ویوو X90‌ پرو پلاس با حسگر یک اینچی و تراشه Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی شد

ویوو X90‌ پرو پلاس

ویوو امروز از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود به نام سری X90 رونمایی کرد. این سری شامل سه گوشی هوشمند می‌شوند که برای اولین‌بار به جدیدترین تراشه‌های پرچمدار کوالکام و مدیاتک مجهز شده‌اند و در محدوده قیمتی ۵۲۰ دلار تا ۹۸۰ دلار به فروش می‌رسند.

سری ویوو X90 شامل مدل‌های معمولی و پرو و پرو پلاس در چین رونمایی شد. این شرکت دوربین مدل پرو پلاس خود را «پادشاه حسگرهای یک‌اینچی» نامیده است. ویوو X90 پرو پلاس اولین گوشی هوشمندی نیست که با حسگر IMX989 سونی عرضه می‌شود؛ اما ویوو آن را به چندین قابلیت جدید مجهز کرده است که آن را منحصربه‌فرد می‌کند.

روی پنل پشتی ویوو X90 از دوربین اصلی سه‌گانه با لنز زایس استفاده شده. سنسور اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX866 با لرزشگیر اپتیکال است که توسط دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری همراهی می‌شود. در جلوی این دستگاه هم شاهد استفاده از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

لنز ویوو X90 پرو پلاس از عنصری شیشه‌ای با کیفیت Abbe 81.6 است. افزون‌براین، با فرمولاسیون Zeiss T پوشیده شده است که باعث کاهش تابش خیره‌کننده می‌شود. این لنز به دیافراگم بسیار عریض، f/1.75 مجهز است که نور بیشتری را وارد می‌کند.

حسگر بزرگ یک‌اینچی IMX989 ویوو X90‌پرو پلاس در‌مقایسه‌با حسگر ۱/۱.۳ اینچی X80 پرو پلاس، ۷۷ درصد ناحیه‌ی حساس به نور بزرگ‌تری دارد. حسگرهای ۱٫۶ میکرومتری را می‌توان در گروه‌های چهارتایی قرار داد تا به‌اندازه‌ی پیکسل مؤثر ۳٫۲ میکرومتر دست یابد.

ویوو X90‌ پرو پلاس با حسگر یک اینچی و تراشه Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی شد -  نیوزین

این گوشی هوشمند که در دو نسخه با پنل پشتی شیشه‌ای و چرم در دو رنگ قرمز و مشکی عرضه می‌شود گوشی یادشده استاندارد IP68 نیز دارد و این یعنی دربرابر گرد‌و‌غبار و آب مقاوم است. نمایشگر ۶.۷۸ اینچی خمیده OLED با رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۲۶۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد. این پنل ۱۰ بیتی از گاموت رنگی DCI-P3 به‌صورت ۱۰۰ درصدی پشتیبانی می‌کند.قدرت این پرچمدار ویوو را تراشه جدید مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ تأمین می‌کند که با رم از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 4.0 همراهی می‌شود. همچنین شاهد استفاده از تراشه ISP ویوو V2 در این پرچمدار هستیم.

قدرت سخت‌افزاری ویوو X90‌ پرو پلاس را تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 تأمین می‌کند که با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 جدید همراه شده است. این تراشه به محفظه‌ی بخار بزرگ ۸۹۰۰ میلی‌متر‌مربعی متصل شده تا عملکرد دستگاه را ثابت نگه دارد.

گوشی Vivo X90 پرو به یک باتری ۴۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی مجهز شده است. مدل پرو پلاس یک باتری ۴۷۰۰ دارد که از شارژ سیمی ۸۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی‌های هوشمند اندروید ۱۳ با رابط کاربری OriginOS 3 دارند.

ویوو X90 پرو در نسخه‌های زیر به فروش می‌رسد:

  • ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۷۰۰ دلار
  • ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۷۷۰ دلار
  • ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۸۴۰ دلار

قیمت نسخه‌های مختلف ویوو X90 پرو پلاس به شرح زیر است:

  • ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۹۱۰ دلار
  • ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی: ۹۸۰ دلار