راهنمای خرید هندزفری و ایربادز
راهنمای خرید هندزفری و ایربادز

یکی از لوازم جانبی که تقریبا همه‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات دیجیتال به آن نیاز دارند هدفون و هندزفری است. به چند سال قبل اگر برگردیم همه‌ی شرکت‌ها درون جعبه گوشی‌های خود یک هندزفری سیمی قرار می‌دادند اما در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند بدون هندزفری روانه‌ی بازار می‌شوند (پرچمداران که آداپتور هم ندارند). به همین دلیل نبودن هندزفری درون جعبه افراد مجبور می‌شوند با خرید گوشی جدید یک هدفون یا هندزفری نیز خریداری کنند و یا به طور کلی چون این محصولات استفاده زیادی دارند معمولا زود خراب می‌شوند و بیشتر از یکی دو سال نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در این مطلب در تکنوبلاگ قصد داریم به طور جامع انواع هدفون را برای شما توضیح دهیم و مزایا و معایب هر کدام را مشخص کنیم تا شما در نهایت بتوانید بر مبنای نیازهای خود یکی را انتخاب کنید. در نهایت نیز بهترین گزینه‌های موجود در بازار را عنوان می‌کنیم تا بتوانید آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید.

 

 

انوع هدفون

هدفون‌ها انواع زیادی دارند که پیش از خرید باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید تا در نهایت موفق شوید بهترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کنید. هر کدام از این هدفون‌ها مزایا و معیاب مخصوص به خود را دارند و در بخشی بهتر از گزینه‌های دیگر عمل می‌کنند. در ادامه انواع هدفون را توضیح می‌دهیم.

هدفون Over-Ear

این نوع از هدفون‌ها به نوعی مرسوم‌ترین حالت هدفون‌ها به حساب می‌آیند که ایرپدهایی بزرگ دارند و می‌توانند کل گوش شما را در بر بگیرند. این نوع هدفون‌ها بسیار بزرگ هستند و دو گوش به وسیله‌ی یک هدبند به یکدیگر متصل می‌شود.

طراحی این هدفون‌ها باعث می‌شود تا صدای محیط به خوبی ایزوله شود اما از طرفی حمل و نقل این نوع هدفون بسیار سخت بوده و وزن و ابعاد بزرگ آن‌ها باعث می‌شود که راحتی نتوانید آن‌ها را همراه خود داشته باشید.

نکته‌ی بسیار مثبت هدفون‌های Over-Ear این است که صدایی بسیار نزدیک به واقعیت به شما ارائه می‌کنند و کیفیت صدای بسیار خوب آن‌ها شما را به وجد خواهد آورد (البته قیمت هدفون در این موضوع بسیار مؤثر است).

 

هندزفری

از طرفی قیمت این هدفون‌ها به طور کلی کمی زیاد است و این یعنی برای مدل‌های خوب و با کیفیت باید قیمتی بالای ۳۰۰ تا حتی بالای ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنید. در واقع اگر محدودیت قیمت ندارید و از طرفی ابعاد بزرگ هدفون‌های Over-Ear شما را آزار نمی‌دهد یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید همین هدفون‌ها هستند.

هدفون On-Ear

هدفون‌های On-Ear بسیار شبیه به هدفون‌های بالا هستند و عمده تفاوت آن‌ها در تفاوت اندازه‌ی ایرپدها خلاصه می‌شود. در واقع گوش‌های هدفون‌های On-Ear ابعاد کوچک‌تری نسبت به گوش‌های هدفون‌های Over-Ear دارند.

همین ابعاد کوچک‌تر گوش‌ها باعث شده تا این هدفون‌ها وزن کمتری داشته باشند و در نتیجه در طولانی مدت خستگی کمتری را برای شما ایجاد کنند. از طرفی همین ابعاد کوچک‌تر این نوع هدفون را قابل حمل‌تر از هدفون بالا می‌کند و شما می‌توانید این هدفون را همراه خود داشته باشید.

 

این‌ها همه برتری‌های هدفون On-Ear بود اما قضیه به همینجا ختم نمی‌شود. ابعاد کوچک‌تر این هدفون‌ها باعث می‌شود به گوش‌ها فشار بیشتری وارد شود (به دلیل ایرپد کوچک‌تر گوش‌ها فشار بیشتری را تحمل می‌کنند) و همچنین ایزولیشن کاهش پیدا کند.

یعنی در این نوع هدفون به خوبی هدفون‌های بالا صدای محیط گرفته نمی‌شود و شما صدای محیط را بیشتر می‌شنوید. پس اگر برای شما وزن و ابعاد هدفون اهمیت دارد و همچنین می‌خواهید حتما هدفونی با مدل روی گوش تهیه کنید شاید On-Ear‌ بهترین گزینه‌ی ممکن برای شما باشد.

 

 

ایربادز

ایربادزها نوعی از هدفون‌ها هستند که بیشترین امکان حمل و نقل را دارند و شما به راحتی می‌توانید این هدفون‌ها را در هر مکان به دنبال خود داشته باشید. ایربادزها انواع مختلفی دارند که هر نوع نیز شکل خاصی داشته و به طبع اندازه‌ی متفاوتی نیز دارد. در ادامه انواع ایربادزها برای شما شرح می‌دهیم.

 

هندزفری

به طور کلی برتری کلی ایربادزها نسبت به هدفون‌های گفته شده در بالا را می‌تواند اندازه‌ی بسیار کوچک‌تر و امکان جابجایی به مراتب آسان‌تر عنوان کرد. به علاوه این که ایربادزها عموما قیمت کمتری دارند و در طول فعالیت‌های ورزشی بهتر می‌توانند در گوش شما ثابت و بدون جابجا شدن باقی بمانند.

انواع مدل‌های ایربادز

ایربادز True Wireless

ایربادزهای کاملا بی‌سیم به دلیل نبودن هیچ سیمی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این ایربادزها به همراه یک کیس به بازار عرضه می‌شوند و شما برای شارژ آن‌ها تنها کافیست کیس را شارژ کرده و ایربادزها را درون کیس قرار دهید.

بخش زیادی از محبوبیت این ایربادزها به این دلیل است که شما به راحتی می‌توانید کل کیس این نوع هدفون را در جیب خود قرار دهید و همچنین سیمی هم وجود ندارد که هنگام انجام کارهای مختلف دست و پا گیر باشد.

این دسته از هدفون‌ها برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیز بسیار مناسب هستند؛ چرا که وزن و اندازه‌ی کوچک آن‌ها شما را در حین ورزش آزار نمی‌دهند و همچنین به خوبی در گوش جای می‌گیرند و حین دویدن و فعالیت از گوش خارج نمی‌شوند (اکثر مدل‌های ایربادزهای کاملا بی‌سیم و به خصوص مدل‌های باکیفیت در برابر نفوذ آب مقاومت خوبی دارند و تعریق باعث خرابی آن‌ها نمی‌شود).

این ایربادزها به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود صدای محیط کمتر به گوش شما برسد و همچنین معمولا همراه این محصولات سری‌های سیلیکونی با ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر وجود دارد تا بتوانید دقیقا اندازه‌ی این سری سیلیکونی را متناسب با اندازه‌ی گوش خود انتخاب کنید.

 

از آنجایی که این هدفون‌ها مسقیما درون گوش قرار می‌گیرند، صدایی رسا و بدون خط و خش را به گوش شما می‌رسانند، البته که همین موضوع باعث می‌‌شود فراگیری صدا کاهش پیدا کند.

این ایربادزهای کاملا بی‌سیم معمولا با افتادن به روی زمین آسیب نمی‌بینند و این برتری به دلیل وزن بسیار کم آن‌ها اتفاق افتاده است. اما این‌ها همه نقاط قوت ایربازهای کاملا بی‌سیم بود، نقاط ضعف این نوع هدفون چیست؟

نکته‌ی اول این که گوش به صورت طبیعی خود را تمیز نگه می‌دارد و از ورود گرد و خاک به داخل جلوگیری می‌کند. زمانی که شما این ایربادزها را درون گوش خود قرار می‌دهید این مایع گوش به داخل هل داده می‌شود و در واقع اگر شما گوش‌های خود را تمیز نکنید این موضوع می‌تواند به عفونت گوش منجر شود.

نکته‌ی دوم این که ایربادزها با پینای گوش هیچ ارتباطی ندارند در صورتی که این قسمت نقش مهمی در درک صدا دارد و به همین دلیل صدایی که از این نوع هدفون دریافت می‌کنید قطعا کیفیت هدفون‌های بالا را ندارند.

نکته‌ی سوم از نظر باتری شما باید همیشه ایربادزهای خود را شارژ کنید و همچنین شارژ کیس را هم مد نظر داشته باشید. البته این موضوع را نمی‌توان نکته‌ی منفی به حساب آورد؛ زیرا بیشتر ایربادزهای کاملا بی‌‌سیم می‌توانند به کمک کیس بیش از ۲۴ ساعت موسیقی پخش کنند.

 

هندزفری

نکته‌ی آخر نیز در مورد اتصال این نوع هدفون است. شما باید ایربادزها را با بلوتوث به گوشی خود متصل کنید. همین موضوع باعث می‌شود گاهی تأخیرهایی وجود داشته باشد یا گاهی صدا برای چند ثانیه به طور کلی قطع شود.

به طور کلی اما اگر هدفونی سبک می‌خواهید که حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و همچنین بتوانید بدون مزاحمت سیم در حین پیاده روی یا ورزش به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش دهید حتما باید ایربادزهای کاملا بی‌سیم را انتخاب کنید.

 

 

ایربادز Wireless

ایربادزهای بی‌سیم محصولات جالبی هستند؛ چرا که هم این هدفون‌ها سیم دارند و هم بی‌سیم نامیده می‌شوند و همین تناقض حالت عجیبی را به وجود می‌آورد. اما واقعا قضیه از چه قرار است و چرا به این‌ها ایربادزهای بی‌سیم گفته می‌شود؟

این ایربادزها بی‌سیم نامیده می‌شوند چون برای اتصال آن‌ها به گوشی یا لپ تاپ هیچ نیازی به سیم وجود ندارد و شما بدون مزاحمت و دست و پا گیر بودن سیم می‌توانید از این نوع هدفون استفاده کنید.

سیمی که در ایربادزهای بی‌سیم وجود دارد در واقع برای اتصال دو گوش به یکدیگر به کار رفته و در واقع دو گوش با سیم به هم متصل هستند و این در حالیست که در ایربادزهای کاملا بی‌سیم گوش چپ و راست نیز به واسطه‌ی بلوتوث به هم متصل می‌شوند.

یکی از مشهورترین انوع ایربادزهای بی‌سیم هدفون‌های گردنی هستند که شما آن‌ها را دور گردن خود قرار می‌دهید و سپس گوش‌هایی که با سیم به بدنه متصل شده‌اند را درون گوش خود جای می‌دهید. باتری این نوع هدفون درون همین حلقه قرار می‌گیرد و این هدفون‌ها هنوز هم محبوبیت زیادی دارند.

از نظر حمل و نقل با وجود این که اندازه‌ی هدفون‌های گردنی بزرگ‌تر از ایربادزهای کاملا بی‌سیم است اما چون آن‌ها را دور گردن قرار می‌دهید به راحتی می‌توانید با آن‌ها جابجا شوید و همچنین امکان گم شدن هدفون تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

از نظر کیفیت صدا ایربادزهای بی‌سیم کیفیتی مشابه با ایربادزهای کاملا بی‌سیم دارند و از طرفی از آنجایی که به راحتی دور گردن قرار می‌گیرند و نیازی به حمل کیس وجود ندارد برای انجام ورزش‌های بیرون از خانه نیز مناسب به نظر می‌رسند.

ایراد این نوع از هدفون‌ها به داشتن عمر باتری کوتاه‌تر از ایربادزهای کاملا بی‌سیم و همچنین تماس میکروفون با لباس و تولید نویز هنگام مکالمه برمی‌گردد.

در نهایت اگر زیاد ورزش می‌کنید و دوست ندارید که ایربادزهای خود را گم کنید و همچنین هدفون‌های سیمی گزینه‌ی مناسبی برای شما نیستند احتمالا خرید ایربادزهای بی‌سیم تصمیم درستی برای شما به حساب می‌آید.

ایربادز سیمی

ایربادزهای سیمی از قدیمی‌ترین انواع ایربادزها هستند و به آن‌ها به طور کلی هندزفری نیز می‌گویند. این دسته از هدفون‌ها قبلا در جعبه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود داشت اما در حال حاضر کمتر می‌توانید یکی از از این ایربادزهای سیمی را درون جعبه پیدا کنید.

با فراگیر شدن ایربادزهای بی‌سیم و کاملا بی‌سیم این محصولات به حاشیه رفتند و در مقایسه با قبل محبوبیت و فروش آن‌ها بسیار کاهش یافته است. جالب است بدانید که چون نوع اتصال این ایربازها سیمی است کیفیت صدای نهایی آن‌ها از ایربادزهای بی‌سیم بیشتر بوده و بیس بهتری تولید می‌کنند (البته منظور محصولات هم رده و هم قیمت است).

مزیت دیگر این نوع هدفون این است که قیمت پایه‌ای آن‌ها بسیار پایین بوده و شما حتی با قیمت کمتر از ۵ دلار نیز می‌توانید یک ایربادز سیمی خریداری کنید. در این هدفون‌ها همچنین هیچ گونه تأخیری نیز وجود ندارد و همین مزایا باعث شده هنوز هم ایربادزهای سیمی در بازار حضور داشته باشند و تولید شوند.

البته نکات منفی ایربادزهای سیمی نیز زیاد است و ساده‌ترین موضوع این که شما نمی‌توانید آن‌ها را به گوشی‌های جدید متصل کنید؛ چرا که این محصولات فاقد جک ۳.۵ میلی متری هدفون هستند و اگر بخواهید از هدفون سیمی استفاده کنید باید از مبدل تبدیل Type C به جک ۳.۵ میلی متری بهره ببرید.

نکته‌ی منفی دیگر دست و پا گیر بودن سیم در حین انجام کارها یا در حین استفاده از این نوع هدفون به حساب می‌آید. این نکته همچنین می‌تواند باعث شود که سیم این هدفون‌ها به جایی گیر کرده و باعث خرابی زود هنگام شود.

به طور کلی خرابی ایربادزهای سیمی زیادتر است و دوام کمتری دارند. به علاوه زمانی که با آن‌ها مکالمه می‌کنید به دلیل برخورد میکروفون به لباس نویز به وجود می‌آید و این نویز مستقیما به مکالمه‌ی شما منتقل می‌شود.

 

به طور کلی اگر می‌خواهید یک هندزفری ارزان قیمت خریداری کنید که کیفیت قابل قبولی داشته باشد باید به سراغ ایربادزهای سیمی بروید و به نوعی تنها انتخاب شما همین نوه هدفون است. همچنین در صورتی که به دنبال هدفونی بسیار با کیفیت هستید که بتوانید آن را بدون مشکل جابجا کنید، از آنجایی که کیفیت ایربادزهای سیمی از ایربادزهای بی‌سیم بیشتر است خرید آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

 

ایرفون

دسته‌ی آخر ایربادزها، ایرفون نام دارند. ایرفون‌ها تنها در زمینه نحوه‌ی قرارگیری در گوش با ایربادزهای دیگر متفاوت هستند. این نوع هدفون به طور کامل درون گوشی قرار نمی‌گیرد و تنها ورودی آن به روی لبه‌ی گوش قرار می‌گیرد.

اگر ایرفون بسیار محبوب اپل یعنی ایرپادر ۲ را کنار بگذاریم دیگر ایرفون‌های موجود در بازار محبوبیت بسیار پایینی دارند و افراد ترجیح می‌دهند تا ایربادزهای سیمی یا بی‌سیم را خریداری کنند. ایرفون‌ها نیز هم مدل سیمی دارند و هم مدل بی‌سیم و تنها به دلیل نوعی طراحی متفاوت با دیگر ایربادزهای به حساب می‌آیند.

در جهت مثبت این طراحی باعث می‌شود که گوش شما کامل مسدود نشود و بهتر بتوانید از اتفاقات محیط آگاه شوید. همچنین در این نوع طراحی چون بادزها به درون گوش وارد نمی‌شوند فشار کلی کاهش پیدا کرده و گوش کمتر خسته می‌شود.

در جهت منفی این طراحی باعث می‌شود هدفون‌ها آسان‌تر از گوش خارج شوند و شما مجبور باشید به طور مداوم ایرفون‌ها را در گوش خود محکم کنید. کیفیت صدای خروجی این نوع هدفون نیز در نهایت  از ایربادزهای سیمی و همچنین بی‌سیم کمتر است.

در نهایت باید ایرفون خریداری کنید اگر بیشتر قصد دارید از آن‌ها هنگام مشاهده‌ی فیلم و گوش دادن به موسیقی به طور ثابت استفاده کنید و کیفیت نهایی صدا اولویت اصلی شما نیست؛ چرا که به دلیل ایزوله‌ی ضعیف صدای محیط کاملا وارد هدفون می‌شود.

هدفون Bone Conduction

یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین انواع هدفون همین Bone Conduction است. اگر بخواهیم این نوع هدفون و کارایی آن را به صورت بسیار ساده توضیح بدهیم باید بگوییم که صدا صرفا ارتعاش است و این نوع هدفون صدا را از طریق استخوان‌های گونه و فک به طور مستقیم به حلزون گوش منتقل می‌کند.

بهترین برند برای این مدل هدفون‌ها AfterShokz است. یکی از نکات مثبت این نوع هدفون این است که به طور کلی اصلا گوش شما را مسدود نمی‌کند و این یعنی می‌توانید آگاهی کاملی از اتفاقات محیطی داشته باشید.

 

هندزفری

همین موضوع در جهت منفی باعث می‌شود که هنگام گوش دادن به موزیک صدای محیط را هم بشنوید و این کیفیت نهایی را تا حد زیادی کاهش دهد. نکته‌ی مثبت دیگر با ثبات بودن هدفون هنگام قرارگیری به روی گوش و صورت است.

در جهت منفی باید گفت که به دلیل نوع انتقال صدا کیفیت در نهایت کمتر از هدفون‌های عادی است و در حال حاضر حالت عجیب و خاص این هدفون باعث خریده شدن آن می‌شود.

اگر می‌خواهید یک هدفون بسیار خاص داشته باشید یا از این حس بیزار هستید که هدفون‌ها مسیر گوش شما را مسدود کنند باید هدفون‌های Bone Conduction را خریداری کنید.

 

هدفون Closed-Back

 

به تمام هدفون‌هایی که هر دو گوش آن‌ها حالت بسته دارد Closed-Back هدفون می‌گویند. این هدفون‌ها ایزولیشن بسیار قدرت مندی دارند و بسیار عالی می‌توانند صدای محیط را بلاک کنند و به شما حس بهتری از گوش دادن به موزیک بدهند.

این نوع هدفون‌ها به طور کلی بیس بهتری نیز دارند ولی از نظر فراگیری صدا چندان موفق عمل نمی‌کنند و به دلیل طراحی بسته صدا را مستقیما به گوش شما انتقال می‌دهند و همین باعث می‌شود فراگیری صدا و حس خوب حضور صدا در محیط کاهش پیدا کند.

به دلیل بسته بودن ایرکاپ‌ها هیچ هوایی به گوش شما نمی‌رسد و این موضوع در استفاده طولانی مدت می‌توانید منجر به عرق کردن و آسیب دیدن پوست شما شود. اگر به دنبال هدفونی هستید که بسیار عالی بتواند صدای محیط را مسدود کند و تنها صدای آهنگ را به گوش شما برساند هدفون‌های Closed-Back جزو بهترین گزینه‌های موجود هستند.

هدفون Open-Back

هدفون‌های Open-Back ایرکاپ‌هایی دارند که انتهای آن‌ها به حالت باز طراحی شده و هوا می‌تواند به طور مستقیم وارد این هدفون‌ها شود. در این نوع هدفون‌ها درایورها به طور کامل قابل مشاهده هستند و تنها یک صفحه تور مانند مانع خراب شدن درایورها است.

دلیل محبوبیت زیاد هدفون‌های Open-Back صدای بسیار واقعی و باکیفیت آن‌ها است. صدا در این هدفون‌ها حالت بسته ندارد و با حالتی فراگیر به گوش شما می‌رسد و این باعث می‌شود که حس نزدیک‌تری به واقعیت داشته باشید.

باز بودن ایرکاپ‌ها باعث می‌شود که هوا به خوبی به پوست شما برسد و گوش کمتر دچار تعریق و خستگی زیاد شود. دسته‌ای از این هدفون‌ها از ایرکاپ‌هایی مخملی استفاده می‌کنند تا تعریق تا حد امکان کمتر شود و شما بتوانید مدت زمان زیادی بدون مشکل به موسیقی خود گوش دهید یا فیلم مورد علاقه را تماشا کنید.

 

هندزفری

اما به سراغ نقاط ضعف این نوع هدفون‌ها برویم، جایی که باز بودن ایرکاپ‌ها باعث می‌شود صدای محیط وارد گوش شود و تجربه موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد (به خصوص اگر در محیط‌های شلوغ مانند مترو رفت و آمد می‌کنید).

نکته‌ی بسیار آزاردهنده‌ی دیگر این است که افراد می‌توانند متوجه شوند که شما در حال گوش کردن به چه موسیقی هستید و این باز بودن ایرکاپ‌ها صدای درون هدفون‌ را کاملا به بیرون انتقال می‌دهد که نکته‌ی منفی به حساب می‌آید.

نکته‌ی منفی آخر هم این است که هدفون‌های Open-Back زیر بیس ضعیف‌تری نسبت به هدفون‌های Close-Back دارند.

 

 

هدفون بی‌سیم

هدفون‌های بی‌سیم نیز مانند ایربادزها با بلوتوث به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شوند و دیگر خبری از سیم نیست و شما آزادانه می‌توانند از گوشی یا لپ تاپ خود فاصله بگیرید و همچنان به صدای فیلم یا موسیقی گوش دهید.

این نوع هدفون‌ها نیز باتری دارند و باید آن‌ها را به شارژ متصل کنید. به طور کلی دو نوع هدفون بی‌سیم وجود دارد، دسته‌ی اول به کمک فناوری بلوتوث به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند و دسته‌ی دیگر به کمک دانگل می‌توانند با دستگاه ارتباط برقرار کنند (در این نوع هدفون شما باید دانگل را مثلا به لپ تاپ متصل کنید تا هدفون به دانگل و لپ تاپ متصل شود).

اصلی‌ترین برتری این نوع هدفون که قطع به یقین نبود سیم و افزایش دامنه‌ی جابجایی شما است. از طرف دیگر به طور کلی هدفون‌های بی‌سیم باتری خیلی قوی ندارند و اگر زیاد از آن‌ها استفاده کنید مجبور می‌شوید زیاد به شارژر مراجعه کنید.

کیفیت صدای نهایی این هدفون‌ها نیز از حالت سیمی خود کمتر است و مشکلاتی از قبیل تأخیر و همچنین قطع شدن بلوتوث و … نیز مانند ایربادزها گاهی از اوقات به وجود می‌آید.

در نهایت اگر برای شما مهم است که هدفون سیم نداشته باشید و می‌خواهید آزادانه و بدون مزاحمت سیم با هدفون در خانه حرکت کنید حتما باید هدفون بی‌سیم تهیه کنید.

هدفون سیمی

تمام هدفون‌های گفته شده در ابتدای متن هدفون‌های سیمی هستند. به طور کلی هر هدفونی که به واسطه‌ی سیم به دستگاه مقصد متصل شود را هدفون سیمی نامگذاری کرده‌اند.

به طور کامل در مورد انواع مختلف این هدفون در بالا توضیح داده‌ایم و در این بخش از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم.

هدفون Active Noise-Cancelling

قبل از هرچیزی باید بدانید که قابلیت حذف نویز فعال یا ANC چیست؟ برای داشتن صدایی باکیفیت مهم است که هدفون مورد نظر شما از ANC یا حذف نویز فعال پشتیبانی کند. این قابلیت با تراشه‌ای در داخل هدفون همراه می‌شود که کار آن از بین بردن صداهای مزاحم برای دریافت صدایی شفاف‌تر و بدون نویز است.

دسته‌ای از هدفون‌ها که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را هدفون‌های نویز کنسلینگ می‌گویند. بهترین ایزولیشن ممکن را در بین تمام هدفون‌ها از همین هدفون‌های دارای نویز کنسلینگ فعال می‌توانید دریافت کنند؛ چرا که به غیر از پوشش ایرکاپ‌ها این فناوری ورود صداهای محیط به گوش شما را مسدود می‌کند.

 

به دلیل همین مسدود شدن صدای محیط شما دیگر مجبور نیستید که صدای هدفون را تا انتها باز کنید (عمده دلیل این که در محیط باز صدای هدفون یا ایربادز خود را تا انتها افزایش می‌دهیم این است که صدای محیط دیگر به گوشمان نرسد) و این موضوع در طولانی مدت سلامت گوش‌های شما را تضمین می‌کند.

حال نوبت به نقاط ضعف این هدفون‌ها می‌رسد، جایی که اولا قیمت هدفون‌های دارای قابلیت حذف نویز فعال بسیار بیشتر از هدفون‌های معمول است و دوما این هدفون‌ها شارژ باتری به مراتب بیشتری مصرف می‌کنند و شما در مدت زمان کمتری مجبور می‌شوید گوشی خود را به شارژ متصل کنید.

 

راهنمای خرید هدفون

در این بخش قصد داریم در بازه‌های قیمتی مختلف گزینه‌های خوب را برای شما عنوان کنیم و به نقاط ضعف و قوت هر کدام بپردازیم تا راحت‌تر بتوانید هدفون یا ایربادز مورد نظر خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید ایربادز

در بالاتر در مورد ایربادزها و انواع آن توضیح دادیم و در این بخش قصد داریم راهنمای خرید هندزفری سیمی و بی‌سیم را به شما معرفی کنیم. این بازه‌ی قیمتی را از حدود ۱۰۰ هزار تومن شروع می‌کنیم و تا بیش از ۵ میلیون تومان ادامه می‌دهیم.

هدفون ۱More Piston Fit

 

یکی از بهترین هدفون‌های ارزان قیمت بازار همین پیستون فیت شرکت وان مور است. این هدفون کیفیت صدای قابل قبولی دارد و به خوبی در گوش قرار می‌گیرد. این هدفون به میکروفون نیز مجهز شده و شما می‌توانید با آن مکالمه کنید. در نظر داشته باشید که پیستون فیت با جک ۳.۵ میلی متری صدا به گوشی یا لپ تاپ شما متصل می‌شود پس حتما اطمینان حاصل کنید که گوشی دارای این جک باشد یا حداقل مبدل لازم را خریداری کرده باشید.

 

 

هندزفری Earphone 2 Basic شیائومی

 

هندزفری

اگر ایرفونی اقتصادی می‌خواهید که کیفیت صدای خوبی داشته باشد و همچنین از طرفی به طراحی ایرپاد ۲ اپل علاقه دارید اما قیمت این هدفون برای شما زیاد است باید به سراغ همین ایرفون ۲ بیسیک شیائومی بروید.

این هدفون شباهت بسیار زیادی به ایرپاد ۲ اپل داشته و با توجه به قیمت ارزش خرید مناسبی دارد، هرچند که طبیعتا نباید انتظار یک هدفون بالارده را از یک هدفون اقتصادی داشته باشید.

این محصول به وسیله‌ی بلوتوث به گوشی، لپ تاپ یا تبلت شما متصل می‌شود و از این طریق می‌توانید بدون مزاحمت هیچ سیمی به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید یا فیلم مورد علاقه خود را به تماشا بنشینید. یکی از نکات مهم در خرید هندزفری بلوتوث این است که اتصال پایداری بین هدفون و دستگاه مقصد برقرار شود که در این زمینه این محصول شیائومی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

 

 

هندزفری FreeBuds 4i هواوی

اگر به دنبال یک هندزفری باکیفیت هستید که طراحی خوبی داشته باشد و صدایی شفاف را به گوش شما برساند اما در عین حال نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی صرف این خرید کنید باید فری بادز ۴ آی هواوی را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

درست است که نمی‌توان این هدفون را در هیچ زمینه‌ای بهترین حالت موجود در بازار معرفی کرد اما زمانی که قیمت را در کنار امکانات این بادز قرار می‌دهیم به ارزش خرید بالای آن پی می‌بریم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محصول با وجود قیمت معقول از قابلیت حذف نویز فعال پشتیبانی می‌کند.

ویژگی دیگری که بر ارزش خرید این هدفون می‌افزاید شارژدهی بسیار خوب آن است. این شارژدهی خوب یعنی شما می‌توانید تا ۱۰ ساعت در صورت خاموش بودن قابلیت حذف نویز فعال و تا ۷.۵ ساعت در صورت روشن بودن این قابلیت با هدفون خود موسیقی گوش دهید.

 

 

هندزفری Anker Soundcore Liberty Air 2

 

اگر به دنبال ایربادزهایی کاملا بی‌سیم هستید که قیمتی منطقی و به صرفه داشته باشد و در عین حال بتوانید با آن بدون مشکل در محیط‌های شلوغ مکالمه کنید باید به سراغ این هدفون از انکر بروید.

این هدفون‌ کیفیت صدای خوبی برای پخش موسیقی داشته و به خوبی در گوش قرار می‌گیرد تا از ورود صداهای محیط جلوگیری کند. این بادزها ساده و شیک طراحی شده‌اند و شما برای حمل کردن آن‌ها با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید.

این هدفون به قابلیت حذف نویز فعال مجهز نشده اما در عوض قابلیت به نام حذف نویز مکالمه دارد که باعث می‌شود زمانی که در مکان‌های شلوغ و پر سر و صدا با این هدفون مکالمه می‌کنید صدای شما کاملا شفاف و بدون مزاحمت به گوش طرف مقابل برسد.

به این ویژگی‌های گفته شده پشتیبانی از گواهی IPX7 ، و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و همچنین شارژدهی ۸ ساعته را هم بیفزایید تا بیش از پیش به ارزش خرید این محصول پی ببرید.

هدفون Airpod 2 اپل

اگر از گوشی‌های اپل یعنی ایفون‌ها استفاده می‌کنید و به دنبال خرید هدفونی بی‌سیم هستید که هم بتوانید با آن موسیقی گوش کنید و هم به مکالمه بپردازید و در کنار این موارد قیمت بسیار زیادی هم پرداخت نکنید بهترین گزینه ممکن همین ایرپاد ۲ اپل است.

این هدفون کاملا بی‌سیم با سرعت بالایی به ایفون شما متصل می‌شود و پس از آن می‌توانید باکیفیت بالایی به موزیک مورد علاقه خود گوش کنید. کیفیت صدای مکالمه این هدفون نیز بسیار خوب است و از این بابت نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد.

 

خرید ایرپاد ۲ اپل

 

هندزفری Galaxy Buds Pro سامسونگ

اگر از گوشی‌های کهکشانی سامسونگ استفاده می‌کنید قطع به یقین بهترین هدفون موجود برای شما همین گلکسی بادز پرو است. این بادزها طراحی کوچکی دارند و به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند.

سامسونگ این بادزها را به قابلیت‌های مختلفی از جمله حذف نویز فعال مجهز کرده و با بهبودهایی در تراشه و درایورها کیفیت صدای خروجی را افزایش داده است. به طور کلی اگر از گوشی‌های اندرویدی و به خصوص برند سامسونگ استفاده می‌کنید حتما این محصول را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

 

خرید گلکسی بادز پرو

 

هندزفری Airpod Pro اپل

 

یکی از بهترین هدفون‌های کاملا بی‌سیم موجود در بازار همین ایرپاد پرو اپل است که کیفیت صدای بسیار عالی را در کنار کیفیت مکالمه بسیار خوب به شما ارائه می‌کند. اگر از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنید و صرف نظر از قیمت به دنبال بهترین هدفون موجود هستید در خرید ایرپاد پرو شک نکنید.

قابلیت حذف نویز فعال در نظر گرفته شده برای این هدفون بسیار عالی عمل می‌کند و باعث می‌شود و حتی در محیط‌های شلوغ مانند مترو صداهای مزاحم اطراف به گوش شما نرسد و با آرامش تمام بتوانید به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید.

 

خرید ایرپاد پرو اپل

 

هندزفری Sennheiser Momentum True Wireless 2

 

اگر به طور کلی هیچ اهمیتی به قیمت نمی‌دهید و تنها به دنبال هندزفری با کیفیت صدای عالی هستید باید به سراغ سنهایزر مومنت بروید. این ایربادزها کیفیت صدای بی‌نظیری دارند و به محض گوش کردن به موسیقی با آن متوجه کیفیت بسیار عالی این هدفون‌ها خواهید شد.

البته این محصول واقعا قیمت بالایی دارد و شاید خرید آن خیلی منطقی به نظر نرسد اما شما ممکن است بسته به شغل و یا درآمد خود به دنبال بهترین گزینه موجود در بازار باشید که در این صورت باید این مدل را انتخاب کنید.

راهنمای خرید هدفون

اگر به دنبال خرید هدفون هستید در این بخش چند مدل در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم که می‌توانید بسته به نیاز یکی را انتخاب کنید.

هدفون Audio-Technica Ath-M20x

 

اگر به دنبال خرید یک هدفون سیمی باکیفیت هستید که قیمت بالایی هم نداشته باشد بدون شک باید این مدل را جزو انتخاب‌های اصلی خود قرار دهید. این هدفون کیفیت صدای خوبی دارد اما از نظر بیس نباید انتظار بالایی مانند هدفون‌های پرچمدار از این محصول داشته باشید.

این هدفون ۱۹۰ گرمی به کمک جک ۳.۵ میلی متری صدا به لپ تاپ یا گوشی شما متصل می‌شود و دیگر دغدغه‌ی شارژ کردن نیز برای شما وجود ندارد.

هدفون بیرداینامیک DT 990 Pro

در بالا به انواع هدفون‌ها پرداخته شد و تفاوت‌های موجود را نیز بیان کردیم. اگر به دنبال یک هدفون Open-Back باکیفیت هستید که قیمتی معقولی هم داشته باشید می‌توانید این مدل را خریداری کنید.

کیفیت صدای این هدفون بسیار خوب بوده و شما می‌توانید به عنوان محصولی حرفه‌ای از این هدفون استفاده کنید. این هدفون نیز به وسیله‌ی جک ۳.۵ میلی متری صدا به دستگاه مورد نظر شما متصل می‌شود و می‌تواند در انجام کارهایی مانند میکس و مسترینگ به کمک شما بیاید.

 

 

سونی WH1000XM3

 

اگر به دنبال بهترین هدفون بلوتوثی موجود در بازار هستید که کیفیت صدای بسیار خوبی داشته باشد و همچنین با آن بتوانید در محیط باز بدون به گوش رسیدن صداهای مزاحم به موسیقی گوش دهید باید سونی WH1000XM3 را انتخاب کنید.

این هدفون همچنین امکان اتصال با جک ۳.۵ میلی متری صدا را نیز دارد و شما می‌توانید در صورتی که به این درگاه نیازی ندارید سیم را کاملا از هدفون جدا کنید (امکان استفاده از هدفون به دو صورت سیمی و بدون سیم فراهم شده است).

دارا بودن کنترل‌های لمسی، قابلیت حدف نویز فعال، پشتیبانی از استاندارد Hi-Res Audio و پشتیبانی از NFC باعث شده تا ارزش خرید این هدفون بسیار زیاد شود و شرکت سونی بار دیگر توانایی خود را در زمینه ساخت هدفون‌ها به رخ رقیبان بکشد.

هدفون Airpod Max اپل

اگر از اکوسیستم اپل استفاده می‌کنید و در عین حال به دنبال خرید یک هدفون باکیفیت هستید و قیمت نیز چندان برایتان اهمیت ندارد باید ایرپاد مکس را جزو گزینه‌های اساسی خود قرار دهید.

 

این هدفون زیبا قیمت بالایی دارد اما به سادگی هرچه تمام به دستگاه‌های اپلی شما متصل می‌شود و کمک می‌کند تا حس بهتری هنگام کار کردن با اکوسیستم اپل داشته باشید. در نظر داشته باشید که ویژگی صدای فضایی یا همان Spatial Audio باعث می‌شود که تجربه‌ای منحصر به فرد از کیفیت صدا را با این هدفون تجزبه کنید.