رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021
رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

دیروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاری رویداد Galaxy UNPACKED 2021 بودیم. در این رویداد همانطور که از پیش انتظار می‌رفت بیشتر تمرکز بر روی موبایل‌های تاشو جدیدی بود که سامسونگ از آن‌ها رونمایی کرد، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳.

همراه با این گوشی‌های موبایل، نسل جدید ساعت‌های هوشمند این شرکت هم با نام‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک معرفی شدند. در کنار این موبایل‌ها و ساعت‌های هوشمند، از گلکسی بادز ۲ هم که به عنوان جانشینی برای نسل اول گلکسی بادز خواهد بود نیز رونمایی شد.

سری جدید ساعت‌های هوشمند؛ گلکسی واچ سری ۴
اولین محصولی که از آن رونمایی شد گلکسی واچ سری ۴ بود که با انبوهی از قابلیت‌های سلامتی و ورزشی جدید به بازار خواهد آمد. این ساعت‌های هوشمند اولین گجت‌های پوشیدنی با نسخه جدید و بهینه Google Wear هستند و از رابط کاربری One UI Watch استفاده خواهند کرد.

نکته دیگر در رابطه با این ساعت‌های جدید، وجود بیش از ۴۰ نوع واچ‌فیس مختلف در آن‌ها است که قابلیت هماهنگ‌سازی این واچ‌فیس‌های متفاوت با تصویر پس‌زمینه موبایل برای کاربران فراهم شده است. در ساخت بدنه این ساعت‌ها از آلومینوم تقویت‌شده به همراه استیل ضد زنگ استفاده شده است که هم از لحاط مقاومتی و هم از لحاظ زیبایی، ترکیب خوبی را دارند.

صفحه نمایش این ساعت‌ها هم سوپرآمولد (Super AMOLED) هستند و وضوح و شدت نور بیشتری را دارند. همچنین امکان پخش موسیقی به صورت مستقل از روی این ساعت‌ها هست و بدون نیاز به اتصال به گوشی موبایل می‌توانید به پخش موسیقی مورد علاقه‌تان بپردازید.

شاید بتوان فناوری‌های جدید سلامتی که سامسونگ برای این ساعت‌های هوشمند تعبیه کرده است را مهم‌ترین قسمت در رونمایی از این ساعت‌های هوشمند دانست و ویژگی متمایزکننده آن‌ها از سایر ساعت‌های هوشمند خواهد بود.

با استفاده از گلکسی واچ سری ۴ شما می‌توانید میزان آب موجود در بدن‌تان را پایش کنید و با توجه به این میزان آب که در بدن شما وجود دارد، این ساعت‌های هوشمند می‌توانند درصد چربی و عضلات شما را اندازه‌گیری کنند و با دقت فوق‌العاده ۹۸ درصدی، این اطلاعات را به شما ارائه دهند.

ویژگی سلامتی جدید دیگر هم امکان رصد غلظت اکسیژن خون در هنگام خواب است. همچنین با تحلیل دقیق‌تر کیفیت خواب و تحلیل صدای خروپف و نفس‌های کاربران در هنگام خوابیدن، می‌توانید از علل بی‌حالی و خستگی بدن‌تان حتی بعد از داشتن یک خواب طولانی مطلع بشوید و برای رفع این مشکلات اقدام کنید.

با ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ، پشتیبانی از ۹۵ ورزش متفاوت ممکن شده است و شاهد حضور ورزش‌های جدیدی در لیست این ورزش‌ها هستیم. همچنین با وجود سیستم‌عامل جدید و رابط کاربری بهتر، ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید هم به این ساعت‌های هوشمند اضافه شده است؛ به عنوان مثال می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود و دوستانتان را رصد کنید و یک فضا رقابتی را برای فعالیت بیشتر ایجاد کنید.

باتری این ساعت‌ها به گفته خود شرکت سامسونگ در این رویداد، توان شارژدهی ۴۰ ساعتی را دارند، البته باید دید در آزمایش‌های کاربران این زمان چقدر خواهد بود.

قیمت گلکسی واچ ۴ برای نسخه با بلوتوث ۲۴۹ دلار خواهد بود و در صورت خرید نسخه با LTE این قیمت به ۲۹۹ دلار می‌رسد. گلکسی واچ ۴ کلاسیک هم برای نسخه با بلوتوث با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه خواهد شد و با حضور LTE در این ساعت باید ۳۹۹ دلار بابت خرید آن بپردازید. هر دو ساعت از روز ۲۷ آگوست (۵ شهریور) به بازار عرضه خواهند شد.

گلکسی زد فولد ۳

سامسونگ

محصول دیگری که امروز از آن رونمایی شد، گلکسی زد فولد ۳ بود. در ابتدا کار باید به مهم‌ترین ویژگی این موبایل تاشو جدید اشاره کنیم که آن هم ضد آب بودن است. گلکسی زد فولد ۳ استاندارد مقاومتی IPX8 را دارد و در مقابل آب مقاوم است، البته باید توجه داشته باشید که سامسونگ هنوز هم راهکاری برای مقابله با نفوذ گرد و غبار به موبایل‌های تاشو خود پیدا نکرده و این سری جدید هم در برابر گرد و غبار آسیب‌پذیر هستند. همچنین زد فولد ۳ با وزن ۲۷۱ گرم سبک‌ترین گوشی موبایل تاشونده در جهان است.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد ۳ در حالت بسته ۶.۲ اینچ اندازه دارد و در حالت باز این ابعاد به ۷.۶ اینچ می‌رسد که مشابه با نسل قبل خود است. فناوری ساخت نمایشگر در این موبایل AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که تصاویری با جزئیات و بسیار واضح را با وضوح QHD به نمایش خواهد گذاشت. تراکم پیکسلی صفحه نمایش اصلی ۳۸۷ پیکسل بر اینچ مربع است و در صفحه نمایش خارجی تراکم پیکسلی ۳۷۴ پیکسلی را در هر اینچ داریم.

تراشه این پرچمدار جدید سامسونگ اسنپدراگون ۸۸۸ با قابلیت پشتیبانی از ۵G است که با ۱۲ گیگابایت رم عملکردی بی‌نقص را خواهد داشت.

دوربین‌ اصلی که در قسمت پشتی قرار گرفته است شامل سه دوربین متفاوت است که همگی ۱۲ مگاپیکسلی هستند، دوربین اصلی با لنز واید و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، یک دوربین با لنز اولتراواید با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای از محیط و یک دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم دو برابری. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این موبایل در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و به عنوان اولین موبایل تاشو با دوربین در زیر صفحه نمایش است. یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی هم برای ثبت باکیفیت‌تر تصاویر بر روی کاور قرار دارد.

جزئیات دوربین‌ اصلی گلکسی زد فولد ۳

۱۲ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، ۱.۷۶/۱ اینچ سایز سنسور، ۱.۸ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، (f/1.8)

۱۲ مگاپیکسل (لنز ۵۲ میلی‌متری تله‌فوتو، ۱/۳.۶ اینچ سایز سنسور، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال دو برابر، (f/2.4)

۱۲ مگاپیکسل لنز اولتراواید ۱۲ میلی‌متری با پوشش ۱۲۳ درجه، ۱.۱۲ میکرومتر سایز پیکسل، (f/2.2)

ویژگی منحصر به فرد و جذاب زد فولد ۳ هم امکان استفاده از قلم S Pen جدید در آن است که با به‌روز‌رسانی فرآیند ساخت قلم و صفحه دیجیتایزر (Digitizer) زیر صفحه نمایش، این امر ممکن شده است و خبری خوب برای طرفداران سری نوت است که شیفته قلم سامسونگ بودند.

 

همچنین در قسمت نرم‌افزاری و هماهنگی برنامه‌های مختلف با قابلیت تاشوندگی صفحه نمایش، زد فولد ۳ پیشرفت‌هایی داشته و در برخی از برنامه‌های بهینه‌شده با این سیستم مانند یوتیوب، اسپاتی‌فای و برنامه‌های مختلف سری آفیس می‌توانید به طور همزمان سه صفحه مختلف را بر روی صفحه نمایش خود داشته باشید و سریع‌تر کارهایتان را انجام دهید.

باتری استفاده شده در زد فولد ۳، ۴۴۰۰ میلی‌آمپری است و با توجه به ظرفیت کمتری که نسبت به نسل قبل خود دارد، احتمال می‌رود کمی ضعیف عمل کند.

قیمت اعلام شده برای زد فولد ۳، ۱۷۹۹ دلار بود و تا چند ماه بعد شاهد عرضه این موبایل دوست‌داشتنی به بازارها خواهیم بود.

گلکسی زد فلیپ ۳

گوشی موبایل دیگری که در این رویداد از آن رونمایی شد، گلکسی زد فلیپ ۳ بود. زد فلیپ ۳ در مقایسه با زد فولد کوچک‌تر است و برای طرفداران موبایل‌های کوچک و خوش‌دست می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

صفحه نمایش زد فلیپ ۳، ۶.۷ اینچ و Dynamic AMOLED است و همانند زد فولد ۳ نرخ‌ نوسازی تصاویر در آن ۱۲۰ هرتز است. سامسونگ در زد فلیپ ۳ را هم با استاندارد مقاومت IPX8 تولید کرده است وتوانایی مقاومت تا عمق ۱.۵ متری زیر آب را تا مدت ۳۰ دقیقه دارد. در ساخت بدنه هم از آلومینوم تقویت شده استفاده شده است که به گفته خود شرکت محکم‌ترین قاب آلومینیومی استفاده شده در موبایل‌ها است.

استفاده از قابلیت پرداخت Samsung Pay و دستیار صوتی سامسونگ هم در زد فلیپ ۳ راحت‌تر شده است و بدون نیاز به باز کردن کامل موبایل می‌توانید از این دو ویژگی استفاده کنید، دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) هم عملکردی در حدود ۳۵ درصد سریع‌تر را خواهد داشت.

تراشه زد فلیپ ۳ هم اسنپدراگون ۸۸۸ است که با فناوری ساخت ۵ نانومتری توسط شرکت کوالکام تولید می‌شود. رم زد فلیپ ۳، ۸ گیگابایت خواهد بود که همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

دوربین اصلی زد فلیپ ۳ از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولتراواید تشکیل شده است و برای دوربین سلفی هم از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز واید استفاده شده است.

ویژگی بسیار مورد توجهی که در رابطه با زد فلیپ ۳ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021 منتشر شد هم صفحه نمایش بزرگ قرارگرفته در پشت این موبایل و کنار دوربین‌ها بود که در حدود چهار برابر بزرگتر شده است. به کمک وجود این صفحه نمایش امکانات کاربردی بسیاری از جمله نمایش اعلان‌ها با وضوح بیشتر و امکان پاسخ به آن‌ها از روی همان نمایشگر به این موبایل اضافه شده است که استفاده از آن را برای کاربران بسیار لذت‌بخش خواهد کرد.

باتری زد فلیپ ۳، لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر است و از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل هم در حدود ۱۰۰۰ دلار است که قیمتی بسیار رقابتی است و گزینه‌ای جذاب برای خریداران خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ ۳گلکسی زد فولد ۳
بدنهابعاد: ۱۶۶*۷۲.۲*۶.۹ میلی‌متر در حالت باز ۸۶.۴*۷۲.۲*۱۵.۹ میلی‌متر در حالت بسته وزن: ۱۸۳ گرم جنس بدنه: جلو پلاستیکی، پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی سیم‌کارت: نانوسیم، eSIMابعاد: ۱۵۸.۲*۱۲۸.۱*۶.۴ میلی‌متر در حالت باز
۱۵۸.۲*۶۷.۱*۱۴.۴ میلی‌متر در حالت بسته
وزن: ۲۷۱ گرم
جنس بدنه: جلو پلاستیکی در حالت باز، پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی سیم‌کارت: نانوسیم، eSIM
صفحه نمایشنوع: Foldable Dynamic AMOLED 2X ابعاد: در حالت باز ۶.۷ اینچ (۸۴.۷% نسبت نمایشگر به بدنه) در حالت تا شده ۱.۹ اینچ رزولوشن: در حالت باز ۱۰۸۰*۲۶۴۰ (۴۲۶ پیکسل بر هر اینچ مربع) در حالت بسته ۲۶۰*۵۱۲ پیکسل
نرخ نوسازی تصویر: ۱۲۰ هرتز
نوع: Foldable Dynamic AMOLED 2X ابعاد: در حالت باز ۷.۶ اینچ (۸۸.۸% نسبت نمایشگر به بدنه) در حالت تا شده ۶.۲ اینچ
رزولوشن: در حالت باز ۱۷۶۸*۲۲۰۸ (۳۷۴ پیکسل بر هر اینچ مربع)
در حالت بسته ۸۳۲*۲۲۶۸ پیکسل
نرخ نوسازی تصویر: ۱۲۰ هرتز
پلتفرمسیستم عامل: اندروید ۱۱، One UI 3.5
تراشه: Snapdragon 888 5G (۵ نانومتر)
پردازنده مرکزی: هشت هسته‌ای ( یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکی: Adreno 660
سیستم عامل: اندروید ۱۱، One UI 3.5
تراشه: Snapdragon 888 5G (۵ نانومتر)
پردازنده مرکزی: هشت هسته‌ای ( یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکی: Adreno 660
حافظهدرگاه حافظه: خیر
حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت با رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایتی
درگاه حافظه: خیر
حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایتی
دوربیناصلی: ۱۲ مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، f/1.8)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش ۱۲۳ درجه، f/2.2)
قابلیت‌ها: فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری: ۴K@30/60fps، ۱۰۸۰p@60/240fps، ۷۲۰p@960fps، با HDR10+
سلفی: ۱۰مگاپیکسل (لنز واید، f/2.4)
فیلم‌برداری سلفی: ۴K@30fps
اصلی: ۱۲ مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، f/1.8)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش ۱۲۳ درجه، f/2.2)
۱۲ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو با پوشش ۱۲۳ درجه، f/2.2) قابلیت‌ها: فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری: ۱۰۸۰p@60/240fps، ۴K@60fps، ۷۲۰p@960fps، با HDR10+
سلفی: ۱۰ مگاپیکسل (لنز واید، f/2.2)
۱۶ مگاپیکسل (لنزواید زیر صفحه نمایش، f/1.8)
فیلم‌برداری سلفی: ۱۰۸۰p@30fps، ۴K@30fps
صدااسپیکر: دارد،‌ استریو، صدای ۳۲ بیت/ ۳۸۴ کیلوهرتز جک ۳.۵ میلی‌متری: ندارداسپیکر: دارد،‌ استریو، صدای ۳۲ بیت/ ۳۸۴ کیلوهرتز جک ۳.۵ میلی‌متری: ندارد
باتریغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپری سرعت شارژ: شارژ سریع ۲۵ واتی،‌ شارژ بی‌سیم ۱۱ واتی، شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتیغیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپری سرعت شارژ: شارژ سریع ۲۵ واتی،‌ شارژ بی‌سیم ۱۱ واتی، شارژ بی‌سیم معکوس ۴.۵ واتی
قابلیت‌هاحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، پشتیبانی از سامسونگ  Payحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره،‌ پشتیبانی از Samsung DeX (حالت دسکتاپ)، پشتیبانی از سامسونگ  Pay،پشتیبانی از Ultrawide Band
شبکهGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
اتصالاتشبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi دایرکت، هات‌اسپات
بلوتوث: ۵.۱, A2DP, LE
NFC: دارد
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi دایرکت، هات‌اسپات
بلوتوث: ۵.۲, A2DP, LE
NFC: دارد
متفرقهرنگ‌ها: مشکی، سبز، بنفش، کرم، سفید، صورتی و خاکستریرنگ‌ها: مشکی، نقره‌ای و سبز
مقایسه مشخصات گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳

رونمایی از گلکسی بادز ۲ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

سامسونگ

با توجه به استقبال خوبی که از گلکسی بادز پرو شده بود، سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021 هم نسخه جدیدی از ایربادهای خود با نام گلکسی بادز ۲ رونمایی کرد. در اصل گلکسی بادز ۲ ترکیبی از ویژگی‌های گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز پلاس را داراست و به نظر می‌رسد بتواند نظر طرفداران موسیقی را به خود جلب کند.

درون گلکسی بادز ۲، دو اسپیکر با ووفر و توییتر وجود دارد تا کیفیت صدای بی‌نظیری را برای کاربران ارائه دهد، همچنین با وجود سه میکروفون و یک VPU کیفیت صدای ارسالی شما در هنگام مکالمه هم بسیار عالی خواهد بود.

سامسونگ برای جایگیری راحت و امن ایربادها در گوش از فناوری Secure Fit استفاده کرده است که باعث می‌شود بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و نگران افتادن آن‌ها هنگام ورزش و یا دویدن نباشید.

در گلکسی بادز ۲ از قابلیت حذف صداهای مزاحم (Active Noise Cancelling) استفاده شده است که به شما اجازه می‌دهد در آرامش کامل و بدون هیچ صدای اضافی از موسیقی خود لذت ببرید و یا در حین مکالمه کیفیت صدای بسیار مطلوبی را داشته باشید. در هنگام مکالمه میکروفون‌های گلکسی بادز ۲ هم عملکرد خوبی دارند و می‌توانند صداهای اضافی محیط و یا صدای باد را به اندازه بسیار زیادی حذف کنند و از ایجاد مزاحمت هنگام مکالمه جلوگیری کنند.

باتری تعبیه شده در هر کدام از این ایربادها ۶۰ میلی‌آمپری است و باتری موجود در کیس گلکسی بادز ۲ هم ظرفیتی در حدود ۵۰۰ میلی‌آمپر را دارد که در صورت فعال بودن ویژگی حذف نویزها در حدود ۵ ساعت شارژدهی خواهند داشت و در صورت عدم فعالیت این ویژگی زمان شارژدهی به ۷.۵ ساعت می‌رسد. در کل و با استفاده از کیس شارژر، گلکسی بادز ۲ می‌تواند مدت زمان ۲۰ ساعت زا با یک باز شارژ کامل دوام بیاورد.

قیمت بادز ۲ هم ۱۴۹ دلار خواهد بود و در روز ۲۷ آگوست (۵ شهریور) در چهار رنگ سبز، بنفش،‌ سفید و مشکی عرضه خواهد شد.