آیفون ۱۳
قیمت آیفون ۱۳ در دبی و ایران

شرکت اپل از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود با نام‌های تجاری آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس رونمایی کرد و بر اساس اطلاعات موجود، زمان ورود آن‌ها به امارات فرا رسیده است. کاربران اماراتی می‌توانند از روز جمعه مورخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور)، گوشی جدید آیفون را سفارش دهند و از تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) هم عرضه آن، آغاز خواهد شد، اما قیمت آیفون ۱۳ در دبی چه قدر است؟

بر اساس اطلاعات منتشرشده، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به ترتیب با قیمت‌های ۳۳۹۹، ۲۹۹۹، ۴۱۹۹ و ۴۶۹۹ درهم به فروش خواهند رسید که معادل آن به ریال ایران به ترتیب ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰، ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰، ۴۸۲,۳۰۰,۰۰۰ و ۵۳۹,۰۰۰,۰۰۰ می‌شود. فراموش نکنید که قیمت مدل‌های ذکرشده وابسته به فضای ذخیره‌سازی بوده و بدین ترتیب، قیمت مدل‌های مختلف آن هم متفاوت خواهد بود. در صورتی که بخواهید هزینه خرید گوشی‌های جدید آیفون برای شما بهینه باشد، می‌توانید مدل قبل را با قیمت‌های تقریبی ۲۵۳۵ درهم در فروشگاه اپل واقع در مرکز خرید امارات معامله کنید تا امکان خرید نسخه جدید با هزینه بهتر فراهم شود. توجه داشته باشید که قیمت ذکرشده بدون احتساب هزینه‌های گمرک بوده که قطعا مبلغ بیشتری را برای خرید آن باید هزینه کنید. قیمت آیفون ۱۳ در دبی تاثیر زیادی روی قیمت این گوشی در بازار ایران خواهد داشت.

 

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی
آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

هر دو مدل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با نوآوری‌های عمده‌ای همراه هستند که می‌توان در میان آن‌ها به پیشرفته‌ترین دوربین دوگانه گوشی‌های آیفون اشاره کرد؛ در حقیقت شما یک سنسور عریض جدید با پیکسل‌های بزرگ‌تر و قابلیت تثبیت‌کننده نور با تغییر سنسور (OIS) را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را در محیط‌های کم نور ثبت کند. همچنین شما می‌توانید در فیلمبرداری از قابلیت‌های گوناگون شخصی‌سازی دوربین با سبک‌های مربوط به حالت سینمایی استفاده کنید. آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی به لطف تراشه A15 Bionic، عملکرد بسیار سریعی خواهند داشت و در کنار آن می‌توان به عمر بالای باتری، صفحه نمایش Super Retina XDR، دوام بالای نمایشگر با محافظ قدرتمندی که دارد، اشاره کرد. این دو دستگاه توانسته‌اند تاییدیه IP68 که مربوط به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است را هم کسب کند. همچنین از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کنند.

در مدل‌های آیفون پرو و پرو مکس شاهد طراحی مجدد بخش داخلی و خارجی خواهید بود. همچنین صفحه نمایش Super Retina XDR جدید با ویژگی پروموشن و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هم در مدل‌های پرو و پرو مکس وجود دارند که می‌توانند تجربه لمس و پاسخگویی سریع‌تر را فراهم کنند. سیستم حرفه‌ای دوربین با سنسورهای واید، اولترا واید و تله‌فوتو می‌توانند موجب ثبت و ضبط تصاویر و فایل‌های ویدیویی بسیار جذاب شوند. همچنین وجود تراشه قدرتمند A15 Bionic می‌تواند عملکرد این دو مدل را در مقایسه با سایر رقیبان تا حد زیادی بهبود ببخشد. این فناوری‌ها می‌توانند قابلیت‌های جدید مربوط به ثبت تصاویر را که در گذشته و در مدل‌های قبل آیفون وجود نداشت، فراهم کند. به عنوان مثال، در مدل‌های جدید شاهد تصویربرداری ماکرو در سنسور اولترا واید جدید و حداکثر عملکرد ۲.۲ برابری در محیط‌های کم نور هنگام استفاده از سنسور دوربین واید خواهید بود. توجه داشته باشید که ویژگی‌های جدید تصویربرداری محاسباتی همانند Photographic Styles می‌تواند ظاهر تصاویر را در برنامه Camera، شخصی‌سازی کرده و هر دو مدل در دوربین مجهز به حالت شب هستند.

 

مدل‌های مختلف آیفون ۱۳

فیلمبرداری با حالت سینمایی (Cinematic) را می‌توان یک جهش بزرگ در زمینه پیشرفت‌های جدید دانست. هم اکنون شاهد عملکرد بسیار عالی سنسورها در فیلمبرداری ماکرو، Time-Lapse و اسلوموشن خواهید بود و این در حالی است که عملکرد سنسورها در مقابل نور هم به مراتب بهتر از گذشته شده است. هر دو دستگاه عملکرد حرفه‌ای را در Dolby Vision ارائه می‌دهند و برای نخستین بار هم ProRes فقط در آیفون موجود است. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند و بر اساس اطلاعات موجود، عملکرد قابل توجهی دارند. طول عمر باتری هم در مدل‌های جدید آیفون پیشرفت قابل توجهی داشته و می‌توان آن را قدرتمندترین باتری‌های موجود در گوشی‌های سری آیفون به حساب آورد. همچنین ظرفیت ذخیره‌سازی ۱ ترابایت  به همراه کاور سرامیکی موجود در بخش جلوی دستگاه را هم می‌توان به عنوان سایر ویژگی‌های محصولات جدید آیفون معرفی کرد.