معرفی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو

سامسونگ گلکسی واچ:

سامسونگ بعد از مدت‌ها انتظار، درست سر موعد از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو به عنوان پرچم‌داران خود در بخش گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد.

در رویداد آنپکد ۲۰۲۲ که در تاریخ ۱۰ آگوست برگزار شد، طیف جدیدی از محصولات سامسونگ ازجمله ساعت هوشمند گلکسی واچ یعنی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو معرفی شد. این اولین باری است که سامسونگ از پسوند «پرو» در نام‌گذاری‌ مدلی از گلکسی واچ استفاده می‌کند. درواقع پیش از این شاهد نام‌های مختلفی از قبیل اکتیو و کلاسیک بودیم.سامسونگ جدیدترین سری از ساعت‌های هوشمند خود، یعنی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو را با عمر باتری بهبود یافته، ویژگی‌های بیشتر و طراحی به‌روزشده عرضه کرد.

مشخصات ظاهری گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو

گلکسی واچ ۵ در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه خواهد شد؛ در حالی که گلکسی واچ ۵ پرو تنها در یک سایز ۴۵ میلی‌متری به فروش می‌رسد. سری گلکسی واچ ۵ صفحه دایره‌ای شکل را کرده است و شاهد تغییرات چندانی در طراحی نیستیم. همانطور که انتظار می‌رفت، هر دو نسخه گلکسی واچ ۵ در حال حاضر دارای رنگ‌بندی مشکی هستند و رنگ دیگری معرفی نشده است.

تصاویری که منتشر شده است نشان می‌دهد که سری جدید گلکسی واچ ۵ بسیار شبیه به گلکسی واچ استاندارد ۴ است. متاسفانه باید با قاب چرخشی جذاب گلکسی واچ هم خداحافظی کرد؛ چراکه یک قاب ثابت با ضفحه نمایش لمسی جایگزین آن شده است. همچنین سری گلکسی واچ ۵ ویژگی‌هایی مانند ۵ATM (مقاومت در برابر آب) یا استاندارد IP68، حفاظت نظامی و Blood pressure monitor را در خود جای داده است.

گلکسی واچ ۵

از نظر باتری

گلکسی واچ ۵ در مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری به ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت ۲۸۴ و ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم تفاوت چشمگیری از این حیث با نسل قبل دارند. چون یعنی حدودا ۴۰ ساعت با هربار شارژ می‌توانید دوام بیشتری در مقایسه با قبل از آن دریافت کنید. خوشحالیم که ارتقا در این بخش وجود داشته است چون یکی از انتقاداتی که به سری واچ ۴ وارد شد دقیقا همین طول عمر پایین باتری بود. علاوه بر ارتقای ظرفیت باتری، سرعت شارژر هم در این محصول افزایش داشته و اکنون کاربران قادر خواهند بود در مدت تنها ۳۰ دقیقه، ۴۵٪ از ظرفیت باتری را شارژ کنند. همچنین در مدت ۸ دقیقه (هنگام خواب) می‌توانید تا ۸ ساعت، گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو را برای شارژدهی در اختیار داشته باشید تا در طول خواب ۸ ساعته، اطلاعات را بدون مشکل ثبت و ضبط کند.

صفحه نمایش واچ ۵

این ساعت از صفحه نمایش Super AMOLED بهره‌مند شده‌. نسخه ۴۰ میلی‌متری ساعت گلکسی واچ ۵، ۱.۱۹ اینچ و نسخه بزرگتر نمایشگری ۱.۳۶ اینچی دارد.و به نظر می‌آید در گلکسی واچ ۵ شاهد Corning Gorilla Glass DX+ هستیم.

احتمال عرضه‌ سامسونگ گلکسی واچ 5 با دوربین و صفحه نمایش ارتقا یافته | آی‌  تی‌ رسان

تراشه

تراشه‌ای که به عنوان قلب تپنده در این ساعت فعالیت می‌کند، اگزینوس W920 است که با فرکانس ۱٫۱۸ گیگاهرتز و در کنار ۱٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، امور پردازشی را در نماینده‌ی سامسونگ بر عهده دارد. البته همین پردازنده در مدل پرو هم مورد استفاده قرار گرفته است. نمایشگر این ساعت در مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری به ترتیب ۱٫۱۹ و ۱٫۳۶ اینچی خواهد بود که توسط شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود محافظ می‌شود.

از جمله قابلیت‌های خوب این ساعت می‌توان به GPS داخلی، NFC، بلوتوث ۵٫۲، وای‌فای و مدل انتخابی مجهز به LTE اشاره کرد. همچنین هر دو ساعت سامسونگ از استاندارد ضد آب ۵ATM و IP68 بهره می‌برند که این یعنی هم در برابر گرد و غبار مقاومت خوبی دارند، هم در مقابل آب و هم فشار آب.

رنگبندی

گلکسی واچ ۵ برخلاف مدل پرو، در رنگ‌های بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد. طبق اعلام سامسونگ، کاربران قادر خواهند بود این محصول را در مدل ۴۰ میلی‌متری در رنگ‌های گرافیتی، رزگلد و نقره‌ای و در مدل ۴۴ میلی‌متری هم در رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای و آبی سیر خریداری کنند.

Samsung Galaxy Watch 5 ve Watch 5 Pro Türkiye fiyatları açıklandı |  DonanımHaber

گلکسی واچ۵ پرو

طراحی

سامسونگ در این مدل بزل چرخان فیزیکی را حذف و نمونه‌ی دیجیتالی را جایگزین آن کرد که اگرچه انتقادات زیادی هم به آن وارد شد اما سامسونگ ترجیح داد این طراحی را برای محصول خود انتخاب کند.

سامسونگ برای ساخت این ساعت از تیتانیوم استفاده کرده که فلز فوق‌العاده قدرتمند و مقاومی است. همین موضوع هم سبب شده قیمت آن در مدل پایه به ۴۵۰ دلار برسد که اصلا قیمت کمی به حساب نمی‌آید. البته برتری‌های این محصول فقط به کیفیت ساخت خلاصه نمی‌شود.

گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو رسما معرفی شدند: ساعت های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ  - ترنجی

پردازنده

در محصولات جدید سامسونگ شاهد پردازنده مرکزی دو هسته‌ای با فرکانس ۱.۱۸ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A55 هستیم که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 مشخصات سخت‌افزاری گلکسی واچ ۵ پرو را تشکیل می‌دهند. در بخش ارتباطات ساعت‌ها نیز شاهد وای فای و بلوتوث نسخه ۵.۲، فناوری مکان‌یابی و NFC هستیم.

باتری

گلکسی واچ ۵ پرو برای تأمین انرژی خود از یک باتری ۵۷۲ میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد که قادر است تا بیش از ۲ روز در استفاده‌ی معمولی، کاربران را همراهی کند. این باتری را هم می‌توان با شارژر ۱۰ واتی که دو برابر سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد شارژ کرد.