مقایسه بین گوشی پوکو ام 3 پرو 5G با گوشی گلکسی ای 52
مقایسه بین گوشی پوکو ام ۳ پرو ۵G با گوشی گلکسی ای ۵۲

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی گوشی پوکو ام ۳ پرو ۵G و گوشی گلکسی ای ۵۲ خواهیم پرداخت.

بررسی قابلیت های گوشی Poco M3 Pro 5G با گوشی گلکسی ای ۵۲

ابعاد و نمایشگر

گوشی شیائومی پوکو ام ۳ پرو ۵G در ابعاد ۱۶۱.۸×۷۵.۳×۸.۹ میلی متر و وزن ۱۹۰ گرم طراحی و تولید شده است. در پنل جلویی این گوشی میان رده از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۴۰۰nits با کیفیت وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ و تراکم ۴۰۵ppi استفاده شده است. بر روی نمایشگر گوشی Poco M3 Pro 5G شاهد قرارگیری یک روزنه O شکل هستیم که میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. برای افزایش مقاومت صفحه نمایش این گوشی هوشمند از فناوری محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ استفاده شده است.

 

خرید گوشی POCO M3 PRO

در مقابل، گوشی گلکسی ای ۵۲ دارای ابعاد ۱۵۹.۹×۷۵.۱×۸.۴ میلی متر و وزن ۱۸۹ گرم با بدنه ای از جنس شیشه است. نمایش محتواها در این اسمارت فون از طریق نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۸۰۰nits با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۴۰۷ppi بهره می برد. صفحه نمایش گوشی Galaxy A52 از نوع Infinity-O است که میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. برای کاهش آسیب دیدگی نمایشگر این گوشی هوشمند از فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 5 استفاده شده است.

دوربین

در پنل پشتی گوشی شیائومی پوکو ام ۳ پرو ۵G شاهد قرارگیری سه لنز دوربین هستیم که دوربین اصلی آن به لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم به لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین سوم به لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. دوربین این گوشی هوشمند توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰p را دارد. در مقابل، در پنل پشتی گوشی گلکسی ای ۵۲ از چهار لنز دوربین استفاده شده است که دوربین اصلی آن از لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم از لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم از لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم از لنز ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 بهره می برد. برای فیلمبرداری از سوژه ها، دوربین گوشی A52 قابلیت فیلمبرداری ۴K را دارد.

 

خرید گوشی GALAXY A52

تراشه

پردازش اطلاعات در گوشی Poco M3 Pro 5G توسط تراشه ۷ نانومتری MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G انجام می شود. این تراشه در پیکره خود به پردازنده هشت هسته ای با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 مجهز شده است. این تراشه توسط رم ۴/۶ گیگابایتی همراهی شده و برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی بهره می برد. در مقابل، قلب تپنده گوشی Galaxy A52 به تراشه ۸ نانومتری Snapdragon 720G مجهز شده که در این چیپست از پردازنده هشت هسته ای با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده شده است. در بخش حافظه هم، به حافظه رم ۴/۶/۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی مجهز شده است.

دیگر مشخصات:

تامین انرژی در گوشی شیائومی پوکو ام ۳ پرو ۵G بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند. در مقابل، باتری به کار رفته در گوشی سامسونگ ای ۵۲ دارای ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت که قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی دارد. سنسور اثر انگشت در گوشی شیائومی در حاشیه کناری جای گرفته و در گوشی سامسونگ از نوع زیر صفحه نمایش است. هر دو گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ عرضه می شوند.