پنج اپلیکیشن برتر ورزش در خانه

ورزش در خانه: براساس اطلاعات منتشرشده‌ی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از یک چهارم جمعیت بزرگسال جهان (۱.۴ میلیارد بزرگسال) به اندازه کافی فعال نیستند. در سراسر جهان، از هر ۳ زن ۱ نفر و از هر ۴ مرد ۱ نفر فعالیت بدنی کافی برای حفظ سلامتی انجام می‌دهند. در زمینه‌ی آمارهای داخلی نیز اوضاع تحرک فیزیکی و تحرک ورزشی در کشور ما بسیار نگران‌کننده است و تخمین زده می‌شود که میزان آن یک‌پنجم کشورهای پیشرفته است. ناگفته نماند که تحرک فیزیکی معقوله‌ای جدا از ورزش است و تعاریف خاص خود را دارد.

WHO تحرک فیزیکی را به‌عنوان هر حرکت بدنی که توسط ماهیچه‌های اسکلتی ایجاد می‌شود و به صرف انرژی نیاز دارد، تعریف می‌کند. فعالیت بدنی به تمام حرکات از جمله در اوقات فراغت، حمل‌ونقل برای رفت‌وآمد به مکان‌ها یا به‌عنوان بخشی از کار یک فرد اطلاق می‌شود. هر دو فعالیت بدنی با شدت متوسط و شدید سلامت را بهبود می‌بخشد.

راه‌های رایج برای فعال بودن عبارت‌اند از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، ورزش، تفریح فعال و بازی که می‌تواند در هر سطحی از مهارت و برای لذت بردن برای همه انجام بگیرد. ثابت شده است که فعالیت بدنی منظم به پیشگیری و مدیریت بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و چندین نوع سرطان کمک می‌کند. همچنین به جلوگیری از فشار خون بالا و حفظ وزن بدن سالم کمک می‌کند و می‌تواند سلامت روان، کیفیت زندگی و رفاه را بهبود بخشد.

برای داشتن بدن سالم به توصیه‌ی متخصصان باید در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش‌های سبک انجام دهید و اگر ورزش‌های سخت را درنظر بگیریم، می‌توانید این زمان را تا ۷۵ دقیقه در هفته کاهش دهید. برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر، باید این زمان در طول هفته پخش شود و علاوه‌بر فعالیت ورزشی، باید حتماً یک برنامه‌ی غذایی مناسب نیز تهیه کنید تا مواد مغذی موردنیاز بدن را تأمین کند. پس با ما همراه باشید تا با بهترین اپ ورزش در خانه آشنا شوید.

۱. اپلیکیشن Nike Training Club: Fitness

یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه اپلیکیشن Nike Training Club است. این برنامه را «نایکی» طراحی کرده است که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی محصولات و تجهیزات ورزشی دارد. این اپلیکیشن با کمک متخصصان ورزشی توسعه یافته است و شرکت نایکی در معرفی آن تأکید دارد که با به‌کارگیری این اپلیکیشن، زیر نظر کارشناس‌های کارآزموده برنامه‌ی روزانه‌ی ورزشی خود را دنبال کنید.

اپلیکیشن Nike Training Club تمرینات مختلفی را شامل می‌شود. برای مثال، کاربران می‌توانند تمرینات قدرتی HIT را انجام دهند یا حرکات آرامش‌بخش یوگا را تمرین کنند یا با کمترین تجهیزات و با استفاده از تکنیک‌های استفاده از وزن بدن ورزش کنند یا با نرمش‌های هوازی سبب افزایش ضربان قلب خود شوند. این تمرینات به‌رایگان دردسترس قرار گرفته‌اند؛ اما تمرینات ویژه نیز تدارک دیده شده است و کاربران می‌توانند با خرید اشتراک آن، فعالیت ورزشی خود را به‌صورت تخصصی دنبال کنند.

یکی از نقاط قوت این برنامه طبقه‌بندی مجموعه تمرینات است که به‌گونه‌ای تدوین شده تا تمام افراد خانواده از بزرگسالان گرفته تا کودکان و آقایان و بانوان بتوانند تمرینات مناسب خود را انجام دهند.

بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه برای گوشی مبایل - پارس مگ

۲.اپلیکیشن FitOn Workouts & Fitness Plans

اپلیکیشن FitOn یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه است و تمام تمرینات فیتنس در این اپلیکیشن رایگان ارائه می‌شوند. با کمک این اپلیکیشن کاربران می‌توانند برای تناسب اندام یا کاهش وزن خود برنامه‌ریزی کنند و در هرزمان و مکانی تمرینات ورزشی خود را با کمترین تجهیزات انجام دهند. دستورالعمل اجرای حرکات ورزشی در این اپلیکیشن به‌واسطه‌ی ویدئو آموزش داده می‌شود تا کاربر تمام جزئیات حرکات را مسلط شود و احتمال ایجاد آسیب در اندام کاهش یابد.

سلامتی و تندرستی علاوه‌بر حرکات فیزیکی موضوعی روحی و درونی به‌شمار می‌رود و برای دستیابی به سلامت جسمی کامل باید ازنظر ذهنی نیز این آمادگی را در خود ایجاد کنید. این اپلیکیشن بخشی را به مقالات مختلف اختصاص داده است تا کاربران با مطالعه‌ی آن‌ها، درکنار تمرینات فیزیکی آگاهی ورزشی خود را بالا ببرند و نکات کاربردی علمی را نیز در برنامه‌ی غذایی یا روزانه‌ی خود جای دهند. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد تا تمرینات خود را همراه‌با ورزشکاران مشهور بین‌المللی نظیر Cassey Ho، Jeanette Jenkins، Katie Dunlop و بسیاری دیگر انجام دهند.

اپلیکیشن FitOn انواع تمرینات را برای کاربران با شرایط مختلف مهیا کرده است. برنامه‌های ارائه‌شده در این اپلیکیشن شامل تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی HIT، حرکات موزون، یوگا، تمرین Barre و… می‌شود. طبقه‌بندی حرکات ورزشی در این اپلیکیشن در چندین دسته‌ی مختلف انجام شده است و کاربران قادر خواهند بود با توجه به نیاز خود تمرینات مناسب را پیدا کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند براساس نوع حرکات، اندام درگیر در تمرینات، مدت‌زمان یا شدت حرکات و… برنامه‌ی تمرینی خود را بیابند. فرض کنید کاربری اولویتش انجام حرکات ورزشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است؛ بنابراین، می‌تواند با مرتب‌سازی حرکات براساس زمان، به تمرینات فشرده‌ی HIT دسترسی داشته باشد که فقط روزی ۱۰ دقیقه زمان لازم دارد. دیگر ویژگی این اپلیکیشن فراهم‌کردن امکان رقابت بین کاربران در سراسر جهان است که منجر به ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین آن‌ها خواهد شد.

معرفی 11 برنامه ورزشی اندروید و آیفون ایرانی و خارجی برای ورزش در خانه -  چطور

۳.اپلیکیشن Workout for Women: Fit at Home

اپلیکیشن Workout For Women را می‌توان یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه برای بانوان دانست که با تمرکز بر تمرینات مناسب بانوان طراحی شده است. این اپلیکیشن برنامه‌ی ورزشی ۷ دقیقه‌ای روزانه دارد تا بتوان کمترین زمان ممکن را به آن اختصاص داد و در درازمدت تأثیر شگفت‌انگیز این مداومت در تمرین را دید و بدنی متناسب ساخت. برنامه‌های ورزشی این اپلیکیشن شامل تمرینات چربی‌سوز شکم، فرم‌دهی به ماهیچه‌های تحتانی، کاهش حجم پاها و… می‌شود.

علاوه‌بر برنامه‌های ورزشی، در این اپلیکیشن می‌توانید به برنامه‌های غذایی نیز دسترسی داشته باشید؛ زیرا برنامه‌ی ورزشی بدون برنامه‌ی تغذیه‌ای متناسب، فرم‌دهی و رشد اندام شما را به بن‌بست می‌رساند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست که اهمیت برنامه‌ی تغذیه اگر از برنامه‌ی ورزشی بیشتر نباشد، به‌هیچ‌عنوان کمتر از آن نیست و می‌تواند تأثیر به‌سزایی در چگونگی روند کاهش وزن و به‌طورکلی ماهیچه‌سازی داشته باشد.

این اپلیکیشن دستورالعمل اجرای حرکات را به‌وسیله‌ی ویدئو نشان می‌دهد و نکته‌ی مهم درباره‌ی تمرینات این اپلیکیشن دسته‌بندی‌های مختلف است که به کاربر امکان می‌دهد تمرینات متمرکز به اندامی خاص را بیشتر از بخش‌های دیگر انجام دهد. برای مثال، شخصی از تناسب اندام تقریباً خوبی برخوردار است و آمادگی جسمانی مناسبی دارد؛ اما تمایل دارد ماهیچه‌های شکمی خود را تقویت کند؛ بنابراین، می‌تواند با مراجعه به دسته‌بندی Abs تمرینات متمرکز بر اندام شکمی را در اولویت قرار دهد. تنها نکته‌ی منفی درباره‌ی این اپلیکیشن پرداخت درون‌برنامه‌ای برای برخی دوره‌های حرفه‌ای است و متأسفانه این اپلیکیشن کاملاً رایگان نیست؛ اما خبر خوب برای بانوانی که تازه قصد دارند ورزش را شروع کنند، این است که بخش‌های ابتدایی زیادی در این برنامه رایگان است و می‌تواند شروع خوبی را برای انجام تمرینات ورزشی شما رقم بزند.

بهترین اپلیکیشن های ورزش ؛ ۱۰ اپلیکیشن برای ورزش - زومیت

۴.اپلیکیشن Sworkit Fitness – Workouts

اپلیکیشن Sworkit Fitness یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه است. نقطه‌ی قوت این برنامه زیرنظرداشتن هوشمندانه‌ی رفتار کاربر است. بنابر گفته‌ی توسعه‌دهنده‌ی Sworkit Fitness، این اپلیکیشن درد و خستگی و برنامه‌ی روزانه‌ی کاربر را درک می‌کند؛ بنابراین، می‌تواند خود را در برنامه‌ی شلوغ کاربر بگنجاند و خستگی را دور کند و انگیزه‌ی لازم برای انجام تمرین را در او ایجاد کند.

این اپلیکیشن بیش‌ از ۱۰۰ میلیون کاربر درسراسر جهان دارد و بنابر اعلام سازمان ACSM ایالات متحده آمریکا، عنوان برترین اپلیکیشن ورزش در خانه را به‌خود اختصاص داده است. این سازمان علت انتخاب اپلیکیشن Sworkit Fitness را چنین عنوان کرده است: «اپلیکیشن Sworkit از میزان امنیت بالایی در تمرینات برخوردار است و بازدهی در پیشرفت ورزشی کاربران و میزان اثرگذاری دوره‌ی تمرینات روی آن‌ها بسیار چشمگیر بوده است.»

اپلیکیشن ورزش در خانه‌ی Sworkit Fitness مانند سایر رقبا، برنامه‌های تخصصی با محوریت کاهش وزن، فرم‌دهی به عضلات، ماهیچه‌سازی، بهبود انعطاف‌پذیری و افزایش آمادگی جسمانی ارائه می‌کند. این اپلیکیشن گزینه‌ی کاملاً مناسبی برای افرادی است که تازه اقدام به ورزش کرده‌اند و می‌توانند با اتکا بر سیستم ارائه‌شده در این اپلیکیشن، مسیر فیتنس خود را آغاز کنند. یکی از نقاط قوت دیگر این برنامه که آن را در دسته‌ی بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه برای کودکان قرار می‌دهد، وجود برنامه‌های تمرینی با تمرکز بر کودکان است. این اپلیکیشن برنامه‌های ورزشی مخصوص کودکان را کاملاً رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهد و والدین یا معلمان تربیت‌بدنی مدارس می‌توانند با استفاده از آن، فرصت سلامت فیزیکی اصولی را برای کودکان فراهم کنند.

این اپلیکیشن ویژگی‌های دیگری نیز فراهم می‌کند؛ اما غالب بخش‌های اپلیکیشن فقط ازطریق خرید اشتراک ماهانه یا سالانه دردسترس قرار می‌گیرند و این موضوع تاحدی از محبوبیت اپلیکیشن کم می‌کند.

 

دانلود برنامه Sworkit Fitness – Workouts برای اندروید | مایکت

۵.اپلیکیشن Asana Rebel: Get in Shape

اپلیکیشن Asana Rebel یکی از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه است که موردتوجه بسیاری از کاربران قرار دارد. این اپلیکیشن شامل برنامه‌های حرفه‌ای برای کاهش وزن، عضله‌سازی، افزایش قدرت بدنی و حتی فعالیت‌های آرامش‌بخش و مدیتیشن می‌شود؛ بنابراین، کاربران با اهداف مختلف می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند. به‌عبارت‌دیگر، این اپلیکیشن را می‌توان ابزار کاملی برای بازیابی و تثبیت سلامت فیزیکی و روحی به‌شمار آورد.

«با اپلیکیشن Asana Rebel باشگاه ورزشی را به خانه ببرید.» این شعاری است که توسعه‌دهنده‌ی برنامه آن را عنوان می‌کند. شاید بتوان نقطه‌ی قوت این اپلیکیشن را وجود تمرینات یوگا دانست که سبب تمایز آن با سایر رقبا شده است و از این اپلیکیشن برنامه‌ی ورزشی همه‌فن‌حریفی می‌سازد. کاربران با کمک این برنامه تناسب اندام را به‌همراه ذهنی آماده به‌دست خواهند آورد. «ذهن‌آگاهی» تمرینی فکری برای زندگی در لحظه و معطوف‌کردن تمام توجه فرد به زمان حال و به‌دور از هرگونه قضاوت است. این فرایند مهارتی عالی برای کاربر ایجاد می‌کند تا به‌واسطه‌ی آن سطح آمادگی جسمی و روحی خود را بالا ببرد که درنهایت منجر به افزایش بهره‌وری او خواهد شد. بدین‌ترتیب علاوه‌بر تمرینات، کاربر به موسیقی آرامش‌بخش نیز نیاز دارد که در این اپلیکیشن تعبیه شده است.

این اپلیکیشن حتی برای شلوغ‌ترین روزها نیز آماده است تا کاربر را همراهی کند و برای این منظور تمرینات ۵ دقیقه‌ای ورزشی تدارک دیده است تا افرادی هم که زمان کوتاهی را به ورزش اختصاص می‌دهند، بتوانند برای سلامت فیزیکی خود قدم بردارند. همچنین، در این اپلیکیشن مقالات علمی ورزشی و تغذیه‌ای به‌اشتراک گذاشته می‌شود تا دانش و آگاهی کاربران نیز افزایش یابد و بتوانند از این دانش به‌صورت کاربردی در تمرینات خود بهره‌مند شوند. ناگفته نماند که بخشی از این اپلیکیشن فوق‌العاده فقط با پرداخت درون‌برنامه‌ای و خرید اشتراک دردسترس قرار می‌گیرد.

Asana Rebel: Get in Shape Full 6.0.0.5211 Android Application