چه انتظاراتی از مراسم سامسونگ گلکسی آنپکد ۲۰ مرداد ماه داریم؟
چه انتظاراتی از مراسم سامسونگ گلکسی آنپکد ۲۰ مرداد ماه داریم؟

یک روز تا مراسم سامسونگ گلکسی آنپکد – Samsung Galaxy Unpacked که ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود فاصله داریم. چه انتظاراتی باید از این رویداد داشت؟

 

بعد از گمانه زنی‌های فراوان، بالاخره مشخص شد که مراسم سامسونگ گلکسی آنپکد در تاریخ ۱۱ آگوست، مصادف با ۲۰ مرداد برگزار خواهد شد تا شاهد معرفی محصولات جدید این شرکت باشیم. TM Roh، مدیرعامل بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در جدیدترین مصاحبه خود به نکته‌های جالبی اشاره کرده است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان انتظار داشت، معرفی اولین قلم S Pen برای دستگاه‌های تا شدنی، صفحه نمایش‌های بزرگتر و بادوام تر، بهبود کارکرد چند جانبه و همکاری بیشتر با مایکروسافت در توسعه بخش نرم افزاری است.

احتمالا در این چند وقت با انواع شایعات حول محور مراسم سامسونگ رو به رو شده‌اید، اما به صورت خلاصه باید منتظر معرفی دو تلفن هوشمند تا شدنی سری Fold و Flip، یک هدست TWS جدید و دو ساعت هوشمند باشیم.

گوشی Samsung Galaxy Fold 3

سامسونگ

در حالی که هنوز گوشی Note 21 معرفی نشده، پشتیبانی از قلم S Pen به گلکسی اس ۲۱ اولترا اضافه شد و این ویژگی به Galaxy Z Fold 3 هم افزوده خواهد شد. این گوشی با صفحه ۷.۶ اینچی خود به بزرگترین گوشی هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌شود تا دارندگان بتوانند به راحتی و در فضای بیشتری یادداشت برداری کنند یا طرح‌های ذهنی خود را رسم کنند.

با این حال مداد هوشمند سامسونگ فضای مخصوصی برای قرارگیری درون گوشی ندارد؛ مشکلی که در مدل Note هم وجود داشت و به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامد.

یکی دیگر از مشکلات این است که برای شارژ این قل باید آن را به صورت مستقیم به کابل USB C وصل کنید؛ در حالی که سازندگان می‌توانستند با قرار دادن جایگاه مخصوص درون گوشی، همزمان به دو هدف ذخیره و شارژ مداد دست یابند. البته برای جبران این مشکل، سازندگان از کیس مخصوصی رونمایی خواهند کرد که امکان حمل و نقل این مداد هوشمند را فراهم می‌کند.

هنوز مشخص نیست که صفحه نمایش ۶.۲ اینچی جانبی گوشی از S Pen پشتیبانی می‌کند یا خیر. ضمنا شایعه شده است که دو مدل از این مداد در دسترس خواهد بود که یکی S Pen Pro (با قیمت احتمالی ۷۰ پوند) و دیگری S Pen Fold Edition نام دارد.

ضمنا صفحه نمایش فولد ۳، اولین مدل از گوشی‌های سامسونگ خواهد بود که از دوربین زیر نمایشگر پرده برداری می‌کند. این دوربین سلفی قادر خواهد بود تا تصاویری با کیفیت ۴ مگا پیکسل ثبت کند؛ هر چند به نظر می‌رسد که سنسور از نوع ۱۶MP باشد که شامل کاهش پیکسل شده است. صفحه نمایش بیرونی شامل یک پانچ هول نرمال می‌شود که دوربین ۱۰MP را درون خود جا داده است.

برای چینش دوربین در پشت گوشی انتظار حضور سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را داریم که از نوع واید، اولترا واید و Telephoto هستند.

به احتمال قوی برای پردازش از تراشه قدرتمند Snapdragon 888 استفاده شده که با یک تراشه Exynos 2100 جفت شده است. انتظار می‌رود تا فرایند خنک کنندگی فولد ۳ هم کارآمدتر از S21 Ultra باشد. ظرفیت باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر خواهد بود که کمی از باتری Z Fold 2 کوچکتر است.

نکته جالب در مورد گوشی‌های Z Fold 3 و Z Flip 3 این است که هر دو گوشی ضد آب هستند و استاندارد IPX8 را از سر گذرانده‌اند ( مقاومت حداقل ۳۰ دقیقه‌ای در عمق ۱ متری).

بر اساس گزارشاتی که منتشر شده، سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ با حافظه ۲۵۶GB حدود ۱,۹۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو در اروپا قیمت خواهد داشت. یک مدل ۵۱۲ گیگی هم در نظر گرفته شده که تقریبا ۱۲۰ یورو گرانتر خواهد بود. این گوشی در هند هم حدود ۱ میلیون و ۳۵ هزار روپیه قیمت گذاری شده است.

گوشی Samsung Galaxy Z Flip 3

سامسونگ

گلکسی زد فلیپ ۳ احتمالا بدنه کوچکتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد و در کنار آن باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری را هم از مدل قبلی حفظ کرده است. گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد تا قدرت شارژ سیمی را از ۱۵W به ۲۵ وات افزایش دهد؛ هرچند بعضی شایعات دیگر، منکر این قضیه هستند. اگر شارژر ۲۵ واتی به واقعیت تبدیل شود، زد فول ۳ هم از آن بهره مند خواهد شد.

گوشی Flip در نسل جدید هم صفحه ۶.۷ اینچی را حفظ خواهد کرد، اما صفحه خارجی ۱.۹ اینچی حالا مفیدتر است و به جای نمایش تنها چند کلمه، می‌توان چند خط پیام را نمایش دهد. دوربین این مدل تغییری نکرده است و باز هم شاهد ستاپ آشنای ۲ دوربینی ۱۲MP هستیم (همراه دوربین سلفی ۱۰MP).

قدرت گوشی با تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ تامین می‌شود. هنوز مشخص نیست که تراشه Exynos هم در این دستگاه تعبیه شده یا خیر. شرکت سامسونگ تعدادی کیس مخصوص هم برای گلکسی زد فلیپ ۳ عرضه خواهد کرد که شامل گزینه‌های چرم گیاهی، سیلیکون و شفاف می‌شود.

گوشی Galaxy Z Flip 3 مدل ۱۲۸ گیگی با قیمت ۱۱۰۰ یورو روانه بازار اروپا می‌شود و ارتقا به حافظه ۲۵۶GB هم تنها ۵۰ یورو هزینه خواهد داشت.

Samsung Galaxy Watch 4 و Watch 4 Classic

در مراسم سامسونگ گلکسی آنپکد شاهد رونمایی از دو ساعت جدید خواهیم بود. یک مدل گلکسی واچ ۴ کلاسیک نام دارد که شامل حاشیه حفاظتی قابل چرخش می‌شود و مدل دیگری هم وجود دارد که اسپرت‌تر است و حاشیه حفاظتی ندارد. هردو محصول در نسخه کوچک و بزرگ عرضه می‌شوند که یکی ۱.۳۶ اینچی و دیگری ۱.۱۹ اینچی است. برای هر دو نسخه هم رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل در نظر گرفته شده است. در ضمن عمر باتری برای مدل بزرگتر بیش از ۷ روز خواهد بود که با باتری ۳۶۱ میلی آمپری مجهز شده و در مدل کوچکتر هم شاهد باتری ۲۴۷mAh هستیم.

واچ ۴ کلاسیک دارای بدنه‌ای از جنش استیل ضد خش است که ابعادی معادل ۴۶mm در ۴۲mm دارد. مدل رنگ وانیل دارای بدنه آلومینیومی با فریم کوچکتر ۴۴mm در ۴۳mm است. نمایشگر هر دو مدل با گلس Gorilla DX حفاظت می‌شود و استاندارد IP68 شامل مقاومت در برابر گرد و خاک و آب هم تایید شده است.

بعد از سالها استفاده از سیستم عامل داخلی Tizen، این دو ساعت جدید از سیستم عامل Wear استفاده خواهند کرد که با رابط کاربری One همراه شده است. این بدان معناست که برنامه‌های سرویس گوگل (Google Assistant و …) در سری Watch 4 قابل استفاده خواهند بود.

برنامه Samsung Health در این ساعت‌ها وجود دارد تا به شمارش قدم، بررسی ضربان قلب و سطح اکسیژن خون بپردازد. ویژگی جاه طلبانه ثبت نوار قلب (ECG) و سنجش توده بدنی هم احتمالا در این ساعت‌ها حضور خواهد داشت.

سری Watch 4 با پردازنده Exynos W920 فعالیت می‌کند که گفته می‌شود ۲۵% از تراشه Exynos 9110 سریع‌تر و تا ۸.۸ برابر عملکرد گرافیکی روان‌تری نسبت به نسل قبل دارد. این تراشه با یک رم ۱.۵ گیگی جفت شده و فضای ذخیره سازی دو برابری نسبت به سری واچ ۳ دارد (۱۶GB).

قیمت واچ ۴ در اروپا حدود ۲۸۰ یورو برای مدل ۴۰ میلی متری و ۳۱۰ یورو برای مدل ۴۴mm اعلام شده است.مدل کلاسیک هم با قیمت ۳۸۰ برای ساعت ۴۲ میلی متری و ۴۱۰ یورو برای ۴۶mm عرضه می‌شود.

هدفون Samsung Galaxy Buds 2

هدفون جدید TWS سامسونگ، گلکسی بادز ۲ نام دارد که از فناوری “خنثی سازی فعال نویز” (ANC) و سه میکروفون در هر گوش بهره می‌برد. عمر باتری در حالت فعال بودن ANC حدود ۵ ساعت است و با خاموش کردن آن تا ۸ ساعت قابل استفاده است. کیس این هدفون هم ۱۳ الی ۲۰ ساعت زمان اضافی فراهم می‌کند. شارژ ۵ دقیقه‌ای می‌تواند تا ۱ ساعت امکان گوش دادن به آهنگ را ارائه دهد. ضمنا هردو ویژگی شارژ بی سیم و شارژ سیمی از طریق USB C برای این هدفون جدید در نظر گرفته شده است.

گلکسی بادز ۲ دارای استاندارد IPX7 ضد آب است و همچنین از Bluetooth 5.2 پشتیبانی می‌کند. احتمالا این هدفون از روش جدیدی برای اتصال به دستگاه پرده برداری خواهد کرد تا دیگر نیاز به خارج کردن هدفون از داخل کیس نباشد.

Galaxy Buds 2 با قیمت ۱۶۰ یورو در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گوشی Galaxy S21 FE فعلا عرضه نمی‌شود

سامسونگ

چند وقت پیش تصاویر رندر شده‌ای از گلکسی اس ۲۱ اف ای به بیرون درز کرد تا طرفداران این شرکت کره‌ای به شدت ذوق زده شوند. اما اطلاعات اخیری که به دستمان رسیده، نشان می‌دهد که نسخه Fan Edition این گوشی حداقل تا ماه اکتبر سال جاری عرضه نمی‌شود. این بدان معناست که از این محصول در مراسم سامسونگ Galaxy Unpacked که فردا برگزار می‌شود، رونمایی نخواهد شد.

وب‌سایت گجت نیوز به محض آغاز مراسم سامسونگ گلکسی آنپکد اخبار جدید را به صورت لحظه‌ای پوشش خواهد داد.