اپل واچ نایک چیست و چه تفاوتی با اپل واچ معمولی دارد؟
اپل واچ نایک چیست و چه تفاوتی با اپل واچ معمولی دارد؟

از زمان عرضه اپل واچ ۲ به بعد، هر ساله شاهد نسخه‌ای از اپل واچ‌ها با نام نایک بودیم که ماحصل همکاری بین این دو شرکت امریکایی بودند و همیشه بین ورزشکاران و ورزش‌دوستان محبوبیت زیادی داشته‌اند. اپل واچ نایک از نظر مشخصات فنی تفاوت خاصی با نسخه عادی اپل واچ‌ها ندارد و بیشتر می‌توان آن‌ را یک نسخه بازطراحی شده از همان اپل واچ معمولی دانست که طراحی نسبتاً ورزشی‌تر و مدرن‌تری را دارد. در ادامه این مطلب به بررسی این تفاوت‌های جزئی و توضیحات بیشتر در رابطه با این اپل واچ خواهیم پرداخت.

اپل واچ نایک چیست؟

در سال ۲۰۱۶ و در ‌زمان ساخت اپل واچ ۲، اپل و نایک برای تولید یک محصول مشترک، دست به همکاری زدند و ساعت هوشمندی را با هدف‌گیری نیازهای ورزشکاران و به‌ویژه دونده‌ها، با نام اپل واچ نایک، تولید کردند. این پروژه همکاری و ساخت از همان ابتدا موفقیت‌آمیز بود و از آن زمان تا به حال که اپل واچ سری ۶ عرضه شده است، پابرجا مانده است و هنوز هم جذابیت خاصی برای قشر ورزشکاران و طرفداران ورزش دارد و گزینه اول آن‌ها برای خرید یک ساعت هوشمند، این ساعت است.

اپل واچ نایک

تفاوت اپل واچ معمولی با نسخه نایک در چیست؟

در سال ۲۰۲۰، اپل از دو مدل اپل واچ نایک رونمایی کرد، یکی  سری ۶ و دیگری نسخه مخصوص نایک اپل واچ اس ای (SE) بود. برای خرید هر کدام از این ساعت‌ها هم دو انتخاب وجود دارد، برای خرید نسخه گران‌تر سری ۶ که نسخه سلولار است، ۵۳۰ دلار باید بپردازید و نسخه دیگر این ساعت‌های هوشمند هم که فقط همراه با GPS داخلی عرضه می‌شوند، قیمتی پایین‌تری دارند و در حدود ۴۳۰ دلار هستند.

تمامی ویژگی‌ها و امکانات سخت‌افزاری نسخه عادی و نایک مشابه هم هستند و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد. برای مثال اپل واچ سری ۶ و اپل واچ نایک این سری، هر دو حسگر غلظت اکسیژن خون را دارند و علاوه بر آن امکان ثبت نوار قلبی (ECG) و پایش کیفیت خواب هم در هر دو این ساعت‌ها برای کاربران تعبیه شده است.

بیشترین تفاوت میان این اپل واچ و اپل واچ معمولی در طراحی بندهای این ساعت‌ها است. ویژگی دیگر این اپل واچ، وجود واچ‌فیس‌های بیشتر و خاص است. طراحی این واچ‌فیس‌ها به گونه‌ای هستند تا در هنگام ورزش یا دویدن، کاربران بتوانند با یک نگاه و به سادگی تمام اطلاعات روی صفحه نمایش را متوجه شوند و نیاز به توقف نداشته باشند.

در مقایسه نرم‌افزاری این دو نسخه هم آنچنان تفاوتی میان آن‌ها نیست و تنها نقاط اختلاف بسیار جزئی وجود دارند. در این اپل واچ به صورت پیش‌فرض برنامه Nike Run Club نصب شده است که شما با وجود این برنامه دیگر نیازی به اتصال به تلفن همراه خود برای ثبت و تحلیل داده‌های حاصل از فعالیت ورزشیتان ندارید و این داده‌ها بعد از اولین اتصال با موبایل به آن انتقال داده می‌شوند. ویژگی خاص دیگر هم همانطور که اشاره شد، واچ‌فیس‌های طراحی شده توسط شرکت نایک است که در اپل واچ نایک وجود دارند و قابل انتخاب هستند.

در این اپل واچ همانند نسخه‌های معمولی می‌توانید بندها را تعویض کنید و بنابر سلیقه‌ای که دارید آن‌ها را انتخاب کنید. در اپل واچ نایک سری ۶ برای رنگ بدنه ساعت دو رنگ خاکستری و نقره‌ای موجود است و برای انتخاب بندها هم مدل‌های متنوعی برای خرید وجود دارند. بندهای استفاده شده در نسخه‌های نایک، مقاومت و دوام بیشتری دارند و تهویه هوا از آن‌ها به راحتی انجام می‌شود تا شما در هنگام استفاده از این ساعت‌ها حین ورزش احساس ناراحتی نکنید.

تنوع رنگی بندهای نایک بسیار گسترده است و در رنگ‌های آبی آسمانی، دودی، قهوه‌ای، پسته‌ای، مشکی و سفید موجود هستند. همچنین بندهای حلقه‌ای (Loop) هم قابل خریداری هستند که همانند بندهای ساده، آن‌ها هم تنوع رنگی بسیار زیادی دارند.

در ظاهر یک تفاوت جزئی دیگر هم به چشم می‌خورد،‌ بر روی قاب پشتی این اپل واچ، لوگو برند نایک را در کنار لوگو اپل می‌بینیم که به نوعی امضاء این شرکت بر روی محصول مشترک خود با اپل است.