معرفی و بررسی بهترین گوشی‌های میان‌رده که دوربین خیلی خوبی دارند
معرفی و بررسی بهترین گوشی‌های میان‌ رده که دوربین خیلی خوبی دارند

به‌دنبال خرید گوشی موبایلی هستید که علاوه‌بر  قیمت مناسبی که دارد دوربین خوبی هم داشته باشد؟ این خواسته شما کاملاً منطقی است و شرکت‌ها نیز متناسب با نیاز کاربرانشان اقدام به‌تولید محصولات مناسبی کرده‌اند. در بخش میانی بازار، برای کم‌تر شدن هزینه تولید محصولات، برخی امکانات به‌نفع امکانات پرطرفدارتر حذف شده‌اند. دوربین یکی از  بخش‌های جذاب و کاربرپسند هر گوشی هوشمندی است. اگر شما هم علاقه دارید تا با صرف یک هزینه معقول، تلفن همراهی با دوربین خوبی گیرتان بیاید، پس در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های میان‌ رده از نظر دوربین با ما همراه باشید.

در این مقاله با بررسی بیش از ۴۰ گوشی میان‌رده، بهترین گوشی‌های میان رده از نظر دوربین انتخاب و معرفی شده‌اند. همچنین در انتخاب گوشی‌های این لیست، مواردی مانند:

  • ترکیب دوربین‌ها
  • کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری
  • سخت‌افزار و نرم‌افزار دوربین
  • امتیاز سایت بررسی دوربینِ دگزو مارک

در انتخاب و ارزش‌گذاری دوربین گوشی‌ها مدنظر قرار داده شده‌اند.

نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ هرچه اندازه سنسور دوربین و اندازه پیکسل‌های آن بزرگ‌تر باشد کیفیت عکس و فیلم‌ها خصوصاً در شرایط نوری نامناسب بهتر خواهد بود و نویز کم‌تری را شاهد خواهید بود.

همچنین هرچه گشودگی دهانه دیافراگم بیشتر باشد، یعنی عدد f کم‌تر باشد، کیفیت عکس و فیلم بهتری را خواهید داشت.

البته از بررسی اثرات کامل این اِلِمان‌ها برای جلوگیری از پیچیدگی و طولانی نشدن بحث خودداری می‌کنیم.

گلکسی S20 FE 5G (بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین)

اولین و شاید بهترین گوشی این لیست برای خرید، نماینده‌ای از آسیای دور و کرُه‌جنوبی است که امکاناتی بسیار شبیه به پرچم‌داران دارد، هرچند که با قیمتی متعادل و خوب از طرف سامسونگ عرضه شده است. دوربین گلکسی S20 FE جزو، بخش‌هایی است که ارزش خرید این گوشی را دوچندان می‌کند. همچنین تنها تفاوت نسخه ۴جی و ۵جی این گوشی در پردازنده آن‌هاست و بخش دوربین در این دو نسخه یکسان است، پس هرآنچه در ادامه راجع‌به دوربین این گوشی گفته می‌شود، شامل ویژگی‌های هر دو نسخه گلکسی S20 FE خواهد شد.

 

میان رده
گلکسی S20 FE

هرچند که با اعداد و ارقام عجیب و غریب در دوربین‌های این گوشی روبه‌رو نیستیم، اما عملکرد آن‌ها بسیار خوب و قابل‌توجه است. دوربین اصلی S20 FE، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به اندازه ۱/۱.۷۶ (حدود ۰.۵۷) اینچ و اندازه پیکسل‌های ۱.۸ میکرونی دارد. لنز  استفاده شده در این دوربین از نوع واید و ۲۶ میلی‌متری است که گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 دارد. از ویژگی‌های دوربین اصلی گلکسی S20 FE، می‌توان به فوکوس خودکار با تشخیص فاز دوگانه پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر اشاره کرد.

دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی است که اندازه سنسور ۱/۴.۵  (۰.۲۲) اینچ و پیکسل‌هایی به‌بزرگی ۱ میکرون دارد. همچنین لنز قرار گرفته روی این سنسور  ۷۶ میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 است. دوربین تله‌فوتوی این گوشی قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال و بدون افت کیفیت ۳ برابری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است.

میان رده
قاب دوربین‌های گلکسی S20 FE | بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین

دوربین فوق‌عریض هم ۱۲ مگاپیکسلی است که اندازه سنسور آن ۱/۳ (۰.۳۳) اینچ و اندازه پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرون دارد. این سنسور با لنز سوپرواید ۱۳ میلی‌متری که روی آن قرار دارد توانایی پوشش ۱۲۳ درجه‌ای را دارد.

دوربین سلفی نیز از نوع واید است که سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی به بزرگی ۱ /۲.۷۴ (۰.۳۶) اینچ و اندازه پیکسلی ۰.۸ میکرونی دارد. لنز به‌کاررفته در این دوربین نیز ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2  است.

از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت Auto-HDR، فیلم‌برداری با دوربین‌های اصلی و سلفی با کیفیت ۴K و ۳۰ یا ۶۰ فریم‌برثاینه، لرزش‌گیر الکترونیکی برپایه ژیروسکوپ و همچنین عکاسی با حالت غیرفشرده RAW نیز اشاره کرد. همچنین امتیاز دوربین گلکسی S20 FE از سایت دگزو مارک ۱۱۵ است که تقریباً هم‌رده دوربین گوشی‌هایی مانند گلکسی S10، گلکسی نوت ۱۰ پلاس، گلکسی اس ۲۱ پلاس و پی ۳۰ پرو هوآوی قرار می‌گیرد.

شیائومی Mi 10T Pro 5G(بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین)

گوشی بعدی که مشخصاتی به‌عاریه گرفته شده از پرچم‌داران در قامت میان‌رده خود دارد، نماینده‌ای از کشور کهن اژدهایان است. شیائومی می ۱۰ تی پرو، یک گوشی ۵جی است که دوربین اصلی خیلی خوب و همچنین امتیاز بالای دگزو مارک‌اش باعث می‌شود که در بلندای لیست بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین قرار بگیرد.

 

میان رده
می ۱۰ تی پرو شیائومی | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که سنسوری ۱/۱.۳۳ (۰.۷۵) اینچی و در حالت عادی اندازه پیکسلی ۰.۸ میکرونی دارد که بر روی این سنسور نیز یک لنز ۲۶ میلی‌متری واید با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 وجود دارد. از ویژگی‌های دوربین می ۱۰ تی پرو می‌توان به فوکوس خودکار با تشخیص فاز ، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و ساخته شدن آن از ۷ سطح عناصر اپتیکال اشاره کرد.

دوربین بعدی اما فاصله نسبتاً زیادی با دوربین اصلی دارد و ۱۳ مگاپیکسلی است. در منابع رسمی اشاره‌ای به اندازه سنسور نشده است، اما خب با توجه به کیفیت نمونه عکس‌های آن، باید چیزی حدود ۰.۳ اینچ باشد که البته اندازه پیکسل آن ۱.۱۲ میکرون اعلام شده است. در این دوربین هم از لنز سوپرواید استفاده شده است که FoV یا زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اتفاق خاصی در دوربین فوق‌عریض می ۱۰ تی پرو رخ نمی‌دهد و کیفیتی معمولی رو به خوب دارد.

دوربین های شیائومی می ۱۰ تی پرو | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین دیگری که بامپ دوربین‌های این گوشی از آن میزبانی می‌کند، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی به اندازه ۱/۵ (۰.۲) اینچ دارد و سایز پیکسل‌های آن نیز ۱.۱۲ میکرونی است و وظیفه عکاسی ماکرو را عهده‌دار است. همچنین در منابع رسمی اطلاعاتی از لنز این دوربین به جز گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 و پشتیبانی از فوکوس خودکار  درج نشده است. البته وجود فوکوس خودکار در دوربین ماکرو ویژگی برجسته و خوبی محسوب می‌شود.

عکاسی سلفی در این گوشی برعهده‌ی یک دوربین واید ۲۰ مگاپیکسلی است که سنسوری به بزرگی ۱/۳.۴ (۰.۲۹) اینچ با اندازه پیکسل ۰.۸ میکرون دارد. همچنین لنز استفاده شده  در آن نیز ۲۷ مگاپیکسلی است.

 

برآمدگی قاب دوربین‌های می ۱۰ تی پرو | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

از ویژگی‌های برجسته دوربین این گوشی پشتیبانی از فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K با نرخ فریم ۳۰ و یا ۶۰ و همچنین ۸K با ۳۰ فریم‌برثانیه در دوربین اصلی آن می‌توان اشاره کرد. همچنین لرزش‌گیری در ویدیوها به‌کمک ژیروسکوپ گوشی و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

امتیاز مجموعه دوربین‌های شیائومی Mi 10T Pro 5G در سایت رتبه‌بندی دوربین‌های موبایل دگزو مارک ۱۱۸ است که در کنار  گوشی‌هایی مانند گلکسی S20 Plus، آیفون ۱۱، نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس و می ۱۱ شیائومی قرار می‌گیرد.

شیائومی Mi 11i(بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین)

اگر به جز عکاسی با موبایل اهل بازی کردن با گوشی هم باشید دو مدل معرفی شده در ابتدای مقاله به‌همراه می ۱۱ آی شیائومی همگی برای گیمینگ هم بسیار مناسب هستند و کیفیت حداکثری را با آن‌ها تجربه خواهید کرد.

خب، برگردیم سر بحث اصلی‌مان، یعنی معرفی بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین؛ شیائومی Mi 11i، گوشی هوشمندی است که از ارزش خرید بالایی برخوردار است که یکی از دلایل افزودن بر ارزش خرید آن دوربین و امکانات دوربین آن است.

 

دوربین‌های می ۱۱ آی شیائومی | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین اصلی می ۱۱ آی از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌بزرگی ۱/۱.۵۲ (۰.۶۵) اینچ با اندازه پیکسل ۰.۷ میکرون در حالت نرمال استفاده می‌کند که در صورت تجمیع پیکسل‌ها اندازه هریک از آن‌ها به ۲.۱ میکرون خواهد رسید. لنزی که در این دوربین استفاده شده است از نوع واید و ۲۶ میلی‌متری است که گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 را به‌همراه دارد. همچنین این لنز از ۷ سطح از عناصر اپتیکال ساخته شده که در کیفیت آن تأثیر به سزایی دارد. همچنین این دوربین فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است، اما از فوکوس خودکار  با تشخیص فاز بهره‌مند است.

دوربین بعدی این گوشی از نوع فوق‌عریض است سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد .که به لطف لنز سوپروایدی که روی آن قرار گرفته است زاویه دید ۱۱۹ درجه‌ای را محیا می‌سازد. همچنین گشودگی دهانه دیافراگم لنز آن نیز f/2.2  است. شرکت اطلاعات بیشتری از این دوربین را منتشر نکرده است و ما هم به همین مشخصات بسنده می‌کنیم، چراکه با یک دوربین اولتراواید قابل‌قبول روبه‌رو هستیم که طبق روال اینم دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، از فوکوس ثابت استفاده می‌‎کند.

دوربین بعدی این گوشی ماکرو است، اما نه یک ماکروی ساده. این دوربین سنسوری ۵ مگاپیکسلی به بزرگی ۱/۵ (۰.۲) اینچ و با سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرون دارد که لنزی ۵۰ میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 روی آن قرار گرفته است. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار از فاصله ۳ تا ۷ سانتی‌متری از سوژه را دارد که در واقع آن‌را به یک تله‌ماکرو تبدیل کرده است.

قاب دوربین های Mi 11i شیائومی | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

 

برای عکاسی سلفی و برقراری تماس تصویری نیز از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی واید استفاده شده است. اندازه سنسور آن ۱/۳.۴ ( ۰.۲۹) اینچ و پیکسل‌ها نیز  ۰.۸ میکرون در حالت عادی و در حالت تجمیع پیکسل‌ها سایزشان به ۱.۶ میکرون افزایش می‌یابد. گشودگی دهانه دیافراگم لنز آن نیز  f/2.5 است.

دوربین‌های این گوشی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن ۸K و نرخ فریم ۳۰ را دارند. همچنین در حالت فول‌اچ‌دی امکان ضبط ویدیو با ۹۶۰، ۲۴۰ و یا ۱۲۰ فریم‌برثانیه نیز فراهم است.

از ویژگی‌هایی که شیائومی در این گوشی همه‌کاره‌اش استفاده کرده است می‌توان به نسخه ششم هوش مصنوعی دوربین شیائومی، نسخه دوم حالت پیشرفته شب در دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض آن و قابلیت ضبط ویدئوی HDR10+ اشاره کرد. همچنین امتیاز دوربین Mi 11i در سایت دگزو مارک ۱۱۱ درج شده است که آن‌را هم‌رده گوشی‌هایی مانند هوآوی میت ۲۰ پرو، وان‌پلاس ۸تی، شیائومی می ۹ و نوت ۲۰ سامسونگ قرار می‌دهد.

شیائومی Mi 11 lite 5G

اگر در عین حالی‌که دوربین گوشی برایتان اولویت اول است، طراحی آن نیز برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما برای شما خرید می ۱۱ لایت ۵جی است. البته نسخه ۴جی این گوشی بسیار شبیه نسخه ۵جی آن است و به‌خصوص در زمینه دوربین تقریباً هیچ تفاوتی با هم ندارند، پس مواردی که در ادامه بررسی می‌شود هم می‌تواند برای می ۱۱ لایت ۴جی و هم برای می ۱۱ لایت ۵جی صدق کند.

 

می ۱۱ لایت ۵جی | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین اصلی می ۱۱ لایت ۶۴ مگاپیکسلی و از نوع واید است که بزرگی سنسور آن ۱/۱.۹۷ (۰.۵) اینچ است. اندازه هرپیکسل این سنسور نیز در حالت عادی به ۰.۷ میکرون می‌رسد. لنزی که روی این سنسور قرار گرفته ساخته شده از ۶ سطح از عناصر اپیتیکال است که فاصله‌ی کانونی آن ۲۶ میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز  f/1.79 است. این دوربین از  قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز استفاده می‌کند.

دوربین فوق‌عریض زاویه‌ای ۱۱۹ درجه‌ای را پوشش می‌دهد. این دوربین سنسوری ۸ مگاپیکسلی به اندازه ¼ (۰.۲۵) اینچ دارد و ابعاد هر پیکسل آن نیز ۱.۱۲ میکرون می‌باشد. همچنین این دوربین از گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 لنز سوپروایدش استفاده می‌کند.

دوربین تله‌ماکرو ۵ مگاپیکسلی می ۱۱ لایت توانایی بزرگ‌نمایی سوژه را تا ۲ برابر بیشتر از دوربین‌های ماکروی معمولی دیگر گوشی‌ها دارد و همچنین از قابلیت فوکوس خودکار نیز  بهره می‌برد که عکاسی ماکرو با این دوربین را بسیار راحت و لذت‌بخش خواهد کرد.

 

قاب دوربین های می ۱۱ لایت | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین سلفی جایی است که دو نسخه ۵جی و ۴جی با هم تفاوت دارند. در نسخه ۴ جی یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی داریم که سنسوری به‌بزرگی ۱/۳.۰۶ (۰.۳۲) اینچ و پیکس‌هایی به‌اندازه ۱.۰ میکرون دارد. همچنین لنز به‌کار رفته در آن ۲۵ میلی‌متری است و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز f/2.5 است. در نسخه ۴جی ما دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل دقت دارد و اندازه سنسور و پیکسل‌های آن نیز به‌ترتیب، ۱/۳.۴ (۰.۲۹) اینچ و ۰.۸ میکرون هستند. فاصله کانونی لنز واید آن ۲۷ میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز f/2.2 است. همچنین در دوربین سلفی می ۱۱ لایت ۵جی امکان فیلم‌برداری با کیفیت فول‌اچ‌دی و نرخ فریم ۶۰ نیز فراهم است که در نسخه ۴جی فریم‌ریت تا ۳۰ فریم‌برثانیه امکان افزایش را دارد.

شیائومی برای دوربین‌های این گوشی امکانات و ویژگی‌هایی مانند Magic zoom, Slow shutter, Freeze Time, Night Time-lapse ,Parallel World , Freeze Frame Video استفاده کرده است. امتیاز کلی دوربین‌های این گوشی در سایت رتبه‌بندی دوربین گوشی‌های هوشمند ۱۱۱ اعلام شده است که در ردیف گوشی‌هایی مانند هوآوی میت ۲۰ پرو، وان‌پلاس ۸تی، شیائومی می ۹، نوت ۲۰ سامسونگ و شیائومی Mi 11i قرار می‌گیرد.

Redmi Note 10 pro(بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین)

شما با خرید ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی، علاوه بر یک گوشی خوب و استاندارد، دوربین‌هایی باکیفیت را همیشه همراه خود خواهید داشت که برای ثبت لحظات زندگی‌تان، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مناسب خواهد بود. همچنین این مدل با نسخه پرو مکس آن تقریباً تقاوتی ندارند و خصوصاً در بخش دوربین دقیقاً عین هم هستند. پس می‌توانید هردوی این گوشی‌ها را مدنظر قرار بدهید.

 

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو از یک حسگر بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که که اندازه آن و پیکسل‌های آن به‌ترتیب ۱/۱.۵۲ (۰.۶۵) اینچ و ۰.۷ میکرون در حالت عادی و ۲.۱ میکرون در حالت تجمیع پیکسل‌ها است. لنز به‌کار رفته در این دوربین از نوع واید و ۲۶ میلی‌متری است که گشودگی دهانه دیافراگم آن f/1.9  است. قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز از ویژگی‌های دیگر این دوربین است.

دوربین اولترا واید ردومی نوت ۱۰ پرو زاویه دید ۱۱۸ درجه‌ای دارد و از سنسوری ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که بزرگی آن ¼  (۰.۲۵) اینچ و سایز هر پیکسل آن نیز ۱.۱۲ میکرون می‌باشد. از مشخصات لنزی که روی این حسگر سوار است می‌توان به f/2.2 اشاره کرد.

دوربین بعدی این گوشی یک تله‌ماکرو است، یعنی تقریباً همان دوربینی که در می ۱۱ لایت و می ۱۱ آی دیده بودیم. سنسور ۵ مگاپیکسلی به‌همراه لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4  و قابلیت فوکوس خودکار از مشخصات این دوربین Redmi Note 10 pro است.

سنسور بعدی نیز در گرفتن عکس‌های پرتره و به‌منظور جداسازی سوژه از پس‌زمینه به‌کار خواهد رفت که در واقع یک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج است.

قاب دوربین های ردمی نوت ۱۰ پرو | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

در دوربین سلفی نیز همه‌چیز عادی به‌نظر می‌رسد و با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مواجه‌ایم که اندازه سنسور آن ۱/۳.۰۶ (۰.۳۲) اینچ و هر یک از پیکسل‌های آن نیز ۱.۰ میکرون هستند. همچنین یک لنز واید با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.5 روی آن قرار دارد.

به جز قابلیت ضبط ویدئو با حداکثر وضوح ۴K با ۳۰fps، شیائومی قابلیت‌های خاصی مانند عکاسی لانگ اکسپوژر با ۶ حالت پیش‌فرض، کلون کردن ، نسخه دوم حالت شب در عکاسی و در فیلم‌برداری حالت‌هایی از جمله تایم‌لپس حرفه‌ای، تایم‌لپس با دوربین تله‌ماکرو، ضبط ویدئو ماکرو، کلون کردن، ویدئو دوگانه و حالت ویژه لرزش‌گیر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

مجموع امتیاز دوربین ردمی نوت ۱۰ در رتبه‌بندی سایت دگزو مارک ۱۰۶ درج شده است که باعث می‌شود دوربین این گوشی در رده دوربین گوشی‌هایی مانند آیفون XS Max و ردمی K40 Pro+ از نظر امتیازدهی قرار بگیرد.

گلکسی A72 سامسونگ

اگر طرفدار سامسونگ هستید، احتمالاً از ابتدای مقاله تابدینجا منتظر معرفی آ۷۲ بوده‌اید. گلکسی A72 سامسونگ را تقریباً می‌توان یک گوشی بی‌نقص دانست. علاوه بر برتری‌ها و امتیازات این گوشی در بخش‌های مختلف، دوربین این گوشی نیز چیزی بر ارزش‌های آن می‌افزاید.

 

عکاسی با گلکسی A72 سامسونگ | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

سنسور ۶۴ مگاپیکسلی در ابعاد ۱/۱.۷ (۰.۵۸) اینچ و سایز پیکسل ۰.۸ میکرون به‌همراه یک لنز ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 نقش دوربین اصلی A72 را ایفا خواهند کرد. از شاخصه‌های اصلی این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار با تشخیص فاز و بهره‌مندی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر اشاره کرد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال که خصیصه‌ای از  بالارده‌ها به‌شمار می‌آید نیز در تریب دوربین‌های این گوشی دیده می‌شود. این دوربین سنسوری با اندازه پیکسلی ۱.۰ میکرون دارد و از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. نکته بسیار مثبت این دوربین، بهره‌مندی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است که معمولاً فقط در دوربین‌های اصلی آن‌ها را دیده بودیم.

دوربین بعدی گلکسی A72 سامسونگ، ۱۲ مگاپیکسلی و از نوع فوق‌عریض است که زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اندازه هرپیکسل این سنسور ۱.۱۲ میکرون است و لنز به‌کاررفته در این دوربین از گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 بهره خواهد برد.

 

قاب دوربین های گلکسی A72 | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین بعدی نیز برخلاف انتظارات یک ماکروی معمولی است که به کمک این دوربین ۵ مگاپیکسلی با f/2.4، می‌توان عکاسی ماکرو را در حد قابل قبولی انجام داد.

پنجمین و آخرین دوربین این گوشی ۳۲ مگاپیکسل دقت دارد که وظیفه عکاسی سلفی را عهده‌دار است. این دوربین سنسوری ½.۸ (۰.۳۵) اینچی دارد که سایز هر پیکسل آن نیز ۰.۸ میکرون خواهد بود. لنز قرار گرفته روی این سنسور نیز فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 دارد.

از ویژگی‌های دوربین A72 سامسونگ، می‌توان به ضبط ویدئو در دوربین‌های اصلی و سلفی با وضوح حداکثری ۴K و نرخ فریم ۳۰ و لرزش‌گیری الکترونیکی ویدئوها به‌کمک ژیروسکوپ اشاره کرد. همچنین دوربین گلکسی A72 با امتیاز ۱۰۵ در دل جدول سایت دگزو مارک جای گرفته است که از لحاظ امتیازی نزدیک به دوربین گوشی‌هایی مانند گلکسی Z Flip، گلکسی Note 9 و پیکسل ۳ محسوب می‌شود.

آیفون SE 2020

بالاخره در لیست بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین می‌رسیم به نماینده‌ای از آمریکا که با قیمت خوب، پردازنده و کیفیت ساخت عالی و همچنین یک دوربین بسیار مناسب، حسابی ساکنین کوپرتینو را روسفید کرده است.

عکاسی با آیفون SE2 | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

 

این آیفون میان رده تنها از یک دوربین پشتی و یک دوربین جلویی بهره می‌برد که در عین سادگی عملکردی بی‌نظیر دارد. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است و از سنسور ساخت سونی با اندازه پیکسل‌های ۱.۲ میکرون استفاده می‌کند و همچنین لنز به‌کار رفته در آن از نوع واید و با اپریچر f/1.8  است. لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز از ویژگی‌های دوربین اصلی آیفون SE2 است.

اپل در دوربین سلفی نیز از رزولوشن عجیبی استفاده نمی‌کند و تنها به ۷ مگاپیکسل بسنده کرده است. لنزی که روی این سنسور قرار گرفته ۳۲ میلی‌متری است و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 دارد. زاویه دید دوربین سلفی چندان برای عکسهای دسته‌جمعی مناسب نمی‌باشد.

 

میان رده
دوربین اصلی و سلفی آیفون SE2 | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

ویژگی‌های دوربین اصلی این گوشی شامل ضبط ویدئو ۴K با فریم‌ریت‌های ۲۴، ۳۰ و ۶۰، امکان ضبط ویدئوهای HDR، ضبط صدا به‌صورت استریو در ویدئو و لرزش‌گیری اپتیکال می‌شود. دوربین سلفی نیز از ژیروسکوپ برای لرزش‌گیری الکترونیک استفاده می‌کند و قابلیت ضبط ویدئو تنها با رزولوشن فول‌اچ‌دی را دارد.

عملکرد واقعی و امتیاز ۱۰۳ در رتبه‌بندی دگزو مارک باعث شده است، آیفون SE2 یکی از بهترین گوشی‌های تک‌دوربینه جهان شناخته شود. همچنین از نظر امتیازی نیز در حد دوربین گوشی‌هایی مانند گلکسی A72، ریلمی ۸ پرو و می میکس ۳ شیائومی قرار می‌گیرد.

Poco X3 NFC

بازهم نماینده‌ای از شیائومی را در فهرست بهترین گوشی های میان‌ رده از نظر دوربین مشاهده می‌کنیم و این‌بار  یک گوشی از پوکو اینجاست تا دوربین آن موشکافی شود.

ترکیب دوربین‌های پوکو X3 NFC چهارگانه است و از  دوربین واید، اولترا واید، ماکرو  و حس‌گر عمق‌سنج تشکیل شده است. دوربین اصلی از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کندکه بزرگی آن ۱/۱.۷۳ (۰.۵۷) اینچ است و پیکسل‌هایی ۰.۸ میکرونی در حالت عادی و ۱.۶ میکرونی در حالت تجمیع پیکسلی دارد. این دوربین مجهز به فناوری فوکوس خودکار با تشخیص فاز است و سنسور نیز ساخت شرکت سونی است و IMX682 نام دارد.

 

میان رده
قاب دوربین های پوکو X3 NFC | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین بعدی ۱۳ مگاپیکسلی و از نوع فوق‌عریض است که توانایی پوشش زاویه‌ی ۱۱۹ درجه‌ای را دارد. پیکسل‌های به‌کاررفته در سنسور این دوربین ۱.۰ میکرون هستند و همچنین گشودگی دهانه دیافراگم لنز سوپر واید آن نیز f/2.2 می‌باشد.

یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی که با فوکوس ثابت و تا فاصله ۴ سانتی‌متری از سوژه به‌درستی عمل می‌کند، به همراه یک سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی دیگر با ۱.۷۵ میکرون سایز پیکسل و اپریچر f/2.4، تکمیل کننده دوربین‌های پوکو X3 NFC خواهند بود. یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۳.۴ (۰.۲۹) اینچ و اندازه یپکسل‌های ۰.۸ میکرون (۱.۶ میکرون در حالت تجمیع)، به همراه یک لنز واید با اپریچر f/2.2 وظیفه عکاسی سلفی را برعهده خواهد داشت.

 

میان رده
برآمدگی قاب دوربین های Poco X3 NFC | بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

دوربین اصلی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر رزولوشن  ۴K و ۳۰ فریم‌برثانیه را دارد. همچنین لرزش‌گیری در ویدئوها به‌صورت الکترونیکی و به‌کمک ژیروسکوپ صورت خواهد پذیرفت. شیائومی ویژگی‌های بسیاری را مانند دیگر گوشی‌هایش برای این دوربین این گوشی نیز در نظر گرفته است که بیشترشان در محیط رابط کاربری دوربین وجود دارند که اکثر شرکت‌های تولید ککنده گوشی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین از نظر امتیازی در رتبه‌بندی سایت دگزو مارک نمره قابل‌قبول ۱۰۳ را دریافت کرده است که دوربین این گوشی را هم‌رده دوربین گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت ۹ سامسونگ، پیکسل ۳، گلکسی آ۵۲ و آیفون XR قرار می‌دهد.

گلکسی A52 سامسونگ

گلکسی A52 سامسونگ علاوه براینکه از نظر طراحی و اکثر موارد به‌کار رفته در آن، بسیار شبیه گلکسی A72 است، بلکه از لحاظ ساختار و سخت‌افزار دوربین نیز مشابه برادر بزرگ‌تر خود است. برای بررسی دوربین گلکسی A52 کافی است مواردی که درمورد A72 گفته شد را به‌یاد آورده و تنها بخش تله‌فوتو را حذف کنید.

 

میان رده

میان رده

تنها تفاوت در دوربین‌های این دو گوشی خوش‌ساخت سامسونگی، وجود حسگر عمق‌سنج در A52 به‌جای دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی در A72 است. البته این تفاوت از منظر دگزو مارک منجر به اختلاف ۳ امتیازی بین دوربین‌های این دو گوشی شده است.

دوربین گلکسی A52(5G) با امتیاز۱۰۲ در جدول رتبه‌بندی امتیازات دوربین گوشی‌های هوشمند دگزو مارک دیده می‌شود و از این نظر در رده‌ی دوربین گوشی‌هایی مانند آیفون XR، پیکسل ۳a و گلکسی S9 پلاس قرار می‌گیرد.