آیفون ۱۳
آنچه قبل از معرفی آیفون ۱۳ باید بدانیم

کاربران در سرتاسر جهان هر ساله شور و شوق زیادی برای مراسم اپل و همچنین گوشی‌های جدید این سازنده دارند و به همین دلیل نیز در این مطلب قصد داریم کمی در مورد تاریخ رونمایی آیفون ۱۳، مشخصات گوشی ایفون ۱۳ و قیمت آیفون ۱۳ صحبت کنیم. پس در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

زمان رونمایی آیفون ۱۳

بالاخره زمان رونمایی از آیفون ۱۳ مشخص شد و اپل تاریخ معرفی آیفون ۱۳ خود را ۲۳ شهریور ماه و طی مراسمی اعلام کرد. رونمایی iphone 13 اتفاق جذابی برای همه‌ی کاربران جهان و به خصوص افراد علاقه مند به حوزه‌ی فناوی است و تاریخ رونمایی از آیفون ۱۳ برای عده‌ی زیادی اهمیت خواهد داشت.

مشخصات

از قبل معرفی آیفون ۱۳ حرف و حدیث در مورد این محصول زیاد بوده است و عده‌ای معتقدند که اپل بالاخره نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را با ایفون‌های خود اضافه خواهد کرد و عده‌ای دیگر باور دارند که این ویژگی تنها برای مدل پرو و پرو مکس خواهد بود.

به غیر از بحث نرخ نوسازی بحث و جدل بر سر حضور یا عدم حضور حسگر اثر انگشت در ایفون‌های نسل جدید نیز زیاد است. دسته‌ای بر این باورند که اپل با اضافه کردن حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر یا حتی یکپارچه با دکمه پاور مانند ایپد ایر) مشکل فیس ایدی را در زمان کرونا حل خواهد کرد و عده‌ای دیگر معتقدند که اضافه کردن همه‌ی این ویژگی‌ها خرج زیادی روی دست اپل خواهد گذاشت و سازنده آمریکایی چنین کاری نخواهد کرد.

گفت و گو در مورد رنگ این سری ایفون‌ها نیز زیاد بوده است و اکثر کاربران معتقدند که آیفون ۱۳ نارنجی امسال به رنگ‌های موجود اضافه خواهد شد و کاربران امکان انتخاب بیشتری خواهند داشت.

 

آیفون ۱۳

موضوعی که بیشتر منابع به روی آن توافق دارند این است که دوربین‌های سری جدید ایفون‌ها بهتر خواهند شد و به احتمال زیاد اپل سنسور لایدار را به تمام گوشی‌های این سری اضافه خواهد کرد (در ایفون ۱۲ و ۱۲ مینی شاهد این سنسور نیستیم و اپل به روی ایفون ۱۲ پرو و پرو مکس از این سنسور استفاده کرده است).

همچنین گفته می‌شود که احتمالا فریم دوربین ایفون‌های سری ۱۳ بزرگ‌تر خواهد شد و اپل بیرون زدگی لنز دوربین‌ها را افزایش خواهد داد.

بحث دیگر نیز در مورد ناچ بزرگ بالای نمایشگر ایفون‌ها است که کاربران بسیار مشتاق حذف آن به طور کامل هستند اما اپل احتمالا در گوشی‌های جدید تنها این ناچ را مقداری کوچک‌تر کند تا آزار دهندگی آن کاهش پیدا کند و شما کمتر متوجه حضور این ناچ شوید.

در آخر باید گفت که همواره بحث‌های مانند تولید آیفون ۱۳ نامرئی نیز به گوش می‌رسد که همگی برای جذب مخاطب بیشتر هستند و فعلا در دنیای فناوری وجود چنین محصولی ممکن نیست.

تاریخ انتشار

همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم زمان معرفی ایفون ۱۳ در تاریخ ۲۳ شهریور خواهد بود اما تاریخ عرضه آیفون ۱۳ چه زمانی است؟ زمان‌های گفته شده متنوع است اما بیشتر منابع معتبر زمان عرضه آیفون ۱۳ را تاریخ ۲ مهر اعلام کرده‌اند.

عرضه iphone 13 در تاریخ ۲ مهر خواهد بود اما به احتمال بسیار زیاد در تاریخ ۲۶ شهریور و تنها ۳ روز پس از معرفی ایفون‌های جدید پیش فروش این گوشی‌ها آغاز خواهد شد.

Iphone 13 کی میاد

در جواب به این سوال که گوشی آیفون ۱۳ کی میاد باید بگوییم که این محصول در تاریخ ۲۳ شهریور ماه توسط اپل معرفی خواهد شد و در تاریخ ۲ مهر به احتمال زیاد در دسترس قرار خواهد گرفت.

البته برای پاسخ به سوال آیفون ۱۳ کی میاد باید در نظر داشته باشیم که تاریخ ۲ مهر مربوط به عرضه در بازارهای خارج از کشور خواهد بود و کمی زمان می‌برد تا این گوشی به بازار ایران وارد شود.

آیفون ۱۳ پرو مکس کی میاد

اگر اپل بخواهد سیاست‌های سال قبل خود را در پیش بگیرد باید ایفون ۱۳ پرو مکس را مقداری دیرتر از ایفون ۱۳ در دسترس قرار دهد. البته باید دید که سیاست‌های امسال شرکت آمریکایی چگونه خواهد بود اما احتمال این که ایفون ۱۳ پرو مکس دیرتر به بازار عرضه شود و به بازار ایران برسد وجود دارد.

آیفون ۱۳ از کجا بخریم؟

پس از عرضه ایفون‌های جدید در بازار جهانی این گوشی‌ها با کمی تأخیر به بازار کشور وارد می‌شوند و شما می‌توانید فورا برای خرید گوشی از AGS کالا اقدام کنید.

 

البته مطابق هر سال باید در نظر داشته باشید که در ابتدای ورود این گوشی‌ها به ایران قیمت آن‌ها بیشتر از حد نرمال خواهد بود و چند ماهی باید برای متعادل شدن این قیمت‌ها صبر کنید.

قیمت آیفون ۱۳

قیمت جهانی ایفون‌های جدید به احتمال زیاد تغییری نخواهد کرد و مانند سال قبل خواهد بود اما همان طور که بالاتر هم گفتیم در بازار کشور در ابتدای ورود این گوشی‌ها قیمت‌های نجومی را شاهد هستیم و باید برای متعادل شدن این قیمت کمی صبر کنیم.