مقایسه شیائومی Mi 11 lite با سامسونگ Galaxy A52
مقایسه شیائومی Mi 11 lite با سامسونگ Galaxy A52

سلام به همراهان خوب و پر انرژی سایت AGS کالا. در این مقاله و به همراه شما کاربران گرامی، موبایل سامسونگ Galaxy A52 را با گوشی Xiaomi Mi 11 Lite مقایسه خواهیم کرد. ممنون که سایت خودتان، AGS کالا را حمایت می‌کنید.

نمایشگر‌های با کیفیت

دوستان عزیزم، بیایید از صفحه‌‌نمایش موبایل هوشمند سامسونگ Galaxy A52 شروع کنیم. این گوشی هوشمند محبوب از یک نمایشگر ۶.۵ اینچ با فناوری نمایشگر با شکوه Super AMOLED بهره‌مند شده که از خصوصیات آن نیز باید به رفرش ریت ۹۰Hz اشاره کرد. رزولوشن ای ۵۲ سامسونگ گلکسی، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ با تراکم پیکسلی ۴۰۷ppi در نظر گرفته شده است. این گوشی را هم باید در دسته‌بندی موبایل‌های تقریبا بدون حاشیه دانست، نسبت نمایشگر به بدنه Galaxy A52 سامسونگ، ۸۴.۱ درصد است.

Mi 11 lite

همراهان گرامی، در ادامه باید گفت که موبایل هوشمند شیائومی MI 11 Lite هم به یک نمایشگر۶.۵۵ اینچی با فناوری AMOLED مجهز شده است. این گوشی هم دارای رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی بوده که در کنار آن باید گفت که از ۱ بیلیون رنگ نیز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن می ۱۱ لایت شیائومی، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ با تراکم پیکسلی ۴۰۲ppi در نظر گرفته شده است. با توجه به نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵.۳ درصدی، این گوشی را هم می‌توان در بخش موبایل‌های  تقریبا بدون حاشیه قرار داد. راستی می ۱۱ لایت از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند که در این بخش می‌توان آن را کمی برتر دانست.

MI 11 Lite

“طراحیه کدوم بهتره؟”

موبایل سامسونگ گلکسی ای ۵۲، از یک طراحی متوازن و بالانس شده برخوردار هست که دوربین سلفی نیز به صورت یک حفره بسیار کوچک در بالای نمایشگر جا خوش کرده، در بخش پشتی هم سه دوربین به صورت ستونی در کنار هم قرار گرفته‌اند و یک دوربین و فلش‌لایت نیز در سمت‌ راست آن‌ها نیز تعبیه شده. دیجیتالی‌های عزیز در نظر داشته باشید که موبایل Samsung Galaxy A52 از یک محافظ شیشه‌ای مقاوم (Corning Gorilla Glass 5) بهره‌مند شده. بخش پشتی این گوشی هم از پلاستیک با کیفیت شکل گرفته است. این گوشی تنها ۱۸۹ گرم است و از استاندار IP67 نیز پشتیبانی می‌کند “تا یه متر و در زمان ۳۰ دقیقه می‌تونه داخل آب، مقاومت کنه، طاقت بیار رفیق 🙂 ”

بریم سراغ ساختار گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

این موبایل هوشمند هم دارای یک طراحی بسیار ساده و تخت بوده که دوربین سلفی در بالا و سمت چپ گوشی، قرار داده شده. در بخش پشتی هم باید به دوربین‌های سه‌گانه و فلش‌لایت اشاره کرد که به صورت مربعی قرار گرفته تا کلی عکس‌ جذاب از شما عزیزان بگیرند.  در نظر داشته باشید که MI 11 Lite شیائومی نیز از محافظ نمایشگر Corning Gorilla Glass 5 پشتیبانی می‌کند. این موبایل باحال همچنین دارای استاندارد IP53 بوده که در مقابل پاشش آب، مقاوم خواهد بود. راستی می ۱۱ لایت هم خیلی سبک‌تر هست که باید به وزن ۱۵۷ گرمی آن، اشاره کرد.

“اندرویدش چنده؟”

همراهان عزیز، در نظر داشته باشید که هر دو گوشی به اندروید ۱۱ شگفتی‌ساز مجهز شده‌اند. اما باید توجه داشت که رابط کاربری One UI 3.1 برای گوشی ای ۵۲ انتخاب شده. رابط کاربری می ۱۱ لایت هم MIUI 12 بوده که خب از لحاظ زیبایی بصری و روان بودن، حرفی برای گفتن نگذاشته است.

“من یه گیمر هستم که نمیخوام زیاد هزینه کنم، برای من مناسبه؟”

 

گوشی هوشمند ۸ هسته‌ای سامسونگ Galaxy A52، به یک چپیست ۸ نانومتری Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G مجهز شده. موبایل MI 11 Lite هم دارای یک پرازنده ۸ نانومتری Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G بوده که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما شاید بتوان این گوشی ۸ هسته‌ای را کمی برتر دانست. راستی هر دو موبایل یاد شده، از پردازشگر گرافیکی Adreno 618 بهره‌مند شده‌اند. گوشی‌های جدید برند سامسونگ و شیائومی، برای بازی و اجرای برنامه‌های پرحجم نیز مناسب می‌باشند. با توجه به نمایشگرهای بسیار با کیفیت، البته که برای فیلم دیدن هم پیشنهاد می‌شوند

 

 

چند گیگه؟

موبایل سامسونگ گلکسی ای ۵۲ و شیائومی می ۱۱ لایت در مدل‌های حافظه‌ای مختلفی عرضه شده‌اند که به شرح زیر است:

 

Samsung Galaxy A52

۱۲۸GB 4GB RAM

۱۲۸GB 6GB RAM

۱۲۸GB 8GB RAM

۲۵۶GB 8GB RAM

 

Xiaomi Mi 11 Lite

۶۴GB 6GB RAM

۱۲۸GB 6GB RAM

۱۲۸GB 8GB RAM

 

همچنین در نظر داشته باشید که هر دو گوشی از حافظه‌های جانبی هم پشتیبانی می‌کنند.

“من عاشق عکاسی‌ام، دوربین‎هاش چه‌طوره؟”

کهکشانی خوش‌چهره سامسونگ گلکسی ای ۵۲، به چهار دوربین با کیفیت مجهز شده، اولین دوربین هم به لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برای یک عکاسی هیجان‌انگیز، اختصاص دارد(Wide). برای عکاسی فوق عریض (Ultra Wide) هم‌ می‌توان روی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز حساب باز کرد.

 

اگر به عکاسی از نزدیک ( ماکرو) علاقه‌مند هستید، باید گفت که یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای این گوشی عزیز 🙂 ، در نظر گرفته شده است. آخرین دوربین هم به لنز ۵ مگاپیسکلی برای عکاسی پرتره یا عمیق (Depth) تعلق دارد.

Mi 11 lite

موبایل شیاومی می ۱۱ لایت هم دارای سه دوربین با عملکرد مناسب بوده که دوبین اصلی آن را یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل داده، برای عکاسی فوق عریض هم باید به دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی، اشاره کرد. آخرین دوربین هم به لنز ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو اختصاص خواهد داشت.

راستی هر دو گوشی به صورت ۴k فیلم‌برداری می‌کنند و از قابلیت‌های مشترک آن‌ها نیز باید به فناوری پانوراما و HDR اشاره کرد.

 

عکاسی با دوربین سلفی

همراهان عزیز AGS کالا، موبایل ای ۵۲ سامسونگ گلکسی به یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با کیفیت ۴Kمجهز شده که آن را یک سطح نسبت به رقیب خود بالاتر قرار خواهد داد، می ۱۱ لایت شیائومی، از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی بهره می‌برد که به صورت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری خواهد کرد.

 

برای خرید مستقیم گوشی سامسونگ گلکسی ای ۵۲ لطفا از طریق این لینک وارد شوید

ارتباطات

دیجیتالی‌های AGS کالا، هر دو گوشی از فناوری بلوتوث نسل ۵ برخوردار شده‌اند. همچنین باید به فناوری GPS برای هر دو گوشی اشاره کرد. راستی هر دو موبایل جذاب شیائومی و سامسونگ از درگاه ارتباطی با کیفیت و پر سرعت USB Type-C 2.0, USB On-The-Go پشتیبانی می‌کنند. تنها تفاوت این بخش هم فناوری اینفرارد برای گوشی شیائومی می ۱۱ لایت بوده که باید به آن اشاره می‌شد.

سنسورها و امنیت

معمولا اغلب موبایل‌های جدید و میان‌رده به بالای سامسونگ، دارای فناوری اثر انگشتی هستند که در زیر نمایشگر قرار گرفته است. موبایل ای ۵۲ سامسونگ گلکسی هم از این قاعده مستثنی نیست. سنسور اثر انگشت به کار رفته در موبایل می ۱۱ لایت شیائومی هم در کنار گوشی جا خوش کرده است. هر دو گوشی نیز از حسگر مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما و شتاب‌سنج مجهز شده‌اند.

“باتری کدومش بهتره؟”

برای موبایل سامسونگ Galaxy A52 یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته شده که از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵واتی برخوردار شده است. طبق گفته سامسونگ، ای ۵۲ در مدت زمان ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. موبایل شیائومی  Mi 11 Lite هم دارای یک باتری ۴۲۵۰ بوده که از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی بهره‌مند گشته. که در این بخش نسبت به رقیب خودش برتر خواهد بود.

Mi 11 lite

“چه رنگیا داره؟”

سامسونگ گلکسی ای ۵۲ ، در رنگ‌های جذاب مشکی، سفید، بنفش و آبی عرضه شده که هر کدام از آن‌ها بسیار زیبا خوش‌رنگ می‌باشند. گوشی شیائومی می ۱۱ لایت هم در سه رنگ باحال، مشکی، صورتی و آبی معرفی شده است. شما چه رنگی دوست دارید؟

Mi 11 lite

نتیجه‌گیری

دوستان عزیز ممنون که تا این لحظه همراه ما بودید، اگر بخواهیم به ویژگی اصلی موبایل هوشمند سامسونگ Galaxy A52 بپردازیم، باید به نمایشگر Super AMOLED، دوربین‌های بهتر و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کنیم. موبایل شیائومی Mi 11 Lite هم دارای فناوری HDR بوده که از ۱ میلیون رنگ هم پشتیبانی می‌کند. همچنین باتری و فناوری شارژ سریع قوی‌تر و سخت‌افزار بهتر، از خصوصیات این گوشی هوشمند به شمار می‌روند. عزیزان شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید، چرا؟