بررسی اطلاعات منتشر شده از ایفون ۱۴ پرومکس

بررسی اطلاعات منتشر شده از ایفون ۱۴ پرو مکس

 

آیفون 14 احتمالا طراحی کاملا متفاوتی خواهد داشت • دیجی‌کالا مگ

 

بیش از یک سال تا زمان معرفی گوشی ایفون ۱۴ باقی مانده اما از آنجایی که ظاهرا قرار است اپل در این سری دست به تغییرات عمده‌ای بزند، حتی قبل از عرضه آیفون ۱۳ شایعات و اخبار زیادی در مورد گوشی اپل ایفون ۱۴ (iPhone 14) به گوشمان می‌رسید. بر اساس گزارشات، ایفون ۱۴ با تغییرات ظاهری و ویژگی‌های جدیدی روانه بازار می‌شود.

طرفداران آیفون روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن هستند و با وجود پیشرفت اندرویدی‌ها، این غول آمریکایی همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند است. بالاخره در سال ۲۰۲۱ شاهد تغییرات ظاهری در آیفون بودیم و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ این تغییر و تحولات بیشتر هم شود

ایفون ۱۴ پرو مکس که پرچمدار اصلی اپل در مارکت خواهد بود، کار سختی در مقابل رقبا دارد و باید دید آیا اپل با ایفون ۱۴ پرو مکس مثل همیشه می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد یا در این زمینه شکست خواهد خورد؟

 

قیمت ایفون ۱۴ پرو مکس در چه محدوده‌ایست؟

همه ما این جمله را شنیدیم که آیفون مختص لاکچری‌هاست، اما این حرف از کجا می‌آید؟ در واقع قیمت بالای محصولات اپل و آیفون باعث شده که با چنین انتقادهایی روبه‌رو شود، اما اگر به کیفیت ساخت و طول عمر قطعات محصولات این شرکت آمریکایی نگاهی بیندازید، متوجه دلیل گرانی آن می‌شوید.ایفون ۱۴ پرو مکس قیمت نامشخصی دارد و هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست، اما مطمئناً در لیست گوشی‌های گران‌قیمت بازار قرار خواهد گرفت.

البته باید دید اپل از فنآوری جدیدی رونمایی می‌کند یا با ارتقاء جزئی، گوشی خود را عرضه خواهد کرد؟ در واقع این موضوع بیشترین تأثیر را در قیمت نهایی گوشی ایفون ۱۴پرو مکس خواهد داشت. هرچند اکثر خبرگذاری‌ها پیش‌بینی کردند که بعیدست قیمت ایفون ۱۴پرو مکس با نسل قبل تفاوت چشمگیری داشته باشد و کارشناسان اپل سعی می‌کنند تا قیمت های گوشی اپل را فعلاً در همین رنج نگه دارند.

با یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان پیش بینی کرد که ایفون ۱۴ پرو مکس قیمت حدودی ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰دلاری خواهد داشت؛ یعنی حدود ۱۰۰ دلار از نسخه‌ی مشابه سال قبل گران‌تر خواهد بود. به هرحال اگر از دوستداران این برند هستید و قصد خرید انرا دارید، باید تا رسمی شدن و معرفی رسمی اطلاعات صبور باشید و بر اساس شایعات تصمیمی نگیرید.

مشخصات ایفون ۱۴

یک موردی که از آن مطمئن هستیم این است که ایفون ۱۴ از تراشه سری A ساخت خود اپل استفاده خواهد کرد. این تراشه احتمالا A16 خواهد بود که نسبت به A15 استفاده شده در آیفون ۱۳ قدرت بیشتری خواهد شد.

همچنین گفته شده این تراشه جدید ۴ نانومیلی‌متری خواهد بود و از همین رو؛ از A15 کوچکتر است و مصرف باتری کمتری هم دارد. با این وجود بر اساس گزارشات، TSMC که وظیفه تامین تراشه‌های اپل را برعهده دارد برای ساخت تراشه‌های کوچکتر دچار مشکل شده و به همین دلیل ممکن است ایفون ۱۴ همچنان از یک تراشه ۵ نانومتری استفاده کند. در این صورت برای اولین بار در ۳ سال گذشته، آیفون از تراشه‌ای با یک اندازه ثابت استفاده می‌کند.

این احمال وجود دارد که مودم ۵G گوشی ایفون ۱۴ نیز ساخت خود اپل باشد. به خصوص پس از اینکه آن‌ها شاخه طراحی و تولید مودم اینتل را خریداری کردند. با این حال این احتمال وجود دارد که اپل از مودم اسنپدراگون X65 استفاده کند. چرا که به گفته مینگ چی کو، مودم‌های خود اپل تا سال ۲۰۲۳ آماده نمی‌شوند.

مودم X65 اولین مودم ۱۰ گیگابیتی ۵G در دنیا است و قابلیت برقراری اتصالات ماهواره‌ای را هم دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا در مواقعی که آنتن ندارید و به وای‌فای نیز دسترسی ندارید بتوانید پیام‌های کوتاه متنی را از طریق یک شبکه ماهواره‌ای به پلیس یا اورژانس ارسال کنید.

گوشی ایفون ۱۴ احتمالا با حداقل ۸ گیگابایت رم برای مدل‌های پرو روانه بازار می‌شود. در سال‌های گذشته اپل به لطف تمرکز و کنترلی که بر جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آیفون‌هایش داشته توانسته با رم کمتر از نظر عملکرد با بهترین گوشی‌های اندروید رقابت کرده و آن‌ها را شکست دهد. به همین دلیل انتظار می‌رود با افزایش ۲ گیگابایتی رم، ایفون ۱۴ از نظر عملکرد به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کند.

نمایشگر 

بعد از درخشش موفق نمایشگرهای Super Retina XDR OLED آیفون، هنوز شک و تردیدهایی وجود دارد که آیا اپل در  ۱۴ پرو مکس صفحه نمایش خود را به AMOLED ارتقاء خواهد داد یا خیر؟ به هرحال استفاده از پنل AMOLED به هیچ وجه دور از انتظار نیست و حداقل نرخ نوسازی در نظر گرفته شده نیز ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. همانطور که گفتیم احتمالاً این نمایشگر با گوریلاگلس ویکتس محافظت می‌شود و ضدآب است. همچنین بیش از ۸۵ درصد از نمای جلو به صفحه نمایش اختصاص خواهد یافت.

 

قیمت آیفون 14 فاش شد؛ گران ترین گوشی های اپل در تاریخ؟ – تابان وبکو

دوربین 

ایفون ۱۴ پرو و ایفون ۱۴ پرو مکس قرار است اولین آیفون‌هایی باشند که از دوربینی با رزولوشن بالا برخوردارند. مینگ-چی کو معتقد است احتمالا استفاده از این سیستم دوربین پیشرفته‌تر، به قیمت بیشتر شدن بیرون‌زدگی دوربین تمام خواهد شد.

در ایفون ۱۴ پرو مکس باز هم شاهد شکل و شمایل یکسانی در قسمت دوربین‌ها هستیم، اما اندازه‌ی لنزها بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

گزارشاتی در مورد استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در اپل ۱۴ پرو مکس به گوش می‌رسد که هنوز مشخص نیست تا چه حد صحت داشته باشد. اگر شاهد این تغییر باشیم، این بزرگ‌ترین تحول آیفون در قسمت دوربین در ۵سال اخیر خواهد بود.

با این حال دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اپل نیز هرساله بهبود قابل توجهی داشته و به راحتی با لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسلی اندرویدی‌ها رقابت می‌کند، و حتی اگر لنز اصلی به ۴۸ مگاپیکسل ارتقاء پیدا نکند هم بدون شک همه کاربران از توانایی در ثبت عکس ایفون ۱۴ پرو مکس رضایت کامل خواهند داشت.

طراحی  

عکس ایفون ۱۴ پرو مکس هنوز منتشر نشده و ظاهر پنل جلوی آن نامشخص است، اما شایعاتی به گوش می‌رسد که بالاخره آیفون دست به یک طراحی جدید خواهد زد. هرچند کارشناسان این کمپانی آمریکایی با کوچک کردن ناچ در پرچمدار سال ۲۰۲۱، حسن نیت خود و توجه به نظر کاربران را نشان دادند، اما بازهم از اپل بیشتر انتظار می‌رود.

به همین دلیل ایفون ۱۴ پرومکس قرارست به کلی ناچ را حذف کرده و از حالت هول-پانچ استفاده کند. طبق برخی شایعات ممکن است این سنسور به زیر نمایشگر منتقل شود و طبق برخی اخبار دیگر احتمالاً سخت‌افزار مربوط به فیس آیدی در یک ناچ قرصی شکل قرار می‌گیرند و دوربین سلفی هم در کنار آن با طراحی پانچ-هول جا داده می‌شود.

آیفون ۱۴ پرو مکس (iphone 14 pro max) - قیمت ، مشخصات و اخبارو در اخر

هنوز تا زمان عرضه گوشی ایفون ۱۴ زمان زیادی باقی است و فعلا نمی‌توانیم به اخبار و شایعاتی که در ارتباط با آن منتشر می‌شوند اطمینان کنیم. از نظر شما اپل در ایفون ۱۴ چه تغییراتی اعمال خواهد کرد؟