گوگل پیکسل ۷

گوگل پیش نمایشی از <گوگل پیکسل ۷> و <پیکسل۷پرو> و <تبلت پیکسل> را به نمایش گذاشت

گوگل پیکسل ۷:

گوگل در اقدامی غیر منتظره طی کنفرانس I/O 2022 پیش‌نمایشی از ظاهر موبایل‌های گوگل پیکسل ۷و پیکسل۷ پرو را نشان داد که خبر از طراحی اصلاح شده نسبت به نسل‌های قبلی در کنار یک نوار آلومینیومی پذیرای لنزهای دوربین می‌دهد. همچنین گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که دستگاه‌های اشاره شده از پاییز سال جاری عرضه خواهند شد.

گوگل پیکسل ۷

مهم‌ترین تغییری که در گوشی‌های پیکسل ایجاد شده، نوار ماژول دوربین است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌‌کنید، ظاهر شیشه‌ای که در طراحی گوشی‌های فعلی این کمپانی وجود دارد، جای خود را به یک طراحی تماما آلومینیومی داده و روی آن، بریدگی‌هایی برای سنسورهای دوربین قرار گرفته است.

Google I/O 2022: گوگل طراحی پیکسل 7 و گوگل پیکسل 7 پرو را به رخ کشید -  تکراتو

رنگ بندی و جزئیات بدنه گوگل پیکسل ۷

البته گوگل جزئیات چندانی درباره گوشی‌های هوشمند جدید (گوگل پیکسل ۷ ) خود از جمله مشخصات سخت افزاری آن‌ها، منتشر نکرده است. با این حال از تصاویر پیش‌نمایش می‌توان فهمید که نوار پشتی گوگل پیکسل ۷ همچنان در نسل جدید دستگاه‌های پیکسل حفظ شده است؛ اما طراحی آن کمی نسبت به گذشته تغییر کرده است و اکنون فریم آلومینیومی بازیافتی قرار گرفته در شاسی دستگاه، راه خود را به بخش دوربین هم باز کرده است و دیگر خبری از شیشه در آن نخواهد بود.

گوگل تایید کرده است که گوشی گوگل پیکسل ۷در رنگ‌های آبسیدین (مشکی)، برفی (سفید)، علف لیمو (سبز کم‌ رنگ)‌ در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. البته گوگل پیکسل۷ پرو به جای رنگ علف لیمو، با رنگ سبز فندقی (سبز پررنگ) عرضه خواهد شد. همچنین هر دو عضو جدید خانواده پیکسل با اندروید ۱۳ و نسل دوم پردازنده تنسور گوگل روانه بازار می‌شوند.

هر دو گوشی گوگل پیکسل ۷ به اندروید ۱۳ مجهز و نسل دوم پردازنده تنسور (Tensor) مجهز خواهند شد. گوگل به جزییاتی از تراشه جدید خود اشاره کرد و گفت که گوشی‌های گوگل پیکسل ۷ و ۷ پرو با پردازنده جدید Google Tensor به ویژگی‌های کاربردی و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی در بخش عکس‌ها، ویدیوها، امنیت و تشخیص گفتار مجهز می‌شوند.

گوگل در کنفرانس I/O 2022 از گوشی جدید پیکسل ۶a هم رونمایی کرد که یک پرچمدار اقتصادی با برچسب قیمت ۴۵۰ دلاری به شمار می‌رود. این دستگاه به نمایشگر ۶.۱ اینچی امولد ۹۰ هرتزی در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی آن را برعهده دارد.

تبلت پیکسل اندرویدی

آخرین بار گوگل در سال ۲۰۱۸، Pixel Slate را معرفی کرده بود. بعد از آن زمان، اکنون قصد معرفی تبلت جدید را دارد. طبق اظهار Rich Osterlos، گوگل تصمیم دارد تا تبلت پیکسل را به عنوان «همراهی عالی برای تلفن پیکسل شما» معرفی نماید. هدف از طرح این عنوان، پر کردن فاصله بین زندگی خانگی و فعالیت‌های روزمره بیرون از خانه کاربران است. طبق انتظاراتی که از شرکت گوگل داریم، این شرکت مانند پیکسل‌های قبلی خود، از تراشه Google Tensor استفاده خواهد کرد.

به دلیل این‌که گوگل قصد ندارد این تبلت را تا سال ۲۰۲۳ رونمایی کند، هنوز هیچ اطلاعاتی مبنی بر قیمت آن در اختیار ما نگذاشته است. فاصله یک ساله تا عرضه این تبلت، دلیل قانع‌کننده برای عدم ارائه قیمت به شمار می‌آید.

گوگل در حال توسعه یک تبلت پیکسل مبتنی بر اندروید است

تصویری از نمای پشتی این تبلت منتشر شده است. با مشاهده آن، چهار پین اتصال در زیر لوگوی G را مشاهده خواهیم کرد. پین‌های قرار گرفته در نمای پشتی این تبلت، می‌توانند به عنوان مکانیزم شارژر تبلت در هنگام قرارگیری در داک مخصوص عمل نمایند. یک درگاه USB C نیز در کنار این تبلت وجود دارد.

گوگل رسما عرضه تبلت پیکسل با سیستم‌عامل اندروید را در سال 2023 تأیید کرد -  ترنجی

به دلیل وجود حاشیه‌های سفید و ضخیم در رندرهای تبلت پیکسل، این تبلت کاملا شبیه به نمایشگر هوشمند Nest Hub شده است. قسمت پشتی این محصول، به دلیل تک دوربینه بودن، pixel 3 و Pixel slate را به یاد ما می‌آورد. از طرفی به دلیل عدم در نظر گرفتن فلاش دوربین، می‌توان اشاره کرد که به Night Sight متکی است. گوگل این تبلت را با صفحه نمایش بزرگ ارائه خواهد داد که اندورید آن با ۱۲L شروع و با اندروید ۱۳L ادامه پیدا می‌کند.