چگونه نسخه اندروید گوشی را بفهمیم ؟
چگونه نسخه اندروید گوشی را بفهمیم ؟

نحوه ی تشخیص نسخه اندروید تلفن همراه هوشمند

یکی از سوالاتی که کاربران تلفن های هوشمند اندروید دائما می پرسند، این است که ” چگونه نسخه اندروید گوشی را بفهمیم ؟” احتمالا اگر علاقه زیادی به فناوری نداشته باشید، نمی دانید که چگونه نسخه اندروید را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی (تبلت) خود بررسی کنید. به نظر می رسد اندروید هر روز به روزرسانی جدیدی دریافت می کند. با این حال، هنگامی که برای استفاده از دستگاه خود به کمک احتیاج دارید یا می خواهید ببینید آیا تلفن هوشمند شما یک برنامه جدید یا ویژگی خاص مد نظر شما را ساپورت می کند یا خیر! نیاز به دانستن نسخه اندروید گوشی تلفن همراه خود دارید. دیگر نیازی به حدس زدن نیست، در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه بررسی نسخه فعلی اندروید را در دستگاه ،مرحله به مرجله آموزش دهیم:
توجه: این راهنما با استفاده از Nokia 5.3 و Samsung Galaxy A51 ایجاد شده است. این روش در اکثر دستگاه های اندروید مشابه است، اگرچه بسته به نوع سازنده دستگاه ممکن است با تفاوت های جزئی روبرو شوید. اگر از تلفن هوشمند سامسونگ استفاده می کنید، بخش دوم این راهنما برای دستگاه شما نوشته شده است.

چگونه نسخه اندروید گوشی را بفهمیم ؟

چگونه نسخه Android را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود بررسی کنیم

اندروید سیستم عاملی است که روی تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما اجرا می شود و مهم است که بدانید از کدام نسخه آن استفاده می کنید. نسخه Android بر ویژگی های موجود در دستگاه شما و سازگاری با برنامه هایی که می خواهید نصب کنید تأثیر می گذارد.

روند فهمیدن اینکه، چه نسخه ای از Android را روی دستگاه خود دارید بسیار ساده است. برای شروع، قسمت تنظیمات را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی اندروید خود باز کنید. از آنجا که دستگاه ها با توجه به، سازنده و نسخه اندروید شما ممکن است متفاوت ساماندهی شده باشد، جستجو در تنظیمات مورد نظر آسان ترین حالت است. در قسمت تنظیمات یک نوار جستجو در بالای صفحه شما موجود است، اگر آن را نمی بینید، به دنبال نماد ذره بین در بالای صفحه خود بگردید و سپس روی آن ضربه بزنید تا قسمت جستجو باز شود. (تصویر ۱)

 

“about phone” را در نوار جستجو تایپ کنید و سپس روی نتیجه ای با آن نام ضربه بزنید تا باز شود. اگر می خواهید نسخه Android را در رایانه لوحی خود پیدا کنید، به جای آن “about tablet” را وارد کنید. (تصویر ۲) اگر در صفحه About phone/tablet به پایین بروید، اطلاعات زیادی در مورد دستگاه خود مشاهده خواهید کرد. ترتیب داده ها می تواند متفاوت باشد، اما در مورد یافتن نسخه اندروید که در همه تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی وجود دارد، مشکلی ندارید. شماره نسخه باید در کنار آن نمایش داده شود – در مورد مثال تصویری ما شماره ی نسخه اندروید، ۱۰ است.(تصویر ۳)

نکته: اگر از تایپ کردن در اندروید خود متنفر هستید یا نمی توانید نوار جستجو را پیدا کنید، می توانید با ضربه زدن روی About phone entry به این صفحه دسترسی پیدا کنید. این مسیر را دنبال کنید : Settings -> System -> About phone

توجه: در بعضی از دستگاه های Android، ممکن است ابتدا مجبور شوید به قسمت دیگری از منوی About phone دسترسی پیدا کنید. به دنبال بخشی با نام software یا firmware بگردید، برای باز کردن آن ضربه بزنید،اکنون باید نسخه Android را ببینید.

در دستگاه های سامسونگ چگونه نسخه اندروید گوشی را بفهمیم ؟ 

بررسی نسخه Android در Samsung Galaxy  با بیشتر دستگاه های دیگر تفاوت چندانی ندارد. تنظیمات را باز کنید، به پایین بروید و روی About phone ضربه بزنید. می توانید با فشار دادن نماد ذره بین، همانطور که در بخش اول این آموزش توضیح داده شده است، آن را جستجو کنید.

داده های موجود در صفحه About phone در دستگاه سامسونگ شما در چندین بخش وجود دارد. اگر توضیحات را بررسی کنید، می توانید اطلاعات مربوط به نرم افزار را مشاهده کنید و نسخه فعلی Android نصب شده بر روی دستگاه شما در این قسمت وجود دارد. برای دیدن اینکه چه نسخه ای از Android را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود دارید، روی Software information ضربه بزنید.

اندروید

 

در صفحه اطلاعات نرم افزار، می توانید ورودی نسخه Android را در بالا مشاهده کنید.

نام نسخه های Android

شاید جایی در مورد Android Oreo خوانده باشید، یا شاید در بعضی اوقات، دوستانتان در حال بحث در مورد Android Pie یا Marshmallow بودند! گوگل از نام دسرها (به ترتیب حروف الفبا) برای نسخه های اصلی اندروید استفاده کرده است. در لیست زیر نام  نسخه های مختلف Android را که تا به امروز منتشر شده است، مشاهده می کنید.

• Android 11
سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. هیچ شیرینی ای تا به امروز برای آن ذکر نشده است !

• Android 10

قرار بود Queen Cake نامیده شود، اما نام نهایی محصول همان Android 10 است.

• Android 9 – Pie
• Android 8 – Oreo
• Android 7 – Nougat
• Android 6 – Marshmallow
• Android 5 – Lollipop
• Android 4.4 – Kit Kat
• Android 4.1 – Jelly Bean
• Android 4.0 – Ice Cream Sandwich
• Android 3.0 – Honeycomb
• Android 2.3 – Gingerbread
• Android 2.2 – Froyo
• Android 2.0 – Eclair
• Android 1.6 – Donut
• Android 1.5 – Cupcake