نوکیا ۵.۴
اندروید ۱۱ برای نوکیا ۵.۴ منتشر شد

پس از عرضه اندروید ۱۱ برای گوشی‌های نوکیا ۵.۴ در مرداد ماه و مدتی بعد برای نوکیا ۳.۴ و نوکیا ۲.۴، هم اکنون انروید ۱۱ برای نوکیا ۵.۴ هم عرضه شد. آپدیت جدید که به صورت OTA و نسخه V2.120 نام دارد، سیستم عامل اندروید ۱۱ را برای گوشی نوکیا ۵.۴ به همراه می‌آورد.

حجم اندروید ۱۱ برای نوکیا ۵.۴

به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای نوکیا ۵.۴ نزدیک به ۱٫۷۷ گیگابایت حجم دارد و از ویژگی‌های جدیدی مانند چت‌های حبابی شکل و افزایش امنیت بهره می‌برد. به همراه اندروید ۱۱ برای Nokia 5.4 به‌روزرسانی امنیتی مربوط به ماه مرداد ۲۰۲۱ هم عرضه شده است.

براساس برنامه‌ریزی رسمی نوکیا، گوشی نوکیا ۵.۴ قرار بود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را در کنار نوکیا ۳.۴ و نوکیا ۵.۳ دریافت کند. با این حال این اتفاق در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ رخ نداد و بالاخره در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ شاهد عرضه اندروید ۱۱ برای نوکیا ۵.۴ بودیم. اگر شما هم از گوشی نوکیا ۵.۴ استفاده می‌کنید، می‌توانید این نسخه از اندروید را دریافت کنید.

گوشی نوکیا ۵.۴ در آذر ماه سال ۲۰۲۰ راهی بازار شد. این گوشی از یک صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد. این گوشی در ابتدا با اندروید ۱۰ راهی بازار شد و حالا اندروید ۱۱ را هم دریافت کرده است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی در مدل‌هایی با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شد که از ۴ و ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کردند.

گوشی نوکیا ۵.۴ از چهار دوربین پشت استفاده می‌کند. دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگپیکسلی دارد و در کنار آن هم دوربین اولتراواید با حسگر ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دو دوربین با حسگر ۲ مگاپیکسلی هم برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق روی این گوشی قرار گرفته‌اند. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند به حساب می‌آید.