بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان (اندروید آیفون)

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

این زبان نسبت به زبان های دیگری مثل چینی یا لهستانی که از زبان های سخت هستند، در درجه متوسط و حتی آسان قرار می گیرد.

اصولا یادگیری بعضی از زبان های خارجی برای ما فارسی زبانان سخت تر از کسانی است که زبان مادری متفاوتی دارند. بطور واضح، یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان بسیار راحت تر از ماست. چرا؟ چون بسیاری از ساختارهای گرامری و لغات مشابهی با آلمانی دارند.

از مزیت‌هپلیکیشن‌های زبان انگلیسی نسبت به کلاس‌ها دارند، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:ایی که ا

  • نسبت به کلاس‌های زبان انگلیسی خیلی کم هزینه‌تر هستند
  • هر موقع دلتان خواست می‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید
  • نیازی به رفت و آمد برای شرکت در کلاس زبان ندارید
  • روشی جذ‌اب‌تر نسبت به کلاس‌های انگلیسی است
  • و…

اپلیکیشن Wordup

برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها، Wordup صرفا یک لایتنر و یا یک لیست لغت برای یادگیری کلمات انگلیسی نیست و خیلی فراتر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید.

این اپلیکیشن تمامی کلمات زبان انگلیسی را بر اساس کاربردی که دارند، رتبه‌بندی کرده است. پس زمانی که می‌خواهید یک لغتی را یاد بگیرید، می‌توانید مطمئن باشید که آن لغت کاربرد دارد و می‌تواند برایتان مفید باشد.

در ابتدا که وارد این اپلیکیشن می‌شوید، تستی از شما گرفته می‌شود و سپس بر اساس آن لغات را برای شما نشان می‌دهد. سپس هدف خود را در روز تعیین می‌کنید و پس از آن کارت‌ها برای شما نشان داده می‌شوند.

اگر لغتی را بدانید، به ترتیب بعد از یک روز، سه روز، یک هفته، یک ماه، سه ماه و یک سال دوباره برایتان نشان داده می‌شود تا Wordup مطمئن شود که آن واژه وارد حافظه بلند مدت شما شده است. سازندگان این اپلیکیشن معتقد هستند که بعد از یک سال دیگر امکان ندارد لغات را فراموش کنید.

اپلیکیشن Wordup در کنار معانی لغات، آن را در قالب فیلم، سریال، موسیقی، سخنان بزرگان و اخبار نشان می‌دهد تا نه تنها معنی لغت را یاد بگیرید بلکه با کاربرد آن هم آشنا شوید.

نرم افزار wordup

 

 اپلیکیشن vocabulary.com

در اپلیکیشن vocabulary.com ابتدا تعیین سطح می‌شوید و سپس با توجه به نتایج تعیین سطح، فهرستی از لغات برای شما نشان داده می‌شود.

سازندگان این اپلیکیشن مدعی هستند که روشی که داخل این اپلیکیشن برای یادگیری واژگان استفاده می‌شود، سریع‌ترین و آسان‌ترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی است.

این اپلیکیشن بر مبنای گیمیفیکیشن ساخته شده است و شما می‌توانید با جمع کردن امتیاز، با کاربرانی از سراسر دنیا رقابت کنید.

گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که نرم‌افزار Vocabulary.com از یک دیکشنری هوشمندی بهره می‌برد که توضیحات خیلی خوبی داخل آن ارائه شده و مثال‌هایی از کاربرد کلمات در دنیای واقعی آورده شده است.

اپلیکیشن vocabulary.com

اپلیکیشن دولینگو

این نرم افزار نسبت به بابلز و سایر اپلیکیشن ها برتری هایی دارد. از جمله اینکه بسیاری از امکانات آن رایگان است. ضمن اینکه یادگیری زبان در این نرم افزار با جنبه سرگرمی و بازی همراه است که برای بسیاری بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است. همچنین کلمات و موضوعات پایه ای در زبان در این نرم افزار نسبتا مناسب توضیح داده شده اند. همچنین می توانید روند پیشرفت تان را دنبال کنید. ساختار جملات و کلمات پرتکرار به خوبی توضیح داده شده اند اما این اپلیکیشن محیط فارسی ندارد.

آموزش کامل نرم افزار Duolingo - آموزش تصویری و مرحله به مرحله دولینگو

اپلیکیشن Drops یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن Drops یکی از اپلیکیشن‌هایی است که با تلفیق سرگرمی و یادگیری، لحظات خوشی را در حین آموزش فراهم می‌کند. سیستم پاداش‌دهی اپلیکیشن برای تشویق هرچه بیشتر زبان‌آموزان به مطالعه مستمر طراحی شده است. در این اپلیکیشن برای لغات، تصاویر گرافیکی جالبی در نظر گرفته شده که برای افراد با حافظه بصری موهبت بزرگی به شمار می‌رود.

گروه‌بندی واژگان در دسته‌های مجزا، طرح پرسش‌های متنوع از هر لغت برای درک بهتر معنا در کنار محیط کاربرپسند، این اپلیکیشن را تبدیل به محیطی جالب و کاربردی برای یادگیری کلمات کرده است.

از نکات منحصربه‌فرد اپلیکیشن Drops پشتیبانی از زبان فارسی است که کار کردن با آن را برای افراد فارسی‌زبان بسیار ساده می‌کند. علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، امکان یادگیری الفبا و واژه‌های ده‌ها زبان دیگر در این اپلیکیشن وجود دارد.

اپلیکیشن Drops.jpg

اپلیکیشن Memrise

بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به آن رای بالای ۴.۷ داده اند که نشان از محبوبیت بالای آن بین کاربران دارد. کاملا رایگان است و هم برای اندروید و هم برای آیفون به تقویت زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه، و آلمانی کمک زیادی می کند. جالب است بدانید همه دروس توسط نیتیو ها (کسی که زبان مادری شان انگلیسی ست) طراحی شده و دروس کوتاه و کاملا قابل فهم در هر سطحی از یادگیری هستند.

 

یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن AnkiMobile Flashcards یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از جعبه لایتنر یا فلش‌کارت هوشمند یکی از موثرترین روش‌ها برای یادگیری بلندمدت واژگان زبان انگلیسی محسوب می‌شود. استفاده از اپلیکیشن معروف و قدرتمند انکی به‌تمامی کسانی توصیه می‌شود که از فراموشی واژگان انگلیسی به ستوه آمده‌اند.

می‌توانید در این اپلیکیشن واژه موردنظر خود را به همراه معنا در فلش‌کارتی وارد کرده و برای مرور به سراغ آن بروید. از ویژگی‌های قابل‌توجه این اپلیکیشن امکان اضافه کردن صوت، تصویر و متن به هر فلش‌کارت است که مرور، تلفظ و مفهوم هر واژه به‌طور موثرتری امکان‌پذیر می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن DROPS Visual

این اپلیکیشن جدید که احتمالا در بقیه وبسایت های فارسی اسمش را هم ندیده اید جزو اپلیکیشن های نوآور در زمینه زبان انگلیسی ست که ضروری ترین واژگان را در قالب جملات و عبارات کاملا روزمره آموزش می دهد. برنامه کاملا تصویر محور است و به همین دلیل کلمات را (به دلیل اینکه حافظه بصری انسان تا ده برابر حافظه نوشتاری قوی است) راحت تر یاد می گیرید. فوق العاده هم پر طرفدار است. این اپلیکیشن از زبان شیرین فارسی هم پشتیبانی می کند علاوه بر ۴۸ زبان دیگر! حتما توصیه میکنیم برای یادگیری واژگان این برنامه را نصب کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش تلفظ زبان انگلیسی ELSA Speak

به جرئت می‌توانم بگویم که اپلیکیشن آموزش تلفظ زبان انگلیسی ELSA Speak، یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی است.

این اپلیکیشن از یک رابط کاربری زیبا و چشم‌گیر بهره می‌برد که در همان ابتدا توجه هر کسی را جلب می‌کند.

وقتی وارد اپلیکیشن ELSA Speak می‌شوید، این اپلیکیشن برای بهتر کردن تجربه یادگیری، از شما چند سوال می‌پرسد. پس از پاسخگویی به سوالات و رد کردن مرحله ثبت‌نام، وارد بخش اصلی اپلیکیشن می‌شوید که از ۲۳ بخش مختلف تشکیل شده است و هر آن چه که برای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی نیاز دارید، در این بخش‌ها وجود دارند.

اگر وارد یکی از این بخش‌ها بشوید، با درس‌های مختلفی رو به رو می‌شوید که هر کدام از آن‌ها بر روی یکی از مباحث تلفظ زبان انگلیسی تمرکز می‌کند.

در داخل این درس‌ها، ابتدا گوینده اپلیکیشن عبارتی را به صورت کاملا واضح تلفظ می‌کند و سپس بعد از آن، شما نیز همان عبارت را تلفظ می‌کنید. این اپلیکیشن به تکنولوژی تشخیص گفتار مجهز است و به صورت دقیق مشخص می‌کند که کجای تلفظ‌تان اشتباه است و با مقیاسی از صفر تا صد نشان می‌دهد که چقدر تلفظ شما نزدیک به یک بومی زبان است.

حتی در بعضی از بخش‌ها، ویدئویی نیز وجود دارد که یک معلم زبان انگلیسی به صورت تخصصی، تلفظ کلمه‌ی داخل درس را برایتان شرح می‌دهد و نکاتی برای بهتر تلفظ کردن آن می‌گوید.

دروس اپلیکیشن ELSA Speak طوری طراحی شده‌اند که نه تنها می‌توانید تلفظ زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، بلکه می‌توانید مهارت مکالمه خود را نیز تقویت کنید.

اپلیکیشن ELSA Speak بخش تعیین سطح نیز دارد که به کمک این بخش می‌توانید سطح تلفظ زبان انگلیسی خود را پیدا کنید. در این بخش به شما چند جمله انگلیسی نشان داده می‌شود و شما بعد از تلفظ آن‌ها، می‌توانید نتایج تعیین سطح تلفط خود را در انتها ببینید. نکته‌ی جالب این بخش این است که به صورت کامل و با جزئیات نشان می‌دهد که در کدام بخش تلفظ زبان انگلیسی مهارت دارید و کدام بخش‌ها را باید بهبود ببخشید.

یادگیری زبان انگلیسی

 

اپلیکیشن واژه آموز یادگیری زبان انگلیسی

واژه آموز برنامه‌ای ساده و کوچکی است که لغات کلیدی زبان انگلیسی را به صورت درس به درس و به کمک نمودارهای یادگیری و فلش‌کارت آموزش می‌دهد. منابع استفاده شده برای این برنامه دو کتاب ۵۰۴ و ۱۱۰۰ هستند. کسانی که در زمینه آموزش انگلیسی قدمی برداشته‌اند، حتما نام این دو کتاب را شنیده و با شهرت آنها آشنا هستند. با یادگیری لغات اصلی موجود در کتاب ۵۰۴ شما قادر خواهید بود که به راحتی محاورات روزمره را انجام داده و در موقع لزوم کلمه‌ی مناسب را به خاطر آورده و به کار ببندید.

یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش تلفظ زبان انگلیسی American English Pronunciation یادگیری زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید فونتیک‌های زبان انگلیسی را به صورت کامل یاد بگیرید، اپلیکیشن American English Pronunciation تمام آن چه هست که نیاز دارید.

وقتی وارد این اپلیکیشن می‌شوید، تمام فونتیک‌های زبان انگلیسی با حالت کیبورد مانندی برایتان ظاهر می‌شود. شما می‌توانید با لمس هر یک از فونتیک‌ها، صدای اختصاری آن را بشنوید. در کنار صدای فونتیک، این اپلیکیشن تصویری از لب فردی را نشان می‌دهد که به کمک آن می‌توانید نحوه تلفظ آن را نیز مشاهده کنید و یاد بگیرید. اگر فکر می‌کنید که ویژگی‌های این اپلیکیشن به همینجا ختم می‌شوند، باید بهتان بگویم که سخت در اشتباه هستید! اپلیکیشن “تلفظ امریکن زبان انگلیسی”، دو بخش دیگر با نام‌های Practice (تمرین) و Test (آزمون) نیز دارد. در بخش تمرین، صدایی برایتان پخش می‌شود و شما باید فونتیک آن را پیدا کنید. در بخش آزمون نیز می‌توانید برای خودتان یک امتحان ۵ الی ۱۰۰ سوالی طراحی کنید و مهارت خود را به صورت کامل بسنجید. همانگونه که از اسم این اپلیکیشن مشخص است، اپلیکیشنAmerican English Pronunciation، فقط برای تلفظ لهجه امریکن کاربرد دارد.

یادگیری زبان انگلیسی