Redmi note 9
مقایسه Poco X3 با Redmi note 9 pro [دو انتخاب عالی برای گیمرهای حرفه‌ای]

شاید شما هم قصد خرید گوشی داشته و بخواهید بدانید در مقایسه Poco X3 با Redmi note 9 pro کدام یک برنده خواهد بود.

اگر گیمر هستید و یا به دنبال یک گوشی میان‌رده و قدرتمند برای بازی کردن می‌گردید با مقایسه پوکو x3 با نوت ۹ پرو  با ما همراه باشید و این بررسی چالش برانگیز را از دست ندهید.

Poco X3 با Redmi Note 9 Pro از جهات زیر با یکدیگر مقایسه شده‌اند:

  • طراحی و کیفیت مواد ساخت
  • نمایشگر و وضوح تصویر
  • سخت افزار و عملکرد گیمینگ
  • محیط نرم افزاری
  • دوربین و عکاسی با موبایل
  • باتری و سرعت شارژ
  • نتیجه‌گیری

مقایسه گوشی نوت ۹ پرو با پوکو x3 از نظر طراحی

در میان مدل های گوشی شیائومی از نظر اندازه باید گفت که سایزهای نسبتاً برابری دارند ، اما ضخامت و وزن پوکو ایکس ۳ کمی بیشترست. در مورد مقایسه Poco X3 با Redmi Note 9 Pro از نظر کیفیت ساخت باید اعتراف کرد که شیائومی برای میان‌رده‌هاش سنگ تمام گذاشته، دلیل بر این ادعا هم  پنل‌های ردمی نوت ۹ پرو است که از شیشه گوریلاگلس ۵ ساخته شده و درون یک قاب پلاستیکی قرار گرفته‌اند. بدنه‌ی پشتی گوشی هم در برخی رنگ‌ها از دو قسمت تیره و براق تشکیل شده و در یک کلام وقتی گوشی را دست می‌گیرید، احساس قدرت می‌کنید.

از طرفی مواد ساخت پوکو کمی فرق دارد، این ‌بار فریم از آلومینیوم ساخته شده و فقط پنل جلویی است که از جنس گوریلاگلس ۵ است، قسمت پشتی گوشی هم لوگو Poco درون یک نوار مات قرار گرفته و جلوه منحصر به فرد و پوکو گونه‌ای برای این مدل ایجاد کرده و شایان ذکر است که پوکو ایکس ۳ از محدود مدل‌های میان‌رده‌ای است که گواهی‌نامه IP53 دارد و تا حدودی ضد آب است.

برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومیRedmi Note 9 Pro اینجا کلیک کنید.

 

Redmi Note 9 Pro

تفاوت دیگری که در طراحی مدل‌ها دیده می‌شود، اول نوع ماژولیست که برای دوربین استفاده شده و دیگری هم اندازه پانچ-هولی است که میزبان دوربین سلفی مدل‌هاست به این صورت که پوکو سوراخ ریزتری داشته و جلوه بهتری برای نمایشگر ایجاد کرده است.
گفتنیست که هر دو مدل از سنسور اثر انگشت کنار گوشی استفاده کرده‌اند که علاوه‌بر اینکه دسترسی خوبی ایجاد دارد، از طرفی هم می‌توانند قفل نمایشگر را در کمترین زمان ممکن و به سرعت باز کنند.

مقاله پیشنهادی: مقایسه redmi note 10 و Galaxy A32

مقایسه Poco X3 با Note 9 Pro از نظر نمایشگر و وضوح تصویر

در مقایسه Poco X3 با  ، هر دو مدل نمایشگر ۶.۶۷ اینچی و از نوع IPS LCD دارند و رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰ پیکسل ارائه می‌دهند و حتی تراکم پیکسلی برابری دارند. وضوح و کیفیت تصویر هر دو عالیست، اما وقتی حرف از مقایسه باشد، بایستی گفت که پوکو ایکس تری از HDR10 پشتیبانی می‌کند، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد و ماکسیمم روشنایی آن بیشترست و این یعنی اینکه پوکو ایکس تری نسبت به ردمی نوت ۹ پرو نمایشگر سریع‌تری دارد، رنگ‌ها را زنده‌تر نشان می‌دهد و در نور زیاد روز می‌تواند یک نمایشگر ایده‌ال باشد.

و اما مقایسه پوکو x3 با نوت ۹ پرو از نظر سخت‌افزاری که برای گیمرها بسیار مهم است

در ادامه مقایسه poco x3 با note 9 pro  هر دو مدل را با تراشه‌هایی از شرکت کوالکام راهی بازار کرده است، ردمی نوت ۹ پرو قدرت پردازشی خود را از اسنپدراگون ۷۲۰G می‌گیرد و قلب پوکو ایکس تری با تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G می‌تپد و فراموش نکنید که G پشت این اسم‌ها نشان از گیمینگ بودن آنها دارد.
جالب است بدانید هر دو مدل از پردازنده‌ی گرافیکی یکسانی استفاده کرده‌اند و امتیاز تئوری که از بنچمارک آنتوتو کسب می‌کنند تا حدودی به یکدیگر نزدیک است، ولی پوکو ایکس تری با امتیازی برابر با ۲۸۷۸۲۴ قوی‌تر از ردمی نوت ۹ پرو است.

با این حال هر دو برای اجرای روان بازی‌های سنگین انتخاب‌های عالی هستند، مثلاً در اجرای بازی محبوب کال.آف.دیوتی، این بازی با نهایت فریم ریت و سطح گرافیکی خیلی بالا اجرا می‌شود و فراموش هم نکنید خط تولید پوکو گوشی‌های گیمینگ تولید می‌کند و از نظر قدرت می‌تواند با ردمی نوت ۹ پرو رقابت کند و اگر شما گیمر حرفه‌ای هستید، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نمایشگر می‌تواند بازی را هیجان انگیز‌تر هم کند.

برای اطلاع از قیمت Poco X3 اینجا کلیک کنید.

مقایسه پوکو x3 با نوت ۹ پرو از نظر نرم افزار

در مقایسه شیائومی نوت ۹ پرو با پوکو x3 هر دو مدل با سیستم عامل اندروید ۱۰ اجرا می‌شوند؛ رابط کاربری پیش فرض پوکو ایکس تری MIUI 12 است و ردمی نوت ۹ پرو هم با اینکه با نسخه قدیمی‌تر اجرا می‌شود، اما بروزرسانی مربوط به MIUI 12 را حتماً دریافت می‌کند. از نظر محیط نرم افزاری هم باید گفت که امکان سفارشی‌سازی‌های زیادی دارند و محیط کاربری روان و کاربرپسندست.

مقایسه دوربین پوکو x3 با نوت ۹ پرو – دوربین گوشی پوکو x3 بهتر است یا نوت ۹ پرو ؟

قبل از شروع مقایسه پوکو x3 با نوت ۹ پرو بد نیست که نگاهی به لنزهای استفاده شده در این دو مدل بیندازیم:

چیدمان دوربین Redmi Note 9 Proچیدمان دوربین Poco X3
لنز اصلی: ۶۴ مگاپیکسللنز اصلی: ۶۴ مگاپیکسل
لنر اولتراواید: ۸ مگاپیکسللنر اولتراواید: ۱۳ مگاپیکسل
لنز ماکرو: ۵ مگاپیکسللنز ماکرو: ۲ مگاپیکسل
سنسور تشخیص عمق: ۲ مگاپیکسلسنسور تشخیص عمق: ۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلدوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل

لنز اصلی هر دو ۶۴ مگاپیکسلیست و عکاسی در نور روز با هر دو مدل لذت بخش است!

 

اگر نمونه عکس‌های این دو تا را کنار هم قرار دهیم خیلی زود متوجه می‌شوید که وضوح تصویر هر دو خوب است و حتی جزئیات زیادی را هم آشکار می‌کنند، اما تفاوت در ارائه رنگ دارند به این صورت که پوکو ایکس ۳ رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد، اما ردمی نوت ۹ پرو در نمایش رنگ‌ها کمی اغراق دارد.

در مقایسه poco x3 با note 9 pro از نظر دوربین  این تفاوت در ارائه رنگ‌ها در عکاسی پرتره هم دیده می‌شود، ولی هر دو گوشی عکاسی پرتره را با بلور کردن بک گراند و تشخیص درست مرز بین سوژه و پس‌زمینه، به درستی انجام می‌دهند .redmi note 9 pro

با کمک لنز ماکرو  اگر فاصله درستی از سوژه را پیدا کنید عکس‌های نمای نزدیک خارق‌العاده، با جزئیات خیره کننده و وضوح عالی میتوانید ثبت کنید.

در یک کلام باید گفت که اگر دوربین برای شما حائز اهمیت است، فرقی ندارد که پوکو ایکس ۳ بخرید و یا ردمی نوت ۹ پرو.

 

در مقایسه نوت ۹ پرو با پوکو x3 کدام از نظر باتری بهتر است ؟
با مقایسه گوشی poco x3 با note 9 pro از نظر باتری در می یابیم، ردمی نوت ۹ پرو مجهز به باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپریست و شارژ سریع ۳۰ واتی دارد؛ پوکو ایکس تری هم برای باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری خود از نسخه فست شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده است. ما در یک شرایط استاندار سرعت شارژ باتری‌ها را بررسی کردیم و شما میتوانید مدت زمانی که هر دوی آن‌ها برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ نیاز دارند را در تصویر ببینید! اما پوکو سریع تر شارژ می‌شود ولی خب هر دو می‌توانند برای کسانی که خیلی از گوشی خود استفاده می‌کنند، باتری را تا یک روز کامل نگه دارند.

نتیجه کلی مقایسه گوشی پوکو x3 با نوت ۹ پرو

با مقایسه گوشی پوکو ایکس ۳ با نوت ۹ پرو به این نتیجه رسیدیم که از نظر ظاهری و مقاومت بدنه هر کدام از این ۲ گوشی  ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارند، در قسمت دوربین هم که جز اختلاف در ارائه رنگ، تفاوتی دیگری وجود نداشت، توان پردازشی و قدرت هر دو چه برای کارهای روزانه و چه اجرای بازی‌های سنگین عالیست، ولی اگر باز هم حرفی از رفرش ریت و سرعت شارژ بیشتر پوکو ایکس ‌تری نزنیم، در حق این مدل شگفت‌انگیز کم لطفی کرده‌ایم!

سوالات متداول

در مقایسه note 9 pro با poco x3 کدام یک برای بازی بهتر است ؟

✔️ جالب است بدانید هر دو مدل از تراشه‌های گیمینگ استفاده کرده‌اند و از نظر قدرت پردازشی، اختلاف قابل توجهی ندارند. حتی هر دو مدل از پردازنده گرافیکی یکسانی استفاده کرده‌اند، اما پوکو قابلیت‌هایی دارد که برای گیمرهای حرفه‌ای جذاب‌تر است، برای مثال نمایشگر Poco X3 از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و سرعت صفحه نمایش آن بیشترست و این امر بازی کردن را برای کاربر با جذابیت بیشتری همراه می‌کند. دومین قابلیت جذاب، وجود سیستم خنک کننده در پوکو ایکس ۳ است که در حین بازی از داغ شدن گوشی جلوگیری می‌کند. به طور کلی با اینکه هر دو گوشی برای بازی کردن گزینه‌های مناسبی هستند، اما برای افراد حرفه‌ای Poco X3 انتخاب بهتریست.

کدام مدل نمایشگر بهتری دارد؟ Redmi Note 9 Pro یا Poco X3؟

✔️ شیائومی در این کلاس همیشه از پنل‌ IPS LCD استفاده می‌کند و در این مقایسه هم سایز و نوع نمایشگر هر دو یکسان و از نوع IPS LCD است، این دو گوشی حتی رزولوشن برابر ۱۰۸۰ پیکسلی ارائه می‌دهند و از نظر تراکم پیکسلی هم تفاوتی ندارند، اما شیائومی پوکو x3 رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد و از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که نمایشگر این گوشی سرعت پیمایش بیشتری دارد و رنگ‌ها را زنده‌تر به نمایش می‌گذارد، اما فراموش نکنید که رفرش ریت بالا یعنی مصرف بیشتر باتری و در حالت عادی بهترست از همان نرخ نوسازی معمول ۶۰ هرتزی استفاده کنید.

با توجه به مقایسه ردمی نوت ۹ پرو با پوکو x3 دوربین کدام یک بهتر است؟

✔️ چیدمان دوربین در هر دو گوشی چهارگانست، هر دو لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارند و تنوع لنز آنها یکیست، اما تفاوت در رزولوشن دیده می‌شود که این تفاوت‌ها را می‌توانید در جدول موجود در مقاله مشاهده کنید. برای اینکه بدانید دوربین کدام گوشی بهترست، نمونه عکس‌های ثبت شده با Poco x3 و گوشی شیائومی نوت ۹ پرو در کنار یکدیگر را در ویدئو موجود در همین صفحه تماشا کنید تا به جواب این سوال برسید.

در مقایسه گوشی poco x3 با note 9 pro کدام مدل ضد آب است؟

✔️ پوکو ایکس ۳ پوشش ضد آب دارد، اما هیچ کدام از مدل‌ها ضد آب نیستند و بایستی از آنها در مقابل نفوذ آب و مایعات جلوگیری کنید.