طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس
طراحی می میکس ۴ شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

با اینکه احتمال عرضه می میکس ۴ شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما ظاهراً این گوشی به همراه چند محصول دیگر، قرار است ۱۰ آگوست، یعنی سه‌شنبه ۱۸ مرداد در چین رونمایی شود. همچنین یکی از کاربران اینترنتی عکس‌هایی از رندر نهایی این گوشی پرچمدار در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده که طراحی قاب پشتی آن را نشان می‌دهد.

طراحی و ویژگی‌های می میکس ۴ شیائومی

طبق این تصویر ماژول دوربین قرار گرفته در پشت می میکس ۴ شیائومی، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و همانطور که دیده می‌شود این گوشی طراحی عجیب و جالب توجه می ۱۱ اولترا را به ارث برده است. ترکیب دوربین‌ها سه گانه است و نبود صفحه‌نمایش دوم و داشتن یک دوربین پریسکوپی برای بزرگ‌نمایی اپتیکال از تفاوت‌های آن با طراحی اولترای چینی‌هاست.

جنس بدنه می میکس ۴ به صورت یکپارچه از سرامیک ساخته شده است، چیزی که پیش‌تر آن‌را در سری میکس ۲ شیائومی نیز دیده بودیم. رنگ‌های به کار رفته در دو مدل این گوشی ظاهراً سفید و سیاه هستند، اما جزئیات این رنگ‌ها آنها را بسیار خاص و زیبا جلوه می‌دهد. جنس بدنه و رنگ خاص به کار رفته در جدیدترین عضو خانواده سلطنتی MIX شیائومی، موجب می‌شود رده بالا بودن آن در نگاه اول، پیدا باشد.

می میکس 4
رنگ مشکی در طراحی می میکس ۴ شیائومی

هنگام ساخت می میکس ۲ شیائومی، هر قطعه از بدنه سرامیکی آن، لازم بود به مدت هفت روز در دمای ۱۴۰۰ درجه سلسیوس پخت شود. همچنین برای تراش دادن قطعات بدنه، تیغه سمباده به طور مکرر با سر الماس ۰.۰۱ میلی‌متر تراشیده می‌شد. البته لازم بود بعد پردازش کامل قطعات یک گوشی، سر برش پیچیده‌ی آن تعویض و جایگزین شود. احتمالاً شرایط مشابهی برای تولید Mi MIX4 نیز استفاده خواهد شد که بسیار زمان‌بر و پر هزینه می‌باشد.

نمایشگر بدون حاشیه و مزاحم!

در قاب جلویی گوشی، طراحی لو رفته‌ای وجود ندارد، اما با توجه به شایعات و اطلاعت افشا شده، شیائومی قرار است ما را شگفت‌زده کند. این‌بار چینی‌ها برای دست یافتن به یک نمایشگر تمام صفحه واقعی، قرار نیست دست به دامن راه‌حل‌های مکانیکی (Mi 9t) شوند.

طبق اطلاعاتی که در دست داریم، نمایشگر می میکس ۴ شیائومی، یک دوربین سلفی در زیر خود جای داده است، به‌طوری که این دوربین در نگاه اول اصلاً دیده نمی‌شود و همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد. این نکته یک مزیت برای دوربین‌های زیر نمایشگر به حساب می‌آید.

عرضه می پد ۵ به همراه Mi MIX4

گفتنی است که در کنفرانس چین شیائومی، علاوه بر رونمایی از می میکس ۴، شاهد تبلت‌های پرچمدار این شرکت با نام می پد ۵ به همراه قلم استایلوس و کیبورد، و همچنین یک اسپیکر بالارده‌ی هوشمند نیز خواهیم بود. باید چند روز صبر کنیم و ببینیم شیائومی که این روزها بسیار در سراسر دنیا محبوب شده است، چه چیز جدیدی برای علاقه‌مندانش به همراه خواهد داشت.