شیائومی مشکل سنسور مجاورت در برخی از گوشی‌هایش را حل می‌کند
شیائومی مشکل سنسور مجاورت در برخی از گوشی‌هایش را حل می‌کند

طی روزهای اخیر گزارش‌هایی از سوی یک سری کاربران مطرح شد مبنی بر اینکه سنسور مجاورت در برخی از گوشی‌های شیائومی مشکل دارد و به‌درستی کار نمی‌کند. شرکت چینی هم با بررسی این شکایات ظاهرا متوجه‌ی صحت آن شده است و قصد دارد به‌زودی آن را برطرف کند.

شیائومی در حال حاضر و برای مدت محدودی است که عنوان برترین فروشنده‌ی گوشی موبایل را از سامسونگ گرفت و با محصولات متعدد خود در صدر ایستاده است. این شرکت طی چند وقت اخیر گوشی‌های زیادی را رونمایی و راهی بازار کرد که مثل همیشه ارزش خرید بسیار بالایی دارند و نظر مثبت خیلی از کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

این‌طور که به نظر می‌رسد، برخی از کاربران گوشی‌های جدید این شرکت از عملکرد سنسور مجاورت آن‌ها راضی نیستند و معتقدند این سنسور مشکل دارد و به‌درستی کار نمی‌کند. این گزارش‌های متعدد به گوش شیائومی رسیده است چرا که گفته می‌شود شرکت چینی در نظر دارد به‌زودی این مشکل را با ارائه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری حل کند.

اینکه مشکل یاد شده چه علتی دارد هنوز مشخص نشده است اما برخی از کاربران معتقدند این یک مشکل سخت‌افزاری است و به خود سنسور برمی‌گردد؛ به همین خاطر ارائه‌ی آپدیت نرم‌افزاری قرار نیست مشکلی را حل کند. این‌طور که به نظر می‌رسد همین موضوع هم درست است چرا که شیائومی تصمیم گرفت رابطه‌ی خود را با شرکت Elip Labs به پایان برساند. این شرکت مدت زمانی است که وظیفه‌ی تامین سنسورهای مجاورت گوشی‌های شیائومی را برعهده دارد و اگر مشکل سخت‌افزاری نبود، نباید مشکلی در همکاری آن‌ها بوجود می‌آمد.

شیائومی اکنون با شرکت Minghai Sensing وارد همکاری شده است تا بتواند گوشی‌های جدید خود را با سنسور مجاورت جدید راهی بازار کند و مشکل خاصی از این بابت گریبان‌گیر کاربران نشود. اما دو نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌دانیم چه زمانی باید شاهد به‌کارگیری سنسورهای این شرکت در گوشی‌های شیائومی باشیم و دو اینکه با گوشی‌هایی که اکنون با مشکل سنسور مجاورت روبه‌رو شده‌اند چه باید کرد و کاربران این گوشی‌ها باید مشکل خود را چگونه حل کنند؟

همان‌طور که گفته شد، شیائومی قصد دارد مشکل گوشی‌های فعلی را با ارائه‌ی آپدیت نرم‌افزاری برای گوشی‌های آسیب‌دیده حل کند تا بدین ترتیب سنسور مجاورت کالیبره شود و اندکی بهتر کار کند. اما اگر این مشکل واقعا سخت‌افزاری باشد، این کار هیچ کمکی به کاربران نخواهد کرد و باید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنند. حال اینکه هزینه‌ی این تعمیر چگونه باید پرداخت شود موضوعی است که باید ببینیم شیائومی در قبال آن چه تصمیمی می‌گیرد.

مشکل سنسور مجاورت در برخی از گوشی‌های سامسونگ هم دیده شده بود اما هیچ‌وقت گزارشی این‌چنینی در این رابطه منتشر نشد. البته در برخی از گوشی‌های سامسونگ با دانلود اپلیکیشن‌های کالیبره‌ی سنسور مجاورت مشکل ناشی از آن هم حل می‌شد منتها به نظر می‌رسد مشکلی که برای گوشی‌های شیائومی پیش آمده جدی‌تر است.

باید دید طی روزها یا هفته‌های آینده، شیائومی چه اقدامی در این رابطه انجام خواهد داد. نکته‌ی مثبت قضیه اینجاست که شرکت چینی گزارشات را بررسی کرد و به آن‌ها پاسخ داد. همین می‌تواند باعث دلگرمی کاربرانی شود که در حال حاضر گوشی آن‌ها با مشکل سنسور مجاورت مواجه شده است.

اگر شما هم از مشکل سنسور مجاورت در گوشی شیائومی یا هر گوشی دیگری مواجه شده‌اید، می‌توانید به پلی‌استور رفته و اپلیکیشن Proximity Sensor Reset/Fix را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و با توجه به دستورالعمل‌های به نمایش درآمده، سنسور مجاورت خود را یک‌بار دیگر به صورت دستی کالیبره کنید. اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، تا حد زیادی با انجام این کار حل خواهد شد. در غیر این صورت باید به یک تعمیرکار موبایل حرفه‌ای مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور