معرفی ۱۰ برنامه تناسب اندام و کاهش وزن برای اندروید و آیفون

تناسب اندام:

اگر به دنبال اپلیکیشن‌هایی هستید که با استفاده از آن‌ها خود را به وضعیت جسمانی مد نظرتان برسانید، تناسب اندام را برای خود به ارمغان آورید و میزان وزنتان را کاهش کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم که به معرفی ۱۰ اپلیکیشن تناسب اندام و کاهش وزن فعلی موجود برای اندروید و آی او اس بپردازیم.

۱. Google Fit تناسب اندام

Google Fit بهترین انتخاب ممکن در میان اپلیکیشن‌های این لیست نیست، اما اگر بنا را به مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های رایگان تناسب اندام بگذاریم، این یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. این اپلیکیشن فعالیت‌های شما را از طریق یک سیستم امتیازدهی و همین‌طور به صورت دقیقه‌ای پایش می‌کند. از سوی دیگر قادر به تعیین هدف‌گذاری‌های مختلف و دستیابی به ترفندهای شخصی‌سازی شده هستید و ساخته گوگل را می‌توان با دیگر اپلیکیشن‌ها نظیر Runkeeper و Strava و MyFitnessPal همگام‌سازی کرد. حتی امکان پشتیبانی از سخت‌افزارهایی مانند ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS و بندهای سلامتی شیائومی می هم مهیا شده است. اساسا با گزینه‌ای بسیار گسترده‌تر نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های تناسب اندام روبه‌رو هستیم و سازگاری با سایر اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود نوعی تجربه یکپارچه از کار با این نرم‌افزارها به دست آورید.

نسخه جدید اپلیکیشن Google Fit به سلامت قلب شما اهمیت می‌دهد

Lose it .2

برنامه Lose it یکی از بهترین اپلیکیشن های موبایلی است که با استفاده از آن می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید. این برنامه شما در راه طول مراحل کاهش وزن و تناسب اندام همراهی می‌کند و اطلاعات بسیار دقیق و عالی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما با استفاده از برنامه Lose it قادر به تنظیم میزان کالری سوزانده شده خود در روز، دریابی میزان مواد غذایی که مصرف کرده‌اید، حرکات جسمانی و ورزش‌هایتان و غیره خواهید بود. در برنامه Lose it بهترین  کارآمدترین متدهای کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام ارائه شده‌اند و این امر آن را به یکی از بهترین برنامه های تناسب اندام و کاهش وزن فعلی تبدیل می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن حتی قادر به ارتباط برقرار کردن با سایر کاربر و دوستان خود هم خواهید بود. برنامه Lose it شامل دو نسخه اندرویدی و آی او اسی می‌شود.

Lose It CEO talks Weight Watchers, Under Armour, and when ice cream can  help | MobiHealthNews

۳.Runtastic آدیداس تناسب اندام

Runtastic (by adidas) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوندگی برای موبایل‌ را در خود جای داده. اما توسعه‌دهندگان طی چند سال اخیر عمدتا متمرکز بر گسترش کالکشن اپلیکیشن‌های خود بوده‌اند. Runtastic اکنون اپلیکیشن‌های مختلفی برای یادآوری نوشیدن آب، یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای ورزش و دستور غذاهای سالم را در خود جای داده است. بعد نوبت به اپلیکیشن‌هایی جداگانه برای ورزش‌های مختلف نظیر دراز نشست، دوچرخه‌سواری و شنا می‌رسد. کالکشنی که آدیداس تدارک داده با یک اپلیکیشن پایش خواب و یک اپلیکیشن تایمر جداگانه تکمیل می‌شود. برخی از این نرم‌افزارها هزینه روی دستتان می‌گذارند، برخی رایگان هستند و برخی هم تنها از طریق اشتراک ماهانه یا سالانه Runtastic در دسترس قرار می‌گیرند. با پرداخت هزینه بابت این اپلیکیشن، اساسا انبوهی گزینه مختلف پیش رویتان قرار می‌گیرد و از اپلیکیشن‌های ثانویه بی‌نیاز می‌شوید.

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training - بلاگ سایمان  دیجیتال

۴.MyFitnessPal

دستیابی به یک اندام زیبا و جذاب با استفاده از برنامه MyFitnessPal به شکل ساده‌تری امکانپذیر می‌شود. این برنامه به طور دائم وضعیت جسمانی شما را تحت نظر می‌گیرد و اطلاعات فوق‌العاده عالی را در اختیارتان قرار خواهد داد. با استفاده از اپلیکیشن MyFitnessPal می‌توانید یک رژیم غذایی مناسب و صحیح را در پیش بگیرید و روز به روز به اندام مد نظرتان نزدیک‌تر شوید. اپلیکیشن MyFitnessPal شامل بیش از ۵ میلیون برنامه غذایی مختلف می‌شود که با اهداف متنوعی نظیر کاهش وزن، افزایش وزن و غیره تنظیم شده‌اند. برنامه MyFitnessPal بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین برنامه های تناسب اندام و کاهش وزن محسوب می‌شود که شما را در راستای دستیابی به اندام مورد نظرتان راهنمایی می‌کند.

Now You Can Track Your Steps in MyFitnessPal! | MyFitnessPal

۵.Leap Fitness تناسب اندام 

Leap Fitness نام یکی از توسعه‌دهندگان گوگل پلی است که چندین اپلیکیشن ورزشی جذاب دارد. اپلیکیشن‌های این استودیو معمولا ساختاری ساده دارند، روتین‌های ورزشی را به شما معرفی می‌کنند و سپس به پایش فعالیت‌هایتان می‌پردازند. اپلیکیشن اصلی این استودیو که Home Workout نام دارد تمرکزش را روی ورزش‌های خانگی که نیازمند حداقل تجهیزات هستند گذاشته است. بعد هم نوبت به اپلیکیشن‌های مجزایی می‌رسد که به صورت خاص برای سوزاندن چربی شکم، دویدن، حرکات کششی، عضلات دستان و ورزش‌های ۳۰ روزه برای کاهش وزن سریع طراحی شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها متأسفانه رابط کاربری آن‌قدرها چشم‌نوازی ندارند. اما قیمت‌شان چندان بالا نیست و بدون نیاز به خرید مداوم اشتراک در دسترس قرار می‌گیرند.

اپلیکیشن تناسب اندام

۶.Pact

اپلیکیشن Pact یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه های تناسب اندام فعلی موجود به شمار می‌رود. این برنامه شامل نسخه‌های اندرویدی و آی او اسی می‌شود و به طور دقیقی وضعیت جسمانی شما را دنبال خواهد کرد. یکی از نکات جالب توجه برنامه Pact مربوط به جریمه کردن و پاداش دادن به کاربران در قبال دستیابی به اهداف تناسب اندام است! شما در مراحل مختلفی در برنامه Pact هدف خود را تعیین می‌کنید و اگر به آن هدف دست پیدا کنید، پاداش خواهید گرفت و اگر به آن دست پیدا نکنید، جریمه می‌شوید. اگر به دنبال یک اپلیکیشن قدرتمند به منظور حفظ سلامت جسمانی و تناسب اندام خود هستید، برنامه Pact یکی از بهترین برنامه های پیش رویتان محسوب می‌شود که به طور رایگان قابل دانلود است.

اپلیکیشن تناسب اندام

۷. Sworkit تناسب اندام 

Sworkit یک اپلیکیشن بسیار خوب برای برنامه‌ریزی ورزش و پایش فعالیت‌ها است. این نرم‌افزار یک برنامه زمانی ورزشی قابل شخصی‌سازی دارد که برای اکثر روتین‌های روزانه مناسب به حساب می‌آیند. برای شروع کار هم یک برنامه شش هفته‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد. گستره وسیعی از ورزش‌ها، حرکات کششی و فعالیت‌های مشابه را در Sworkit می‌یابید. هم می‌توانید به سراغ کارهای ساده مانند حرکات کششی ۵ دقیقه‌ای در محل کار بروید و هم ورزش‌های طولانی‌مدت خانگی در روزهای کم‌مشغله. این یکی اندکی گران‌قیمت است اما در عین حال بسیار انعطاف‌پذیر ظاهر می‌شود. Strava هم یک اپلیکیشن مناسب دیگر است که قابلیت‌های مشابه زیادی دارد، اما بیشتر از هر چیز روی دویدن متمرکز شده.

SworkIt Workout App on Shark Tank Gets Trump Endorsement

۸. Stronglifts 5×۵ تناسب اندام

Stronglifts 5×۵ یک اپلیکیشن عالی فعالیت‌های ورزشی متمرکز بر قدرت است و از استایل وزنه‌برداری ۵×۵ پیروی می‌کند. برنامه‌ای که اپلیکیشن برای ورزش به شما ارائه می‌کند بسیار دقیق و مشخص است. شما سه روز در هفته، روزی ۴۵ دقیقه ورزش می‌کنید. بعد هم نوبت به قابلیت‌های پایش متعدد، گراف‌ها و حتی پشتیبانی از سیستم عامل Wear OS می‌رسد. این اپلیکیشن از متدی بسیار محبوب برای وزنه‌برداری پشتیبانی می‌کند و بسیاری از مردم از کار با آن لذت می‌برند. اشتراک Stronglifts 5×۵ آن‌قدرها گران‌قیمت نیست و در صورت خرید اشتراک سالانه، تفاوت قیمت با دیگر اپلیکیشن‌ها را کاملا احساس خواهید کرد. اما ناگفته نماند که برخی قابلیت‌های اپلیکیشن هم کاملا رایگان طراحی شده‌اند.

14 اپلیکیشن تناسب اندام عالی برای رسیدن به فرم ایدئال • دیجی‌کالا مگ

۹.Fooducate

یکی دیگر از بهترین برنامه های تناسب اندام موجود فعلی برنامه Fooducate است که اگر قصد کاهش وزن را داشته باشید به مراتب کاربردی‌تر عمل می‌کند. در این برنامه میزان کالری هر ماده غذایی تعیین شده است و به این صورت شما با کنار هم قرار دادن مواد غذایی که مصرف کرده‌اید، قادر به سنجش میزان کالری مصرف شده خود خواهید بود و می‌توانید آن را کاهش کنید. این برنامه شامل قابلیت‌های دیگری همچون پیشنهاد بهترین شرایط و مواد غذایی به شما، امکان اسکنر بارکد مواد غذایی ارائه مستقیم مشخصات آن‌ها و غیره هم می‌شود. اگر به دنبال یک اپلیکیشن قدرتمند به منظور ردیابی میزان کالری مصرف شده خود در طول روز هستید، برنامه Fooducate را از دست ندهید. خوشبختانه اپلیکیشن Fooducate شامل هر دو نسخه اندرویدی و آی او اسی می‌شود.

Fooducate App for Healthy Food - For Animals For Earth

۱۰. Workit تناسب اندام

Workit ترکیبی از پایشگرهای فعالیت‌های ورزشی و اپلیکیشن‌های ورزشی متمرکز بر قدرت است. این نر‌م‌افزار ضمنا راهنمایی بسیار دقیق‌تر و مفصل‌تر نسبت به رقبای خود دارد. کاربر می‌تواند روتین‌های ورزشی خود را هرطور که خود دوست دارد تعیین کند. سپس اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که روند پیشرفت‌تان را پایش کنید و روتین خود را بهبود دهید. ورژن پریمیوم Workit چند قابلیت اضافه مانند ماشین حساب شاخص توده بدنی و امکان ذخیره‌سازی روند پیشرفت (یا پسرفت) را در اختیارتان می‌گذارد. این یکی هم گزینه‌ای نسبتا ارزان است و حتی رابط کاربری سالخورده‌اش هم هنوز دوست‌داشتنی باقی مانده.

اپلیکیشن تناسب اندام