند انتظار داشت. توجه داشته باشید که گلکسی واچ ۵ پرو با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت خود می‌تواند قابلیت دانلود و نگه‌داری برخی فایل‌ها را داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی واچ ۵ پرو می‌توان به سنسور بیو اکتیو سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیس، نور و موارد دیگر اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب گلکسی واچ ۵ پرو پشتیبانی از میکروفون داخلی برای برقراری مکالمه صوتی است. انرژی این ساعت توسط باتری ۵۹۰ میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند.

بررسی Galaxy Watch 5 Pro : نقد تخصصی سامسونگ واچ ۵ پرو

ساعت هوشمند آنر بند ۶

نسل ششم از مچ بندهای هوشمند «آنر بند» تغییرات ظاهری خیلی زیادی دارد و حالا شبیه به یک ساعت هوشمند کوچک شده است. آنر بند ۶ گجتی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین تمام مچ‌بندهای هوشمند دارد. علاوه بر نمایشگر بزرگ ۱٫۴۷ اینچی، از دیگر امکانات بارز آنر بند ۶ می‌توانیم به حسگر سنجش اکسیژن خون، سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب به‌صورت ۲۴ ساعته، رصد کردن ۱۰ نوع ورزش، باتری قدرتمند با شارژدهی دوهفته‌ای، امکان شخصی‌سازی پوسته ساعت و از همه مهم‌تر، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کنیم.

مشخصات، قیمت و خرید مچ بند هوشمند آنر مدل Band 6 NFC | دیجی‌کالا

ساعت هوشمند Mibro Lite شیائومی

«میبرو لایت شیائومی» مچ‌بند سلامتی در بدنه‌‌ی یک ساعت است که امکانات ورزشی فراوانی در کنار ویژگی‌های هوشمند دیگر ارائه می‌دهد و برای آن‌دسته از کاربران که می‌خواهند با کم‌ترین هزینه تجربه‌ی ساعت هوشمند قابل‌قبولی را داشته باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید. سازگاری با اندروید و iOS، نمایش صحیح اعلانات فارسی، گواهی IP68، پایش مداوم ضربان قلب با قابلیت سنجش فشار خون و اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون از مهم‌ترین ویژگی‌های میبرو لایت شیائومی هستند؛ همچنین عمر باتری ۸ روزه و بدنه‌ی نازک و سبک از دیگر ویژگی‌های خوب ساعت هوشمند شیائومی Mibro lite هستند. این ساعت هوشمند را می‌توان با قیمتی حدود یک میلیون تومان تهیه کرد.

همچنین با حدود یک میلیون و صدهزار تومان می‌توان سراغ «Mibro Watch X1 شیائومی» هم رفت که از تمامی امکانات میبرو لایت در ظاهری مانند امیزفیت T-Rex بهره می‌برد. تنها تقاوت X1 با مدل لایت به‌جز ظاهر آن‌ها، طول عمر باتری بسیار بیشتر و مقاومت دربرابر نفود آب تا فشار ۵ اتمسفر است.

ساعت شیائومی مدل میبرو mibro lite با ۱۸ماه گارانتی - سورنا موبایل اصفهانساعت هوشمند هواوی GT3

هواوی جی تی ۳ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند غول فناوری چین شناخته می‌شود که پنل جلویی آن از متریال شیشه تشکیل شده است. پشت این ساعت از جنس پلاستیک است و فریم استیل ضد زنگ آن توانسته جذابیت ساعت را افزایش دهد. هواوی GT3 به لطف تاییدیه IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. همچنین فشار آب تا عمق ۵۰ متر نمی‌تواند تاثیر منفی روی دستگاه داشته باشد.

این مدل از اسمارت واچ هواوی مجهز به نمایشگر ۱.۴۳ اینچ امولد با وضوح ۴۶۶×۴۶۶ پیکسل است. فرم نمایشگر این ساعت دایره‌ای بوده و تراکم پیکسل آن ۳۲۶ پیکسل در اینچ است. شما با استفاده از حافظه داخلی ۴ گیگابایت این ساعت می‌توانید فایل یا برنامه‌های موردنظرتان را دانلود و نصب کنید. همچنین این محصول دارای حافظه رم ۳۲ مگابایت است. توجه داشته باشید که از مهم‌ترین ویژگی‌های هواوی GT3 می‌توان به GPS داخلی اشاره کرد.

انرژی این دستگاه توسط باتری ۴۵۵ میلی آمپر ساعت تامین می‌شود که از نوع لیتیموم پلیمر است. ساعت هوشمند هواوی GT3 مجهز به یک میکروفون داخلی است تا کاربران بتوانند از آن برای پاسخ دادن به تماس‌ها و پیغام‌های خود استفاده کنند. هواوی جی تی ۳ از سنسورهای مختلفی همانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج، قطب‌نما، سطح اکسیژن خون و دماسنج پشتیبانی می‌کند که هر کدام قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این ساعت هوشمند با گوشی‌های اندروید و iOS سازگار است.

سری جدید ساعت هوشمند هواوی GT 3 | اپل واچ | اسمارت واچ ایران | ساعت هوشمند  سامسونگ

ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 2 Active Edition

یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند هواوی که از نسل قبل آن خاطرات خوبی برای کاربران ایجاد شده است، هواوی واچ فیت ۲ نام دارد. پنل جلوی ساعت از جنس شیشه بوده و بدنه دور و پشت آن از جنس پلمیر است. این مدل از ساعت هوشمند هواوی می‌تواند در برابر آب برای مدت زمان ۱۰ دقیقه دوام آورد. از مهم‌ترین پیشرفت‌‌های این ساعت هواوی در مقایسه با نسل قبل آن پشتیبانی از یک میکروفون داخلی است که امکان برقراری تماس و مکالمه را برای کابران فراهم می‌کند.

صفحه نمایش این اسمارت واچ، امولد و به شکل مستطیلی بوده و اندازه آن ۱.۷۴ اینچ است. به لطف نرخ روشنایی بالا در این ساعت، شما می‌توانید در برابر نور مستقیم خورشید هم کیفیت بالای آن را مشاهده کنید. از دیگر ویژگی‌های ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 2 Active Edition می‌توان به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و قابلیت GPS اشاره کرد. انرژی واچ فیت ۲ توسط باتری ۲۹۲ میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و طول عمر مفید آن تا ۱۰ روز با پایش کامل سلامت جسمانی است. شما با این ساعت می‌توانید به راحتی پیام‌ها و تماس‌های دریافتی خود را مشاهده کنید. همچنین پایش سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، نظارت روی استرس و کیفیت خواب از سایر ویژگی‌های این محصول است.

مشخصات، قیمت و خرید ساعت هوشمند هوآوی مدل WATCH FIT 2 Active Edition بند  سیلیکونی | دیجی‌کالا

ساعت هوشمند امیزفیت GTR

با اینکه بیش از دو سال از عرضه‌ی ساعت هوشمند «امیزفیت GTR» می‌گذرد؛ اما همچنان یکی از خوش‌ساخت‌‎ترین و ارزان‌ترین ساعت‌هایی است که از GPS داخلی بهره می‌برد. در ساخت بدنه‌ی این ساعت که تا عمق ۵۰ متری دربرابر نفوذ آب مقاومت دارد، از موادی مانند فلز، سرامیک زیرکونیوم و مواد پلیمری استفاده شده است. نمایشگر ۱/۲ اینچ AMOLED، طول عمر باتری حدود ۱۲ روز و امکان سنجش ضربان قلب، فشار هوا، ارتفاع و نور محیط از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند امیزفیت هستند؛ البته اگر برای شما وجود حسگر سنجش غلظت اکسیژن خون ضروروی است بهتر است سراغ مدل معرفی‌شده‌ی قبلی، امیزفیت GTS 2 مینی بروید، اما اگر وجود GPS‌ در ساعت اولویت شما است، امیزفیت جی‌تی‌آر را انتخاب کنید.

Yikamosi Compatible with Amazfit GTR 47mm Band, 22mm Stainless Steel Metal  Quick Fit Replacement Smart Watch Bracelet Strap Bands for Amazfit GTR 47mm  Smartwatch(Black) : Amazon.it: Elettronica

ساعت هوشمند می واچ شیائومی

از جمله‌ی مزیت‌های متعدد ساعت‌های هوشمند چینی در ایران، تحریم نبودن امکاناتی نظیر سنجش فشار خون و سنجش سطح اکسیژن خون است که به‌طور معمول در ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ دردسترس کاربران داخل ایران نیست.

شیائومی در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۰، سرانجام ساعت‌های هوشمندی را تحت نام می واچ عرضه کرد که شرکت ۷۰ mai کار ساخت آن‌را به‌عهده داشت. شیائومی Mi Watch نمایشگر بزرگ دایره‌ای شکل OLED با روشنایی ۴۵۰ نیت دارد و به لطف بهره‌مندی از متریال باکیفیت و استاندارهای لازم، در عمق ۵۰ متری تا ۱۰ دقیقه دوام می‌آورد. پشتیبانی از ۱۱۷ حالت ورزشی، سنجش فشار هوا، سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، پایش خواب و استرس و نمایش وضعیت آب‌وهوا، از دیگر امکانات می واچ هستند؛ ساعت شیائومی سازگاری کاملی با اندروید و iOS دارد و شاید تنها ایرادی که بتوان از می واچ شیائومی گرفت، نبود امکان مکالمه باشد.

می واچ شیائومی در رنگ مشکی

اپل واچ SE نسخه ۲۰۲۲

اپل واچ SE نسخه ۲۰۲۲ بزرگ‌ترو پرامکانات‌تر از نسل قبلی است. نمایشگر ۱/۷۸ اینچ Retina LTPO OLED با روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی S8 اپل با پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۶۴ بیتی، مقاوم دربرابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر، بلندگوی قدرتمند، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، یک گیگابایت رم، نمایشگر همیشه‌روشن و حسگر دما ز ویژگی‌های نسل جدید اپل واچ SE است. این ساعت هوشمند اپل در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان عرضه شده است. گفتنی است که نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری اپل واچ اس ای ۲۰۲۲ حدود ۹ میلیون تومان و نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری هم حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند؛ البته با حدود ۹ میلیون و پانصد هزار تومان سراغ خرید اپل واچ ۶ هم می‌توان رفت.

بهترین ساعت هوشمند - اپل واچ اس ای ۲۰۲۲ | Apple watch se 2022