ویژگی‌های جدید آیپد او اس ۱۷

اپل رسما در جریان رویداد WWDC تاریخ ۵ ژوئن آیپد او اس ۱۷ را معرفی کرد. در جدیدترین نسخه سیستم عامل آیپد، شاهد بهبودهای قابل توجهی در Stage Manager، سفارشی سازی لاک اسکرین و ویجت‌‌های تعاملی هوم اسکرین خواهیم بود.سال گذشته شاهد ارائه آیپد او اس ۱۶ بودیم که اپلیکیشن Freeform به همراه قابلیت استیج منیجر را در اختیار کاربران قرار داد و این موضوع سبب تعامل بیشتر کاربران با یکدیگر شد. حالا آیپد او اس ۱۷ می‌تواند این تجربه را وارد مرحله جدیدی کند.

Stage Manager قابلیتی است که سال گذسته با iPadOS 16 معرفی شد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت همزمان چند پنجره را باز کنند. همچنین از طریق آن می‌توان آیپد را به یک مانیتور خارجی همانند رایانه متصل کرد. در iPadOS 17 قابلیت‌های جدیدی به Stage Manager افزوده شده است.

قابلیت Live Activities 

با این قابلیت همانند آیفون می‌توانید در آیپد نیز پیش‌نمایش زنده داده‌هایی مانند امتیازات ورزشی، اطلاعات پرواز و موارد دیگر را مشاهده کنید.

شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی لاک اسکرین با آی او اس ۱۶ به آیفون اضافه شد و حالا در آیپد و با iPadOS 17 در دسترس کاربران است و می‌توانند چند لاک اسکرین با والپیپرها، ویجت‌ها و فونت‌های مختلف ایجاد کنند.

سال‌ها برنامه Health به طور انحصاری روی آیفون در دسترس بود. حالا در آیپد او اس ۱۷ کاربران می‌توانند بدون نیاز به آیفون، داده‌های سلامت خود را بررسی کنند. این برنامه برای استفاده روی نمایشگر بزرگ‌تر بازطراحی شده و تمام داده‌های سلامت را که پیش‌تر در آیفون ذخیره شده بود، از طریق iCloud دریافت می‌کند.

اپل برخی از ویژگی های آیپد او اس ۱۷ را فاش کرد؛ تماشا کنید - تکفارس

برنامه Notes 

این برنامه نیز پشتیبانی از فرمت PDF را با علامت‌گذاری کامل دریافت کرده است. کاربران می‌توانند از ابزارهای همکاری استفاده کنند و فایل‌های PDF را به صورت همزمان و گروهی ویرایش کنند.

برخی بروزرسانی‌های جزئی نیز برای هر محصول ارائه شده است. به عنوان مثال شاهد مرتب‌سازی هوشمند در Reminders برای فهرست مواد غذایی و بهبود نتایج جستجو در Spotlight هستیم.

برخی از ویژگی‌های اضافه شده به iOS 17 نیز بخشی از iPadOS 17 هستند، مانند برنامه جدید Journal و بروزرسانی Find My.

کدام آیپدها از آیپد او اس ۱۷ پشتیبانی می‌کنند؟

اپل تا حد امکان به آیپدهای مدل قدیمی امکان استفاده از آخرین نسخه سیستم عامل را می‌دهد. به گونه‌‌ای که عملکرد سخت‌افزاری آن‌ها را به خطر نیندازد. می‌توان iPadOS 17 را روی همه مدل‌های آیپد زیر نصب کرد:

این تبلت‌های اپل آپدیت iPadOS 17 را دریافت خواهند کرد - زومیت

اولین نسخه بتای iPadOS 17 امروز برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌شود. اپل می‌گوید نسخه بتا به طور عمومی تابستان امسال در دسترس خواهد بود، در حالی که انتظار می‌رود نسخه رسمی در پاییز امسال منتشر شود.