پشتیبانی واتساپ از برخی گوشی‌های سامسونگ و آیفون به‌زودی قطع می‌شود
پشتیبانی واتساپ از برخی گوشی‌های سامسونگ و آیفون به‌زودی قطع می‌شود

تا چند ماه دیگر پشتیبانی واتساپ از گوشی سامسونگ البته برای مدل‌های قدیمی قطع می‌شود. اگر گوشی سامسونگ قدیمی دارید، احتمالا تا چند ماه دیگر نمی‌توانید ازواتساپ استفاده کنید. در واقع پشتیبانی واتساپ از گوشی سامسونگ نسبت به اطلاعاتی که در صفحه پشتیبانی این پیام‌رسان منتشر شده، محدود به گوشی‌های جدیدتر شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده پشتیبانی واتساپ از گوشی سامسونگ تنها از گوشی‌هایی که از اندروید ۴.۱ به بالا استفاده می‌کنند، ادامه پیدا می‌کند. همچنین مشخص شده که از چند ماه دیگر پشتیبانی واتساپ از آیفون‌ های قدیمی و هم قطع می‌شود. برای استفاده از این پیام‌رسان روی آیفون باید از iOS 10 به بالا استفاده کنید.

پشتیبانی واتساپ از گوشی های قدیمی سامسونگ

البته به نظر نمی‌رسد که افراد زیادی در این روزها از گوشی‌های خیلی قدیمی که اندروید ۴.۱ به پایین دارند، استفاده کنند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گوشی‌های گلکسی Ace، گلکسی نوت سال ۲۰۱۱ با سیستم عامل اندروید ۴.۱ راهی بازار شده بودند. پس واقعا احتمال اینکه دیگر نتوانید ازواتساپ روی گوشی سامسونگ خود استفاده کنید خیلی پایین خواهد بود.

پشتیبانی واتساپ از آیفون ۴S به‌زودی قطع می‌شود

از طرف دیگر واتساپ از چند وقت دیگر از آیفون ۴S هم پشتیبانی نخواهد کرد.

با توجه به گفته‌های گوگل، سال‌ها می‌شود که سهم استفاده از اندروید ۴ به یک درصد رسیده است. گوشی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند نزدیک به ۱۰ سال پیش راهی بازار شدند و بعید به نظر می‌رسد که همچنان کسی از آن‌ها استفاده کند.

برای آیفون هم باید بگوییم که گوشی‌های آیفون ۴s و قدیمی‌تر دیگر از واتساپ پشتیبانی نخواهند کرد. گوشی آیفون ۴s هیچ وقت سیستم عامل iOS 10 را دریافت نکرد و به همین دلیل واتساپ هم دیگر از این گوشی پشتیبانی نمی‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده پشتیبانی واتساپ از گوشی‌های قدیمی سامسونگ و آیفون در تاریخ ۱۰ آبان ماه قطع می‌شود.

سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها بهبود پیدا کرده‌اند و همیشه ویژگی‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل اپلیکیشن‌ها هم با تغییراتی همراه می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود که پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از سیستم‌های عامل قدیمی قطع شود.