مقایسه mi 11 lite با redmi note 10 pro (اقتصادی‌های جذاب شیائومی)

در این مقاله قصد داریم به مقایسه mi 11 lite با redmi note 10 pro بپردازیم. این دو در واقع از بهترین میان رده‌های شیائومی هستند که قیمتی نزدیک بهم دارند. اگر شما هم در انتخاب این دو مدل تردید دارید و نمی‌دانید کدام یک را بخرید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مقایسه mi 11 lite با redmi note 10 pro – طراحی کدام مدل بهتر است؟

اکنون شیائومی در طراحی مدل های خود به بلوغ رسیده و بهترین طراحی‌ها را از آن خود کرده است. فریم این دو مدل از پلاستیک و پنل پشتی نیز شیشه ایست که پرداخت آینه‌ای آن‌ها در عین حال که باعث جذابیت بیشتر این مدل‌ها می‌شود، اما به جا ماندن اثر انگشت شما روی موبایل ممکن است کمی آزار دهنده باشد. این موضوع مخصوصاً در  lite که ظاهر براق‌تری دارد، بیشتر به چشم می‌آید. سنسور اثر انگشت کناره فریم روی کلید پاور تعبیه شده است. هر دو مدل از گواهی IP53 نیز پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها را در برابر گرد و غبار و آب تا حد زیادی مقاوم می‌سازد.

همچنین وزن زیر ۲۰۰ گرم این دو مدل آن‌ها را در کلاس مدل های خوش دست بازار قرار می‌دهد و البته ناگفته نماند  lite ظریف‌تر ساخته شده و حدود ۱۵۷ گرم است که با دست گرفتن آن حس بسیار خوبی به شما القاء می‌کند و  از xiaomi note 10 pro که وزنی ۱۹۳ گرمی دارد، بسیار خوش دست‌تر است.

 

برای اطلاع از قیمت MI 11 LITE به سایت AGS کالا مراجعه کنید.

مقایسه این دو مدل از لحاظ نمایشگر

شیائومی برای هر ۲ مدل سخاوت زیادی به خرج داده و از نمایشگرهای AMOLED با رزولوشن Full HD + استفاده کرده است که فیلم دیدن را برای شما لذت بخش‌تر از همیشه می‌کند. xiaomi note 10 pro روشنایی بیشتری ارائه می‌دهد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن به رفرش ریت ۹۰ هرتزی lite برتری دارد. همچنین نمایشگر xiaomi note 10 pro حدود ۱۲ صدم اینچ بزرگتر و ۶.۶۷ اینچی است. به علاوه هر دو با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند تا خیال شما را  از مقاومت آن‌ها آسوده سازد.

پردازنده ی کدام یک از این دو مدل بهتر است؟

شبائومی که باعث شده انتظار گیمرها حسابی از این برند بالا برود، معمولاً نسبت به پردازنده کم کاری نمی‌کند و برای این دو مدل از سخت افزاری کاملاً مشابه یعنی تراشه Snapdragon 732G با فناوری ساخت ۸ نانومتری، استفاده کرده است که کاملاً شما را راضی نگه می‌دارد و بنچمارک آنتوتو با دادن نمره‌ی ۲۹۵۴۴۲ به xiaomi note 10 pro و امتیاز ۲۹۰۱۷۲ به lite مهر تایید خود را بر این دو مدل زده است. البته در تست سرعت  lite اندکی بهتر عمل می‌کند و سریع‌تر اجرا می‌شود، ولی به صورت کلی هر دو از نظر قدرت پردازنده در یک محدوده قرار می‌گیرند.

 

برای اطلاع از قیمت گوشی های شیائومی به سایت AGS کالا مراجعه کنید.

بررسی یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو مدل، یعنی دوربین

xiaomi note 10 pro از مجموعه لنز چهارگانه واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.  lite نیز از ترکیب سه گانه واید ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است. احتمالا با دیدن مشخصات دوربین، xiaomi note 10 pro، به دلیل وجود لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی‌، بیشتر توجه شما را جلب کند، اما باید این دو مدل را در عملکرد بررسی کرد و دید کدام یک بهتر است؟

در عکس‌های گرفته شده با این دو مدل می توان دید xiaomi note 10 pro یک پله بالاترست و بیشترین تفاوت در داینامیک رنج مشاهده می‌شود و از این نظر نسبت به mi 11 lite حرف‌ بیشتری برای گفتن دارد زیرا عکس‌ها را روشن‌تر نشان می‌دهد و کنتراست ضعیف‌تری دارد. در کل note 10 pro xiaomi برنده رقابت است.

از طرفی سنسور تشخیص عمق آن هم کمک می‌کند عکس‌های پرتره بهتری ثبت کنید. لنز سلفی هر دو ۱۶ مگاپیکسلیست و جزئیات خوبی را به ثبت می‌رساند. کیفیت فیلمبرداری نیز در هر دو با کیفیت ۴K و ۱۰۸۰ پیکسل امکان پذیر است. در بقیه موارد تقریباً مشابه هم هستند و برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.

لنز اصلی Redmi Note 10 Pro

لنز اصلی Mi 11 Lite 4G

 

 

لنز اصلی Redmi Note 10 Pro در شب
لنز اصلی Mi 11 Lite 4G در شب
MI 11 LITE
لنز التراواید Redmi Note 10 Pro
MI 11 LITE
لنز التراواید Redmi Note 10 Pro در حالت شب
MI 11 LITE
لنز التراواید Mi 11 Lite 4G در حالت شب (۸ مگاپیکسل)
MI 11 LITE
سمت راست: Redmi Note 10 Pro سمت چپ: Mi 11 Lite 4G
MI 11 LITE
سمت راست: Redmi Note 10 Pro سمت چپ: Mi 11 Lite 4G

مقایسه mi 11 lite با redmi note 10 pro از نظر باتری

xiaomi mi11 lite به یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپری و note 10 pro xiaomi به یک باتری قوی‌تر و ۵۰۲۰ میلی آمپری مجهر شده است که با توجه به ظرافت مدل ها، این تفاوت منطقی به نظر می‌رسد. فست شارژ هر دو مدل ۳۳ واتی است و lite به واسطه ظرفیت کمتر باتری خود سریع‌تر شارژ می‌شود و البته سریع‌تر هم شارژ از دست می‌دهد.

جمع بندی مقایسه mi 11 lite با redmi note 10 pro

در آخر بازهم همه چیز به اولویت‌ شما برای انتخاب یک موبایل برمی‌گردد و از آنجایی که تفاوت قیمتی چندانی بین این دو مدل وجود ندارد، اگر طراحی و خوش دستی برای شما مهم است،  مدل lite و اگر دوربین، نمایشگر و باتری آپشن مهم‌تری برای شما محسوب می‌شود، note 10 pro xiaomi گزینه ایده‌آل‌تری برای شماست.

امیدواریم با مقایسه این دو مدل توسط تیم تخصصی AGS کالا، به انتخاب شما در انتخاب موبایل مد نظرتان کمک کرده باشد. همچنین برای اطلاع از قیمت روز موبایل می‌توانید به سایت AGS کالا مراجعه کنید.