هر آنچه باید درباره هواوی میت ۵۰ پرو بدانید

هواوی میت ۵۰ پرو

هواوی تنها چند روز پس از ارسال دعوت‌نامه‌ی رویداد Far Out توسط اپل، اعلام کرد که کنفرانسی مطبوعاتی برای رونمایی نسل جدید گوشی‌های پریمیوم سری میت برگزار می‌کند. هواوی سال‌ها است دستگاه‌های رده‌بالایی در قالب خانواده‌ی میت به بازار عرضه می‌کند و Huawei Mate 50 Pro مجموعه‌ای از بهترین چیزهایی است که می‌توانید در دنیای موبایل‌های اندرویدی پیدا کنید.سری میت هواوی همیشه قوی‌ترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را دارند. امسال نیز هواوی اقدام به معرفی جدیدترین گوشی سری میت کرده است. هواوی میت ۵۰ پرو (Huawei Mate 50 Pro) با دوربین سه‌گانه و تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون +۸ نسل ۱ تجهیز می‌شود.

طراحی گوشی هوشمند هواوی میت ۵۰ پرو

میت ۵۰ پرو هواوی ابعاد ۷۵.۵ در ۱۶۲.۱ میلی‌متر با ضخامت ۸.۵ میلی‌متر و وزن ۲۰۵ گرمی دارد. هواوی در طراحی پنل جلو از مدل‌های قبلی میت استفاده کرده و ناچ را به این گوشی برگردانده است. در پشت گوشی هوشمند Mate 50 Pro ماژول دایره‌ای شکل سه‌گانه همراه سنسور TOF 3D مشاهده می‌شود. جنس بدنه مطابق انتظار در پنل پشتی از شیشه و فریم گوشی از جنس آلومینیوم خواهد بود. استفاده از این متریال باعث شد، گوشی میت ۵۰ Pro استاندارد IP68 را دریافت کند. البته توجه داشته باشید که رنگ نارنجی Mate 50 Pro می‌تواند تا عمق ۶ متر و باقی رنگ‌ها تا عمق ۲ متر در آب دوام می‌آورند.

هواوی میت 50 پرو در زمینه دوربین، گوشی بی‌رقیب دنیاست!

دوربین هواوی میت ۵۰ پرو

دو گوشی هواوی میت ۵۰ پرو و هواوی میت ۵۰ آر اس نیز سه دوربین دارند اما دوربین‌های آن‌ها از حسگرهایی با وضوح متفاوت استفاده می‌کنند. این دو گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اما این دوربین مشخصه‌ای متمایزکننده دارد: بهره‌مندی از لنزی با دیافراگم متغیر.

در دوربین گوشی‌ها نور قبل از رسیدن به حسگر از دیافراگم لنز عبور می‌کند و هرچه دیافراگم وسیع‌تر باشد نور بیشتری به حسگر می‌رسد. با افزایش نور ورودی در نهایت کیفیت تصویر بهتر می‌شود.

هواوی می‌گوید کاربر می‌تواند گشودگی دیافراگم را در ۱۰ حالت مختلف از f1/4 تا f/4 تغییر دهد تا میزان نوری ورودی به حسگر اصلاح شود. هواوی می‌گوید سیستم پیشرفته‌ی XMAGE گشودگی دیافراگم را به‌صورت خودکار تغییر می‌دهد تا بسته به شرایط نوری محیط، بهترین تنظیمات ممکن انتخاب شود. دوربین اصلی میت ۵۰ پرو همچنین مجهز به سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) است.

دوربین گوشی‌های جدید هواوی از قابلیت‌های نرم‌افزاری Super Night Mode و Super Macro بهره‌مند است. این گوشی‌ها یک‌سری قابلیت نرم‌افزاری دیگر نیز با تمرکز بر تصویربرداری پرتره دارند تا کاربر بتواند عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرد.

دومین دوربین پنل پشتی میت ۵۰ پرو حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و لنز پریسکوپی دارد و از آرایه‌ی فیلتر رنگی RYYB بهره می‌برد. این دوربین نیز از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند. هواوی می‌گوید میت ۵ پرو به‌لطف دوربین پریسکوپی بزرگ‌نمایی ۲۰۰ برابری ارائه می‌دهد. گفتنی است که هواوی میت ۵۰ آر اس به‌جای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی استفاده می‌کند.

دو گوشی میت ۵۰ پرو و میت ۵۰ آر اس از دوربین دیگری با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض استفاده می‌کنند. گوشی‌های رده‌بالای هواوی دارای یک‌سری حسگر دیگر نظیر حسگر فوکوس لیزری، حسگر نوری مجاورتی و حسگر چندطیفی هستند.

گوشی‌های جدید هواوی به‌لطف گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهند.

صفحه نمایش Huawei Mate 50 Pro

پرچمدار هواوی صفحه نمایشی ۶.۷۴ اینچی از نوع OLED همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی دارد. هواوی برای محافظت هرچه بهتر از این صفحه نمایش با کیفیت و خمیده از لایه محافظ ساخت خود با نام Huawei Kunlun Glass استفاده می‌کند. طبق گفته هواوی این گلس از مقاومت و دوام خوبی برخوردار است و عملکردی مشابه گوریلا گلس ویکتوس پلاس (Corning Gorilla Glass Victus Plus) دارد. رزولوشن صفحه نمایش میت ۵۰ پرو ۲۶۱۶ در ۱۲۱۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل بر اینچ است. از دیگر امکانات این صفحه نمایش می‌توان به نمایش ۱ میلیارد رنگ اشاره کرد.

عرضه هواوی میت 50 پرو از فردا در اروپا + قیمت - رایااستور

باتری هواوی میت ۵۰ پرو

هواوی میت ۵۰ به باتری ۴٬۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است اما دو گوشی میت ۵۰ پرو و آر اس از باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. این گوشی‌ها توانایی پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات را دارند و دستگاه‌های دیگر را با توان ۷٫۵ وات شارژ می‌کنند.

هواوی می‌گوید گوشی‌های جدیدش دارای حالت اضطراری ویژه‌ای برای باتری هستند و با فعال کردن آن، در حالتی که تنها یک درصد از شارژ باتری باقی‌مانده باشد می‌توانید تا سه ساعت اضافه از گوشی‌ها استفاده کنید.

هواوی می‌گوید گوشی‌های میت ۵۰ و میت ۵۰ پرو به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز هستند. این پردازنده‌ی پرقدرت از واحد CPU هشت هسته‌ای شامل یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۷۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 استفاده می‌کند. سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز به واحد گرافیکی Adreno و موتور هوش مصنوعی نسل هفتمی کوالکام است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های جدید هواوی پشتیبانی از سیستم ارتباط ماهواره‌ای است. این قابلیت یکی از داغ‌ترین بحث‌های دنیای موبایل است. به‌لطف سیستم ارتباط ماهوار‌ه‌ای می‌توانید در مناطقی که پوشش شبکه ارائه نمی‌شود با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که اسپیس ایکس از سال آینده نسل دوم ماهواره‌های استارلینک را به مدار زمین می‌فرستد تا اسپیس ایکس در همکاری با اپراتور تی-موبایل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی کند. گفته می‌شود آیفون ۱۴ نیز از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. یکی از اعضای گوگل تأیید کرده است که اندروید ۱۴ توانایی پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را خواهد داشت.

هواوی می‌گوید گوشی‌های جدیدش برای دسترسی به سیستم ارتباط ماهواره‌ای، بر پروتکل Beidou Satellite Message 3 اتکا می‌کنند. به‌لطف این سیستم،‌ کاربر می‌تواند بدون نیاز به شبکه‌ی سلولار، پیام و لوکیشن برای بقیه بفرستد بااین‌حال امکان دریافت پیام از بقیه وجود ندارد.

فعلاً جزئیات زیادی درباره‌ی سیستم ارتباط ماهواره‌ای میت ۵۰ اعلام نشده؛ اما براساس اعلام هواوی این قابلیت صرفاً در چین کار می‌کند. هواوی می‌گوید کاربران با اپلیکیشن Changlian به ماهواره متصل می‌شوند.

نرم افزار گوشی هوشمند هواوی Mate 50 Pro

از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه غول چینی، دسترسی هواوی به سرویس‌های گوگل قطع شد. هواوی نیز از این فرصت استفاده کرد و سیستم عامل اختصاصی خودش با نام Harmony OS را راه اندازی کرد. هارمونی بسیار به رابط کاربری EMUI شباهت دارد. میت ۵۰ پرو برای بازار چین با Harmony OS 3.0 و نسخه جهانی این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری EMUI 13 عرضه خواهد شد. توجه داشته باشید که میت ۵۰ پرو هم به سرویس‌های گوگل پلی دسترسی ندارد و از سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) استفاده می‌کند. با پیشرفت و روز به روز اضافه شدن اپلیکیشن‌ها به فروشگاه هواوی مشکلی بابت دانلود برنامه‌ها نخواهید داشت.

سخت افزار Mate 50 پرو

گوشی هوشمند میت ۵۰ پرو هواوی از جدید تراشه شرکت کوالکام با نام Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 730 است. به دلیل برقرار بودن تحریم‌ها، هواوی همچنان نمی‌تواند از فناوری ۵G در گوشی‌های خود استفاده کند؛ به همین منظور میت ۵۰ پرو تنها در نسخه ۴G روانه بازار می‌شود. هوآوی برای Mate 50 Pro حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی همراه ۸ گیگابایت رم در نظر گرفته است. تمامی انتظاراتی که از یک گوشی پرچمدار انتظار می‌رود میت ۵۰ پرو می‌تواند این انتظارات را برآورده کند. طبق گفته هواوی قاب‌هایی برای میت ۵۰ پرو در حال ساخت است که می‌تواند اتصال ۵G را برای این گوشی فراهم کند.

سخت افزار میت 50 پرو

پرچمداران سری میت ۵۰ به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز هستند

هواوی می‌گوید گوشی‌های میت ۵۰ و میت ۵۰ پرو در رنگ‌های آبی و نارنجی و نقره‌ای و مشکی و ارغوانی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها در مدل‌هایی با پنل پشتی چرمی و شیشه‌ای دردسترس قرار می‌گیرند. دو گوشی میت ۵۰ و ۵۰ پرو به هشت گیگابایت رم مجهزند.

گوشی‌ میت ۵۰ هواوی مجهز به ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. این کانفیگ‌ها به ترتیب ۴٬۴۹۹ یوان (۷۲۰ دلار)، ۵٬۴۹۹ یوان (۷۹۱ دلار) و ۶٬۴۹۹ یوان (۹۳۵ دلار) قیمت دارند. میت ۵۰ پرو کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی ندارد. این گوشی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی ۶٬۷۹۹ یوان (۹۷۶ دلار) قیمت دارد و در کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۷٬۷۹۹ یوان (۱٬۱۲۰ دلار) به دست مشتریان می‌رسد.