مقایسه Mi 10T 5G و Poco F3، دو گوشی جذاب از یک تولید کننده
مقایسه Mi 10T 5G و Poco F3، دو گوشی جذاب از یک تولید کننده

شیائومی Mi 10T 5G از سری محبوب ترین گوشی های عرضه شده در سال ۲۰۲۰ می باشد که در تاریخ ۱۳ اکتبر سال گذشته به صورت رسمی وارد بازارهای جهانی شد و توجهات زیادی را متوجه خود ساخت؛ از سوی دیگر نیز پوکو F3 از محصولات محبوب و جدید شیائومی می باشد که در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۱ وارد بازار رقابت شد و توانست بسیار خوش بدرخشد. هر دوی این گوشی ها از برترین های خود می باشند و توانسته اند رویکردی جدید در دنیای تکنولوژی ایجاد کنند. در این مطلب از AGS کالا به صورت تخصصی به نقد و بررسی این دو گوشی محبوب خواهیم پرداخت و به شما این امکان را ارائه می دهیم تا اگر قصد خرید هر یک از این دو مدل محبوب را دارید بنابر اولویت های خود انتخابی هوشمندانه داشته و بتوانید خریدی آگاهانه و رضایت بخشی را رقم بزنید.

 

خرید POCO F3

طراحی

گوشی Mi 10T 5G شیائومی در نگاه اول پرچمداران قدرتمند را در ذهن کاربر تداعی می کند چرا که از جنس بدنه گوریلا گلس ۵ ساخته شده است و دارای فریم فلزی می باشد؛ ترکیبی زیبا و جذاب از شیشه و فلز که در تمامی گوشی های رده بالای تولید شده در جهان دیده می شود اما بکارگیری متریال نامبرده سبب نشده تا وزن محصول بیش از حد افزایش پیدا کند به همین ترتیب می توان گفت که همچنان این گوشی با وزن ۲۱۶ گرم جزو خوش دست ترین ها می باشد و نظرات زیادی را به خود جلب کرده است.

از سوی دیگر Poco F3 نیز با ظاهری بسیار مشابه به می ۱۱ یعنی پرچمدار ۲۰۲۱ شیائومی بسیار زیبا و خیره کننده است. جنس بدنه این مدل از میان رده های شیائومی نیز مشابه با می ۱۰T می باشد اما فریم در برگیرنده نمایشگر پلاستیکی می باشد به همین دلیل نیز تا حدودی سبکتر می باشد. ظاهر براق هر دو گوشی احتمال ماندن لکه های انگشت را افزایش می دهد اما به همان نسبت نیز پاک کردن لکه ها ساده می باشد. در کل می توان گفت در قسمت طراحی هر دو گوشی جذابیت خاص خود را دارند اما اگر شما در دسته افرادی هستید که بهره مندی از وزن سبک برای شما حائز اهمیت می باشد می توان گفت که پوکو F3 انتخاب مناسب تری است.

Mi 10T 5G

نمایشگر

از ویژگی های مشترک هر دو گوشی می توان به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسلی اشاره کرد که قابلیت های بسیاری را برای هر دو گوشی فراهم آورده اند؛ نرخ تازه سازی تعبیه شده در Mi 10T 5G در حدود ۱۴۴ هرتز می باشد که بی نظیر است اما این میزان در Poco F3 به ۱۲۰ هرتز کاهش یافته است هرچند که این میزان کم نمی باشد اما در مقایسه با می ۱۰T قابلیت های کمتری را ارائه می دهد. از سویی دیگر نمایشگر پوکو F3 از روشنایی ۱۳۰۰ نیت برخوردار است و این مقدار در گوشی جدید از سری می شیائومی به ۵۰۰ نیت کاهش یافته است؛ این یعنی در هنگام تابش نور خورشید و در محیط های باز پوکو F3 عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می دهد. در کل هر دو نمایشگر قابلیت هایی مشابه دارند اما نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی می تواند هر فردی را وسوسه کند تا به صورت قطع، انتخاب خود را Mi 10T 5G قرار دهد.

دوربین

در خصوص دوربین اصلی نیز، هر دو دارای سه لنز می باشند که که این سه در می ۱۰T به ترتیب ۶۴ مگاپیکسلی عریض، ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی ماکرو می باشند اما در پوکو F3 این سه لنز دوربین شامل ۴۸ مگاپیکسلی عریض، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی ماکرو کاهش یافته است. پر واضح است که دوربین اصلی Mi 10T 5G از قابلیت هایی به مراتب بهتر بهره مند می باشد بنابراین اگر شما نیز به دنبال یک گوشی هوشمند با دوربین با کیفیت تر می باشید پیشنهاد ما به شما میان رده جذاب از سری می شیائومی می باشد.

 

خرید گوشی Mi 10T 5G

در خصوص دوربین جلو نیز هر دو، درون نمایشگر خود Punch hole دارد که لنز دوربین را درون خود جای داده است. رزولوشن دوربین سلفی در هر دو گوشی معادل ۲۰ مگاپیکسل می باشد که مشابه است و بر دیگری برتری ندارد.

باتری

یکی از شاخص های برتری و علل انتخاب یک گوشی توسط کاربران بهره مندی از باتری قدرتمند می باشد؛ هر دو گوشی پوکو F3 و Mi 10T 5G از باتری های قدرتمندی بهره مند می باشند که هر دو برای استفاده روزانه کاملا مطلوب و مناسب می باشند اما باتری می ۱۰T با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر و قابلیت شارژ ۳۳ وات از طول عمر بیشتری نسبت به Poco F3 با ظرفیت باتری ۴۵۲۰ وات و قابلیت شارژ ۳۳ واتی بهره مند می باشد. هر دو گوشی می توانند در مدت زمان مناسبی بدون اتلاف وقت زیاد، باتری را شارژ کرده و کاربر را از لذت کار با گوشی بدون بروز مشکل در طولانی مدت بهره مند سازند.

سخت افزار و نرم افزار

Mi 10T 5G

پردازنده قدرتمند Snapdragon 865 ساخت کوالکام در ابعاد ۷ نانومتر به عنوان قلب تپنده Mi 10T 5G به خوبی کار می کند و عملکرد بسیار قدرتمندی را به کاربران ارائه می دهد. این پردازنده توانسته است قابلیت پشتیبانی از جدیدترین شبکه اتصالات یعنی ۵G را برای کاربر فراهم آورد همچنین از سرعت بسیار بالایی در پردازش اطلاعات مختلف بهره مند می باشد که بی نظیر است. پردازنده مرکزی در Poco F3 نیز از نوع Snapdragon 870 5G می باشد که ابعادی مشابه با پردازنده می ۱۰T دارد، هر دوی این گوشی ها از CPU های قدرتمند و تقریبا مشابهی بهره مند می باشند و از این لحاظ بر دیگری برتری ندارند.

سیستم عامل تعبیه شده در Poco F3 جدیدترین نسخه از سیستم عامل های اندرویدی یعنی نسخه ۱۱ می باشد که از رابط کاربری MIUI 12 بهره مند است اما سیستم عامل در می ۱۰T به محض خروج از جعبه نسخه دهم اندروید می باشد که قابلیت بروز رسانی به اندروید ۱۱ را نیز دارا می باشد پس چندان تفاوتی نیز ندارد.

در کل می توان گفت Mi 10T 5G با بهره مندی از دوربین قدرتمند تر، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و باتری با ظرفیت بالاتر نسبت به Poco F3 برتر است و می تواند نیازهای کاربران را بهتر پاسخگو باشد اما این به معنای عدم کیفیت Poco F3 نمی باشد بلکه این مدل نیز در جایگاه خود بسیار جذاب و کاربردی بوده و همچنین طرفداران خاص خود را دارد.