معرفی گوشی گوگل پیکسل فولد

گوگل پیکسل فولد:

با این‌که گوگل پیش از این طراحی پیکسل فولد را رونمایی کرده بود، حالا جزئیات بیشتری از این گوشی جذاب را اعلام کرده است.موبایل Google Pixel Fold قرار است رقیب اصلی گلکسی زد فولدهای سامسونگ باشد.

گوگل پیکسل فولد گوشی است که خیلی دیر به دنیای گوشی‌های تاشو قدم گذاشته است. حالا می‌توان گفت تاشوهای سامسونگ در بازارهای جهانی یک رقیب جدی خواهند داشت. گوگل نیز تلاش کرده دقیقا نقاط ضعف گلکسی فولدهای سامسونگ را در گوشی خود به نقاط قوت تبدیل کند.

مشخصات گوگل پیکسل فولد Google Pixel Fold

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، پیکسل فولد از همان زبان طراحی پیکسل ۷ پرو استفاده می‌کند. با این‌حال برخلاف گلکسی زد فولد، گوگل تصمیم گرفته تا گوشی را کمی جمع‌وجورتر و نمایشگر بیرونی را با عرض بیشتری طراحی کند. ماژول دوربین نیز در پشت گوشی دیگر کل عرض آن را نپوشانده و در یک برآمدگی مجزا قرار دارد.

نمایشگر داخلی پیکسل فولد اما حاشیه ضخیم‌تری نسبت به گلکسی زد فولد و یا رقبای دیگر تاشو چینی خود دارد. گوگل اما از این حاشیه ضخیم‌تر برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده کرده است. با این‌حال حاشیه‌های ضخیم کمی از ظاهر جذاب و گران‌قیمت گوشی کاسته است. گوگل اما می‌گوید پیکسل فولد باریک‌ترین گوشی تاشو دنیاست و به همین خاطر وقتی آن را درون جیبتان قرار می‌دهید حس همراه داشتن دو گوشی را نخواهید داشت.

نمایشگر Google Pixel Fold

پیکسل فولد گوگل از یک نمایشگر کاور (بیرونی) ۵.۸ اینچی OLED و یک نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی OLED استفاده می کند. هر دوی این نمایشگرها نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشته و از روشنایی بالایی برای خوانایی بهتر زیر نور خورشید بهره می‌برند. نمایشگر بیرونی وضوح ۲۰۹۲ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۱۵۵۰ نیت و نمایشگر درونی وضوح ۲۲۰۸ در ۱۸۴۰ پیکسل و روشنایی ۱۴۵۰ نیت دارند.

گوگل پیکسل فولد

سخت افزار گوشی تاشوی گوگل پیکسل فولد

پرازنده ی گوشی گوگل پیکسل فولد همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گوگل تنسور G2 است. پردازنده‌ای که شاید از لحاظ عملکرد در حد تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام و اپل نباشد اما همانطور که در سری پیکسل ۷ دیدیم، دارای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فراوانی است که می‌توانند تجربه کاربری از گوشی را ارتقا دهند. گوشی در استفاده معمولی و حتی سنگین عملکرد کاملا روانی دارد اما برخی اوقات دچار باگ و کرش می‌شود که این موارد تقریبا در تمامی گوشی‌های جدید پیکسل پای ثابت هستند. گوگل معمولا با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری آن‌ها را برطرف خواهد کرد. با این حال نباید از پردازنده گرافیکی گوشی Google Pixel Fold انتظار داشت بازی‌های سنگین را به‌خوبی تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اجرا کند.

مورد بعدی حافظه داخلی و رم گوشی Google Pixel Fold است. گوگل این گوشی را در پیکربندی پایه با رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌کند و یک نسخه گران‌تر نیز با همین مقدار رم اما حافظه ۵۱۲ گیگابایتی قابل خریداری است. هرچند خبری از نسخه ۱ ترابایتی نیست.

دوربین گوشی گوگل پیکسل فولد

در بخش بعدی بررسی گوشی Google Pixel Fold به قسمت دوربین می‌رسیم. گوشی دارای ۳ دوربین است. یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار ۲ دوربین ۱۰.۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و فوق‌عریض با پشتیبانی از زوم ۵ برابر اپتیکال و زوم ۲۰ برابر دیجیتالی.

گوگل پیکسل فولد

باتری Google Pixel Fold

اولین گوشی تاشو گوگل از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز بهره می‌برد که با سرعت ۳۰ وات و با فناوری USB-PD شارژ می‌شود.

طراحی گوشی Google Pixel Fold

اولین چیزی که هنگام دیدن تصاویر گوشی Google Pixel Fold توجه شما را به خود جلب خواهد کرد این است که نمایشگر کاور گوشی آنقدر عریض است که حس کار با یک گوشی معمولی را به‌شما می‌دهد. درست برخلاف نمایشگر کاور گلکسی زد فولدهای سامسونگ که بیش از اندازه باریک هستند. به‌لطف نسبت عریض این نمایشگر، می‌توانید به‌راحتی از آن برای نوشتن پیام‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید و حتما نیازی نیست برای انجام این کارها، نمایشگر اصلی را باز کنید.

یکی از مهمترین مزایای گوشی گوگل پیکسل فولد اما نازک‌ بودن آن است. زمانی که گوشی را باز می‌کنید ضخامت گوشی فقط به ۰.۲ اینچ می‌رسد در حالی که ضخامت گلکسی زد فولد ۴ بیشتر و ۰.۲۵ اینچ است. شاید روی کاغذ اختلاف زیادی بین آن‌ها وجود نداشته باشد ولی در استفاده روزمره این ضخامت کمتر سبب می‌شود بتوانید مدت طولانی‌تری از گوشی استفاده کنید.

البته وزن گوشی از گلکسی زد فولد ۴ بیشتر است. این گوشی ۲۸۳ گرم وزن دارد در حالی که تاشوی سامسونگ ۲۶۳ گرم است. براساس شایعات، قرار است وزن گلکسی زد فولد ۵ کمتر هم بشود. گذشته از وزن، یکی از معایب گوشی گوشی Google Pixel Fold حاشیه‌های کناری پنل است که خیلی ظریف نیست و حس یک گوشی ۱۷۰۰ دلاری را به‌شما نمی‌دهد.

به گفته گوگل لولای گوشی می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شود. گوگل همچنین مدعی است که این لولا مقاوم‌ترین لولایی است که تا به‌حال در یک گوشی تاشو به‌کار گرفته شده است. گوشی همچنین دارای گواهی IPX8 است و در برابر باران و پاشش قطرات آب مقاومت می‌کند.

گوگل پیکسل فولد

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی گوگل پیکسل فولد

پیکسل فولد در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس است و قرار از ماه June (خرداد/تیر) وارد بازار شود. البته که قیمت گوشی Google Pixel Fold خیلی ارزان نیست. مدل پایه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۷۹۹ دلار است و مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز ۱۹۱۹ دلار برایتان خرج خواهند داشت.

با توجه به اینکه در گذشته گوشی‌های گوگل در بازار ایران قیمت بسیار بالاتری از قیمت جهانی داشتند، به‌احتمال زیاد قیمت گوشی پیکسل فولد گوگل در بازار ایران بسیار بالا خواهد بود و این گوشی تبدیل به یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ها خواهد شد.