شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دوربین‌های لایکا معرفی شدند

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو:

شیائومی با برگزاری رویدادی در چین از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به شیائومی ۱۳ رونمایی کرد که شامل دو مدل شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۳ می‌شود. این دو پرچمدار از تراشه ۴ نانومتری پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره خواهند برد. به علاوه، سری شیائومی ۱۳ در مقایسه با نسل قبلی از طراحی جدید برخوردار است و از بروزرسانی‌های بزرگی در زمینه دوربین نیز بهره می‌برد که با کمک برند دوربین برجسته لایکا میسر شده است. در حال حاضر، سری پرچمدار شیائومی تنها برای بازار چین معرفی شده است ولی انتظار می‌رود در آینده نزدیک جزئیات عرضه جهانی پرچمدارهای این برند چینی اعلام شود.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ پرو

صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با نسل قبلی تغییری نکرده. شیائومی ۱۳ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با پنل LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. رزولوشن این نمایشگر ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل بوده و از HDR10+، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین دارای سنسور دمای رنگ محیطی نیز بوده و امکان تنظیم دمای رنگ در لحظه را می‌دهد.

تنها نکته متمایزکننده این نمایشگر از نسل قبل اینست که صفحه نمایش ۱۳ پرو  می‌تواند تا روشنایی ۱۲۰۰ نیت ارائه کند، در حالیکه در زمان پخش محتوای HDR این روشنایی تا ۱۹۰۰ نیت قابل افزایش است.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد این گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار می‌شود و رم و حافظه در نظر گرفته شده برای آن به ترتیب از نوع LPDDR5X و UFS 4.0 است.

Xiaomi 13 Pro به دوربین‌های سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است، اما یک ارتقا قابل‌توجه در آن به چشم می‌خورد. سنسور ۱  اینچی IMX989 سونی حالا با لنزی از برند لایکا با f/1.9 و فناوری Hyper OIS همراه شده است.

دوربین تله‌فوتو نیز ارتقا پیدا کرده. این دوربین ۵۰ مگاپیکسلی زوم ۳x را با لنز شناور لایکا (Leica Floating Lens) با f/2.0 ارائه می‌کند. نکته جالب اینست که امکان فوکوس از فاصله ۱۰ سانتیمتری نیز وجود دارد.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض تحول چشمگیری نداشته و همچنان با f/2.2 از قابلیت عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی قابلیت فوکوس خودکار نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شیائومی برای پرچمدار جدید خود از باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی همراه با تراشه Surge G1 استفاده کرده که امکان شارژ ایمن ۱۲۰ وات و بی‌سیم ۵۰ وات را می‌دهد. همچنین امکان شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌تواند به بلندگوهای استریو تنظیم شده Dolby Atmos با ویژگی ردیابی سر، مادون قرمز و گواهینامه IP68 اشاره کرد.

این دستگاه در سه رنگ سرامیکی سفید، مشکی و سبز و بدنه چرمی آبی روشن راهی بازار خواهد شد.

گوشی شیائومی 13 پرو

مشخصات گوشی شیائومی ۱۳

نمایشگر نسخه استاندارد سری شیائومی ۱۳ در مقایسه با شیائومی ۱۲ اندکی بزرگ‌تر شده است و به ۶.۳۶ اینچ رسیده است. در این راستا، شیائومی ۱۳ پرو به نمایشگر اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است که از فناوری دالبی ویژن و محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کند. به مانند مدل پرو سری، نمایشگر شیائومی ۱۳ از سنسور تطبیق دما رنگ‌ها و روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیتی و ۱۹۰۰ نیتی در صورت پخش محتوای HDR بهره خواهد برد.

دوربین اصلی شیائومی ۱۳ سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسلی ۱.۰ میکرومتری است که از لرزشگیر اپتیکال Hyper OIS بهره می‌برد. خبر خوب برای کاربران این است که سنسور تله‌فوتو شیائومی ۱۳ بهبود بسیار خوبی داشته است و در مقایسه با شیائومی ۱۲ عملکرد بهتری خواهد داشت. در این راستا، شیائومی ۱۳ به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.0 و زوم ۳ برابری اپتیکال مجهز است که از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض نیز لنز ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که احتمالا از قابلیت فوکوس خودکار بی‌بهره خواهد بود.انرژی موردنیاز شیائومی ۱۳ توسط باتری ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی تامین خواهد شد که از شارژ ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ معکوس ۱۰ واتی برای نسخه استاندارد سری شیائومی ۱۳ نیز تدارک دیده شده است. بر خلاف مدل پرو سری، شیائومی ۱۳ از پنل پشتی شیشه‌ای بهره خواهد برد که در رنگ‌های مختلف مانند قرمز، آبی، زرد، سبز، آبی روشن، آبی تیره، مشکی، سفید و خاکستری عرضه خواهد شد. نسخه چرمی شیائومی ۱۳ نیز تنها در رنگ آبی روشن عرضه خواهد شد.

Xiaomi 13/13 Pro」は「Snapdragon 8 Gen 2」とライカカメラ搭載 - ITmedia Mobile

قیمت و زمان عرضه 

پرچمداران جدید Xiaomi در حال حاضر فقط در چین عرضه می‌شوند. اما انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک راهی بازار جهانی شوند. نسخه ۸/۱۲۸GB گوشی Xiaomi 13 در چین قیمتی معادل ۵۷۵ دلار دارد. نسخه ۱۲/۵۱۲GB آن ۷۲۰ دلار خواهد بود.