مقایسه ۲ گوشی میان رده شیائومی poco X3 با سامسونگ Galaxy A52
مقایسه ۲ گوشی میان رده شیائومی poco X3 با سامسونگ Galaxy A52

شیائومی poco X3 که مدتی پیش معرفی شده بود در بازار طرفداران زیادی هم دارد و هنوز هم جزو پرفروش ترین ها به حساب می آید. اما سامسونگ هم به تازگی از یک مدل میان رده جدید که درواقع مدل به روز شده A51 میباشد را معرفی و روانه بازار کرده است به نام گلکسی A52. در ادامه با ما همراه باشید تا این دو گوشی پرطرفدار را مقایسه کنیم.

Galaxy A52
Galaxy A52

طراحی

جنس قاب پشتی شیائومی پوکو ایکس۳ در واقع پلاستیک پلی کربنات است و درون یک قاب فلزی قرار گرفته. همان طور که از یک میان رده انتظار داریم.جنس پنل جلویی آن اما از گوریلا گلس۵ ساخته شده که مقاومت خوبی هم دارد. ماژول دوربین آن دایره ای شکل است و شامل ۴ دوربین و یک فلش میباشد. گلکسی A52 عضو جدید سامسونگ اما دارای ابعاد و نمایشگری کوچکتر از پوکو X3 است و جنس پنل جلویی آن همان گوریلاگلس۵ میباشد.ماژول دوربین آن مستطیلی و دارای ۴ دوربین و فلش میباشد. وزن پوکو ایکس۳ به ۲۱۵ گرم میرسد اما در گلکسی A52 این عدد ۱۸۹ گرم عنوان شده.

نکته مهم در طراحی این دو گوشی این است که گلکسی A52 دارای گواهی IP67 میباشد و این یعنی گوشی در عمق ۱.۵ متری آب تا ۳۰ دقیقه دوام میاورد. اما پوکو X3 فقط گواهی IP63 را دریافت کرده و در برابر پاشش آب مقاوم است.

 

خرید گوشی poco x3

Galaxy a52
poco X3

نمایشگر شیائومی POCO X3 و سامسونگ Galaxy A52:

نمایشگر پوکو x3 سایز ۶.۶۷ اینچی داشته و از جنس IPS LCD میباشد اما در گلکسی A52 سایز آن ۶.۵ اینچ بوده و از نوع Super AMOLED. نرخ نوسازی در هر دو ۱۲۰ هرتز و رزولوشن هم ۱۰۸۰*۲۴۰۰ عنوان شده. اما با توجه به بززرگتر بودن سایز نمایشگر پوکو X3 تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ و کمتر از گلکسی A52 است زیرا A52 تراکم پیکسل ۴۰۷ دارد.

 

خرید گوشی galaxy A52

دوربین

ماژول دایره ای شکل پوکو X3 داراری ۴ لنز دوربین ۶۴ و ۱۳ و ۲ و ۲ مگاپیکسلی میباشد. ماژول مستطیلی شکل A52 اما ۴ لنزهای ۶۴ و ۱۲ و ۵ و ۵ را دارا است. ولی هردو توانایی ضبط فیلم ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه دا دارند. فلش LED و HDR و پانوراما قابلیت های یکسان این دو مدل هستند.

در دوربین سلفی این دو میان رده نیز تفاوت هایی دیده میشود. پوکو X3 دارای یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی واید بوده اما گلکسی A52 دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی واید میباشد.

سخت افزار شیائومی POCO X3 و سامسونگ Galaxy A52:

چیپست گوشی شیائومی POCO X3 از نوع اسنپ دراگون و مدل ۷۳۲G میباشد که تنها تا سرعت ۴G اینترنت را پشتیبانی میکند. ولی Galaxy A52 در ۲ مدل عرضه میشود که یکی با اسنپ دراگون ۷۲۰G و ۴G است و دیگری اسنپ دراگون ۷۵۰G و ۵G. پوکو X3 با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی های ۶۴ و ۱۲۸ عرضه شده اما گلکسی A52 دارای رم های ۶ یا ۸ گیگابایت و با حافظه داخلی ۱۲۸ عرضه میشود.

شیائومی پوکوX3 با اندروید ۱۰ روانه بازار شد در حالی که گلکسی A52 با توجه به جدیدتر بودن آن با اندروید ۱۱ دیده میشود. حسگر اثرانگشت پوکو X3 روی دکمه پاور آن قرار گرفته و گوشی را خوش دست تر کرده است. گلکسی A52 دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر میباشد.

باتری شیائومی POCO X3 و سامسونگ Galaxy A52:

در آخرین قسمت مقایسه بین این دو گوشی قدرتمند به بخش باتری آنها میرسیم. شیائومی پوکو X3 در این بخش قوی تر دیده میشود زیرا این گوشی دارای یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری بوده و از شارژ سریع ۳۳ واتی بهره میبرد. اما گلکسی A52 باتری با ظرفیت پایین تر ۴۵۰۰ میلی آمپری و شارژ سریع ۲۵ واتی را شامل میشود.