مشخصات گوشی جان سخت سامسونگ گلکسی XCover 6 Pro

اگر از گوشی‌های ظریف و شکننده امروزی خسته شده‌اید و به دنبال گزینه‌ای بادوام هستید،این گوشی می‌تواند بهترین گزینه باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی این است که کاربران به راحتی می‌توانند باتری آن را تعویض کنند.

مشخصات گلکسی XCover 6 Pro سامسونگ

گلکسی XCover 6 Pro از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی PLS LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. به لطف بهبود حساسیت لمسی، می‌توانید از این گوشی حتی با دستکش یا با انگشتان خیس نیز کار کنید. سامسونگ این نمایشگر را همچنین با قوی‌ترین پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس نیز پوشانده است. قلب تپنده‌ی آن چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G است که ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند.

انرژی گلکسی XCover 6 Pro از طرف باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. در پنل جلویی شاهد نمایشگر ۶.۶ اینچی مبتنی بر پنل TFT هستیم که رزولوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. ماژول دوربین هم از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کنید.

سامسونگ از اتصالات کامل ۵G و WiFi 6E در این گوشی استفاده کرده است.

همچنین به لطف تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون ۷۷۸G و ۶ گیگابایت رم، مشکلی در انجام کارهای روزانه نخواهید داشت. ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی گلکسی XCover 6 Pro نیز ۱۲۸ گیگابایت است اما می‌توانید آن را با درگاه کارت حافظه microSD گسترش دهید.

سامسونگ برای این گوشی از یک باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که با سرعت ۱۵ واتی شارژ می‌شود. اما ویژگی منحصربه‌فرد این باتری قابلیت تعویض آسان توسط کاربر با باز کردن کاور پشت گوشی است. برای مواقعی که نمی‌توانید از کابل استفاده کنید، سامسونگ چند پین پوگو نیز برای لوازم جانبی خاص گوشی اضافه کرده است. این گوشی همچنین از یک دکمه اختصاصی قابل برنامه‌ریزی Push-to-Talk نیز بهره می‌برد.

سامسونگ گوشی جان‌سخت گلکسی XCover 6 Pro را با باتری قابل تعویض معرفی کرد | فارنت

در بخش دوربین این گوشی از یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت لنز با دیافراگم f/1.8 و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد. دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی انتخاب شده و در بریدگی قطره‌ای شکل در حاشیه نسبتاً ضخیم بالای گوشی جا خوش کرده است. گلکسی XCover 6 Pro با اندروید ۱۲ و One UI سامسونگ عرضه می‌شود و به جک هدفون و پشتیبانی از سامسونگ DeX نیز مجهز شده است.

سامسونگ هنوز قیمت گلکسی XCover 6 Pro را اعلام نکرده اما طبق شایعات باید انتظار قیمتی حدود ۶۰۰ یورو را داشته باشید. این گوشی قرار است در اروپا، آسیا و خاورمیانه در دسترس قرار بگیرد.