مشکلات گلکسی زد فلیپ ۴ که باید بدانید!

گلکسی زد فلیپ ۴:

پس از شایعات و افشاگری‌های فراوان، سرانجام در اواخر هفته گذشته گلکسی زد فلیپ ۴ در کنار برادر بزرگتر خود، گلکسی زد فولد ۴ معرفی شد. اما باید بدانید که این گوشی در مقایسه با گلکسی زد فلیپ ۳، نسل قبل خود، دستخوش تغییر چشمگیری نشده است.

اگرچه که بررسی‌های کامل این گوشی همچنان ارائه نشده، اما احتمال می‌رود بزرگترین رشد گلکسی زد فلیپ ۴ در زمینه عمر باتری باشد.این پیش‌بینی نیز به دلیل چیپست کارآمدتر آن، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک و باتری کمی بزرگتر ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی آن (در مقایسه با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی زد فلیپ ۳) رخ داده است. البته ممکن است این پیشرفت زیادی نباشد، اما ممکن است باعث شود تا گلکسی زد فلیپ ۴ بتواند یک روز کامل را در کنار شما دوام بیاورد. کاری که گلکسی زد فلیپ ۳ نتوانست انجام دهد.

انتظارات از گوشی جدید تاشو سامسونگ خیلی بالا رفته است؛ زیرا دیگر در بازار گوشی های تاشو تنها نیست و شرکت‌های دیگر به خصوص هواوی محصولات درخور توجهی را روانه بازار کرده‌اند. هواوی با عرضه گوشی تاشو P50 Pocket توانایی رقابت خود را به سامسونگ نشان داد. موتورولا نیز قرار است به‌زودی گوشی Razr 2022 را معرفی کند که بسیار پتانسیل بالایی دارد.

Samsung Galaxy Z Flip 5G 256GB - گوشی موبایل گلگسی زد فیلیپ

آیا گلکسی زد فلیپ ۴ به اندازه کافی جمع‌وجور است؟

از دید بلندمدت، به طور کلی خرید گلکسی زد فلیپ ۴ در مقایسه با گلکسی زد فولد ۴ منطقی‌تر به نظر می‌رسد. البته که اگر قصد خرید تبلت کوچک تاشویی را دارید، همچنان گلکسی زد فلیپ ۴ انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

البته که هنوز هیچ کدام از دو گوشی تاشوی جدید سامسونگ برای فروش در دسترس نیست، اما همچنان فرم سری گلکسی زد فلیپ بهتر از سری گلکسی زد فولد است. علاوه بر آن، گلکسی زد فلیپ دارای فناوری‌هایی بوده که پیش از این امتحان خود را پس داده و مانند گلکسی زد فولد ۴، از دوربین زیر نمایشگر بهره نمی‌برد.با این حال، این به آن معنا نیست که این گلکسی زد فلیپ ۴ یک گوشی کاملا جمع‌وجور است.

زیرا وقتی این گوشی را در حالت باز شده در کنار آیفون ۱۳ مینی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شوید که نماینده سامسونگ بسیار بزرگتر است. در حالی که فلسفه سری گلکسی زد فلیپ این بوده که دستگاه باید سبک و جمع‌وجور بوده و با یک دست باز شود.

اما برعکس، به نظر می‌رسد تمرکز اصلی گلکسی زد فلیپ ۴ بر روی جیبی بودن است. در حالی که این گوشی یک از جیبی‌ترین گوشی‌های کنونی جهان به شمار می‌رود، اما همچنان در حالت تا شده حجم بیشتری در مقایسه با دستگاه‌هایی مانند ایسوس زنفون ۹ و آیفون ۱۳ مینی دارد. زیرا گلکسی زد فلیپ ۴ گوشی بسیار بلندی است. به عبارتی دیگر، این گوشی نسخه دیگری از پرچمدارهای بزرگ بوده که به کل با فاکتور فشردگی در تضاد است.

همچنین گلکسی زد فلیپ ۴ با وزن ۱۸۷ گرمی خود همچنان یک گوشی سنگین به شمار می‌رود. در حالی که دستگاه‌هایی مانند ایسوس زنفون ۹ با وزن ۱۶۹ گرم، گلکسی اس ۲۲ سامسونگ با وزن ۱۶۷ گرم و به خصوص آیفون ۱۳ مینی با وزن ۱۴۱ گرم بسیار سبک‌تر از این گوشی هستند. زیرا وزن عامل بسیاری مهمی در حمل یک گوشی و استفاده طولانی مدت از آن با یک دست به شمار می‌رود.

گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 با چه قیمتی وارد بازار می‌شوند؟ – تابان وبکو

زمان معرفی و عرضه گلکسی زد فلیپ ۴

مراسم امسال گلکسی آنپکد (Galaxy Unpacked)، مراسمی شلوغ بود. علاوه بر معرفی سری جدید گوشی تاشو زد فلیپ ۴، زد فولد ۴، ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ و هدفون بلوتوثی گلکسی بادز پرو ۲ نیز معرفی شدند. سامسونگ طبق روال همیشه اجازه می‌دهد کاربران در زمان معرفی دیوایس‌های جدید مانند زد فلیپ ۴ را به صورت پیش‌خرید سفارش دهند. زمان عرضه گوشی‌ها نیز ۲۶ آگوست (۴ شهریور) خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ علی‌رغم فروش مثبت خود همچنان یک چالش برای سامسونگ به شمار می‌رود…

چند ماه پیش برای اولین شایعاتی در مورد یک گوشی تاشو از سوی سامسونگ منتشر شد. این موضوع باعث می‌شود این پرسش به وجود بیاید که آیا سامسونگ نباید گلکسی زد فلیپ را به یک گوشی میان‌رده یا مقرون به صرفه تبدیل کند؟ حداقل در این بازه زمانی؟

زیرا با انجام این کار، سامسونگ می‌تواند گلکسی زد فلیپ ۷۰۰ دلاری را خیلی راحت‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا، پرچمدار بعدی سامسونگ که بسیار گران‌تر خواهد بود، به فروش برساند. طبق شایعات، انتظار نمی‌رود سامسونگ حداقل تا سال ۲۰۲۴ الی ۲۰۲۵، تاشویی مقرون به صرفه به بازار عرضه کند. این می‌تواند به آن دلیل باشد که اکنون ساخت یک گوشی تاشو هزینه بالایی دارد.

همچنین سامسونگ می‌تواند یک گلکسی زد فلیپ A یا گلکسی زد فلیپ لایت بسازد. دستگاهی که به جای گوریلا گلس توسط پلاستیک ساخته شده، از یک تراشه میان‌رده کوالکام استفاده می‌کند و با حذف مقداری رم، قیمت آن را به ۷۰۰ دلار برساند. این امر ممکن است باعث افزایش فروش این سری شده و حتی ممکن است بتواند کاری کند کاربران این گوشی را با پرچمداران نسخه پرو و اولترا مقایسه نکنند.

در حال حاضر، بزرگترین چالش در مورد خرید گلکسی زد فلیپ ۴ اندازه و قیمت آن است. زیرا این گوشی علی‌رغم قیمت خود، یک پرچمدار نیست. علاوه بر این، سامسونگ مدعی است این گوشی بسیار جمع‌وجور بوده، ولی این‌گونه نیست. اما با توجه به تمام این تفاسیر، این به آن معنا نیست که این گوشی هیچ مخاطبی ندارد.

زیرا همه کاربران به بهترین سرویس دوربین یک پرچمدار نیاز نداشته و حتی ممکن است برخی افراد از این موضوع خوششان بیاید که زد فلیپ در حالت باز شده یک نمایشگر بزرگ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قیمت گوشی Samsung Galaxy Z Flip 4

بر اساس اطلاعات منتشر از سوی سامسونگ قیمت گوشی گلکسی زد فلیپ ۴ برای نسخه پایه از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. نباید انتظار داشته باشیم که قیمت زد فلیپ ۴ از مدل قبلی‌اش کمتر باشد، با این‌که گوشی تاشوی Z Flip 4 کمی گران‌تر قیمت گذاری شده است، با توجه به ارتقا در بخش سخت افزاری و کیفیت ساخت آن باز هم ارزش خرید بالایی دارد.

مشخصات فنی و سخت افزاری گوشی هوشمند تاشو گلکسی زد فلیپ ۴

بخش تراشه گوشی زد فلیپ ۴ از تراشه جدید Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کند. استفاده از این تر

اشه نه تنها زد فلیپ ۴ از نسل قبلی خودش بسیار قدرتمند‌تر می‌شود بلکه از پرچمدارهای ۲۰۲۲ نیز قوی‌تر شده است. تراشه اسنپدراگون +۸ نسل ۱ بر اساس معماری لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده که نسبت به نسل قبلی خودش اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهینه‌تر، کم مصرف‌تر و با قدرت پردازش بالاتری خواهد بود.

سامسونگ برای فضای ذخیره‌سازی سه گزینه انتخاب در نظر گرفته که شامل : ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت همراه با ۸ گیگابایت حافظه بوده که کاربران بسته به نیازشان می‌توانند سفارش دهند. در ضمن گوشی سامسونگ زد فلیپ ۴ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

صفحه نمایش اصلی ۶.۷ اینچی گلکسی زد فلیپ ۴ از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشن در نظر گرفته شده +FHD با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 است. وظیفه محافظت از صفحه نمایش گران قیمت و خاص سامسونگ را گوریلا گلس ویکتوس پلاس برعهده دارد.

صفحه نمایش دوم دست‌خوش تغییر نشده و از همان پنل Super AMOLED با ابعاد ۱.۹ اینچی استفاده می‌کند. تنها با نسل قبلی استفاده از محافط گوریلا گلس ویکتوس پلاس تفاوت دارد.

زد فلیپ ۴ از آخرین نسخه اندروید یعنی ۱۲ و نسخه ۴.۱ رابط کاربری سامسونگ با نام OneUI استفاده می‌کند. سامسونگ برای زد فلیپ ۳ یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کرد اما باتری زد فلیپ ۴ نسبت به نسل قبلی خود حدود ۴۰۰ میلی‌آمپر افزایش داشته و اکنون منبع تغذیه گوشی یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. با توجه به پردازنده بهینه‌تر، عملکرد بهتری نسبت به گوشی زد فلیپ ۳ نشان می‌دهد. متاسفانه سامسونگ قصد افزایش سرعت شارژ گوشی را ندارد و همچنان به شارژ سریع ۲۵ واتی اتکا می‌کند.

دوربین Galaxy Z Flip 4

دوربین گوشی زد فلیپ ۴ ستاپ دوگانه ۱۲ + ۱۲ دارد. دوربین اصلی از نوع واید با دریچه دیافراگم f/1.8 و فناوری فوکوس تشخیص فاز دوال پیکسل خواهد داشت. نباید انتظار داشته باشیم دوربین‌ آن در حد سری S22 باشد با این حال در کلاس خودش بسیار خوب است. دوربین دوم سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از نوع اولتراواید بوده و از گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

با توجه به تراشه قدرتمند استفاده شده در زد فلیپ ۴ حداکثر کیفیت فیلم‌برداری ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده که می‌توان گفت سامسونگ کیفیت ۸K را برای گوشی جدیدش محدود کرده است.

دوربین سلفی گوشی زد فلیپ ۴ ماژول تکی دارد که مشخصات آن شامل سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 می‌شود. استفاده از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی برای گوشی که بالا ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری می‌شود، نقطه ضعف محسوب می‌شود.

در آخر

در مقاله همه چیز درباره گلکسی زد فلیپ ۴ نگاهی به جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ یعنی زد فلیپ ۴ داشتیم. گلکسی زد فلیپ ۴ در بخش سخت افزار پیشرفت چشم‌گیری داشته به نحوی که قابلیت رقابت با پرچمداران سال ۲۰۲۲ را دارد. قیمت گذاری کمی بالاتر نسبت به زد فلیپ ۳ شاید برای برخی نکته منفی باشد اما در نظر داشته باشید در ازای مبلغی ناچیز گوشی خاص با کیفیت ساخت بالاتر، دوربین به‌روزتر و کیفیت ساخت بالاتری خریداری می‌کنید.