بهترین گوشی های موبایل

در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های موبایل بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده و به همین دلیل بهترین گوشی موبایل باید با توجه به بودجه هر فردی انتخاب شود. در این مسیر، بهره‎‌‌گیری از یک راهنمای خرید گوشی جامع که متناسب با بهترین گوشی های هوشمند بازار ایران تنظیم شده و قصد معرفی گوشی‎‌های با بالاترین ارزش خرید را داشته باشد، امری بسیار مهم است.

بهترین گوشی های موبایل تا ۲ میلیون تومان

نوکیا C20

«نوکیا C20» که محصول سال ۲۰۲۱ نوکیا است، از نسخه‌ی سبک اندروید ۱۱ به همراه تراشه‌ی ۲۸ نانومتری UNISOC SC9863A با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، استفاده می‌کند؛ همچنین دو دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ HD از دیگر ویژگی‌های این گوشی ارزان‌قیمت هستند. نوکیا C20 را می‌توان با رم ۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت با حدود قیمتی ۲ میلیون تومان تهیه کرد.

آترامگ | بررسی گوشی موبایل نوکیا C20

نوکیا G10

تا بازه‌ی قیمتی ۳ میلیون تومان بازهم گوشی پیشنهادی ما، مدلی از شرکت فنلاندی نوکیا است. نوکیا G10 که چند ماهی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، امکانات معقولی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی امکانات نوکیا جی ۱۰ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۲ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل، تراشه‌ی هشت هسته‌ای هلیو G25 مدیاتک، چهار دوربین واید، ماکرو، سلفی و عمق‌سنج، اندروید ۱۱، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و درگاه شارژ USB-C با پشتیبانی از OTG اشاره کرد.

گوشی اقتصادی نوکیا G10 در ظرفیت‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه شده است که می‌توان نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن با ۴ گیگابایت رم را با قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد؛ البته اگر نیاز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم بیشتر ندارید، با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی بروید.

جعبه گشایی گوشی نوکیا G10 (تماشا کنید) | در مجله ی اینترنتی دیجی 2030

Xiaomi Poco C31

گوشی‌های هوشمند سری Poco شیائومی تا به امروز توانسته‌اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قابل قبول، عملکرد خوبی داشته باشند. شیائومی با عرضه گوشی Poco C31 یکی از مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین محصولات این سری را روانه بازار کرد تا تنوع در این سری را بیشتر از قبل گسترش دهد.

این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با پنل PLS IPS و رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد. قاب پشتی دستگاه از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است.

قلب تپنده این گوشی هم پردازنده Helio G35 مدیاتک بوده که در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قدرت پردازشی مناسبی برای کاربران فراهم می‌کند. شیائومی برای گوشی Poco C31 از دوربین سه‌گانه استفاده کرده که شامل یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی واید در کنار دو حسگر ماکرو و سنجش عمق با وضوح ۲ مگاپیکسل است.

یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین سلفی در قاب جلویی این گوشی تعبیه شده است. علاوه بر این حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی گوشی قرار گرفته است.

 باتری مناسب و البته قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعت هم طول عمر مفید دو روز را به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی خواهد داشت. درگاه ارتباطی USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید به حساب می‌آید. در نهایت باید گفت که گوشی Poco C31 دستگاهی مناسب برای امور آموزش آنلاین، شبکه‌‎های اجتماعی، وبگردی و حتی عکاسی در سطح متوسط خواهد بود.

گوشی شیائومی مدل پوکو سی 31 | 4/64 Xiaomi Poco C31 - شیائومی ایران

بهترین گوشی های موبایل تا ۴ میلیون تومان

گلکسی M12 سامسونگ

در بازه‌ی ۴ میلیون تومان، کمتر گوشی هوشمندی را می‌توان یافت که از نمایشگر سریع با نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. گلکسی M12 سامسونگ، علاوه‌بر نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۹۰ هرتز و HD، امکانات دیگری مانند تراشه‌ی ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰، دوربین چهارگانه‌ با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و اندروید ۱۱ را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی M12 سامسونگ - Samsung Galaxy M12 - زومیت

Xiaomi Redmi 10C 

ردمی ۱۰C یکی از گوشی‌های میان‌رده و مقرون به‌صرفه شیائومی بوده که در کنار مشخصات فنی مناسب، قیمت متعادلی نیز دارد. این گوشی می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران مانند وب‌گردی، گیمینگ، تماشای فیلم و کلیپ و شبکه‌های اجتماعی باشد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن بوده که شارژدهی بسیار مناسبی دارد. پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ این گوشی نیز توان پردازشی لازم برای همه امور متوسط و روزمره شما را داشته و می‌تواند به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم دستگاهی دوست‌‎داشتنی را شکل دهد.

گوشی شیائومی Redmi 10C دارای دوربین دوگانه بر روی قاب پشتی گوشی بوده و وضوح آنها به ترتیب برابر ۵۰ و ۲ مگاپیکسل است. دوربین سلفی هم یک سنسور واید با وضوح ۵ مگاپیکسل بوده که تصاویر مطلوبی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌کند.

در نهایت باید گفت این گوشی به صورت ویژه خاص افرادی است که شارژدهی عالی باتری را همراه با سایر ویژگی‌های متعادل مد نظر داشته و از پلتفرم ساده MIUI نیز لذت می‌برند.

Buy Xiaomi Redmi 10C - 4GB RAM - 64GB - Green Color

بهترین گوشی های موبایل تا ۵ میلیون تومان

Samsung Galaxy A23 

گوشی گلکسی A23 سامسونگ یکی از محصولات میان‌رده موجود در بازار محسوب می‌شود که با حسگر انگشت بر روی دکمه پاور گوشی و دوربین چهار‌گانه روانه بازار شده است.

این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن نمایشگر با‌کیفیت IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و دوربین‌هایی با امکانات بالا مشهور هستند. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه‌های این گوشی را تا حد امکان کم کند.

قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. ابعاد صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در این گوشی برابر ۶.۶ اینچ با رزولوشن +FHD است.

این صفحه‌نمایش با شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت شده و توانایی نمایش ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ را دارد. سامسونگ برای گوشی Galaxy A23 تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ را برگزیده که به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

این تراشه برای اجرای چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم از پس اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین به خوبی بر می‌آید.

دوربین اصلی گلکسی A23 یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بوده که در کنار سنسور ۵ مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو بر روی قاب پشتی این گوشی قرار دارند.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C 2.0 و حسگر اثر انگشت بر روی لبه گوشی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌ وارد محسوب می‌شود.

Samsung Galaxy A13, A23 launch in India as Galaxy M52 5G gets Android 12-based One UI 4.1 - GSMArena.com news

ردمی نوت ۱۱ شیائومی نسخه گلوبال

سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی با نزدیک به ۱۳ عضو مشابه و تقریباً هم‌نام، ضمن گمراه کردن کاربران، انتخاب و خرید یکی از گوشی‌های شیائومی سری ردمی نوت ۱۱ را پیچیده می‌کند. نسخه‌ی گلوبال «ردمی نوت ۱۱ شیائومی» یکی از اعضای مقرون‌به‌صرفه‌ی این خانواده‌ی پرجمعیت چینی است که اخیراً در بازار ایران نیز به‌فروش می‌رسد. طراحی گوشی‌های سری نوت ۱۱ شیائومی با فریم تخت، نسبت به نسل پیشین، جلوه‌ی بهتری دارد.

نمایشگر OLED با ابعاد ۶٫۴۳ اینچ، وضوح FHD+، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 680 4G، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو با صدای ۲۴ بیت، شارژسریع ۳۳ وات به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از امکانات خوب گوشی اقتصادی ردمی نوت ۱۱ شیائومی هستند.

قیمت گوشی شیائومی Xiaomi Redmi Note 11 Global - ردمی نوت ۱۱ گلوبال - آراد سیستم

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان

Xiaomi 11 Lite 5G NE

گوشی شیائومی ۱۱ Lite 5G NE از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶.۵۵ اینچ و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی برخوردار است. پشت و روی بدنه گوشی از جنش شیشه است که محافظت از نمایشگر دستگاه را گوریلا گلس ۵ بر عهده دارد.

در بخش دوربین نیز گوشی شیائومی ۱۱ Lite 5G NE از دوربین اصلی عریض ۶۴ مگاپیکسلی در کنار حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو بهره می‌برد. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل عریض استفاده کرده است. در بخش پردازشی  گوشی شیائومی ۱۱ Lite 5G NE از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G بهره می‌برد. همچنین شاهد یک باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع ۳۳ وات هستیم.

عمر باتری شیائومی ١١ لایت NE مشخص شد: تفاوت چشمگیر با Mi 11 Lite 5G - ترنجی

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

پوکو X3 GT

هرچند که می‌توان با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت پوکو ایکس ۳ پرو را تهیه کرد؛ اما اگر نگاهی بیش از حد گیمینگ به گوشی نداشته باشید و امکانات دیگری از جمله‌ی دوربین، اسپیکر و سرعت شارژ بهتر نیز برایتان مهم باشد، آخرین عضو خانواده X3؛ یعنی «پوکو ایکس ۳ جی تی» می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

برای آن دسته از کاربران که اطلاعی ندارند، باید بگوییم که نمایشگر، باتری و قدرت پردازشی X3 نسخه‌ی پرو با مدل جی تی در یک سطح قرار می‌گیرند؛ اما دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، توان شارژ ۶۷ وات و اسپیکرهای استریو کوک شده توسط JBL امکانات ویژه‌ی پوکو ایکس ۳ GT هستند.

حل مشکلات و معایب گوشی شیائومی پوکو X3 GT - تکراتو

بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. پوکو F3 جزو معدود گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ قدرت می‌گیرد؛ یعنی پوکو F3 قدرت بیشتری در‌مقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می ۱۰ یا سری وان پلاس ۸ دراختیارتان قرار می‌دهد. اسنپدراگون ۸۷۰ به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند. چنانچه بازی از نرخ‌های بیش‌ از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی کند، به‌لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید آن را تجربه کنید.

پوکو F3 گوشی رؤیایی برای گیمرهای موبایل محسوب می‌شود. همه‌ی بخش‌هایی که برای گیمرها مهم است (شامل نمایشگر، تراشه و…) عملکرد مطلوبی در پوکو F3 دارند. افزون‌براین، پشتیبانی F3 از اتصال ۵G یکی از ویژگی‌های آینده‌نگرانه این گوشی برای بازار ایران به‌شمار می‌آید؛ اما چنانچه دوربین برایتان اهمیت زیادی دارد، باید سراغ محصول دیگری بروید.

آپدیت MIUI 12.5 Enhanced پوکو F3 و شیائومی Mi 11X رسماً ارائه شد - ترنجی

بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان

Xiaomi 11T 5G 

گوشی شیائومی ۱۱T یکی از محصولات بسیار با‌کیفیت این شرکت است که به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است. در همان نگاه اول طراحی این گوشی نشان از آن دارد که با گوشی هوشمند قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی رو‌به‌رو هستیم.

شیائومی ۱۱T به صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع AMOLED مجهز شده است. توانایی نمایش ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ در کنار ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نشان از آن دارد که با نمایشگری همه چیز تمامی رو‌به‌رو هستیم.

در قسمت پشتی هم سه سنسور دوربین برای این گوشی در نظر گرفته شده که یک سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور ۵ مگاپیکسل از نوع تله فوتو ماکرو مجموعه دوربین‌های سه‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. در بخش سخت‌افزار هم شیائومی ۱۱T به یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک یعنی دایمنسیتی ۱۲۰۰ ۵G مجهز شده است.

بهره بردن از چنین پردازنده‌ای سبب شده تا با ‌خیال راحت حتی سنگین‌ترین بازی‌های روز را هم اجرا کنید و عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را از این گوشی هوشمند شاهد باشید. شیائومی ۱۱T به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی مجهز شده و حضور شارژر قدرتمند با توان ۶۷ وات و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سبب شده تا در مدت زمان کوتاه ۳۶ دقیقه، باتری این گوشی به طور کامل شارژ شود.

قیمت و خرید گوشی شیائومی مدل 11 تی 5G ظرفیت 8/128 | Xiaomi 11T 5G - شیائومی کالا

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

Samsung Galaxy A52s 5G

گوشی Galaxy A52s با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ با فناوری ۵G روانه بازار شده است.

قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با نسخه ۱۲ از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۵ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است.

تراشه‌ این محصول اسنپدراگون ۷۷۸G 5G است که به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. تراشه‌ گرافیکی Adreno 642L هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. دوربین اصلی گلکسی A52s یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی از نوع عریض بوده و در کنار یک سنسور ۱۲مگاپیکسلی و دو سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالارده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

Samsung Galaxy A52s 5G - Notebookcheck.net External Reviews

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۱ میلیون تومان

شیائومی ۱۱T

از ویژگی‌های برجسته‌ی شیائومی ۱۱T می‌توان به بدنه‌ی فلزی-شیشه‌ای، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED، تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 1200،‌ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به همراه شارژر ۶۷ وات داخل جعبه اشاره کرد؛ شیائومی برای این گوشی و نسخه‌ی پرو آن، قول به‌روزرسانی اندروید تا ۳ سال را داده است. می‌توان شیائومی ۱۱T را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم به قیمت ۱۵ میلیون تومان خرید؛ البته اگر بودجه‌ی کمتری برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید می‌توانید در حدود قیمتی ۱۱ میلیون تومان سراغ نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت شیائومی ۱۱ تی بروید.

امتیاز ناامیدکننده شیائومی 11T از DxoMark ؛ فقط 108 - تکراتو

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۳ میلیون تومان

Xiaomi Redmi K40 Gaming 5G

گوشی موبایلRedmi K40 Gaming  یکی از ارزان‌ترین گوش‌های گیمینگ در بازار است که با مشخصات قدرتمند خود، انتخاب مناسبی برای گیمرها محسوب می‌شود. گوشی Redmi K40 Gaming به نمایشگر AMOLED مجهز شده و با توجه به پوشش شیشه‌ای دستگاه در هر دو سمت پشت و جلو، می‌توان گفت که با یک دستگاه زیبا و جذاب روبرو هستیم و ظاهر خاص این گوشی حس و حال یک دیوایس گیمینگ را به کاربر القا می‌کند.

تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک که در بطن گوشی کارسازی شده و به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قدرت فوق العاده‌ای را در اختیار گیمرها برای اجرای روان بازی‌ها قرار می‌دهد.

دوربین اصلی این مدل یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسلی تله‌ و ماکرو بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند تا این محصول علاوه بر گیمینگ، به گزینه مناسبی برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز تبدیل شود.

 دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در ناچ نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده است. با باتری ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم می‌توان تا ساعت‌ها به انجام بازی پرداخت بدون آنکه نگران شارژدهی گوشی بود. در انتها می‌توان گفت که برای علاقهمندان به یک گوشی گیمینگ میانرده با سخت‌افزار قدرتمند، گوشی Redmi K40 Gaming انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

بهترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۴ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی S20 FE مدل ۵G

با اینکه مدت زیادی از معرفی گلکسی S20 FE در دو نسخه ۴G و ۵G می‌گذرد؛ اما هر دو نسخه به‌لطف تجربه نسبتاً بی‌نقص و قیمت مناسب و ارزش خرید زیاد، توانستند به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند و همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین‌ها هستند. گلکسی S20 FE اکثر مشخصات مدل گران‌تر گلکسی S20 را با قیمتی به‌مراتب کمتر یدک می‌کشد. این گوشی همان نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین اصلی و شارژ سریع ۲۵ وات را ارائه می‌دهد و فقط در بخش‌هایی مثل جنس بدنه با گلکسی S20 تفاوت دارد.

همان‌طور که گفتیم تفاوت دو مدل ۴G و ۵G گلکسی S20 FE فقط به تراشه آن‌ها بازمی‌گردد. عملکرد مدل ۵G به‌لطف تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پایدارتر و خنک‌تر و سریع‌تر از مدل ۴G است و تجربه به‌مراتب بهتری در‌مقایسه‌با مدل ۴G ارائه می‌دهد. در‌حال‌حاضر، مدل ۵G گلکسی S20 FE هم با قیمتی نزدیک به ۱۳ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید.

بهترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

شیائومی می ۱۱i

به‌ تازگی مدل ساده‌تری از پرچم‌دار حال حاضر شیائومی با نام «شیائومی می ۱۱ آی» در بازار ایران فروخته می‌شود که اکثر امکانات مدل پرچم‌دار را با قیمتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان دراختیارتان قرار می‌دهد؛ البته این قیمت به مدل ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم مربوط می‌شود. بارزترین ویژگی گوشی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است که در‌حال‌حاضر، یکی از تراشه‌های قدرتمند گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. می ۱۱i نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ و OLED با پشتیبانی از +HDR10 دارد و سه دوربین ۱۰۸ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی وظایف عکاسی و فیلم‌برداری را برعهده دارند.

بهترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۶ میلیون تومان

Motorola Edge 20 Pro 5G  

گوشی موتورولا Edge 20 Pro یک محصول میان‌رده در لباس پرچم‌دار بوده و به نمایشگری ۶.۷ اینچی اولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده و تراکم پیکسلی آن برابر ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ است. در بخش دوربین هم با یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی واید روبرو هستیم که با سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز پریسکوپی همراه شده و با توانایی زوم اپتیکال ۵ برابر تصاویر واضحی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید هم مجموعه دروبین‌های سه‌گانه این گوشی هوشمند را همراهی می‌کند. علاوه بر این دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۸K را داشته و سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی هم قادر به ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K می‌باشد.

در بخش سخت‌افزاری هم گوشی موتورولا Edge 20 Pro به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G مجهز شده که علاوه بر عملکرد بسیار خوب در بازی‌های سنگین، از شبکه‌ ۵G هم پشتیبانی کرده و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین موتورولا یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی را به همراه یک شارژر ۳۰ وات برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است.

در نهایت باید گفت که با یکی از پرارزش‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار روبرو هستیم که از همه جهات یک محصول همه چیز تمام بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی باشد که یک گوشی خاص با برند خاص و مشخصات رده بالا می‌خواهند.

بهترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های موبایل تا ۱۸ میلیون تومان

وان پلاس ۹R

«وان‌پلاس ۹R» از گوشی‌های خوش‌ ساخت و کمیاب بازار ایران به‌شمار می‌آید که ارزش خرید نسبتاً بالایی دارد. تراشه‌ی محبوب و بهینه‌ی اسنپدارگون ۸۷۰، نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هزتر و پشتیبانی از HDR10+، ترکیب چهارگانه دوربین با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ بسیار سریع ۶۵ وات از امکانات خوب گوشی وان پلاس محسوب می‌شوند؛ البته برای تجربه‌ی دوربین و رابط کاربری بهتر می‌توان سراغ S21 FE سامسونگ رفت و همچنین اگر دغدغه گیمینگ دارید، بهتر است شیائومی ۱۱T پرو را بخرید که هر دوی آن‌ها ارزان‌تر از نماینده‌ی وان‌پلاس هستند.

بهترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های موبایل تا ۲۵ میلیون تومان

آیفون ۱۲ اپل

اگرچه بیش‌از یک سال از عرضه‌ی آیفون ۱۲ می‌گذارد، هنوز هم یکی از توانمندترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آید.

اصلی‌ترین دلیل انتخاب گوشی اپل، عملکرد بی‌نظیر پردازنده A14 و پایداری آن در کنار نمایشگر بسیار خوب OLED است؛ گذشته از عملکرد بسیار خوب، دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۲ با لنزهای واید و اولتراواید، در عموم سناریوها عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و در زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز با بهترین‌های بازار برابری می‌کند.

بهترین گوشی های موبایل

بهترین گوشی های موبایل تا ۳۰ میلیون تومان

آیفون ۱۳ اپل

آیفون ۱۳ جدیدترین پرچم‌دار شرکت اپل بوده که با چند ویژگی جدید و دوربین دوگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون ۱۳ به پنل ۶.۱ اینچی Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر ارائه کند.

نمایشگر ۶.۱ اینچی گوشی وضوح بسیار بالایی دارد و تراکم پیکسلی آن حدود ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ مربع بوده و امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی مهیا است.

با توجه به فناوری‌های مورد استفاده باید گفت که روکش سرامیکی نمایشگر این دستگاه، انقلابی در محافظت از نمایشگرها به حساب می‌آید. اتصال به شبکه ۵G و تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. از نظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه جدید A15 بهره می‌برد تا بتواند علاوه بر پردازش‌های معمولی، از کارهای سطح بالا مانند قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند.

در بخش عکاسی نیز با کیفیت بسیار بالای محصولات سری آیفون ۱۳ روبرو هستیم. آیفون ۱۳ محصولی کامل و مناسب است که میتواند گزینهای جالب توجه برای علاقهمندان به برند اپل باشد؛ دستگاهی که تجربه کاربر از دنیای گوشیهای iOS را متحول کرده و میتواند بسیار قدرتمند و کارآمد باشد.

بهترین گوشی های موبایل