مقایسه poco m3 با redmi 9t!
مقایسه poco m3 با redmi 9t!

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت

 

شیائومی redmi 9t از نظر طراحی و ظاهر گوشی، شباهت‌های خیلی زیادی به میانرده های سامسونگ دارد و این موضوع به خاطر چیدمان دوربین به شکل مستطیلی است که با وجود نوشته ردمی این گوشی کمی رنگ شیائونی را به خود میگیرد. که البته اجزای داخلی، همان کیفیت خوب شیائومی است. بدنه از جنس پلاستیک با کیفیت است که با توجه به وزن نسبتا بالای این گوشی با در دست گرفتن این گوشی حس در دست داشتن یک پرچمدار را خواهید داشت. اما در پوکو m3 اوضاع کمی متفاوت تر است وزن ردمی ۹t و پوکو m3 یکسان است. و عمده تفاوت در ابعاد و طراحی پوکو ام ۳ خلاصه میشود. در پوکو چیدمان دوربین ها به شکل یکپارچه تر با بیرون زدگی دوربین کمتر و البته جنس چرمی پنل پشتی باعث جذاب خاص بودن پوکو کرده است بخصوص رنگ بندی های جذاب پوکو m3 باعث هرچه زیباتر شدن این مدل است.

 

خرید redmi 9t

 مقایسه صفحه نمایش poco m3 با redmi 9t

 

در بخش نمایشگر شیائومی برای هر دو گوشی از پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p استفاده کرده که اندازه ۶.۵۳ اینچی دارند. برای نسخه ردمی ۹ تی از محافظه صفحه گوریلا گلاس نسل ۳ استفاده شده ولی برای نسخه ردمی نوت ۹ تی ۵جی این پوشش گوریلا گلاس ۵ و مستحکم‌تر خواهد بود. و در پوکو m3 هم دقیقا مشخصات یکسانی را میتوان یافت. و نکته مهم در صفحه نمایش این دو گوشی میانرده روشنایی یکسان صفحه نمایش ها بوذه که به عدد ۴۰۰ نیت میرسد. که برای یک گوشی میانرده عدد بسیار بالای است.

redmi 9t

 مقایسه دوربین

 

در بخش دوربین اما شرایط کمی متفاوت است و در تصمیمی جالب توجه  ردمی ۹ تی دوربینی مجهزتر از شیائومی پوکوی m3 دارد. هر دو گوشی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسورهای عمق میدان و ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارند ولی نسخه Redmi 9T یک سنسور اضافه ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید را نیز به همراه دارد که اجازه عکاسی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای را به آن می‌دهد. در بخش دوربین سلفی اما شرایط یکسان بوده و سنسور ۸ مگاپیکسلی موجود در redmi 9t   و poco m3 از مشخصات و کیفیت یکسانی برخوردار اند. در نظر داشته باشید که در بخش فیلمبرداری شیائومی امکان فیلمبرداری با نرخ ۳۰ فریم ۱۰۸۰p وجود دارد. و ماجرا در پوکو m3 هم به همین شکل است.

مقایسه باتری و اسپیکر poco m3 با redmi 9t

 

شباهت دیگر در میان این دو گوشی باتری است که شیائومی برای ردمی ۹ تی باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه با شارژر ۱۸ واتی استفاده شده که با پشتیبانی از قابلیت شارژر معکوس ۲.۵ واتی نیز برتری را نسبت به پوکو m3 خواهد داشت. و برای گوشی پوکو m3 هم باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را شاهد هستیم که همان شارژر برایش انتخاب شده است ولی بدون شارژر معکوس .که با داشتن ای باتری قدرتمند به راحتی یک و نیم روز شارژ گوشی شما را همراهی خواهد کرد و جالب اینجاست که با کارکرد سنگین در زمان را همراه شما خواهد بود. اسپیکر این گوشی ها صدای باکیفیتی را ارائه میدهند. و از جک ۳.۵ میلی متری پشتیبانی میکنند.

redmi 9t

مقایسه سخت افزار

 

بخش سخت‌افزار دو گوشی نیز با هم تفاوت‌های زیادی ندارد. در نسخه شیائومی ردمی ۹ تی از تراشه کوالکام Snapdragon 662  یازده نانو متری با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که در مقابل پوکو ام ۳ هم از Snapdragon 662  استفاده کرده که با فناوری ۱۱ نانومتری ساخته شده و مسلماً قدرت بیش تری از رقیب های سخت افزاری خود در بحث توان پردازشی خواهد داشت.

مقایسه نرم افزار poco m3 با redmi 9t

 

ردمی ۹ تی  و پوکو ام ۳ با اندروید ۱۰ و  رابط کاربری ۱۱ MIUI توسط شائومی در بازار های جهانی عرضه شد. به گفته خود شیائومی این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI 12 را دریافت خواهد کرد. که برای یک گوشی میانرده بسیار قابل ارزش است .

 

خرید poco m3

redmi 9t

جمع بندی

 

در نهایت برای قیمت دو دستگاه باید به برچسب ۱۵۹ یورویی برای نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی Redmi 9T اشاره کنیم که در نسخه ۴/۱۲۸ گیگابایتی به ۱۸۹ یورو رسیده ولی برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی هنوز قیمت دستگاه مشخص نشده است. و پوکو m3 هم همین چیزی در حدود ۱۴۹ یورو در نسخه ۶۴/۴ دارد این گوشی در رنگ‌های متنوع زد، نارنجی، آبی و خاکستری عرضه خواهد شد. و امروزه کاربران برای خرید میانرده ها دچار سردرگمی زیادی میشوند که شاید با حضور این میانردها در بازار با برچسب قیمتی مناسب ، کمی از این سردرگمی بیرون بیاییند. همانطور که مشاهده کردید اکثر مشخصات این دو گوشی یکسان بوده اما در دوربین داشتن سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید کمی دوربین بهتری را در پکیج عکاسی خود جای داده است. که در انتخاب تاثیر دارد.