مقایسه اپل واچ سری ۸ با سامسونگ گلکسی واچ ۵

اپل واچ سری ۸ با سامسونگ گلکسی واچ ۵

می‌خواهیم به مقایسه اپل واچ سری ۸ با سامسونگ گلکسی واچ ۵ برویم؛ دو ساعت هوشمندی که هم‌اکنون از بهترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شوند و امکانات جالبی را نیز به همراه دارند. با توجه به این موضوع که هر دو ساعت هوشمند از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند، تصمیم برای خرید هر یک از آن‌ها دشوار است. بنابراین باید این دو ساعت هوشمند را با یکدیگر مقایسه کرده تا دریابیم کدام یک با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، از ارزش خرید بالاتری نسبت به دیگری برخوردار است.

با اینکه گلکسی واچ از محبوب‌ترین ساعت‌های اندرویدی محسوب می‌شود؛ اما بسیاری از کاربران محصولات اپل ترجیح می‌دهند که اپل واچ را خریده و همچنان از حداکثر امکانات اکوسیستم اپل استفاده کنند. غول فناوری کره جنوبی در آگوست ۲۰۲۲ با برگزاری رویداد آنپکد از گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو رونمایی کرد. برخورداری از امکاناتی مانند عملکرد فوق‌العاده در حوزه سلامت، عمر بالای

غول فناوری کره جنوبی، سامسونگ، گلکسی واچ ۵ را در رویداد Galaxy Unpacked که در آگوست ۲۰۲۲ برگزار شد، در کنار گلکسی واچ ۵ پرو معرفی کرد. در حالی که این ابزار پوشیدنی عمر باتری بهتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد، در ردیابی چندین معیار مرتبط با سلامت نیز خوب است.

تفاوت در طراحی اپل واچ سری ۸ با گلکسی واچ ۵

اپل واچ سری ۸ دارای صفحه نمایشی مستطیلی با اندازه‌های ۱.۵۷ یا ۱.۷۳ اینچ در دسترس کاربران قرار گرفته است. بسته به‌اندازه‌ای که انتخاب می‌کنید رزولوشن صفحه نمایش آن ۴۳۰ در ۳۵۲ پیکسل یا ۳۹۶ در ۴۸۴ پیکسل خواهد بود. همچنین صفحه نمایش آن از نوع OLED و از فناوری صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد.

گلکسی واچ ۵ مجهز شده به صفحه نمایشی دایره‌ای شکل که بیشتر شباهتی به یک ساعت معمولی دارد. مدل ۴۰ میلی‌متری دارای صفحه نمایش ۱.۲ اینچی OLED همیشه روشن با وضوح ۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل و مدل بزرگ‌تر به صفحه نمایش ۱.۴ اینچی و وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل افزایش یافته است. جنس بدنه گلکسی واچ ۵ از آلومینیوم بسیار مقاوم است. هر دو دارای گواهی IP68 در برابر گرد و غبار و آب نیز هستند. همچنین قابلیت ضد آب بودن تا عمق ۵۰ متر را نیز دارند.

مقایسه اپل واچ سری 8 با سامسونگ گلکسی واچ 5

مقایسه عملکرد و ویژگی‌های اپل واچ سری ۸ با گلکسی واچ ۵ 

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ بر ارائه بهترین تجربه برای افرادی که پایش سلامتی برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تمرکز دارد. در حالی که اپل واچ سری ۸ بیشتر یک ابزار همه جانبه است.

اپل واچ ۸ دارای ردیابی تناسب اندام و تمرینات معمولی از جمله روش بسیار محبوب Activity Rings است که شما را به انجام کارهای بیشتر در طول روز تشویق می‌کند. این برنامه میزان دویدن، راه رفتن و همچنین تمرینات دیگر مانند تای‌چی و یوگا و همچنین HIIT را کنترل می‌کند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ نیز تمامی کارهایی که اپل واچ ۸ ارائه می‌کند را به کاربر ارائه می‌دهد، اما از این نیز فراتر می‌رود. گلکسی واچ ۵ سنسورهای پیشرفته‌تری دارد که به معنی بهتر انجام دادن کارها است. حتی در مورد ردیابی خواب، Samsung Galaxy Watch 5 بینش بهتری با برنامه خواب یک ماهه طراحی شده برای کمک به خواب بهتر کاربر دارد.

همچنین از چرخه خواب شما برای بهبود خانه هوشمند شما نیز استفاده می‌کند. ادغام خانه هوشمند با پایش خواب گلکسی واچ کمک می‌کند تا نور اتاقی که در آن به خواب رفته‌اید را کم و یا خاموش کند. شما می‌توانید خانه هوشمند خود را با اپل واچ ۸ نیز کنترل کنید، اما به اندازه کافی هوشمند نیست که تشخیص دهد چه زمانی به خواب می‌روید تا بر اساس آن واکنش نشان دهد.

اما اپل واچ ۸ یک ویژگی منحصر به فرد دارد  که آن تشخیص تصادف است. اگر با اتومبیل خود دچار سانحه شدیدی شده باشید، اپل واچ ۸ شما می‌تواند جهت درخواست کمک به طور خودکار با خدمات اضطراری و یا مخاطبین اضطراری شما تماس برقرار کند.

بررسی گلکسی واچ ۵ : نقد تخصصی ساعت سامسونگ واچ 5 | آلومگ

تفاوت سنسورها

هر دو ساعت دارای سنسورهای زیادی هستند، اما Samsung Galaxy Watch 5 سنسورهایش بر اپل واچ ۸ غلبه می‌کند. اپل واچ ۸ دارای سنسور اکسیژن خون، دستگاه ECG همراه با اعلان‌هایی است که اعلام می‌کند ضربان قلب شما به طور غیرعادی کم یا زیاد شده است. مانند گلکسی واچ ۵ سامسونگ، این ساعت هم اکنون دارای یک سنسور دما است. این سنسور در کریستال پشتی ساعت و نزدیک پوست دست شما قرار گرفته و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد که دقت بالایی را تضمین می‌کند.

این دستگاه می‌تواند هر پنج ثانیه یک‌بار دمای مچ دست را در طول شب نمونه‌برداری کند و تغییرات جزئی را تا ۰.۱ درجه سانتی‌گراد تشخیص دهد. اپل واچ ۸ همچنین دارای سنسورهای حرکتی جدیدی است که به تشخیص تصادف کمک می‌کند و می‌تواند ضربه شدید را تشخیص دهد همچنین با داشتن میکروفون صداهای غیر معمول را نیز تشخیص می‌دهد.

با این حال، Samsung Galaxy Watch 5 دارای سنسورهایی است که احتمالا هر روز به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. این گجت پوشیدنی دارای سنسور BioActive سامسونگ است که شامل ردیابی خواب همراه با نظارت بر ضربان قلب و نظارت بر سطح اکسیژن خون است. همچنین شامل یک ابزار تجزیه و تحلیل ترکیب بدن برای ردیابی میزان آب بدن و تراکم استخوان است.

بررسی اپل واچ سری 8 بهترین ساعت هوشمند موجود | کالاسودا

مقایسه رابط کاربری و تجربه کاربری 

یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم گیری هنگام انتخاب بین اپل واچ ۸ یا سامسونگ گلکسی واچ ۵، انتخاب گوشی شماست. اپل واچ ۸ به آیفون نیاز دارد و با هیچ گوشی اندرویدی کار نمی‌کند، در حالی که Samsung Galaxy Watch 5 با تمامی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. هر دو ساعت هوشمند، تجربه سازگار با iOS یا Android را ارائه می‌دهند، بنابراین به خوبی با گوشی‌هوشمند شما سینک می‌شود.

زمانی که صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، سامسونگ گلکسی واچ ۵ تا ۵۰ ساعت را وعده می‌دهد. همچنین دارای یک شارژر جدید مبتنی بر USB-C است که به معنی سرعت شارژ بسیار بالا است.

مدت زمان عمر باتری اپل واچ ۸ به لطف یک حالت کم مصرف جدید نسبت به گذشته بهبود یافته است و در حالت استاندارد، به ۱۸ ساعت می‌رسد که این میزان به ۳۶ ساعت در حالت کم مصرف خواهد رسید. با این حال، هنوز هم از قدرت Samsung Galaxy Watch 5 فاصله زیادی دارد.