حسگر اثر انگشت آیفون ۱۳ زیر صفحه نمایش قرار نمی‌گیرد
حسگر اثر انگشت آیفون ۱۳ زیر صفحه نمایش قرار نمی‌گیرد

گزارش های مختلف می‌گویند گوشی آیفون ۱۳ که در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه راهی بازار می‌شود، از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش استفاده نمی‌کند.  از سال ۲۰۱۹ به بعد گزارش شده بود که اپل در حال قرار دادن حسگر تشخیص اثرانگشت و حسگر تشخیص صورت زیر صفحه نمایش بوده است. در آن زمان پیش بینی می‌شد که اپل این کار را در سال ۲۰۲۱ انجام دهد. حالا به نظر می‌رسد که این اتفاق امسال رخ نمی‌دهد و سال آینده شاهد قرار گرفتن حسگر تشخیص اثرانگشت و حسگر تشخیص چهره زیر صفحه نمایش آیفون خواهیم بود. پس می‌توانیم بگوییم که سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون ۱۳ زیر صفحه‌نمایش قرار نخواهد گرفت.

حسگر تشخیص اثرانگشت آیفون ۱۳ زیر صفحه نمایش نخواهد بود

در این گزارش‌ها گفته شده که اپل قصد دارد این تکنولوژی‌ها را بیشتر توسعه دهد تا بتواند چیزی شبیه به تکنولوژی‌های سامسونگ که توانسته بود دوربین سلفی را زیر صفحه نمایش قرار دهد، پیش روی کاربران بگذارد.

اپل در حال حاضر به دنبال کوچک‌کردن ناچ صفحه نمایش است و به همین دلیل انتظار می‌رود که آیفون جدید ناچ کوچک‌تری در مقایسه با دیگر گوشی‌های آیفون داشته باشد. گفته شده ناچ آیفون ۱۳ به دلیل کوچک‌تر شدن چیپ تشخیص چهره یا Face ID نزدیک به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین گفته شده که اپل مکان بلندگویی که روی لبه بالای گوشی قرار گرفته را هم اندکی تغییر داده است.

با توجه به این شایعات حسگر تشخیص چهره تا سال ۲۰۲۲ زیر صفحه نمایش آیفون قرار نخواهد گرفت و آیفون ۱۳ از این ویژگی محروم خواهد بود. حالا اگر شایعات صحت داشته باشند، اپل دو استراتژی را برای استفاده از این حسگرها در پیش می‌گیرد.  استراتژی اول این خواهد بود که حسگر تشخیص صورت تنها روی مدل‌های پرو زیر صفحه نمایش قرار میگیرد و استراتژی دوم هم این خواهد بود که مدل‌های رده بالای آیفون ۱۳ هم حسگر تشخیص چهره زیر صفحه نمایش و هم حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش دارند و مدل‌های معمولی تنها از حسگر تشخیص اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برند.