گوشی‌های جدید ۲۰۲۲
گوشی‌‌های جدید ۲۰۲۲

گوشی های جدید سال ۲۰۲۲

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ را با هم بررسی میکنیم.

جدیدترین گوشی های بازار چیست؟ شاید این سوال برای خیلی از کاربران پیش آمده باشد و کنجکاو باشند بدانند گوشی های جدید بازار چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جدیدترین گوشی های سال ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

آیفون SE 3 (آیفون SE 2022)

سال گذشته، اولین باری بود که اپل نسخه جدید گوشی میان رده ۴۰۰ دلاری خود را با امکاناتی تازه در اختیار کاربران قرار داد تا افرادی که نمی‌خواهند هزار دلار یا بیشتر پرداخت کنند هم امکان استفاده از محصولات جدید اپل را داشته باشند. حالا بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام آیفون SE 3 که با نام آیفون SE 2022 نیز شناخته می‌شود، از راه رسیده است تا یکی از بزرگترین تهدیدها برای گوشی های اندرویدی باشد.

نسل سوم آیفون SE به لطف بهره‌گیری از چیپست A15 Bionic که هم‌اکنون قدرت‌بخش گوشی های سری آیفون ۱۳ است، با پشتیبانی از شبکه ۵G و قدرت بالاتر در اختیار کاربران قرار گرفته است. و جز بهترین گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ معرفی شده این در حالی‌ست که نسل دوم این گوشی ها به چیپست A13 Bionic که پیش‌تر نقش مغز پردازشگر در آیفون ۱۱ را داشت، مجهز شده بود.

بر خلاف اظهارات مارک گورمان از بلومبرگ که در یادداشتی که در Power On منتشر کرده بود، اعلام کرد آیفون SE 3 برای نخستین بار در این سری به Face ID مجهز خواهد شد، این اتفاق نیفتاد و باز هم گوشی جدید اپل با همان اسکنر اثر انگشت در قالب Touch ID پیش روی همگان قرار گرفت. آیفون SE 2022 به عنوان ارزان ترین گوشی اپل به نمایشگر ۴.۷ اینچی Retina IPS LCD مجهز شده و با دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی و باتری ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعتی به دست کاربران می‌رسد.

Poco M4 Pro

این گوشی جدید پوکو در ۱۶ مارچ ۲۰۲۲ با قیمتی استثنایی عرضه شد و هواداران بسیاری پیدا کرد. مشخصاتی چون نمایشگر امولد ۹۰ هرتزی، تراشه‌ی پردازنده‌ی مدیاتک و فست شارژ ۳۳ واتی این مدل را به گزینه‌ای قدرتمند در این کلاس قیمتی تبدیل می‌کنند.دوربین‌های پشت این گوشی بهبود پیدا کرده‌اند و همچنین از بلندگوهای استریو استفاده می‌کند. همچنین از سرعت شارژ مناسبی هم بهره می‌برد.

گلکسی S21 FE

سال گذشته، گلکسی S20 FE با امکانات بسیار بالا و قیمت رقابتی خود توانست جوایز مختلفی را از رسانه‌ها دریافت کند. این تلفن هوشمند امکانات جذابی مانند پشتیبانی از شبکه ۵G، دوربین چندگانه با لرزشگیر اپتیکال و قدرت پردازشی بسیار بالا داشت و در کنار محصولات سری S21، فروش بسیار خوبی را هم تجربه کرد.

حالا چند ماهی هست که سامسونگ، گلکسی S21 FE را به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال ٢٠٢٢ پیشکش علاقه‌مندان کرده است. گلکسی S21 FE از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد. به علاوه، سازندگان از دوربین پشتی سه گانه با سنسورهای ۱۲، ۸ و ۱۲ مگاپیکسلی در کنار نمایشگر ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ استفاده کرده‌اند تا فاصله بین گوشی های میان رده و پرچمدار، کم‌رنگ‌تر از همیشه شود.

هواوی میت ۵۰ پرو

از زمانی که سیستم عامل اندروید از گوشی های هواوی حذف شد، فروش محصولات این شرکت نیز کاهش پیدا کرد؛ اما هواوی هنوز هم یکی از شرکت‌های نوآور است. بعد از عرضه گوشی پرچمدار Mate 40 Pro، حالا اخبار تازه از احتمال عرضه میت ۵۰ پرئ به عنوان یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۲ خبر دارند؛ موبایلی که با قدرت پردازشی بالا و قابلیت‌های سخت افزاری جذاب خود می‌خواهد محصولات برندهای دیگر را باز هم به چالش بکشد.به نظر می‌رسد هواوی Mate 50 Pro قرار است با ویژگی‌های جالبی مانند تاچ چهاربعدی، الگوهای نوری ثابت و پویا و اسکنر اثر انگشت پشتی همراه شود. از لحاظ سخت‌افزاری نیز این گوشی قرار است از Kirin 9000 به عنوان مغز پردازشگر، نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی با حاشیه‌های بسیار کم و همچنین یک باتری بزرگ ۷ هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده شود. بی‌شک میت ۵۰ پرو یکی از بهترین پرچمدارهای سال ۲۰۲۲ خواهد بود. عکس هواوی میت ۵۰ که پیش‌تر توسط HoiINDI منتشر شده، خبر از یک طراحی کاملا متفاوت دارد.

شیائومی ۱۲ پرو

چینی‌ها دستگاه دیگری به نام Xiaomi 12 Pro را هم روانه بازار کرده‌اند که به نمایشگر بزرگتر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED و سیستم دوربین سه گانه با ۳ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است و تجربه‌ای نوین از عکاسی را برای کاربران رقم می‌زند. این گوشی همچنین در کنار تراشه Snapdragon 8 Gen 1، با فناوری شارژ سریع باتری ۱۲۰ وات در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲

گوگل پیکسل ۶a

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، گوگل از گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی کرد که از نظر ویژگی‌های کلیدی مشابه یکدیگر هستند. این دو اولین گوشی‌هایی هستند که از همان ابتدا همراه با اندروید ۱۲ راهی بازار می‌شوند و برای اولین بار در اکوسیستم اندروید، از ۵ سال آپدیت امنیتی بهره می‌برند.

این گوشی‌ها از چیپست اختصاصی گوگل تنسور بهره می‌برند که بر اساس فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید شده و مهم‌ترین ویژگی‌ آن هم استفاده از دو هسته‌ی پردازشی Cortex-X1 است که قدرت فوق‌العاده‌ای برای آن به ارمغان می‌آورند. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می‌پردازیم.

موتورولا اج ۳۰ پرو

یکی دیگر از گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ موتورولا اج ۳۰ پرو به‌صورت رسمی کار خود را در بازارهای هند و اروپا آغاز کرد. این گوشی از مشخصات رده‌بالایی مثل تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد. اما تمامی این امکانات با قیمتی مناسب در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.Motorola Edge 30 Pro به نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع پنل P-OLED مجهز شده از رزولوشن +Full HD بهره می‌برد. نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۴۴ هرتز و نرخ حساسیت لمسی آن ۳۶۰ هرتز است. از دیگر مشخصات نمایشگر موتورولا Edge 30 Pro باید به عمق رنگ ۱۰ بیت، طیف رنگ DCI-P3 و پشتیبانی از +HDR اشاره کرد.

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲

نوکیا X50

در روزهای نخستی که نوکیا به تصاحب اچ ام دی گلوبال درآمد، نام این برند فنلاندی حسابی روی زبان افتاد؛ ولی حالا مدتی‌ست که دیگر آن اخبار جذاب و هیجان‌انگیز در مورد گوشی های نوکیا شنیده نمی‌شود. هرچند، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مهندسان این کمپانی روی Nokia 8.3 به عنوان جایگزین گوشی Nokia 9 PureView در حال کار هستند و احتمالا پرچمدار ۲۰۲۲ نوکیا با نام X50 معرفی خواهد شد.

این گوشی هوشمند قرار است به پنج دوربین در بخش پشتی با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶.۵ اینچی و یکی از چیپ‌های سری Snapdragon 700 مجهز شود.

ویوو X80

گوشی‌های هوشمند سری X70 ویوو به‌ویژه نسخه پرو پلاس، درحال‌حاضر به‌عنوان یکی از بهترین و کامل‌ترین دستگاه‌های اندرویدی مخصوصا در بخش دوربین شناخته می‌شوند. بااین‌حال، همیشه جای پیشرفت برای این گوشی‌ها وجود دارد. درهمین‌راستا، گزارش جدید منتشرشده پیرامون مشخصات احتمالی +Vivo X80 Pro، تأیید می‌کند که این دستگاه قدرتمند علاوه‌بر میراث پربار نسل پیشین خود، با ویژگی‌های به‌روز ازجمله تراشه جدید و توان بالاتر شارژ معرفی خواهد شد.

با استناد به جدیدترین گزارشی که توسط افشاگر مشهور، DigitalChatStation، منتشر شده است، پرچمدار آینده برند ویوو دارای مشخصاتی رده‌بالا و در حد بهترین گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ خواهد بود.همان‌طور که توسط این افشاگر ذکر شده است، +Vivo X80 Pro جدید دارای نمایشگر ۶.۷۸ اینچی از نوع E5 LTPO AMOLED با وضوح ۲K (3200*1440p) می‌باشد. متاسفانه دراینجا به رفرش‌ریت صفحه‌نمایش اشاره‌ای نشده، اما باتوجه به سایر مشخصات دیگر دستگاه و عزم ویوو برای ارائه بهترین تکنولوژی‌های روز، می‌توان انتظار رفرش‌ریت ۱ تا ۱۲۰ هرتز مشابه وان پلاس ۱۰ پرو را برای این گوشی داشت.

گلکسی زد فولد FE

اگرچه هنوز سامسونگ وجود نسخه Fan Edition از گوشی منطعف گلکسی Z Fold را تایید نکرده است، ولی ما اخبار کافی در مورد عرضه این گوشی هوشمند به عنوان بهترین گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ داریم و فقط زمان آن را نمی‌دانیم.

یکی از شایعاتی که چندی پیش منتشر شد، نشان می‌داد گوشی Galaxy Z Fold FE به عنوان جدیدترین گوشی سامسونگ ۲۰۲۲ به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد شد و چیزی در حدود ۱۰۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. هرچند، ظاهرا خبری از پشتیبانی از شبکه ۵G در این گوشی نخواهد بود. در آن سو برخی حتی می‌گویند سامسونگ حتی ممکن است با استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، قیمت این محصول را بیش از این نیز کاهش دهد.

آیفون تاشو

نظریه‌های زیادی در مورد آیفون انعطاف پذیر وجود دارد و هرازچند گاهی رسانه‌های مختلف با انتشار کانسپت‌های جذابی از این تلفن هوشمند، شایعات پیرامون وجود آن را داغ می‌کنند. در اینکه بالاخره اپل هم سوار بر قطار تولیدکنندگان گوشی های منعطف خواهد شد، شکی نیست؛ اما هنوز نمی‌‌دانیم که این موبایل هوشمند چه زمانی قرار است در بازار عرضه شود. پیش‌بینی می‌شود موبایل انعطاف پذیر اپل، اواخر سال ۲۰۲۲ یا حتی در سال ۲۰۲۳ معرفی شود.ولی ما این گوشی را در لیست گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ قرار میدهیم.

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲

ریلمی GT Neo3

طی کنگره جهانی موبایل در اواخر فوریه ۲۰۲۲ بود که ریلمی اولین بار از طرح گوشی جی تی نئو ۳ با سریعترین شارژر جهان پرده برداشت و حالا تنها چند هفته بعد از این رویداد، این گوشی جذاب به طور رسمی در چین رونمایی شد استو جز یکی از بهترین گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ معرفی شده گوشی ریلمی GT Neo 3 اولین گوشی جهان با شارژر فوق سریع ۱۵۰ واتی است که می‌تواند در عرض ۵ دقیقه، باتری گوشی را تا ۵۰ درصد شارژ کند. چیزی که ریلمی آن را معماری شارژ اولترا دارت یا به اختصار UDCA خوانده است. از سوی دیگر این اولین گوشی جهان با پردازنده جدید مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۸۱۰۰ هم محسوب می‌شود.

مشخصات جی تی نئو ۳ در همه بخش‌ها عالی است. برای نمونه این گوشی به نمایشگری ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲K و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است که نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۰۰۰ هرتزی را ارائه می‌دهد و همچنین قادر به پشتیبانی از محدوده دینامیکی HDR10 پلاس است.

علاوه بر طراحی راه راه جذاب، این گوشی در رنگ‌بندی‌های بنفش، آبی و سفید ارائه شده است. بخش پشتی دستگاه هم میزبان یک ماژول دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده نوری (OIS)، یک دوربین اولتراواید و یک دوربین ماکرو است.

بی‌تردید با توجه به فناوری شارژ UDCA 150 واتی، جی تی نئو ۳ دستگاهی جذاب با قیمتی فوق‌العاده محسوب می‌شود. باید امیدوار باشیم که این گوشی هرچه سریع‌تر در بازارهای دیگر هم عرضه شود و البته جای خوشحالی دارد اگر قیمت هم چندان تغییری نداشته باشد.

Galaxy A53

این گوشی تغییر زیادی با نسخه ۲۰۲۱ خود ندارد و تنها در چند موارد ارتقا پیدا کرده است که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.شرکت سامسونگ تصمیم گرفته که طراحی دوربین A52 را برای نسخه جدید ۲۰۲۲ تغییر ندهد و در نتیجه A53 نیز دارای چهار دوربین نیز می باشد و همچنین گوشی های امسال رنگ های شاد و دوست داشتنی ای دارند. یکی از این رنگ ها، رنگ هلویی می باشد که با تغییر نور به رنگ طلایی و یا نارنجی در می آید.وزن این موبایل ۱۸۹ گرم و دارای همان پنل ۶.۵ اینچی Super AMOLED است که در A52s بوده است و با توجه به این که روشنایی و نور خوبی دارد، گزینه مناسبی می باشد.دو تغییر قابل توجه در گلکسی A53 وجود دارد – اولین مورد چیپست Exynos 1280 است که برای اولین بار در این موبایل عرضه می شود. سامسونگ به طور رسمی هنوز جزئیات جدیدترین چیپست میان رده خود را اعلام نکرده است، اما اکنون می دانیم که CPU آن دارای چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار واحد بازده Cortex-A55 با سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتز است.

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲

Poco X4 Pro 5G

این گوشی جز گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ میباشد و در مقایسه با Poco X3 Pro نسل قبلی در بسیاری از موارد از شکل ظاهری و طراحی گرفته تا صفحه‌نمایش، دوربین اصلی، پردازنده و شارژر باتری با تغییرات مثبتی روبرو شده و در مجموع با گوشی پیشرفته‌تری نسبت به گذشته روبرو می‌شویم. Poco X4 Pro 5G البته عملا گوشی جدیدی در خانواده شیائومی محسوب نمی‌شود و باید آن را همان Redmi Note 11 Pro 5G دانست که ماه گذشته رونمایی شده و حالا نام و رنگ‌آمیزی جدیدی را بر خود می‌بیند.X4 Pro 5G در شکل ظاهری و طراحی به نوت ۱۱ پرو ۵ جی شباهت دارد و در این میان جدا از رنگ‌آمیزی جالب‌توجه بخش پشتی و خطوط متقاطع این قسمت که در هر سه رنگ آبی،‌ مشکی و زرد دستگاه تکرار شده‌اند، تنها تفاوت در این میان را باید در حاشیه بزرگ قسمت دوربین‌ها که تقریبا کل یک‌سوم بالایی را در بر گرفته‌ است. جست‌وجو کرد. لبه‌های صفحه‌نمایش و کاور بخش پشتی بدون خمیدگی طراحی شده‌اند و کناره‌های تخت دستگاه نیز تجربه‌ای آیفون‌مانند ارائه می‌کنند. ابعاد دستگاه ۸.۱×۷۶.۱×۱۶۴.۱۹ میلی‌متر است و ۲۰۵ گرم وزن دارد.

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲

زد تی ای nubia Z40 Pro

شاید معرفی گوشی‌های جدید ۲۰۲۲ کمی سخت باشد و لازم باشد فاکتورهای زیادی را برای آن در نظر گرفت، اما اگر بخواهیم فقط به صورت تئوری به قضیه نگاه کنیم، گوشی نوبیا Z40 Pro کمپانی ZTE می‌تواند یکی از نامزدهای خاص آن باشد. در کنار استفاده از قوی‌ترین پردازنده و نمایشگر ۶.۶۷ اینچی آمولد با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی، مهم‌ترین ویژگی این تلفن هوشمند را می‌توان عرضه در نسخه ۱ ترابایتی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم معرفی کرد. قابلیت‌های مرسوم در میان گوشی های خاص مانند شارژ سریع ۸۰ وات، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و … نیز در این گوشی وجود دارد.

گوشی‌های جدید ۲۰۲۲

و در اخر این‌ها تنها بخشی از پرچمداران سال ۲۰۲۲ هستند که می‌توانند سالی پربار را برای صنعت تلفن های هوشمند به همراه داشته باشند و احتمال دارد سازندگان همین حالا مشغول کار روی پروژه‌های بزرگتر باشند.