معرفی گوشی ناتینگ فون ۱

ناتینگ فون ۱:

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار گزارش‌ها و تیزرهای مختلف، بالاخره شرکت ناتینگ که توسط هم‌بنیانگذار وان پلاس یعنی «کارل پی» تاسیس شده، از اولین گوشی هوشمندش با نام ناتینگ فون ۱ (Nothing Phone 1) رونمایی کرد. وجه تمایز این دستگاه با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، پنل پشتی شفاف است که ظاهر متفاوتی به آن می‌دهد، البته مسلما نمی‌توانید اجزای داخلی آن را ببینید. با این حال همچنان با طراحی متفاوت و جذابی روبه‌رو هستیم و البته در این بخش از نوار نورانی هم استفاده شده است.

عرضه کامل این گوشی فقط به صورت دعوتی (Invite-Only) خواهد بود و به هیچ وجه وارد ایالات متحده نخواهد شد، احتمالاً هیجان برخی از طرفداران این گوشی کاهش یافته است؛ اما گوشی ناتینگ فون ۱ هنوز هم یک گوشی بسیار منحصر به فرد است که بدون شک برای تولیدکنندگانش سود فراوانی به ارمغان خواهد آورد.

تاریخ عرضه ناتینگ فون ۱

این شرکت ابتدا در رویداد ۲۳ مارس خود تایید کرد که روی یک گوشی هوشمند کار می‌کند، اما در آن زمان تنها تایید و اعلام کرد که این گوشی در تابستان عرضه می‌شود. از آن زمان به بعد، وسواس‌ها برای طراحی این گوشی افزایش یافت و این شرکت قول داد که گوشی ناتینگ فون ۱ را در رویدادی در ۱۲ ژوئیه در ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی بریتانیا (یعنی ۱۹:۳۰ به وقت ایران) عرضه کند.

سایت فناوری آلمانی AllRound PC ادعا کرده است که اطلاعات قیمت و عرضه‌ گوشی ناتینگ فون ۱ را از «یک فروشنده اروپایی» دریافت کرده است که مایل به ناشناس ماندن است. به گفته منبع، ناتینگ فون ۱ در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۲ وارد بازار می شود. بدیهی است که این پس از رویداد رسمی معرفی گوشی است. ممکن است این تاریخی باشد که گوشی به طور رسمی به فروش هم می‌رسد.

با این وجود، گرچه فروش رسمی ناتینگ فون ۱ آغاز می‌شود، اما همه نمی‌توانند از همان ابتدا آن را برای خود خریداری کنند. این موبایل در ابتدا فقط از طریق یک سیستم دعوت در دسترس خواهد بود، که ظاهراً به شرکت ناتینگ اجازه می‌دهد مطمئن شود که اولین افرادی که ناتینگ فون ۱ را دریافت می‌کنند، در واقع سزاوارترین افراد برای در اختیار داشتن ناتینگ فون ۱ در جامعه هستند.

مشخصات گوشی 

این گوشی هوشمند شرکت Nothing به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده است. برخلاف برخی انتظارات اولیه که ناتینگ فون ۱ را یک گوشی پرچمدار می‌دانستند، شرکت ناتینگ برای این محصولش از تراشه اسنپدراگون +۷۷۸G استفاده کرده که یک چیپ میان‌رده اما قدرتمند است.

گوشی ناتینگ فون ۱ به سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۲ با رابط کاربری Nothing OS مجهز شده که البته در گذشته شاهد انتشار آن برای برخی محصولات اندرویدی بودیم. اولین گوشی شرکت ناتینگ مانند بسیاری از گوشی‌های بازار از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و باید به فضای ذخیره‌سازی پیش فرض آن اکتفا کنید.

این محصول در چند نسخه با ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. حافظه داخلی این گوشی هوشمند از نوع UFS 3.1 است.

روی پنل پشتی ناتینگ فون ۱ شاهد قرارگیری دوربین دوگانه با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی هستیم که سنسور اصلی از دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم از نوع اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 است. در جلوی این گوشی هوشمند هم شاهد قرارگیری یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض درون حفره نمایشگر هستیم.

از سایر مشخصات گوشی ناتینگ فون ۱ می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و اسپیکرهای استریو و فقدان جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد.

تماشا کنید: نمونه‌ عکس‌های دوربین ناتینگ فون 1 منتشر شد

قیمت ناتینگ فون ۱

با توجه به اینکه هنوز این گوشی عرضه نشده است، طبیعتاً قیمت ناتینگ فون ۱ را به‌طور دقیق نمی‌دانیم. با این وجود نباید از این گوشی انتظار داشته باشیم که مقرون به صرفه‌تر از دیگر گوشی‌ها باشد.

هدفون Ear 1 این شرکت دارای قیمت رقابتی ۹۹ دلار / ۹۹ پوند / ۹۹ یورو بود، در حالی که ویژگی‌های ممتاز مانند: ANC (حذف نویز فعال) را حفظ کرد، و آن‌ها را در انتهای بالاتری از آنچه که «بودجه» در رده محصول مربوطه تلقی می‌شود، قرار داد.

این دقیقاً همان چیزی است که توسط فروشنده اروپایی ناشناس، پیش‌بینی شده بود که تاریخ عرضه ۲۱ جولای را که در بالا ذکر شد، پیشنهاد کرد و ادعا کرد که اولین تلفن ناتینگ در هنگام عرضه حدود ۵۰۰ یورو قیمت دارد.

قیمت فاش شده از آمازون آلمان نیز  محدوده‌ مشابهی را نشان می‌دهد:ه

  • قیمت ۴۶۹ یورو برای نسخه‌ ناتیک فون ۱ با رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • قیمت ۵۴۹ یورو برای نسخنه ناتینگ فون ۱ با رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت

طراحی 

اغواگرترین بخش این گوشی طراحی جذاب آن است که سرانجام در ۱۵ ژوئن رونمایی شد.

زبان طراحیِ گوشی NOTHING PHONE 1 برای کسانی که هدفون Ear (1) را دیده باشد، با ترکیبی از پلاستیک سفید و شفاف که به قسمت‌های داخلی گوشی اشاره می‌کند، بدون اینکه به وضوح مقدار زیادی شلوغی آن‌ها را آشکار کند. همچنین می‌توانیم دکمه تنظیم صدا را در یک طرف، و دکمه پاور را در طرف دیگر ببینیم. وزن این گوشی نیز ۱۹۹ گرم است.

تصاویری که از طراحی این گوشی منتشر شده است، نشان می‌دهد که در این گوشی مجموعه‌ای از نوارهای نور LED را تعبیه شده است. به نظر می‌رسد که این نوارهای LED می‌توانند به رنگ سفید در الگوهای مختلف چشمک بزنند. ظاهراً این چراغ‌ها رابط Glyph نامیده می‌شوند و چند کاربرد ساده دارند:

  • فلش برای نوتیفیکیشن‌ها
  • در هنگام شارژ بی‌سیم معکوس، اطراف سیم پیچ شارژ می‌درخشند.
  • هنگام استفاده از شارژ سیمی، به عنوان نشانگر باتری، نوار پایین به آرامی پر می‌شود.
  • هنگام استفاده از دوربین، همه به یک‌باره به عنوان یک فلاش روشن می‌شوند.
  • چشمک زدن در الگوهای متمایز در زمان به تعدادی از آهنگ‌های زنگ از پیش تنظیم شده و هشدارها

لورفتن طراحی کامل ناتینگ فون وان قبل از رونمایی | کالاسودا