مقایسه S21 Ultra با Mi 11 Ultra
مقایسه S21 Ultra با Mi 11 Ultra

معرفی گلکسی S21

 

مقایسه گلکسی s21 اولترا با می ۱۱ اولترا در زمینه دوربین یکی از جذاب ترین مقایسه ها در بازار موبایل است. شیائومی می ۱۱ اولترا یکی از پرچمداران قدرتمند شیائومی با بهترین دوربین گوشی های موبایل در کنار اس ۲۱ اولترا قرار گرفته است. تا آنچه که باید درباره این غول های دوربین گفته شود. شما را به هیجان بیاورد. اگر به دنبال خرید s21 اولترا هستید. یا خرید گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا شما را هیجان زده میکند. سوالی که مطرح میشود، این است که زوم دوربین s21 اولترا بهتر است یا می ۱۱ اولترا، علاوه بر این در کنار اشاره به قدرت سخت افزاری s21 ultra و mi 11 ultra در این بلاگ به ارزش خرید پرچمداران سامسونگ و شیائومی اشاره خواهیم کرد.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S21

 

مهم‌ترین بخش در مقایسه طراحی و کیفیت ساخت mi 11 ultra و s21 ultra بخش طراحی دوربین های آن ها است. دوربین های گلکسی s21 اولترا در قالب مستطیلی عمودی طراحی شده ولی ماجرا در می ۱۱ اولترا هیجان بیش تری را از تکنولوژی به کاربر ارائه میدهد. پنل پشتی می۱۱ در قالب مستطیلی عمودی طراحی شده است. اما با یک تفاوت بزرگ با تمام گوشی های بازار می ۱۱ اولترا یک نمایش کوچک در کنار دوربین های پشتی اش طراحی کرده است. کره‌ای‌ها هر چه در توان داشته‌اند را برای پیشرفته‌ترین پرچمدار خود به کار گرفته‌اند. اولین موردی که با نگاه به این گوشی توجه‌تان را به خود جلب می‌کند ماژول دوربین ۴ گانه و طراحی جذاب آن است. در حالی که سامسونگ تا پیش از این ماژول دوربین را به شکلی جداگانه در قاب پشتی قرار داده بود اما حالا این بخش را با فریم آلومینیومی کناری به طور یکپارچه طراحی کرده است. قاب پشتی گوشی هم جنسی شیشه‌ای دارد و توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. پشتیبانی از قلم spen است. که هواداران را مشتاق تر میکند.

mi 11 ultra

مقایسه صفحه نمایش

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی s21 اولترا با می ۱۱ اولترا گلکسی اس ۲۱ اولترا نمایشگر داینامیک امولد ۲X با ابعاد ۶.۸ اینچی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل دارد و با شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. به گفته سامسونگ نمایشگر نسبت به نسل قبل بهبود داشته و در مقایسه با سری گلکسی اس ۲۰، به میزان ۲۵ درصد روشن‌تر است. و ۵۰ درصد کنتراست بهتری دارد و ۱۰۰ درصد تعداد رنگ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد. علاوه بر این نمایشگر از نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در مقابل صفحه نمایش می ۱۱ اولترا در بخش نمایشگر به جرأت می‌توان گفت با یک شاهکار طرف هستیم. شیائومی تا جایی که امکان داشت در بخش نمایشگر این گوشی سنگ تمام گذاشت تا در نتیجه، محصولی را شاهد باشیم که حتی می‌تواند s21 ultra را هم به چالش بکشد یا در مواقعی بهتر از آن ظاهر شود. این نمایشگر از پنل OLED بهره می‌برد که با یک سری ترفندهای نرم‌افزاری، به عمق رنگ ۱۰ بیتی دست پیدا می‌کند. و صفحه نمایشی از نوع AMOLED و ابعاد ۱.۱ اینچ با وضوح تصویر ۱۲۶ در ۲۹۴ پیکسل و حالت همیشه روشن جهت نمایش نوتیفیکیشن ها و سایر اطلاعات مورد نیاز همچون باتری در این پنل قرار گرفته است. اما کاربرد بسیار جذاب این صفحه نمایش زمانی است که بخواهیم با دوربین اصلی سلفی ثبت کنیم.

دوربین گلکسی S21 اولترا

 

در بخش مقایسه دوربین های سامسونگ S21 اولترا با می ۱۱  باید اشاره کرد که کمپانی کره‌ای مشابه قبل تاکید زیادی روی دوربین‌های پرچمداران خود دارد و حالا گلکسی اس ۲۱ اولترا را هم به مجموعه دوربین‌های پیشرفته مجهز کرده است. در پشت گوشی، دوربین ۴ گانه به چشم می‌خورد. دوربین اصلی عریض سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.8 دارد و به فوکوس لیزری، لرزشگیر تصویر اپتیکال و فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز مجهز شده است. در کنار آن یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته که گشودی دیافراگم f2.2 دارد.اما هیجان انگیز‌ترین بخش دوربین‌های پشتی دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است که زوم‌های اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری را در اختیارتان می‌گذارند و حتی به صورت دیجیتال، قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری هم در نظر گرفته شده است. به گفته سامسونگ با گلکسی اس ۲۱ اولترا امکان عکس‌برداری HDR و ۱۲ بیتی RAW با رنگ‌های تا ۶۴ برابر بیشتر و گستره دینامیکی بیشتر را دارید. کیفیت زوم دوربین گوشی اس ۲۱ اولترا را میتوانید در فیلم رو به رو مشاهده کنید. تا کیفیت دوربین در عکس برداری و فیلم برداری s21 اولترا را به وضوح مشاهده کنید.

 

خرید گوشی Galaxy S21 Ultra

دوربین و زوم می ۱۱ اولترا

 

دوربین های می ۱۱ اولترا در کنار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی  دو دوربین دیگر هم قرار گرفته‌اند که شامل یک سنسور فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و تله‌فوتو با همین اندازه می‌شوند. دوربین فوق عریض به‌کار رفته در این گوشی قادر است. تصاویر بسیار عریضی با زاویه‌ی ۱۲۸ درجه ثبت کند که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی شاهد آن نبودیم. دوربین تله‌فوتو هم می‌تواند تا ۵ برابر به صورت اپتیکال روی سوژه‌ها زوم کند. سنسوری که درون این دو دوربین به‌کار رفته کوچکتر از سنسور دوربین اصلی بوده و ۱٫۲ اینچی است. در ادامه میتوانید، فیلم مقایسه زوم دوربین های می۱۱ اولترا با سامسونگ s21 اولترا را میتوانید مشاهده میکنید. تا به پاسخ سوالتان که چرا می ۱۱ اولتر بهترین دوربین جهان در گوشی موبایل است برسید.

مقایسه سخت افزار

 

مقایسه عملکرد سخت افزار  mi 11 ultra با S21 اولترا می۱۱ در حال حاضر قدرتمندترین پرچم‌دار موجود اندرویدی است و این را مدیون استفاده از پردازنده‌ی فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ است. اما منظورمان این نیست که از این حیث تنها گوشی قدرتمند بازار است چون بسیاری از پرچم‌دارهایی که سال ۲۰۲۱ راهی بازار شده‌اند. به این پردازنده نظیر اگزینوس ۲۱۰۰ در سامسونگ s21 اولترا مجهز هستند که به صورت کلی در یک سطح قرار می‌گیرند.

mi 11 ultra

مقایسه نرم افزار

 

سامسونگ با بروزترین نسخه اندروید یعنی Android 11 گلکسی S21 را قدرتمند کرده است. به روز بودن گلکسی S21 زمان اتفاق افتاده که تنها زمان کوتاهی از انتشار نسخه اندروید ۱۱ می­گذرد. در S21 از رابط کاربری One UI 3.0 که ساخته خود و مخصوص خود شرکت سامسونگ است، استفاده شده است. این رابط کاربری توانایی خاصی در شخصی سازی گوشیتان را به شما هدیه می­دهد. از ویژگی های دیگر این رابط کاربری می توان به حالت تاریک (Dark Mode)، ذخیره پیشرفته (Ultra Data Saving) نیز اشاره کرد. تنها نکته این رابط کاربری این است که هنگامی که شارژ باتری کم است مقداری کند می­شود. این اتفاق علتش فعال شدن خود کار حالت Low Performance است. همچنین نصب برنامه ها بعد از دانلود کمی طول می­کشد. در مقابل  mi11ultra به صورت کلی، این گوشی به اندازه‌ای سریع است که انتظار داریم باشد. مثل تمام پرچم‌دارهایی که در حال حاضر با پردازنده‌ی مشابه در دسترس قرار دارند. اما بهره‌مندی آن از رابط کاربری بسیار سبک و بهینه‌ی MIUI باعث شده کاربر تجربه‌ی بسیار روان و لذت‌بخشی از گشت و گذار بین منوهای مختلف گوشی داشته باشد. بعید به نظر می‌رسد کاربران، حتی آن‌هایی که استفاده‌ی سنگین از گوشی دارند، در طول روز با یک لگ یا هنگ مواجه شوند؛ حداقل در بررسی‌ها که چنین اتفاقی رخ نداد.

جمع بندی

 

شیائومی mi 11 ultra با داشتن نمایشگری بسیار باکیفیت با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز. کیفیت ساخت بالا، عملکرد سخت‌افزاری کم‌نظیر و بسیاری عوامل دیگر، یکی از گوشی‌های خوب بازار است که اگر به محصولات شیائومی علاقه‌مند باشید، قطعا خوشحالتان می‌کند. اما اگر به دنبال محصولی هستید که در بخش دوربین به صورت کلی عملکرد بهتری دارد و در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری رویه‌ی مشخص و بهتری دارد، گلکسی S21 و آیفون ۱۲ پرو مکس می‌توانند انتخاب خوبی باشند. البته به پای برتری های می ۱۱ اولترا نخواهند رسید. به‌خصوص اگر برای طول عمر بالای باتری اهمیت قائل باشید که در این صورت نماینده‌ی جدید سامسونگ ناامیدتان نمی‌کند.