معرفی و اشنایی با بهترین پاور بانک ها

پاور بانک:

این کاملا غیر ممکن است که تلفن همراه شما در طی یک مسافرت طولانی خاموش نشود و احتیاج به شارژ نداشته باشد. بنابراین همراه داشتن یک پاوربانک کاملا ضروری است. اما مشکل اینجاست که چگونه می‌توان بهترین پاور بانک را انتخاب کرد؟

در مقاله می‌پردازیم به توضیحاتی مفید ساده درباره پاور بانک و معرفی این‌ که پاوربانک چیست و بهترین برندها پاوربانک موجود در بازار و انواع پاور بانک، به زبان ساده پاور بانک یک شارژر قابل حمل و همراه است که با نگه‌داری انرژی الکتریکی در خود می‌توان از آن به عنوان یک منبع نیرو برای شارژ دستگاه‌های موبایل، لپ‌تاپ‌ها، مکان‌نما‌ها، دوربین‌های دیجیتال و… از آن استفاده نمود.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک یک باتری قابل حمل است که می‌تواند هر دستگاه موبایل را در هر زمان و هر مکان شارژ کند، پاوربانک‌ قابل شارژ ظرفیت بسیار بالایی دارد، تقریباً ۱۵۰۰-۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بسیار ساده است هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

ظرفیت پاوربانک چیست ؟

پاوربانک‌ها با ظرفیتی که با mah(میلی آمپر ساعت) مشخص می‌شود، حساب شده و مورد استفاده و خرید، خریدار قرار می‌گیرند. به طور مثال شما یک تلفن همراه با باتری ۳۰۰۰ آمپر دارید، پس باید پاور بانکی با ظرفیت برابر و یا بیشتر(یا حتی چند مساوی) تهیه کنید، پاوربانکی که ۳۰۰۰mah ظرفیت دارد می‌تواند آن را یک دفعه و به طور کامل شارژ نماید. پاوربانکی که ۱۰۰۰۰mah ظرفیت دارد می‌تواند آن را سه بار به طور کامل شارژ کند.

و به همین طبق می‌توانید به خرید پاوربانک ارزان برای رفع نیاز خود اقدام کنید، اگر اندازه ظرفیت باتری تلفن همراه و یا تبلت خود را نمی‌دانید می‌توانید اندازه ظرفیت آن را از روی کارتن تلفن همراه و یا  باجستجو در ایترنت بفهمید، در شرایط محیطی متفاوت(بیرون از شهر و محل کار مثل طبیعت و در معرض گرد و خاک) هم می‌توانید پاوربانک‌های ارزان استفاده در این محیط‌ها را خریداری کنید.

 چگونه کار می‌کند

ابتدا پاوربانک را با اتصال به منبع تغذیه ثابت شارژ کنید، همه پاوربانک‌ها مجهز به نشانگرهای شارژ هستند که پس از شارژ شدن دستگاه و آماده شدن برای کار به شما اطلاع می‌دهند، هر پاور بانک مجهز به خروجی USB است، برای شارژ باتری موبایل (تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و غیره)، کافی است کابل تلفن هوشمند خود را به پاوربانک وصل کنید.

پاوربانکی را انتخاب کنید که ظرفیت آن بیش از ظرفیت باتری دستگاه شما است، به عنوان مثال، اگر باتری شما ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد برای یک بار شارژ کامل به پاوربانک با ظرفیت ۱۵۰۰-۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و پاوربانک با ظرفیت ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیاز دارید تا باتری خود را به طور کامل دو بار شارژ کنید.

لازم به ذکر است که شما نیازی به خرید نوع خاصی از پاوربانک برای مارک یا ابزار خاصی ندارید، می‌تواند برای انواع دستگاه‌های دارای خروجی USB استفاده شود، این بدان معنی است که یک بانک واحد می‌تواند همه چیز را از تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های پخش رسانه‌ای و تبلت گرفته تا لپ‌تاپ شارژ کند، فقط انتخاب ظرفیت مناسب را فراموش نکنید!

پاوربانک‌ها برای همه دستگاه‌هایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشند قابل استفاده است، بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل، سیستم‌های GPS، پلیرهای MP3، تلفن‌های هوشمند وتبلت‌ها می‌توانند با پاوربانک‌ها شارژ شوند، بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را می‌توانید با پاوربانک شارژ نمایید.

پورت‌های پاوربانک

در پاوربانک‌ها دست کم یک پورت Usb و یک پورت میکرو B دارد، در بعضی مدل‌ها چندین پورت برای عملکرد بیشتر قرار داده شده است، در زمان انتخاب و خرید پاوربانک باید ابتدا براساس نیاز ما و نوع دستگاهی که لازم به شارژ دارد محصول خود را انتخاب کنیم. به عنوان مثال اگر شما از تلفن همراه خود بسیار زیاد استفاده می‌کنید و تلفن همراه شما باتری قوی دارد باید از یک پاوربانک قوی همسان با تلفن همراه خود استفاده کنید.

انواع پاوربانک

بهتر است بدانیم پاوربانک‌های انواع مختلفی دارند اما از لحاظ کارکرد یکی هستند، تنها فرق آن‌ها فناوری بکار رفته با توجه به کارکردشان است که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پاوربانک‌های هوشمند: اینکه پاوربانک‌ها طوری طراحی شده اند که قدرت شدت خروجی برق آن‌ها را تناسب با دستگاه مورد نظر خود تنظیم کرد مثل هدست، هدفون لب‌تاپ، و… با توجه به حساسیت آن‌ها این گونه شارژهای قابل‌حمل هوشمند از ایمنی بدنه خیلی خوبی برخودار است.

پاوربانک‌های خورشیدی: دوستداران طبیعت که هموراه زمان خود را خارج شهر به دور از برق سپری می‌کنند عاشق چنین پاور بانکی هستند چون برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باطری‌های خورشیدی استفاده می‌کند و قادراند دستگاهای هوشمند کاربران را به راحتی شارژ کنند.

پاوربانک موبایل و تبلت: این گروه از شارژرهای همراه یکی از پرکاربرد‌ترین نمونه‌ها در بین کاربران است و ولتاژ ورودی آن‌ها متناسب با باتری گوشی همراه و ظرفیتشان بسیار متغیر بوده به همین خاطر است که وقتی کلمه خرید پاوربانک را جستجو می‌کنید همیشه در لینک‌ها اول پاوربانک گوشی همراه به شما نمایش داده می‌شود.

پاوربانک لب تاپ: هر وقت حرف از خرید پاور بانک به میان می‌آید ناخداگاه ذهن‌مان به سوی گوشی‌های همراه و تبلت و … می‌رود اما خطر نبود شارژ در لب‌تاپ‌ها خیلی جدی است به همین دلیل برخی شرکت‌های سازنده دست به کار شده و پاوربانک‌هایی در ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت که ویژه این گونه دستگاه‌ها است روانه بازار کرده‌اند.

پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB200LZM ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

این پاوربانک باکیفیت ساخت شرکت شیائومی می‌باشد. دارای دو پورت خروجی USB است و از پروتکل‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. این پاوربانک هوشمند قادر است به طور همزمان دو دیوایس را شارژ کند. ابعاد این پاوربانک ۱۵*۷ سانتی‌متر است و به راحتی قابل حمل می‌باشد. این پاوربانک شیائومی مجهز به سیستم محافظت در برابر نوسانات برق، اتصال کوتاه، تغییرات دما …. است. بوسیله‌ی این پاوربانک می‌توانید چندین بار گوشی خود را شارژ کنید.

پاوربانک شیائومی مدل PB200LZM (20000mAh) (اصل) ا Xiaomi Redmi PB200LZM  20000mAh

پاور بانک انکر مدل A1214 PowerCore ظرفیت ۱۰۴۰۰ میلی آمپر 

اگر روزانه با تمام شدن باتری گوشی موبایل و تبلت خود مواجهه هستید این پاوربانک ین انتخاب عالی برای شماست. این دستگاه دارای دو درگاه خروجی USB است. بوسیله‌ی این دستگاه می‌توانید گوشی موبایل، تبلت، دوربین‌ دیجیتال، موزیک‌پلیر…. را شارژ کرد. محدوده‌ی ظرفیت این پاوربانک ۱۰ تا ۱۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعت. نوع باتری این پاوربانک لیتومی است.

شارژر همراه انکر مدل A1214 PowerCore ظرفیت 10400 میلی آمپر ساعت - 15 کالا

 

پاوربانک Moshi IonSlim 5000 ظرفیت ۵۰۰۰ میلی امپر

برترین شارژر همراه موشی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر، پاوربانک Moshi IonSlim 5000 جزو یکی از برترین پاوربانک‌‌های تولید شده است که با شدت خروجی ۳.۰ آمپر دستگاه شما را خیلی سریع‌تر از پاوربانک‌های دیگر شارژ خواهد کرد.

بهترین پاوربانک های 2019 : برترین شارژرهای قابل حمل برای موبایل و تبلت -  تکراتو

پاوربانک Belkin Pocket Power 5000 ظرفیت ۵۰۰۰ میلی امپر

اگر به دنبال یک پاوربانک سبک وزن هستید، پاور بانک Belkin Pocket Power 5000 برای همین منظور ساخته شده است، فقط به این مسئله توجه داشته باشید که ظرفیت این پاوربانک ۵۰۰۰ است و دارای ۱ پورت خروجی برای شارژ کردن می‌باشد.

پاور بانک

پاور بانک ژیپین مدل PX301 ظرفیت ۱۰۰۰۰میلی آمپر ساعت

پاوربانک ژیپین یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب پاوربانک می‌باشد. این پاوربانک بسیار قدرتمند و باکیفیت است. ظرفیت آن ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر است و وزن آن ۲۳۰ گرم است. این پاوربانک دارای دو وردی برای شارژ است که عبارتند از ورودی‌ها microUSB و  USB-C. همچنین مجهز به صفحه‌ی نمایش LCD است. باتری این پاوربانک لیتیوم پلیمری است که محدوده‌ی دمای بیشتری را پوشش می‌دهد.

پاور بانک

پاور بانک یونیوو مدل UN20 Pro ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

ظرفیت این شارژ همراه قوی ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر است. این دستگاه قادر است دو دستگاه را همزمان شارژ کند. ولتاژ خروجی این دستگاه ۵ ولت و شدت جریان خروجی ۱ و ۱.۲ آمپر است. باتری انواع گوشی‌ها، دوربین‌ها و تبلت‌ها را بوسیله‌ی این پاوربانک سریع می‌توانید به راحتی شارژ کنید.

پاور بانک

 

پاور بانک سامسونگ مدل EB-P1100C ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

در صورت استفاده دائمی گوشی‌های همراه، ساعت هوشمند، تبلت و هدفون‌های بیسیم حتما به شما این پاوربانک باکیفیت و قدرتمند را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه ساخت شرکت سامسونگ است و ظرفیت آن ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. با توجه به این ظرفیت می‌توانید سه بار به طور کامل گوشی خود را شارژ کنید. با توجه به ابعاد۱۴*۷  این پاوربانک به راحتی قابل حمل می‌باشد.

پاور بانک

پاوربانک Romoss ACE 10000mAh Power Bank

برند Romoss از بهترین مارک‌های چینی است که در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی محصولات تکنولوژی فعالیت می‌کند، ظرفیت این پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است بدان معناست که تا ۴ بار تلفن همراه شما را شارژ می‌کند.

پاور بانک

پاور بانک موری مدل S2 ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت 

این پاوربانک از برند موری با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و باتری لیتیوم پلیمری یک انتخاب خوب برای شما است. جنس این پاوربانک از ABS plastic می‌باشد که از گرم شدن آن در حین کار جلوگیری می‌کند. روی بدنه‌ی این پاوربانک دکمه‌ی خاموش و روشن قرار دارد تا به راحتی بتوانید از وضعیت شارژ باخبر شوید. این پاوربانک دارای دو خروجی USB با سرعت ۲.۱ و ۱ آمپر است.

پاور بانک