ترفند های کاهش مصرف اینترنت موبایل
ترفند های کاهش مصرف اینترنت موبایل

امروزه مصرف اینترنت بسیار گسترده شده است. بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل با اینترنت کار می‌کنند و برخی ازکارهای بانکی با اینترنت انجام می‌شود. با این‌که استفاده از وی فای باصرفه است اما به علت این‌که همیشه و همه جا در دسترس نیست، اینترنت گوشی ضروری است. ممکن است اینترنت گوشی شما زود تمام شود و در پی یافتن راه‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل خود باشید. با ما همراهش شوید تا راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل به شما ارائه کنیم.

خاموش کردن داده:

در زمان‌هایی که نیازی به اینترنت ندارید، داده را خاموش کنید. حتی اگر از مرورگر یا برنامه‌های دیگر استفاده نمی‌کنید و آنلاین نیستید هم، این کار را بکنید. چرا که در پس‌زمینه برنامه‌ها در حال آپدیت کردن خود هستند و این مصرف اینترنت را بالا می‌برد.

۱- کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

تنظیماتی در گوشی برای کاهش مصرف اینترنت

این کار به چندین روش انجام می‌شود:

روش اول: محدود کردن استفاده برنامه‌ها از اینترنت

به قسمت مسیر  Setting > WIRELESS & NETWORKS > Data Usage  گوشی خود بروید ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف اینترنت را دارد. در این صفحه میزان مصرف  Foreground و Background را نشان می‌دهد با کلیک بر روی گزینه Restrict mobile bkgd.data در زمان‌هایی که اینترنت شما روشن است، این برنامه در پس‌زمینه خود از اینترنت استفاده نخواهد کرد.

روش دوم: غیرفعال کردن نوتیفیکیشن برنامه‌ها

یک ترفند خوب برای کم کردن مصرف اینترنت غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های برنامه است. برای این کار به قسمت تنظیمات برنامه موردنظر رفته و نوتیفیکیشن را غیرفعال کنید. مثلا در برنامه تلگرام گزینه Notification and Sounds وجود دارد که می‌توانید این کار را بکنید.

۲-غیرفعال کردن نوتیفیکیشن برنامه‌ها

روش سوم: غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها هنگام استفاده از دیتای موبایل

یکی دیر از روش‌هایی که باعث کاهش مصرف اینترنت می‌شود این است که به گوگل پلی رفته منوی سمت چپ را باز نموده و در بخش تنظیمات،گزینه Auto-update apps  را انتخاب کنید و در صفحه باز شده آپدیت خودکار برنامه هارا غیر فعال کنید.

استفاده از مرورگرهایی که کمتر اینترنت مصرف می کنند

ترفند های کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

اگر از مرورگر گوشی تان زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است یک مرورگر اینترنت کم مصرف روی گوشی خود نصب کنید تا به مقدار قابل توجهی، مصرف اینترنت موبایلتان را کاهش دهید .یک مرورگر کم مصرف مصرف مانند Brave Browser که تبلیغات را نشان نمی‌دهد استفاده کنید یا از مرورگر اپرا نصب کنید چرا که برای اندروید گزینه‌ای دارد ویدیو‌های اینترنتی را فشرده می‌کند  که  کاهش مصرف اینترنت را به دنبال دارد.

 

کاهش مصرف اینترنت در شبکه های اجتماعی (Social Media)

ترفند های کاهش مصرف اینترنت موبایل

ترفند برای کاهش مصرف اینترنت در واتساپ

برنامه واتساپ نیز برای پایین آوردن مصرف اینترنت راهکارهایی دارد که می‌توانید با ورود به قسمت  Whatsap/setting/data and storage  به تنظیمات آن به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. می‌توانید انتخاب کنید که اگر داده شما باز باشد کدام یک از رسانه‌های عکس فایل ویدئو و صوت، به صورت خودکار دانلود شوند. می‌توانید با برداشتن تیک هرکدام، گزینه دانلود خودکار را برای آن غیرفعال کنید.

 

ترفند برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

این کار دو ترفند دارد یکی از راه گوشی که در قسمت اول توضیح دادیم دیگری از راه خود برنامه اینستاگرام. وارد نرم افزار اینستاگرام شوید. به پروفایل خود وارد شوید. اگر گوشی اندروید دارید دکمه سه نقطه بالای صفحه را زده و گزینه  Cellular Data Use را انتخاب کرده و گزینه Use Less Data را فعال کنید .

اگر گوشی شما آیفون است، دکمه تنظیمات( چرخ دنده) در بالای صفحه را انتخاب کرده و Cellular Data Use  را انتخاب کرده و گزینه Use Less Data را فعال کنید .

 

ترفند برای کاهش مصرف اینترنت در تلگرام

برای کاهش مصرف اینترنت در تلگرام، باید دانلود خودکار عکس و فیلم را غیرفعال کنید. برنامه تلگرام را باز کرده به تنظیمات بروید. سپس بر روی Data and Storage کلیک کنید. گزینه When using  mobile data  را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه‌های عکس و ویدئو و فایل را نشان می‌دهد که به صورت دلخواه می‌توانید انتخاب کنید تا در صورت وصل شدن با اینترنت گوشی آن گزینه به طور خودکار دانلود نشود.

 

سخن پایانی

برای کاهش مصرف اینترنت که امروزه دغدغه خیلی از افراد است، راهکارهای بالا را پیشنهاد دادیم. البته گزینه‌های دیگری نیز برای کاهش مصرف اینترنت گوشی وجود دارد: مانند محدودکردن استفاده از فیلترشکن، غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها هنگام استفاده از دیتای موبایل، فشرده کردن صفحات با کروم و حذف برنامه‌های پرمصرف از گوشی، وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.