مقایسه ی گوشی Poco F3 با Poco X3 pro
مقایسه ی گوشی Poco F3 با Poco X3 pro

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ی دو مدل از جدیدترین گوشی های کمپانی شیائومی بپردازیم . این دو مدل گوشی که poco x3 pro و poco f3 نام دارند با وجود تازه وارد بودن، توانسته اند رضایت بسیاری از کابران را جلب کنند. این دو گوشی با داشتن پردازنده‌های خوب ، بین افرادی که می‌خواهند با هزینه کم، حداکثر کارایی را دریافت کنند محبوبیت زیادی دارد. ما امروز قصد داریم این دو گوشی پرفروش و البته مقرون به صرفه را به مقایسه بگذاریم تا در خرید مدل گوشی مورد نظرتان به شما کمک کرده باشیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه ی طراحی گوشی Poco F3 با Poco X3 pro

پوکو اف ۳ با وزن ۱۹۶ گرمی که دارد نسبت به پوکو ایکس ۳ پرو که دارای ۲۱۵ گرم وزن است امتیاز بالاتری را کسب میکند و به لحاظ سبکی و خوش دست بودن بهتر است. قاب جلوی poco x3 pro از شیشه (گوریلا گلس ۶), فریم آن از آلومینیوم و پشت آن از جنس پلاستیک است. اما در پوکو اف ۳ شاهد فریم پلاستیکی همراه با قاب های جلویی و پشتی شیشه ایی( گوریلا گلس ۵ ) هستیم. در هردوی این گوشی ها حسگر اثر انگشت مثل روال قبل در لبه کناری و روی دکمه پاور قرار گرفته . ماژول دوربین ها در ان گوشی ها کاملا متفاوت هست و همان طور که مشاهده میکنید ماژول دوربین پوکو اف ۳ ظریف تر کار شده است . پوکو ایکس ۳ پرو هم مانند پوکو اف ۳ دارای گواهینامه IP53 است که از گوشی در مقابل قطرات آب و گرد و غبار محافظت می‌کند. در مجموع میتوان گفت پوکو اف ۳ به لحاظ ظاهری از پوکو ایکس ۳ پرو بهتر است.

poco x3 pro
poco x3 pro & poco f3

 

مقایسه ی صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس ۳ پرو و پوکو اف ۳

هر دوی این گوشی ها در بخش صفحه نمایش دارای ابعاد ۶.۶۷ اینچ هستند و ابعاد یکسانی دارند. همچنین وضوح تصویر این نمایشگرها ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل است. اما خب در زمینه ی صفحه نمایش تفاوت اصلی ایی دارند که مربوط به نوع صفحه نمایشگر آن هاست، در واقع پوکو ایکس ۳ پرو دارای صفحه نمایش IPS LCD و پوکو اف ۳ دارای صفحه نمایش AMOLED است که قطعا به نسبت صفحه نمایش x3 pro برتری دارد و رنگ‌ها را باکیفیت تر به نمایش میگذارد. نرخ نوسازی نمایشگر هردوی این گوشی ها ۱۲۰ هرتز است که از این جهت هم مناسب برای کاربران گیمر می باشد. در اخر باید گفت هر دوی این گوشی ها از صفحه نمایش خوب وقابل قبولی برخوردار هستند و تنها برتری پوکو اف ۳ از پوک ایکس ۳ پرو همان امولد بودن است.

مقایسه ی دوربین گوشی Poco F3 با Poco X3 pro

ماژول دوربین پوکو F3 دارای ۳ لنز دوربین است و ماژول دوربین Poco X3 pro دارای ۴ لنز مجزا است. لنز اصلی این دوربین ها ۴۸ مگاپیکسل است . لنز اولترا واید آن ها ۸ مگاپیکسل می باشد . در پوکو اف ۳ لنز سوم هم یک ماکروی ۵ مگاپیکسلی است و در پوکو ایکس ۳ پرو لنز های سوم و چهارم به ترتیب لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و لنز عمق ۲ مگاپیکسلی است. این دو گوشی قابلیت فیلم برداری به صورت ۴K را دارند و دوربین سلفی آن ها نیز ۲۰ مگاپیکسلی است  اما دیافراگم کانونی آنها متفاوت می‌باشد. پوکو اف ۳ دیافراگم کانونی روشن‌تری دارد و به همین دلیل در سلفی عملکرد بهتری خواهد داشت . پوکو ایکس ۳ پرو از حالت پانوراما بهره می‌برد که پوکو اف ۳ فاقد آن است. در بخش فیلمبرداری سلفی نیز گوشی پوکو اف ۳ برخلاف پوکو ایکس ۳ پرو علاوه بر کیفیت ۱۰۸۰p@30fps از فیلمبرداری با کیفیت ۷۲۰p@120fps پشتیبانی می‌کند. در مجموع در بخش دوربین میتوان گفت که این دو گوشی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند اما عملکرد خوب پردازنده میتواند روی دوربین این گوشی ها تاثیر بگذارد.

مقایسه ی سخت افزار و نرم افزار گوشی Poco F3 با Poco X3 pro

پوکو برای این مدل گوشی های خود به سراغ شرکت کوالکام رفته و از تراشه ی اسنپدراگون استفاده کرده است که تراشه ی استفاده شده در پوکو ایکس ۳ پرو اسنپدراگون ۸۶۰ و در پوکو اف ۳، ۸۷۰ ۵G است. که این تراشه ها جزو تراشه های بیسیار خوب محسوب می شوند و شاید ما در بالا رده ها هم شاهد آن ها نبودیم. هر دو دارای پردازنده هشت هسته ای می باشند. در کل شاید بتوان گفت پوکو اف ۳ در بخش سخت افزاری به علت داشتن تراشه ایی قوی تر با پشتیبانی از۵G امتیاز بالاتری را کسب خواهد کرد.

اما در بخش باتری poco x3 pro قوی تر است، چراکه دارای یک باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپری است و همچنین دارای نسخه ی فست شارژ ۳۳ واتی هم می باشد. poco f3 نیز دارای یک باتری ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۲۰ میلی آمپر است که آن هم شارژ سریع ۳۳ واتی دارد.

طبق گفه ها گوشی پوکو ایکس ۳ پرو در مدت زمان ۳۰ دقیقه، ۵۹ درصد و در ۵۹ دقیقه به طور ۱۰۰ درصد شارژ می‌شودو پوکو اف ۳ نیز در مدت زمان ۵۲ دقیقه صد در صد شارژ خواهد شد.

در بخش نرم افزار هم با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI رو به رو هستیم که رابط کاربری MIUI 12 در پوکو ایکس ۳ پرو و MIUI 12.5 در پوکو F3 عرضه شده است.

حداکثر حافظه در این دو گوشی نیز ۲۵۶ گیگ ، همراه با ۸ گیاگابایت رم بوده است.

poco x3 pro در رنگ های مشکی، آبی، برنزی و poco f3 در رنگ های سفید، مشکی، آبی عرضه شده اند.

در آخر باید ذکر کرد که هر دوی این گوشی ها در بازار میان رده جزئ گوشی های بسیار خوب و محبوب به حساب می آیند، اما به هر حال هر کدام مزیتی دارند . اگر شما کاربری هستید که طراحی و کیفیت خوب صفحه نمایش و چیپست برایتان در اولویت است بی شک باید به سراغ پوکو اف ۳ بروید اما اگر ظرفیت باتری برای شما در اولویت است پوکو ایکس ۳ پرو میتواند انتخاب بهتری برایتان باشد.

هدف ما از مقایسه ی گوشی ها کمک کردن به شما در خرید راحت تر و بهتر است بنابراین برای مقایسه و بررسی انواع گوشی ها و اطلاع از اخبار جدید بازار تکنولوژی با AGS کالا همراه باشید.