مقایسه گوشی Galaxy A31 و Galaxy A32؛ کیفیت بالا قیمت مناسب
مقایسه گوشی Galaxy A31 و Galaxy A32؛ کیفیت بالا قیمت مناسب

با بالا گرفتن بازار گوشی های میانرده، و پیشرفت برند هایی چون شیائومی و هواوی در این زمینه سامسونگ هم در این عرصه درخشان ظاهر شد. سامسونگ مدتیست که تمرکز خود را بر روی گوشی های میان رده گذاشته است. این گوشی ها قیمتی مناسب و در عین حال پاسخگوی تمام نیاز های ما میباشند. AGS کالا در این مقاله قصد دارد به مقایسه دو گوشی از سری پر طرفدار A یعنی Galaxy A31 و Galaxy A32 سامسونگ بپردازد. با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

اولین مولفه ای که در مقایسه دو گوشی سامسونگ Galaxy A31 و Galaxy A32 میپردازیم طراحی و نمایشگر آن است.

گلکسی a31 با ابعاد ۱۵۹.۳ در ۷۳.۱ در ۸.۶ میلی‌متر و وزن ۱۸۵ گرم روانه ی بازار شده است.

Galaxy A31
گوشی Galaxy A32

در مقابل a32 ابعاد ۱۶۴.۲ × ۷۶.۱ × ۹.۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۵ گرم را دارا میباشد. غیر از مولفه ی وزن و ابعاد در پنل جلویی این گوشی تفاوتی دیده نمیشود. مهم ترین تفاوت در طراحی این دو گوشی در پنل پشتی آن دیده میشود. در گوشی آ۳۱ همانند مدل آ۵۱ دوربین ها در ماژولی مستطیل شکل قرار داشتند. اما در گلکسی a32 ماژول مستطیل شکل حذف شده است.

 

خرید Galaxy A32

همچنین خط های مورب که در پشت بدنه ی گوشی Galaxy A31 وجود داشت در نسخه ی A32 حذف شده است. هر دو گوشی سنسور اثر انگشت در به صورت اپتیکال در پایین نمایشگرقرار دارد. و  جک ۳.۵ میلی‌متری تغییری از لحاظ مکان قرار گیری نکرده است.

گوشی Galaxy A31

نکته بعدی در مقایسه گلکسی a31 و a32 نمایشگر آن است. هر دو گوشی نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع SUPER AMOLED با رزولوشن Full HD+ دارا میباشند. که این نمایشگر برای یک گوشی میان رده در این رنچ قیمت بسیار مناسب است. همچنین نمایشگر هر دو گوشی با  گوریلاگلس ۵ محافظت میشوند.

 

خرید Galaxy A31

مقایسه دوربین Galaxy A31 و Galaxy A32

گلکسی a31 از ماژول مستطیل شکلی که متشکل از دوربین های  واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج است، ساخته شده است. دوربین های این گوشی به ترتیب  ۴۸ و ۸ به‌همراه دو ماژول ۵ مگاپیکسلی میباشد.

Galaxy A31
گوشی Galaxy A32

در پنل پشتی گلکسی A32 هم مجموعه‌دوربین چهارگانه قرار گرفته است. که آن ها نیز همانند گلکسی a31 دوربین های  واید، اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج میباشند. این دوربین ها به ترتیب ۶۴ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل ، ۵ مگاپیکسل، و ۲ مگاپیکسل میباشند.

در واقع تنها تفاوت این دو گوشی در قسمت دوربین، ارتقاء لنز اصلی از ۴۸ مگاپیکسل به ۶۴ مگاپیکسل میباشد.

مقایسه سخت افزار و باتری Galaxy A31 و Galaxy A32

در سخت افزار و پردازشگر این دو گوشی تفاوت های جزئی وجود دارد. پردازشگر هر دو گوشی توسط مدیاتک طراحی و ساخته شده است. آ۳۱ مجهز به چیپست Helio P65 است که از ۸ هسته تشکیل شده است. ۲ هسته‌‌ ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A75 و کلاستر ۶ هسته‌‌ای ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex A55 سی پی یو پردازشگر این گوشی را تشکیل میدهند.

سامسونگ Galaxy A31

در مقابل گلکسی a32 چیپستی هرچن جزئی اما پیشرفته تر دارد. آ ۳۲ به تراشه Helio G80 مجهز شده که سرعت و قدرت بیشتری برای بازی کردن به ما میبخشد.

از نظر باتری هر دو گوشی مشابه یکدیگر عمل کرده اند. سامسونگ هر دو مدل را به باتری ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت کرده که مطلوب است. همچنین هر دو گوشی قابلیت شارژ شدن با فست شارژ را نیز دارند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی و مقایسه مشخصات دو گوشی گلکسی a31 و a32 پرداخته شد. هر دو گوشی زیر مجموعه سری پرطرفدار a بودند. تفاوت های فاحشی شامل این دو گوشی نمیشد. اما a32 از نظر دوربین و سخت افزار کمی بهتر عمل کرده است و جدید تر است.