مشخصات دو گوشی ردمی A2 و A2 پلاس

علیرغم این واقعیت که از زمان معرفی گوشی ۹۰ دلاری ردمی A1 در ماه سپتامبر سال گذشته مدت نسبتا محدودی سپری شده است؛ اما در حال حاضر کمپانی چینی روی توسعه مدل جانشین این گوشی کار می‌کند. ۲ گوشی با اسامی ردمی A2 و ردمی A2 پلاس اخیرا در پایگاه داده اداره استاندارد ملی هندوستان (BIS) رویت شده‌اند.

بر اساس اعلام یک افشاگر مشهور با نام Mukul Sharma، گوشی‌های رویت شده در پایگاه داده BIS دارای شماره مدل‌های ۲۳۰۲۸RN4DH و ۲۳۰۲۸RN4DI هستند.

دو گوشی مجهز به دوربین ۲گانه پشتی هستند که متشکل از یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم با رزلوشن QVGA (کمتر از ۱ مگاپیکسل) است. درواقع دوربین دوم صرفاً به جنبه زیبایی در پشت محصول قرار گرفته است. دوربین سلفی نیز یک سنسور ۵ مگاپیکسلی درون ناچ قطره‌ای شکل دستگاه خواهد بود.

ردمی A2 از نمایشگر لمسی ۶.۵۲ اینچی ۷۲۰ در ۱۶۰۰ بهره می‌برد. در داخل، این دستگاه به پردازنده هلیو G36 شرکت مدیاتک مجهز شده که با ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل‌ارتقا همراه شده است.

 

شیائومی روی توسعه گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ ردمی A2 و ردمی A2 پلاس کار می‌کند |  آی‌ تی‌ رسان

 

برای تامین انرژی در این محصولات از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۰ واتی استفاده شده است. شارژر آن نیز مجهز به پورت قدیمی microUSB دستگاه شارژ خواهد بود. نکته جالب در این بین، بهره‌مندی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. در حوزه نرم افزار هم این گوشی با اندروید ۱۲ (Go Edition) عرضه می‌شود. در خصوص مدت زمان آپدیت و نسخه رابط کاربری هم فعلاً اطلاعاتی فاش نشده است.

از دیگر نکات قابل‌توجه این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ (Go Edition) اشاره کرد. بااین‌وجود، شاید عدم پشتیبانی از شبکه ۵G چندان به‌چشم نیاید. همچنین ردمی A2 دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است.

ردمی A2 پلاس نیز دارای همان مشخصات بوده بااین‌حال از حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی بهره می‌برد. هر دو گوشی در رنگ‌های سبز، آبی و مشکی قابل خرید خواهد بود. درحال‌حاضر قیمت این دستگاه‌ها تعیین نشده اما باید چیزی در حدود قیمتی ۲ رقمی و زیر ۱۰۰ دلار باشد.

مشخصات ردمی A2 و A2 پلاس
نمایشگر۶.۵۲ اینچی
چپیستهلیو G36
رم۲ یا ۳ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت
دوربینسنسور اصلی ۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۵ مگاپیکسلی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
سیستم‌عاملاندروید ۱۲ (Go Edition)