بررسی گوشی ریلمی جی تی مستر

نقد و بررسی گوشی جی تی مستر ریلمی

 

بررسی طراحی ریلمی جی تی مستر

تلفن Realme GT Master ، عمدتا از پلاستیک ساخته شده است که شامل پنل پشتی و قسمت نمایان شده ، فریم است.پنل پشتی دارای یک روکش مات است ؛ این روکش مات به راحتی اثر انگشت و لک دست را جذب می کند اما به سختی دیده می شوند و تنها در صورتی قابل مشاهده هستند که دستگاه را در زاویه ای از نور دنبال کنید ؛ همچنین پنل پشتی با وجود اینکه مات است ، اما بسیار لغزنده است و باید در نگه داری آن محتاط باشید . جزیره دوربین نسبتا برجسته ای در گوشی بالا سمت چپ قرار گرفته است ؛ دایره های لنزهای بزرگتر ، کمی از آن خارج شده اند . کتیبه دوربین ماتریکس Al تنها متنی است که در اینجا نمایان است و این یک طراحی مینیمالیستی منطقی است . کل مجموعه دوربین به اندازه ای بیرون زده است که تلفن را روی سطح صاف تکان می دهد اما به ندرت . ریلمی از معدود سازندگانی است که هنوز با گذاشتن دکمه روشن/خاموش و کنترل میزان صدا در طرف های مختلف گوشی خود ، به مسیرش ادامه می دهد . تلفن جی تی مستر دارای دکمه پاور در سمت راست میباشد که یک سانتی متر بالاتر از نقطه میانی است و این در حالیست که دکمه های تنظیم صدا (دو دکمه جدا) در سمت چپ قرار دارند ؛ همچنین در سمت چپ شکاف سیم کارت قرار دارد که دو سیم کارت نانو را در خود جای می دهد ؛ متاسفانه ریلمی جی تی مستر از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی نمی کند.

بررسی و مقایسه سه گوشی 11 لایت ne، سامسونگ a52s و ریلمی جی تی مستر - فنولوژی تبلیغات

کیفیت نمایشگر GT Master

ریلمی از نمایشگر سوپر امولد برای GT Master استفاده کرده که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل داره. همچنین این نمایشگر نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی رو هم پشتیبانی میکنه! نسبت تصویر نمایشگر با توجه به رزولوشنی که این نمایشگر در اختیار کاربر قرار میده، ۲۰:۹ هستش. در مورد کیفیت نمایشگر باید بگیم واقعا خوبه! عمق رنگ مشکی و کنتراست رنگ ها به بهترین شکل ممکن به کاربر نمایش داده میشه و شما از نگاه کردن به این نمایشگر خسته نمیشید! روشنایی ۱۰۰۰ نیتی باعث میشه حتی زیر نور مستقیم هم با این نمایشگر به مشکل خاصی بر نخورید و به راحتی بتونید جزئیات تصویر رو زیر نور مستقیم ببینید. میتونیم بگیم جی تی مستر توی بخش نمایشگر هم از رقبای هم قیمت خودش چیزی کم نداره و به راحتی میتونه با تمام رقبای خودش توی این بخش رقابت کنه!

بررسی ریلمی GT Master؛ یک بار هم که شده متفاوت انتخاب کن! | گجت نیوز

بررسی نرم افزار و رابط کاربری ریلمی جی تی مستر

تلفن هوشمند Realme GT Master اندروید ۱۱ را با رابط کاربری ریلمی ۲.۰ راه اندازی می کند . ما قبلا چندین بار این ترکیب را مشاهده کرده ایم . ترکیب رابط کاربری ریلمی ۲.۰ و اندروید ۱۱ با یکدیگر مجموعه ای عظیم از لانچر های قابل سفارشی سازی ، فراوانی تم های AOD ، سبک های حالت تاریک ، پنجره های شناور و مینی تصفیه شده و امنیت بیشتر را برای کاربران به ارمغان می آورد . تلفن از قفل اثرانگشت پشتیبانی می کند و سنسور نوری بسیار خوب کار می کند (سریع و قابل اعتماد) . همچنین می توانید از بازکردن قفل از طریق چهره نیز استفاده کنید .

نمایشگر همیشه روشن در دسترس است و می تواند محتوای معمول را نمایش دهد ( ساعت – تاریخ  نمادهای اعلانات – باتری و …) . حالت تاریک نیز در دسترس است و از سه سبک تیره ، سیاه و خاکستری در پوسته ریلمی ۲ پشتیبانی می کند .

باتری و شارژدهی ریلمی GT Master

باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت وظیفه تامین برق و انرژی این گوشی رو بر عهده داره. از نظر ظرفیت باتری از رقیب سامسونگ ظرفیت بیشتری داره اما از رقیب شیائومی خودش ظرفیت کمتری داره همین باعث میشه توی این بخش عملکرد کاملا معمولی داشته باشه. توی استفاده های معمولی رو به زیاد میتونید تا یک روز یا یک روز و نیم روی باتری این گوشی حساب باز کنید.

نکته جذابی در مورد بخش باتری، پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی این گوشیه! سرعت شارژ ۶۵ واتی باعث شده توی این بازه قیمتی تمام رقبای خودش رو پشت سر بزاره و بهترین عملکرد رو توی این بخش از خودش نشون بده. اگر گوشی خاموش باشه تقریبا ۴۰ دقیقه طول میکشه تا باتری به صورت کامل شارژ بشه و اگر گوشی روشن باشه تقریبا ۴۵ دقیقه باید منتظر باشید تا باتری گوشی صد در صد بشه. این سرعت شارژ بالا واقعا توی این بازه قیمتی عالیه!

بررسی دوربین ریلمی جی تی مستر

تلفن هوشمند Realme GT Master مجهز به یک دوربین سه گانه در پشت میباشد که دارای ترکیب ۲+۱ است . یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی وجود دارد که دوربین های فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی به آن اضافه می شوند . در همین حال در جلوی دستگاه ، یک واحد ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس های سلفی دریافت می کنید .

دوربین اصلی دارای یک سنسور ۱.۲ اینچی با اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر میباشد . لنز استفاده شده در این دوربین ، دارای فاصله کانونی ۲۵ میلیمتر و دیافراگم f/1.8 است که تثبیت کننده نوری تصویر را از دست می دهد .

دوربین فوق عریض بر اساس سنسور ۸ مگاپیکسل با لنز ۱۶ میلیمتری و دیافراگم f/2.3 ساخته شده است . این دوربین فاقد فوکوس خودکار میباشد . دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارای لنز با دیافراگم f/2.4 با فاصله فوکوس ثابت ۴ سانتی متر است . دوربین جلویی از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی سونی با لنز ۲۴ میلیمتری و دیافراگم f/2.5 استفاده می کند . این دوربین دارای تمرکز ثابت است .

برنامه دوربین استفاده شده در ریلمی جی تی مستر به برنامه های دوربین سایر مدل های ریلمی بسیار شباهت دارد و کار کردن با آن کار دشواری نیست .

تصاویر گرفته شده دوربین اصلی جی تی مستر بصورت پیش فرض با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل ذخیره می شوند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند . البته شاید همه افراد را راضی نکند اما خوب هستند. عکس های گرفته شده بسیار اشباع می شوند و کنتراست بالایی دارند . جزئیات ثبت شده بسیار عالی است ، عکس ها با ملاحظه زیادی گرفته می شوند ؛ سر و صدا بیشتر از حد معمول است .

بررسی ریلمی GT Master؛ یک بار هم که شده متفاوت انتخاب کن! | گجت نیوز                     نقد و بررسی تخصصی گوشی ریلمی جی تی مستر | Realme GT Master | رایااستور               

عملکرد اسپیکر GT Master

توی بخش اسپیکر GT Master حرف زیادی برای گفتن نداره! ریلمی تصمیم گرفته این گوشی رو سیستم صوتی مونو مجهز کنه و تمام صدا از اسپیکر زیر گوشی خارج میشه. کیفیت و تفکیک صدای کاملا قابل قبوله اما بلندی صدا زیاد تعریفی نیست. توی این بازه قیمتی شیائومی تمام گوشی های خودش رو با سیستم پخش صدای استریو روونه بازار کرده که بلندی صدای بیشتری نسبت به جی تی مستر دارن. در کل عملکرد اسپیکر کاملا معمولیه!