آیکو ۱۰ پرو رونمایی شد؛ اولین گوشی دنیا با شارژ سریع ۲۰۰ وات

آیکو ۱۰ پرو اولین گوشی دنیا با شارژ سریع ۲۰۰ وات است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی، شارژر پیشرفته‌ی آیکو ۱۰ پرو در داخل جعبه قرار دارد.

فناوری شارژ سریع گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی به خود دیده و اکنون دستگاه‌هایی در بازار می‌بینیم که با توان بالای ۱۰۰ وات شارژ‌ می‌شوند.آیکو ۱۰ پرو از گوشی‌های موردانتظار امسال است. حالا و در شرایطی که فاصله کمی تا رونمایی رسمی داریم، برخی از مشخصات کلیدی آیکو ۱۰ پرو فاش شده است.

آیکو 10 پرو با شارژر 200 واتی تاییدیه 3C را دریافت کرد - تکراتو

سری iQOO 10 قرار است در ۱۹ جولای عرضه شود و بنابر شایعات، ویژگی برجسته این سری، تجهیز نسخه پرو آن به شارژ سریع ۲۰۰ واتی است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی، شارژر آیکو ۱۰ پرو در جعبه‌ قرار گرفته است. در جعبه‌ی گوشی کابل ۱٫۵ متری USB-C نیز دیده می‌شود. گوشی جدید آیکو از شارژرهای USB Power Delivery (PPS) نیز تا توان ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند. آیکو ۱۰ پرو مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس است.

این گوشی از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده می‌کند و با رابط کاربری OriginOS برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ دردسترس قرار می‌گیرد.

پنل جلویی آ میزبان صفحه‌نمایش خمیده‌ی ۶٫۷۸ اینچ E5 AMOLED با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل است. این پنل LTPO 3.0 از نرخ نوسازی متغیر (تا حداکثر ۱۲۰ هرتز) پشتیبانی می‌کند، ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و DeltaE < ۰٫۳۲ دارد. به گفته‌ی آیکو، صفحه‌نمایش گوشی به روشنایی ۱٬۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. در زیر صفحه‌نمایش از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده شده که قفل گوشی را در تنها ۰٫۲ ثانیه باز می‌کند.

از سوی دیگر بعید نیست در این گوشی از تراشه اختصاصی V1 پلاس استفاده شده باشد که گفته می‌شود یک تراشه اختصاصی در راستای افزایش عملکرد دوربین گوشی است. این چیپ که در سری ویوو ایکس ۸۰ هم استفاده شده از نظر عملکرد شبیه به چیپ اختصاصی اوپو Marisilicon X است.

انتظار می‌رود آیکو مجهز به یک ماژول سه‌گانه دوربین شامل لنزهای ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتو باشد. دوربین سلفی نیز سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی است.

سری آیکو 10 (iQOO 10) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی - تکراتو

گوشی جدید برند آیکو از ۵G و Wi-Fi 6 (ax) و Bluetooth 5.3 و aptX Adaptive و LDAC پشتیبانی می‌کند.

به نوشته‌ی GSMArena، فروش این گوشی از ۲۶ جولای ۲۰۲۲ (۴ مرداد ۱۴۰۱) آغاز می‌شود. کانفیگ پایه‌ی گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۵٬۰۰۰ یوان (۷۴۰ دلار) عرضه می‌شود. قوی‌ترین کانفیگ آیکو ۱۰ پرو که پسوند Legendary Edition را در نام خود یدک می‌کشد، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۶٬۰۰۰ یوان (۸۸۹ دلار) دردسترس قرار می‌گیرد.