تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ چیست ؟

سری M و A سامسونگ، دو خط تولید هم رده اما با قابلیت های متفاوت است. سامسونگ از تولید کنندگان بزرگ در زمینه موبایل و تبلت در جهان است که هر ساله سری های مختلفی را به بازار عرضه می کند. گوشی های سری M و A در دسته مدل های اقتصادی و میانرده سامسونگ قرار می گیرند که از نظر ویژگی و کارایی یک پله از گوشی های پرچم دار پایین تر هستند. سری A به عنوان جانشینی برای سری J معرفی شد و سامسونگ اولین گوشی خود در این رده را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد، اما سری M جدیدتر است و خط تولید آن به سال ۲۰۱۹ بر می گردد.

این دو خط تولید با اینکه هر دو به عنوان رده میانی معرفی شده اند و از جنبه های مختلفی همچون شبکه های ارتباطی، طراحی، باتری، نرم افزار و دوربین با هم متفاوت هستند.

تفاوت سری a و m سامسونگ

به گفته خود سامسونگ سری ام و ای دقیقاً یک کلاس پایین تر از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس و گلکسی نوت قرار می‌گیرند؛ سامسونگ M را از کلمه «Millennials» به معنی هزاران سال گرفته و سری A هم در واقع جانشین سری قدیمی J هستند.

این کمپانی ۲ سیاست متفاوت در ساخت هر سری دارد؛ مقایسه سری M و A سامسونگ نشان می‌دهد که این برند به گوشی‌های سری M باتری بزرگتر و با کیفیت‌تر می‌دهد و از نظر فنی آنها را تقویت می‌کند تا هم باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و هم میزان مصرف باتری بهینه‌تر شود، ولی توجهی به ظاهر این مدل‌ها ندارد، از طرفی برای طراحی و ساخت سری A وقت و هزینه بیشتری صرف می‌کند، آپشن‌های بیشتری برای سری A در نظر می‌گیرد و حتی در برخی مدل‌ها از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.نکته دیگری هم در مورد فرق سری m و a سامسونگ وجود دارد؛ با اینکه هر دو سری‌های اقتصادی هستند و اصلاً چیز عجیبی نیست که ساختار پلاستیکی داشته باشند، ولی سامسونگ در بدنه سری A از مواد پلاستیکی با کیفیت‌تری استفاده می‌کند و حتی به پنل پشتی طرح، رنگ و جلوهای خاصی می‌بخشد. با این حال توصیه ما به شما این است که برای محافظت بیشتر حتماً از بک کاور و یا قاب گوشی نه تنها در سری ام بلکه در سری ای هم استفاده کنید.

تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A؛ کدامیک بهتر است؟

ظرفیت باتری سری m یا a؟

سری A از نظر طراحی برتر است اما سامسونگ در سری M سعی کرده تا تمرکز خود را بر روی باتری معطوف سازد و بنابر وعده ای که داده بود، در سال ۲۰۲۰ گوشی سامسونگ Galaxy M51 را با باتری بزرگ ۷۰۰۰ میلی آمپر معرفی کرد. در مقابل بالاترین ظرفیت باتری در گوشی های سری A که تا به امروز معرفی شده برابر ۵۰۰۰ میلی آمپر است که بیشتر در مدل های سال ۲۰۲۱ همچون A32 و A03s به چشم می خورد. در نتیجه از نظر باتری، بدون شک خرید گوشی سامسونگ سری m هوشمندانه تر است. البته در مقاله بهترین گوشی از نظر باتری، گوشی های برتر دیگری نیز معرفی شده اند که می توانند انتخاب های بعدی شما برای خرید گوشی باشند.

تفاوت از نظر سنسور اثر انگشت!

همانطور که دیدید هیچ مدلی از سری ام سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ندارد و این در حالیست که برخی مدل‌های سری ای سنسور اثر انگشت را زیر نمایشگر گذاشته‌اند. این ویژگی معمولاً مختص گوشی‌های پرچمدار است، ولی سامسونگ آن را برای مدل‌های رده بالای سری ای هم استفاده می‌کند، هرچند که به گزارش کاربرها اگر از گلس و یا همان محافظ صفحه استفاده کنید، این سنسور کمی کند می‌شود.

مقایسه گوشی سامسونگ از نظر شبکه های ارتباطی

سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ تمامی گوشی های سری m را با شبکه LTE عرضه می کرد، اما در سری A شاهد مدل هایی با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۵G هستیم. شاید دلیل اینکه سامسونگ در ابتدا در سری a مدل های ۵G عرضه کرد به عمومی بودن این خط تولید برگردد که در میان کاربران شناخته تر بود اما بعدا برای عمومی کردن سری m در سال ۲۰۲۱ مدل های Galaxy M52 5G – Galaxy M32 5G و Galaxy M42 5G را به خط تولید خود اضافه کرد.

مقایسه سری A و M از نظر دوربین

معمولا در هنگام خرید گوشی هوشمند، مشخصات دوربین از اولین مواردی که به سراخش می رویم و آن را بررسی می کنیم. کیفیت بالای دوربین نیز یکی دیگر از برتری های سری M نسبت به سری A سامسونگ است. این سری علاوه بر سخت افزار قدرتمندتر، در قسمت دوربین اصلی نیز دارای یک دوربین با کیفیت بالاتر و قابلیت های بیشتر عکاسی است. ناگفته نماند که گوشی A72 5G از نظر دوربین فوق العاده بوده و با بهره گیری از یک ماژول با لنزهای چهارگانه و لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل تصاویر با کیفیت بالایی را ثبت می کند. البته گوشی های سه دوربینه این دو سری از گوشی های سامسونگ نیز پیشنهاد خوبی برای آن دست از مخاطبانی است که به دنبال گوشی های مقرون به صرفه اند.

تفاوت طراحی گوشی های سری m و a 

کره‌ای‌ها زمان زیادی را صرف یک طراحی خاص می‌کنند و البته تا مدت زیادی هم از همان طراحی استفاده می‌کنند مثلاً A71، A51، A31 و حتی A21s بسیار شبیه به هم ساخته شده‌اند و اگر A51 را کنار A71 بگذارید شاید حتی نتوانید این ۲ گوشی را از یکدیگر تشخیص دهید. علاوه‌ بر این سامسونگ حتی سعی می‌کند از مواد پلاستیکی با کیفیت‌تری هم استفاده کند، به همین خاطر همه مدل‌های سری A را با پلی کربنات مقاوم، اما سبک می‌سازد و گوشی‌های خوش دستی را راهی بازار می‌کند.

کدام سری ایمن تر است؟

امنیت گوشی جزو موارد اساسی و مهم در گوشی های هوشمند است، سامسونگ برای بالا بردن امنیت گوشی های خود معماری چند لایه samsung knox را ارائه داده که به کاربران امکان می دهد تا از فایل های شخصی خود محافظت کنند. گوشی های سری A سامسونگ به صورت پیشفرض از samsung knox پشتیبانی می کنند، اما متاسفانه سری M به طور کامل از آن پشتیبانی نمی کنند و فقط چند مدل قابلیت پشتیبانی از این سیستم امنیتی سامسونگ را دارند.

گوشی سامسونگ سری a ایمن تر است یا سری m